برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل نوکیا مدل 8.3 5G دوسیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت

Nokia 8.3 5G Dual Sim 128GB RAM 8GB Mobile Phone

Nokia 8.3 5G Dual Sim 128GB RAM 8GB Mobile Phone

  • سیستم عامل :  اندروید 10.0 
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 8 گیگابایت
  • دوربین چهارگانه :  64- 12- 2- 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 4500 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
8 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 10.0
5G
4500 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

معرفی گوشی نوکیا 8.3

نوکیا 8.3 در ماه مارس سال ۲۰۲۰ معرفی شده است و احتمالا در ماه تابستان روانه بازار خواهد شد. دوربین آن ۶۴ مگاپیکسل است و پشتیبانی از دو سیم کارت هم برای آن تائید شده است. یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی در بدنه‌ پشتی گوشی وجود دارد که احتمالا عملکرد خوبی برای تامین قدرت فناوری 5G از خود نشان خواهد داد. حافظه ۱۲۸ گیگابایتی و رم ۸ گیگابایتی هم حداقل روی کاغد نشان از ارائه یک گوشی میان‌رده مناسب را دارد.

معیارهای خرید گوشی نوکیا 8.3

صفحه نمایش

گوشی نوکیا 8.3 از یک صفحه نمایش ۶.۸۰ اینچی همراه با کیفیت +Full HD  بهره می‌برد و نسبت ابعاد این صفحه نمایش هم ۹:۲۰ است. این مشخصات نشان می‌دهد که صفحه نمایش این محصول در کنار بزرگ‌ بودن، احساس بدی به‌خاطر بزرگ بودنش نخواهد داشت و کاربر به‌آسانی می‌تواند آن را در دست بگیرد. وضوح تصویر نوکیا 8.3 در حد ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل در نظر گرفته شده است که میزان چگالی ۳۸۶ پیکسل در هر اینچ را ایجاد کرده است. گفتنی است که این میزان برای صفحه نمایش به بزرگی آن، جالب توجه است و یقینا از مشاهده‌ی فیلم، سریال و بازی لذت خواهید برد. کارشناسان طبق بررسی‌های بسیار، به این نتیجه رسیده‌اند که تصاویر وضوح خوبی در شرایط مختلف دارند و فراتر از کارهای روزانه یک فرد عادی می‌تواند کارایی داشته باشد.

نوکیا 8.3

دوربین

نوکیا 8.3 از دوربین پشتی ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که دریچه دیافراگم اصلی آن هم f/1.89 تعیین شده است. در کنار آن، یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید هم داریم که دریچه دیافراگم آن f/2.2 است. در نهایت به دو سنسور ۲ مگاپیکسلی می‌رسیم که به‌ترتیب عمق و ماکرو نامیده شده‌اند و می‌توانند بیش از پیش کیفیت تصاویر شما را تحت تاثیر قرار دهند.

به‌نظر نمی‌رسد که ماژول پنج لنزی به‌کار رفته در نوکیا 9 PureView در این محصول به‌کار رفته باشد، اما ممکن است حتی بدون وجود آن هم قدرت این محصول تضمین شده باشد. جلوی گوشی یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی برای تامین قدرت تصاویر سلفی وجود دارد و می‌توانید به‌صورت حرفه‌ای تری برای شبکه‌های اجتماعی خود عکس‌های پرتره تهیه کنید.

حالت جدیدی به نام Action Cam Mode به گوشی اضافه شده است که به‌طور خاص برای ضبط فیلم‌های با کیفیت فراهم شده است. این حالت فریم ریت بالاتر ۶۰ را برای بهبود روند فیلم‌برداری فراهم کرده است و می‌تواند عملکرد خوبی در ضبط ویدیو از سوژه‌های در حال حرکت داشته باشد. نوکیا 8.3 5G قادر به فیلم‌برداری 4K نیز است و یقینا شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

دوربین نوکیا 8.3

نوکیا و HMD برای ارائه عملکرد بهتر دوربین، قراردادی را با Zeiss که تهیه محصولات نوری را برعهده دارد، برقرار کرده‌اند. پیش بینی‌ها در این زمینه کاملا درست بوده‌اند و شاهد چهار دوربین در قسمت پشتی این محصول بوده‌ایم. یقینا بهترین ویژگی دوربین نوکیا 8.3، در ارائه کیفیت بالای فیلم‌برداری و بهبود قابلیت HDR خلاصه می‌شود.

سخت افزار

بزرگ‌ترین ویژگی که به نوکیا 8.3 راه یافته است، فناوری 5G است. این اولین گوشی کمپانی نوکیا است که از چنین فناوری بزرگی بهره می‌برد و قرار است که نقطه شروعی برای یک مسیر طولانی مدت باشد. در حقیقت، این شرکت لقب ارائه دهنده اولین گوشی هوشمند دارای فناوری 5G را هم به خود اختصاص داده است.

همه‌ی این‌ها چه معنی می‌دهد؟ برند HMD Global معتقد است که گوشی نوکیا 8.3 در حال حاضر از بیشترین باندهای 5G پشتیبانی می‌کند. این گوشی ادعا دارد که قادر به استفاده از مجموعه بزرگی از باندهای 5G با فرکانس بالا، متوسط و پایین است.

نوکیا 8.3

به‌عنوان مثال، سایر گوشی‌های هوشمند چنین خصیصه‌ای را ندارند و از بعضی از پهنای باند فناوری 5G همچون n71 یا n5 که در مناطق دورافتاده‌تر استفاده می‌شود، پشتیبانی می‌کنند. گوشی نوکیا 8.3 با پشتیبانی از چنین مواردی، می‌تواند بهترین سیگنال 5G را دریافت کرده و کیفیت بسیار بالاتری نسبت به گوشی‌های دیگر داشته باشد.

گفتنی است که نسخه‌ی 4G گوشی نوکیا 8.3 در بازار وجود ندارد و احتمالا نوکیا این نسخه را به‌عنوان نقطه تمرکز خود در بازار انتخاب کرده است. این محصول از تراشه بالارده استفاده نکرده است و در عوض کمپانی سازنده یعنی HMD Global تراشه اسنپ دراگون ۷۶۵ کوالکام را به‌کار برده است. این تراشه امکان اتصال به فناوری 5G را فراهم می‌کند، اما یقینا به اندازه‌ گوشی‌هایی که از گل سرسبد تراشه کوالکام، یعنی اسنپ دراگون ۸۶۵ استفاده می‌کنند، پردازش چندان چشم‌گیری نخواهد داشت.

نوکیا 8.3

شما می‌توانید از ۸ گیگابایت رم در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره مند شوید و اگر این میزان از حافظه برای‌تان کافی نبود، نوکیا امکان پشتیبانی از microSDXC تا مرز ۴۰۰ گیگابایت را برای‌تان فراهم کرده است.

باتری

گوشی نوکیا 8.3 به‌صورت پیش فرض با اندروید ۱۰ عرضه شده است و این برند به ما اطمینان داده است که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آن، حداقل تا دوسال آینده ارائه شوند. ارتقا امنیتی ماهیانه مطابق دیگر گوشی‌های نوکیا هم برقرار است و می‌توانید تا سه سال از این بابت راحت باشید. چنین امکاناتی بدین معنی است که به‌راحتی می‌توانید اندروید ۱۱ را همین امسال برای این محصول دریافت کنید. هنوز نمی‌دانیم که باتری تا چه در این محصول خوب کار می‌کند، اما حداقل از لحاظ مشخصات کاغذی، یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی در آن به‌کار رفته است و می‌توانیم مطمئن باشیم که توانایی تامین قدرت لازم برای فناوری 5G را خواهد داشت. احتمال زیاد بخش زیادی از قدرت باتری گوشی نوکیا 8.3، صرف این فناوری می‌شود و عملا باید آن را کمتر از میزان عددی درج شده روی باتری تلقی کنیم.

در قسمت پایینی گوشی، یک پورت شارژ USB-C وجود دارد، اما مشخص نیست که مطابق دیگر محصولات نوکیا، توانایی برخورداری از شارژ سریع را خواهد داشت یا خیر. امکانی که در گوشی‌های بالارده این کمپانی دیده می‌شود.

طراحی

طراحی گوشی نوکیا 8.3 شباهت زیادی به محصولات برند نوکیا در سال‌های گذشته دارد و از لبه‌های فلزی و محافظ گوریلا گلس در قسمت پشتی آن استفاده شده است. گفتنی است که گوشی نوکیا 8.3 از یک طراحی نوری انعطاف پذیر برخوردار است و به‌جای اینکه از یک رنگ سالید استفاده کند، از بدنه‌ای استفاده کرده است که هنگام تابش نور، جلوه‌ی جالب توجهی پیدا می‌کند. چنین روندی فقط برای رنگ آبی این محصول برقرار است و طبق چیزی که خود کمپانی نام‌گذاری کرده است، Polar Night نامیده می‌شود. سنسور اثر انگشت گوشی نوکیا 8.3 روی دکمه‌ی پاور قرار گرفته است که در کنار گوشی قرار می‌گیرد. این سنسور سبب می‌شود که بتوانید تنها با یک فشار، گوشی را روشن و خاموش کنید.

طراحی نوکیا 8.3

قیمت و مدل‌های مختلف نوکیا 8.3 5G

قیمت گوشی نوکیا 8.3 در بازار با توجه به مدل تک رنگ و آپشن‌های مختلف آن تعیین می‌شود. آن‌ها در ابتدا قیمت را مشخص نکرده‌ بودند، اما بعدها مشخص شد که نوکیا 8.3 5G از با قیمتی نزدیک به ۱۰ میلیون تومان در بازار یافت خواهد شد. چنین قیمتی برای نسخه‌ی استاندارد گوشی هم صادق بوده است و طبق گفته سازنده، از تابستان امسال روانه بازار خواهد شد. سیم کارت دوتایی هم برای این محصول تائید شده است.

چرا گوشی نوکیا 8.3 را بخریم؟

HMD و نوکیا ابتدا به‌خاطر نگرانی‌های موجود پیرامون شیوع ویروس کرونا، انصراف خود را از حضور در نمایشگاه MWC اعلام کردند، اما بعدها این شرکت به طرفداران قول داد که نوکیا 8.3 را در موعد مقرر معرفی خواهد کرد. این محصول میان رده با پشتیبانی از فناوری 5G یقینا گزینه‌ی دلچسب و جالبی برای خریداران است و حداقل در چنین زمانی، به‌عنوان اولین گوشی هوشمند ارائه شده با فناوری 5G محسوب می‌شود. این مورد تنها قابلیت خاص محصول نیست و طرفداران می‌توانند از کیفیت بالای دوربین و عملکرد خوب تراشه نیز راضی باشند.

می‌دانیم که همیشه گوشی‌های نوکیا به دلیل زیبایی خاصی که دارند، مورد توجه واقع می‌شوند و این محصول نیز از این قاعده مستثنی نیست. وزن نوکیا 8.3 حدودا ۲۲۰ گرم است و در کل گوشی بزرگی محسوب می‌شود. طراحی آن تفاوت چندانی با سال گذشته ندارد و از نظر مشخصات ظاهری، شباهت هایی به گلکسی S20 اولترا دارد. این محصول را می‌توانید در رنگ‌های آبی تیره هم تهیه کنید که ویژگی ظاهری بهتری نسبت به دیگر رنگ‌ها دارد. خمیدگی قسمت پشتی گوشی نوکیا 8.3 کاملا مشهود است و به‌سمت لبه‌ها تمایل پیدا کرده است.

طراحی نوکیا 8.3

نظرات کاربران پس از خرید گوشی نوکیا 8.3

یقینا ویژگی‌های بارز این محصول سبب می‌شود که خرید گوشی نوکیا 8.3 از دیدگاه بسیاری از کاربران قابل توجیه باشد. مخصوصا اینکه نوکیا از سال ۲۰۱۸ به بعد توانست تحول نسبی را در گوشی‌های هوشمند خود ایجاد کرده و در کنار ارائه یک طراحی زیبا، در مشخصات فنی هم پیشرفت‌هایی را صورت دهد. در همین راستا کاربران بسیاری از نوکیا ۶.۱ به بعد، محصولات این کمپانی را به‌دلیل مشخصات فنی خوب، طراحی شکیل و بازگشت به حد و اندازه‌ی نام نوکیا مورد توجه قرار می‌دهند.

عده‌ای از کاربران را هم داریم که از همان ابتدا میانه خوبی با نوکیا نداشته‌اند و ترجیح می‌دهند که تجربه اول‌شان با این محصولات رقم نخورد. عدم وجود صفحه نمایش مناسب همراه با نرخ تازه‌سازی ضعیف، نکته مهم دیگری است که معمولا مورد شکایت کاربران خریدار قرار می‌گیرد. قیمت گوشی هم از دیدگاه خریداران کمی بالا است، اما این نکته را هم باید در نظر گرفت که فناوری 5G به‌دلیل مرسوم نبودن در چنین زمانی، چندان مورد توجه کاربران قرار نگرفته و نکته مثبتی برای گوشی نمی‌دانند.

کاربران زیادی را داریم که از سیستم‌عامل گوشی رضایت کامل دارند و مخصوصا به‌دلیل پشتیبانی از به‌روزرسانی‌های آینده، با خیال راحت‌تری سراغ این محصول می‌روند. این مورد از نظر امنیتی هم برای کاربران تائید شده است و کمپانی نوکیا، همانند طراحی در این بخش هم خوب عمل کرده است.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
July 2020
تاریخ شمسی
مرداد 1398
طول و عرض
171.9x78.6 میلی متر
ضخامت
9 میلی متر
وزن
220 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Qualcomm SM7250 Snapdragon 765G 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
(1x2.4 GHz Kryo 475 Prime & 1x2.2 GHz Kryo 475 Gold & 6x1.8 GHz Kryo 475 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 620
حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
8 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.81 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
386 پیکسل بر هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
LTE
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
5G SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/1.9
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide
دریچه دیافراگم f/2.2
فاصله کانونی لنز 13 میلی‌متر
لیزر AF
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth
فلش
Dual-LED
سایر قابلیت‌های دوربین
panorama, HDR
دوربین سلفی
24 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/2.0
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10.0
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4500 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 18 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30/60fps, 1080p@30/240fps, 720p@960fps, gyro-EIS
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل نوکیا مدل 8.3 5G دوسیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت
گوشی موبایل نوکیا مدل8.3 5G دوسیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
July 2020
تاریخ شمسی
مرداد 1398

طراحی

طول و عرض
171.9x78.6 میلی متر
ضخامت
9 میلی متر
وزن
220 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm SM7250 Snapdragon 765G 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
(1x2.4 GHz Kryo 475 Prime & 1x2.2 GHz Kryo 475 Gold & 6x1.8 GHz Kryo 475 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 620

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
8 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.81 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
386 پیکسل بر هر اینچ
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
LTE
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
5G SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
رادیو
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/1.9<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br /> فاصله کانونی لنز 13 میلی‌متر<br /> لیزر AF
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth
فلش
Dual-LED
سایر قابلیت‌های دوربین
panorama, HDR
دوربین سلفی
24 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/2.0
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR<br /> 1080p@30fps
فیلم برداری
4K@30/60fps, 1080p@30/240fps, 720p@960fps, gyro-EIS

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10.0
پشتیبانی از زبان فارسی

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4500 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 18 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم