برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل آنر Honor 4X دو سیم کارت ظرفیت 2/8 گیگابایت

Honor 4X Dual Sim 8GB RAM 2GB Mobile Phone

Honor 4X Dual Sim 8GB RAM 2GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 4.4.2 
  • حافظه داخلی : 8 گیگابایت
  • مقدار رم : 2 گیگابایت
  • دوربین : 13 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 3000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
2 گیگابایت
8 گیگابایت
Android 4.4.2
4G
3000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Honor 4X

حتما شما هم یوتوبر‌های ایرانی زیادی را دیده‌اید، که برند آنر را تبلیغ می‌کنند و با خود، فکر کرده‌اید، که برند آنر، مگر همان هوآوی نیست. برند آنر برای مقابله هوآوی با اسمارتفون‌های میان‌رده در بازار جهانی و مخصوصا بازار چین، معرفی شد. البته در حال حاضر این برند با هوآوی، اشتراکی ندارد و به‌طور کامل از آن جدا شده. البته که هنوز سایه هوآوی بر سر آنر، سنگینی می‌کند.

طراحی‌های هوآوی به برند آنر، سرایت کرده و به‌راحتی می‌شود، این طراحی‌های هوآوی را شناخت. البته اسمارتفون مورد بحث امروز ما، در زمانی عرضه شده، که آنر هنوز به عنوان فرزندخوانده هوآوی، شناخته می‌شد. یک اسمارتفون نوستالژیک که به ما می‌گوید، تغییرات در بازار گوشی‌های هوشمند، چه سریع، اتفاق می‌افتند.

مقدمه‌ای بر تشریح مشخصات آنر 4X

« Honor 4X» با معیارهای زیباشناختی زمان خود، یعنی سال ۲۰۱۴، معرفی شده. شما خوب به‌یاد دارید، که منظور از معیارهای زیباشناختی ۷ سال پیش، چیست. طراحی‌های آن زمان را نمی‌شود، با فاکتورهای امروزی سنجید، زیرا شکل ظاهری اسمارتفون‌ها، لحظه به لحظه، تغییر می‌کند. البته یک‌سری از خصایص ظاهری، حتی بعد از گذشت سال‌های متمادی، هنوز‌ هم پر‌طرف‌دار می‌مانند. 

در « Honor 4X» هم با معیارهای پرطرف‌دار قدیمی، روبه‌رو هستیم، و برخی از معیار‌هایی که از بین نمی‌رود و فقط از نسلی به نسل دیگر، انتقال، پیدا‌ می‌کنند. طراحی این اسمارتفون در زمان خود، یک شاه‌کار بی‌مانند بود، اما این طراحی در زمان حال، چندان خریداری ندارد. قیمت « Honor 4X» در زمان خود، نشان می‌دهد، که این اسمارتفون از کیفیت مطلوبی در سال ۲۰۱۴ برخوردار بوده.

منظور از کیفیت، فقط طراحی آن نیست، بلکه داریم، درمورد تمام زوایای کیفی یک اسمارتفون، صحبت می‌کنیم، مانند سخت‌افزار آن. سخت‌افزار که محصول هم‌کاری مشترک خود هوآوی و شرکت کوالکام است. تراشه‌های هوآوی که تحت نام کایرین، عرضه می‌شوند، جای خود را در « Honor 4X» پیدا کرده‌اند. این یکی دیگر از دلایلی است، که طراحی این اسمارتفون را برای زمان خود، تبدیل به یک شاه‌کار کرده بود.

از طرفی دیگر، نمایشگر و باتری « Honor 4X» از جمله معماری‌های شاه‌کار این اسمارتفون، محسوب می‌شوند. باتوجه به سال ساخت و نوع باتری این اسمارتفون، به‌نظر می‌آید که « Honor 4X» جزو اولین نسل‌هایی بود، که با باتری‌های پلمپ شده، عرضه شد. نسبت اندازه نمایشگر این اسمارتفون با بدنه آن، برای آن‌ سال‌ها، یک شاخصه باورنکردنی است.

آنر 4X: طراحی و کیفیت ساخت

قبل‌تر هم ذکر شد، که طراحی « Honor 4X» با شاخصه‌های زمان خود، زیبا است، اما در زمان حال، این طراحی، چیز به‌خصوصی، محسوب نمی‌شود. قاب جلویی با نمایشگر، درگیر است، قاب پشتی، دوربین اصلی را همراهی می‌کند و فریم نیز وظیفه میزبانی دکمه پاور، کنترلر‌های صدا، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و اسپیکرها را بر گردن دارد.

یکی از شاخصه‌های طراحی‌های قدیمی، مربوط به پنل جلویی است. قاب‌های جلویی اسمارتفون‌های قدیمی، فضای نمایشگرها را تنگ می‌کردند و بر روی این قاب، دوربین‌های سلفی، قرار می‌گرفتند. طراحی « Honor 4X» هم از این قائده، مستثنی نبوده. البته طراحی قاب جلویی این اسمارتفون از هم‌خانواده‌های زمان خودش، کمی فاصله داشته و بیش‌تر، شبیه مدل‌های قدیمی‌تر اپل بوده.

بر روی قاب پشتی، کلمه Honor که نشان از اصالت دستگاه دارد، خودنمایی می‌کند. طراحی قاب پشتی هم، بی‌شباهت به مدل‌های قدیمی اپل نیست. اگر خوب به‌یاد داشته باشید، عادت طراحی آن زمان گوشی‌های اندرویدی، این بود که دوربین اصلی درون یک قاب دایره‌ای شکل و در میان پنل پشتی باشد؛ اما در طراحی دوربین « Honor 4X» شاهد یک قاب بیضوی شکل و در گوشه بالایی هستیم.

اگر حافظه یاری کند، در آن سال‌ها خبری از اسلات‌ سیم‌کارت بر روی فریم نبود و برای دسترسی به درگاه سیم‌کارت، شما می‌بایست، قاب پشتی را جدا می‌کردید، تا درگاه سیم‌کارت خود را پیدا کنید. طراحی « Honor 4X» نیز به همین صورت بوده و درگاه سیم‌کارت آن، زیر قاب پشتی، قرار دارد. « Honor 4X» با ابعاد ۱۵۲.۹ در ۷۷.۲ در ۸.۷ میلی‌متر، وزن ۱۶۵ گرم و در رنگ‌های مشکی و سفید، عرضه شد.

Honor 4X

آنر 4X: نمایشگر

نمایشگر « Honor 4X» با توجه به معیار‌های امروزی، علاوه بر کوچک بودن، بی‌کیفیت نیز است. نمایشگر این اسمارتفون به لطف قاب جلویی آن، مجبور شده، تا جمع‌تر بشیند، تا حضرت قاب، جا بشوند. امروزه با طراحی ناچ و حفره، قاب، نیازی به فضای بیش‌تر ندارد. چه در زمان حال و چه در گذشته، پایه ثابت پنل‌های نمایشی میان‌رده‌ها، IPS LCD بوده.

در « Honor 4X» هم شاهد این پنل نمایشی هستیم، منتهی آن را نمی‌شود، با مدل‌های جدید‌تر، مقایسه کرد. این پنل نمایشی، با وجود فراگیری آن، گزینه خوبی برای میان‌رده‌ها، تلقی می‌شود. رزولوشن این نمایشگر، ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل است، که در آن زمان خوب بوده. تراکم پیکسلی ۲۶۷ پیکسل بر هر اینچ نیز، تراکم پیکسلی ترند آن روز‌ها بوده ما الان با تراکم پیکسلی‌های، بسیار بیش‌تری، روبه‌رو هستیم.

نمایشگر ۵.۵ اینچی « Honor 4X» به لطف طراحی قاب جلویی، فقط ۷۰ درصد فضای پنل جلویی را در اختیار دارد. قطعا نمی‌شود از این نمایشگر، انتظارات بالایی داشت، چراکه طراحی « Honor 4X» با زمان خود، تطابق دارد و در آن زمان‌ها، کسی در اسمارتفون خود فیلم‌ نمی‌دید و یا بازی نمی‌کرد.

آنر 4X: سخت‌افزار و نرم‌افزار

زمانی که داریم، درمورد یک سخت‌افزار متعلق به سال ۲۰۱۴ صحبت می‌کنیم، منظور ما سخت‌افزاری است، که متناسب با خواسته‌های آن زمان، طراحی شده؛ خواسته‌های کاربران در آن سال‌ها، پیام و تماس بود و نهایتا، اجرای برنامه لاین یا وایبر. اما با گذر زمان  معرفی شدن بازی‌های سنگین با گرافیک بالا، کم‌کم، نیاز سخت‌افزار‌های قدرت‌مند‌تر، احساس شد.

قدرت پردازشی سخت‌افزار « Honor 4X» متناسب با زمان خود است و جان و توان اجرای برنامه‌های امروزی را ندارد. چیپست ۲۸ نانومتری Kirin 620 برای برنامه‌های امروزی، اصلا مناسب نیست. اگر به‌یاد داشته باشید، در آن زمان، شرکت‌ها عادت نداشتند، تا تراشه‌ها را با هسته‌های ترکیبی، ارائه کنند و هر تراشه از یک نوع هسته، با تعداد مشخص، معرفی می‌شد. « Honor 4X» مانند هم‌دوره‌های خود، با هشت‌ هسته Cortex-A53 با بیشینه فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز، به بازار گوشی‌های هوشمند، عرضه شد. 

مثل تراشه، چیپست گرافیکی « Honor 4X» نیز برای امروز، مناسب نیست. چیپست Mali-450MP4 توانایی سروکله زدن با برنامه‌های امروزی را ندارد. در ذیل مطلبی که در همان‌ سال‌ها و برای همین اسمارتفون، نوشته شده بود: (رم شایان توجه ۲ گیگابایتی .....). رم ۲ گیگابایتی، در حال حاضر، شایان توجه نیست. رم ۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۸ گیگابایتی « Honor 4X» برای این دوره، مناسب نیست. 

Honor 4X

آنر 4X: دوربین

اگر خوب به حافظه خود، رجوع کنید، همه‌چیز را به‌یاد خواهید آورد. دوربین‌ها در آن دوره، برای جذب خریدار، به‌کار می‌رفتند و اگر نور خوب‌ می‌بود، باران نمی‌آمد و پشت سر ما چراغ نبود، عکس می‌گرفتند. دوربین اصلی « Honor 4X» از یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 تشکیل شده و قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰ را دارد، از قابلیت‌های عکس‌برداری این اسمارتفون نیز می‌توان، به عکس‌برداری HDR اشاره کرد.

همه ما سعی‌ کرده‌ایم تا با دوربین‌های سلفی گوشی‌های هوشمند قدیمی، عکس بگیریم و زمانی که میگوییم، دوربین این اسمارتفون، برای عکاسی سلفی مناسب نیست، شما خوب می‌دانید، که منظور چیست. دوربین سلفی « Honor 4X» از یک لنز ۵ مگاپیکسلی، تشکیل شده و قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۷۲۰ را دارد. دوربین سلفی، مقصر اصلی فضای کم نمایشگر است.

آنر 4X: باتری

« Honor 4X» با باتری لیتیم-پلیمری، معرفی شد و به این دلیل است، که می‌گوییم، احتمالا از اولین نسل‌های اسمارتفون‌هایی بوده، که با باتری پلمپ شده، ارائه شده‌اند. زیرا باتری‌های لیتیم-پلیمری، توسط کاربر، قابل تعویض نیستند و آن باتری‌هایی که می‌توانستیم، آن‌ها را از قاب پشتی، خارج کنیم، از نوع لیتیم-یونی بودند.

باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری « Honor 4X» باتوجه به سخت‌افزار آن نمی‌تواند، پشتیبان خوبی باشد. البته گقته شده، که باتری این اسمارتفون تا ۲۰۰ ساعت با حضور فناوری نسل ۳، قابلیت ایستادگی دارد و تا ۱۵ ساعت تماس با فناوری 3G روشن می‌ماند. باتری « Honor 4X» نسبت به هم نسلی‌های خود آن، خوب بوده، ولی برای مقایسه با این نسل، حرف چندانی، برای گفتن ندارد.

مشاوره در خرید آنر 4X

« Honor 4X» برای استفاده‌های سنگین در این زمانه، مناسب نیست. توانایی این اسمارتفون در برابر اسمارتفون‌های امروزی، ناچیز است. « Honor 4X» برای استفاده عمومی، مناسب نیست، اما اگر فردی، نیاز به یک اسمارتفون ثانویه دارد و نمی‌خواهد، که بودجه زیادی را برای این‌کار در نظر بگیرد، « Honor 4X» گزینه مناسبی است.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
October 2014
تاریخ شمسی
آبان 1393
طول و عرض
152.9x77.2 میلی‌متر
ضخامت
8.7 میلی‌متر
وزن
165 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
حافظه داخلی
8 گیگابایت
مقدار RAM
2 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDHC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
5.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1280 پیکسل
تراکم پیکسلی
267~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 7, 38, 39, 40, 41 3, 40 - L04 model
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 4.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
micro USB v2.0
دوربین
تک دوربین
رزولوشن عکس دوربین اول
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
دریچه دیافراگم f/2.0لیزر AF
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
panorama, HDR
دوربین سلفی
5 مگاپیکسل
سایر قابلیت های دوربین سلفی
720p
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 4.4.2
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
3000 میلی آمپر بر ساعت
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
فیلم برداری
1080p@30fps
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات(2)
رتبه‌بندی کلی
5
2 نظرات
گوشی خوبیه فقط مقدار حافظه داخلیش کمه

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
حمیدرضا زینلیان : تولید مگه میشه هنوزم؟
Admin: با سلام خیر دوست عزیز این کالا تولید جدید ندارد و کالای موجود در دیجی دو برای چند سال گدشته میباشد ، البته همه دستگاه ها آکبند و دارای کد فعالسازی رجیستری و همچنین تضمین اصالت میباشد.
آیا این پاسخ مفید بود؟ 0 0

پاسخی دارید ? برای ورود کلیک کنید.
محمد محبی : سلام گوشی آنر 4x (گوشی و همه لوازمش آک هستش)؟
Admin: بله با تضمین اصالت و آکبند تحویل میگردد.
آیا این پاسخ مفید بود؟ 0 0

پاسخی دارید ? برای ورود کلیک کنید.

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل آنر Honor 4X دو سیم کارت ظرفیت 2/8 گیگابایت
گوشی موبایل آنر Honor 4X دو سیم کارت ظرفیت 2/8 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
October 2014
تاریخ شمسی
آبان 1393

طراحی

طول و عرض
152.9x77.2 میلی‌متر
ضخامت
8.7 میلی‌متر
وزن
165 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

حافظه

حافظه داخلی
8 گیگابایت
مقدار RAM
2 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDHC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
5.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1280 پیکسل
تراکم پیکسلی
267~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 7, 38, 39, 40, 41 3, 40 - L04 model
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 4.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
رادیو
درگاه اتصال کابلی
micro USB v2.0

دوربین

دوربین
تک دوربین
رزولوشن عکس دوربین اول
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
دریچه دیافراگم f/2.0لیزر AF
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
panorama, HDR
دوربین سلفی
5 مگاپیکسل
سایر قابلیت های دوربین سلفی
720p
فیلم برداری
1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 4.4.2
پشتیبانی از زبان فارسی
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
3000 میلی آمپر بر ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم