برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل گوگل مدل Pixel 4a تک‌ سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت

Google Pixel4a 128GB RAM 6GB Mobile Phone

Google Pixel 4a 128GB RAM 6GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 6 گیگابایت
  • دوربین : 12.2 0 مگاپیکسل 
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 3140 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
6 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 10
4G
3140 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Google Pixel 4a

شرکت گوگل را که می‌شناسید؛ گوگل دات کام. شرکت آمریکایی که به‌تنهایی توانست، بازار فروش غول چینی، یعنی هوآوی را از پا دربیاورد. شاید جالب باشد، که بدانید، لری پیج، یکی از موسسان گوگل، در سال گذشته، یعی سال ۲۰۲۰ به‌عنوان ده‌امین فرد قدرتمند جهان، شناخته شد؛ البته لیست قدرتمند‌ترین افراد جهان که توسط مجله فوربز، منشتر می‌شود، ارتباط چندانی با تعداد گلوله در اسلحه افراد ندارد و تمرکز این لیست بر دارایی مالی، میزان منابع انسانی و همچنین میزان نفوذ آنها، بر رویدادهای جهانی است؛ اگر هم دوست‌دارید بدانید که قدرتمندترین فرد جهان از نظر این لیست چه کسی است، باید نام عالی‌رتبه‌ترین مقام در جمهوری خلق چین را در گوگل دات کلم، سرچ کنید.

حال باید از چند قاره بگذریم تا به آمریکا برگردیم. گوشی‌های هوشمند گوگل، که ابتدا در سری نکسوس به‌بار آمدند، از طرف‌داران زیادی بهره‌مند هستند. بعد از موفقیت‌های پی‌درپی در بازار گوشی‌های هوشمند، گوگل تصمیم گرفت تا محصولات خود را در تعداد بیش‌تری، تولید کند. سری پیکسل که به‌نوعی فرزند سری نکسوس است، از همان ابتدا، اصالت غنی خود را به‌نمایش گذاشت؛ در این‌جا به بررسی اسمارتفون جدید گوگل از سری پیکسل می‌پردازیم.

مقدمه‌ای بر تشریح گوگل پیکسل 4a

از آن‌جایی که شرکت گوگل، خود اندروید و بسته‌های مربوط به آن را پرورش می‌دهد، از اسمارتفون‌های این شرکت، انتظار‌های دیگری داریم. کسانی که با «Google Pixel 3a» مراوده داشتند، « Google Pixel 4a » را همان اسمارتفون می‌بینند. البته شباهت این دو اسمارتفون، کاملا عیان است؛ « Google Pixel 3a » اسمارتفون موفقی بوده و به همین دلیل، گوگل‌ هم نخواست، که ریسک سنجش طراحی دیگری را برعهده بگیرد.

شاید با کمی ارفاق و شفقت بتوانیم « Google Pixel 4a » را با لقب بهترین اسمارتفون میان‌رده، معرفی کنیم. بریم سراغ معرفی اجمالی طراحی؛ گوگل در این مدل، کمی مدرن‌ و جوان‌پسندانه‌تر رفتار کرده. دوربین سلفی دیگر با ناچ، همراه نیست. طراحی « Google Pixel 4a » با این‌که ساده است، اما حقیقتا زیبایی یا حداقل، فریبندگی خاصی دارد. جزو محالات است، که با دیدن این طراحی، حس زیباشناسی شما ورم نکند و نگویید: چه‌قدر زیبا.

گوگل برای سخت‌افزار و نمایشگر « Google Pixel 4a » کم نگذاشته؛ همه مقدایر مورد نیاز این اسمارتون از شرکت‌هایی تهیه شدند، که در زمینه خود، حرف اول را می‌زنند. چیپست از شرکت کوالکام آمده و نمایشگر از شرکت سامسونگ به دست گوگل رسیده. رزولوشن نمایشگر « Google Pixel 4a » با مقدار مناسب خود، کاربران دوست‌دار فیلم و سریال را قطعا جذب خواهد کرد. البته اندازه این اسمارتفون نسبت به بقیه اسمارتفون‌ها، برای این دسته از کاربران، جای بحث دارد.

Google Pixel 4a

گوگل پیکسل 4a: طراحی و کیفیت ساخت

گوگل توانسته با تبارشناسی طراحی‌های بازار به یک نتیجه درست برسد و شکل و شمایل مناسبی به « Google Pixel 4a » ببخشد. پنل جلویی که با گوریلا گلس ۳ همراه است، مقادیر نمایشگر و دوربین سلفی را همراه خود می‌کشد. پنل پشتی پلاستیکی با حسگر اثر انگشت و دوربین اصلی، تزئین شده. فریم پلاستیکی هم با کنترلر‌های صدا، اسلات سیم‌کارت، دکمه پاور، درگاه شارژ Type-C و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، درگیر است.

اکثر فضای پنل جلویی « Google Pixel 4a » در دست نمایشگر آن افتاده. نمایشگر این اسمارتفون، حواشی کمی دارد، که کاملا متقارن، پخش شده‌اند. کم‌تر پیش می‌آید، که در یک میان‌رده، حاشیه‌هایی را ببینیم، که توازن دارند و متقارن هستند. نکته دیگر درمورد این حواشی، این است، که نه‌تنها به طراحی « Google Pixel 4a » آسیب نزده‌اند، بلکه زیبایی آن را دو‌چندان کرده‌اند. دوربین سلفی برخلاف مدل‌های قبلی گوگل با طراحی جدید حفره و جاگیری درست، معرفی شده.

زمانی که پنل پشتی « Google Pixel 4a » را می‌بینیم، چشم‌های ما گرد می‌شوند. سوال این است، که چرا با وجود یک نمایشگر اولد با حفره حسگر اثر انگشت، طرف هستیم. البته حفره حسگر اثر انگشت، سرعت بیش‌تری نسبت به حسگر‌های زیرصفحه‌ای دارد، اما طراحی آن، چندان زیبا نیست. در گوشه بالایی این پنل، قاب دوربین اصلی را می‌بینیم، که با کمی برآمدگی، ظاهر « Google Pixel 4a » را زیباتر کرده.

عجیب است، که در بسیاری از محصولات دیگر برندهای دیگر، فراخوان فیزیکی گوگل را می‌بینیم، اما در محصول خود این شرکت، حضور ندارد. البته یک حالت نرم‌‌افزاری برای فراخوانی دستیار گوگل، وجود دارد، که بعدا به آن خواهیم پرداخت. یکی عجایب و جذابیت‌های طراحی « Google Pixel 4a » مغایرت رنگ کنترلر‌های صدا با دکمه پاور است. به‌طوری که دکمه پاور، رنگی در حدود رنگ سبز دارد، درحالی که کنترلرهای صدا، به‌رنگ مشکی هستند.

« Google Pixel 4a » با ابعاد ۱۴۴ در ۶۹.۴ در ۸.۲ میلی‌متر، وزن ۱۴۳ گرم و رنگ مشکی و آبی، عرضه می‌شود. البته رنگ آبی این اسمارتفون، چنگی به دل نمی‌زند. خارج از تملق، ابعاد « Google Pixel 4a » بی‌نظیر هستند. اگر می‌خواهید به‌درستی با قد و اندازه این اسمارتفون، آشنا بشوید، نگاه کوچکی به «iPhone 12» بی‌اندازید.

Google Pixel 4a

گوگل پیکسل 4a: نمایشگر

از سامسونگ، انتظار نمایشگر بد را نداریم. پنل‌های نمایشی OLED که توسط سامسونگ، تولید می‌شوند و یکی از آن‌ها در « Google Pixel 4a » به‌کار رفته، از جمله بهترین‌ها هستند. پنل‌های نمایشی اولد می‌توانند، امکان حضور حسگر اثر انگشت را برای اسمارتفونی که با آن‌ها همراه هستند را فراهم کنند؛ اما « Google Pixel 4a » از اینچنین حسگری، بهره نمی‌برند.

رزولوشن بالای ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، امید دوست‌داران فیلم و سریال است. البته زمانی که بحث ما به سخت‌افزاری می‌کشد، متوجه خواهید شد، که طرف‌داران صنعت گیمینگ هم از این رزولوشن، سود خواهند برد. تراکم پیکسلی ۴۴۳ پیکسل بر هر اینچ، به‌دنبال رزولوشن می‌آید. باتوجه به ماکسیمم درجه روشنایی نمایشگر، کاربران « Google Pixel 4a » در زیر نور خورشید، آزار نمی‌بینند.

نمایشگر « Google Pixel 4a » از حالت Always On Display بهره می‌برد و در زمان‌هایی که کاربر، آن را بلااستفاده رها می‌کند، نمایشگر با حداقل میزان انرژی، روشن خواهد ماند. نمایشگر با قطر ۵.۸۱ اینچی، نسبت به نمایشگرهای باقی میان‌رده‌ها، کمی ناچیز به‌نظر می‌رسد. نمایشگر با مساحت حدودی ۸۳ سانتی‌متر مربعی خود، تقریبا ۸۳ درصد از پنل جلویی «» را صرف می‌کند.

گوگل پیکسل 4a: سخت‌افزار و نرم‌افزار

« Google Pixel 4a » با اندروید ۱۰ خالص، عرضه می‌شود. رابط کاربری خود اندروید، بسیار زیبا است و با دیدن آن، تعجب نخواهید کرد. نکته جالبی که درمورد اسمارتفون‌های گوگل، مطرح می‌شود، این است که این اسمارتفون‌ها، نسبت به تولیدات شرکت‌های دیگر، سریع‌تر به آپدیت‌های اندروید، دسترسی پیدا خواهند کرد. درمورد فراخوان گوگل هم، باید گفته شود، که نسخه نرم‌افزاری صوتی که در « Google Pixel 4a » آن را داریم، بهتر از فراخوان فیزیکی است، که باعث یک مولفه اضافی می‌شود.

ترکیب سخت‌افزاری « Google Pixel 4a » در حد و اندازه یک پرچم‌دار نیست، اما نسبت به اکثر میان‌رده‌ها، ارجحیت دارد. چیپست ۸ نانومتری شرکت کوالکام با نام Snapdragon 730G برای پردازش بازی‌های سنگین، قابل توجه است. این چیپست هشت‌هسته‌ای از دو هسته Kryo 470 Gold با حداکثر فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته Kryo 470 Silver با بیشینه فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز، تشکیل شده.

عضو مهم دیگر ترکیب سخت‌افزاری « Google Pixel 4a » چیپست گرافیکی آشنای Adreno 618 است، که کاربر « Google Pixel 4a » را درهنگام پردازش بازی‌های با گرافیک بالا، لنگ نخواهد گذاشت. ایراد فاحش سخت‌افزار این اسمارتفون، تک نسخه بودن آن است؛ که ضمن سلب انعطاف سخت‌افزاری، قیمت را هم تک نرخی می‌کند. « Google Pixel 4a » در یک نسخه با رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت، عرضه می‌شود.

گوگل پیکسل 4a: دوربین

دوربین اصلی « Google Pixel 4a » شاید کمی رای خریدار آن را بزند. اگر قاب دوربین یگانه این اسمارتفون را یک ماتریس دو در دو، فرض کنیم، تنها لنز دوربین و فلش آن، روی قطر اصلی، حضور دارند. البته اگر فکر می‌کنید، که دوربین اصلی یگانه، یک مشکل اساسی است، باید در نظر داشته باشید، که بسیاری از میان‌رده‌های شامل چند لنز، یک یا دو سنسور ناکارآمد را یدک می‌کشند، که فقط ضمن رعایت قانون بازار گوشی‌های هوشمند، اضافه شده‌اند.

به‌لطف بهبود گشودگی دریچه دیافراگم، شاهد دوربینی هستیم، که در محیط‌های کم‌نور، عملکرد بهتری دارد. برای تنظیم برآمدگی‌ها و سایه‌های ابژه می‌توانید از قابلیت Dual Exposure استفاده کنید. برای دوربین « Google Pixel 4a »  حالتی تحت عنوان Astro Mode برای دوست‌داران نجوم که می‌خواهند از ستارگان، عکس بگیرند، تعبیه شده که البته برای عکاسی چهره‌ هم مناسب است؛ حالت دیگری هم تحت عنوان Night Sight برای محیط‌های کم نور، وجود دارد. 

دوربین اصلی، شامل یک لنز ناآشنای ۱۲.۲ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 و فاضله کانونی ۲۷ میلی‌متر است. این دوربین با کیفیت 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کند. دوربین سلفی با یک لنز ۸ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 و فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متر که قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد، همراه شده.

Google Pixel 4a

گوگل پیکسل 4a: باتری

بخش آزاردهنده « Google Pixel 4a » باتری لیتیم-پلیمری آن است. این باتری که با حجم ۳۱۴۰ میلی‌آمپر ساعتی، معرفی شده؛ در زمان پخش ویدئو ۱۲ ساعت، نیرو رسانی می‌کند، در زمانی که کاربر در حال وب‌گردی است، این باتری تا بیش از ۱۱ ساعت، توان دارد. « Google Pixel 4a » از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی، پشتیبانی می‌کند.

مشاوره در خرید گوگل پیکسل 4a

اگر بخواهیم یک صفت را بعد از نام « Google Pixel 4a » بیاوریم، فقط یک کلمه و ترادفات آن هستند، که می‌تواند حق مطلب را ادا کند: فوق‌العاده. حقیقتا این اسمارتفون میان‌رده، دیگر حالت یک میان‌رده عادی را ندارد و به فوق یک میان‌رده، تبدیل شده. « Google Pixel 4a » برای هر گروه از کاربران، کاملا مناسب است.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
August 2020
تاریخ شمسی
مرداد 1399
طول و عرض
144x69.4 میلی متر
ضخامت
8.2 میلی متر
وزن
143 گرم
تعداد سیم کارت
تک سیم کارت
تراشه
Qualcomm SDM730 Snapdragon 730
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.2 GHz Kryo 470 Gold & 6x1.8 GHz Kryo 470 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 618
حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1
مقدار RAM
6 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
5.81 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2340 پیکسل
تراکم پیکسلی
443~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 17, 18, 20, 25, 26, 28, 29, 30, 38, 39, 40, 41, 66, 71
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
دوگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
12.2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
سایز سنسور 1/2.55 اینچ
دریچه دیافراگم f/1.7
فاصله کانونی لنز 27 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل هایی به سایز 1.4 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک دوبرابری PDAF
لرزشگیر OIS
سایر قابلیت‌های دوربین
Auto-HDR, panorama
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/2.0
فاصله کانونی لنز 24 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
Auto-HDR
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
3140 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 18 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر فشار سنج ( Barometer )
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60/120fps; gyro-EIS
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل گوگل مدل Pixel 4a تک‌ سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
گوشی موبایل گوگل مدل Pixel 4a تک‌ سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
August 2020
تاریخ شمسی
مرداد 1399

طراحی

طول و عرض
144x69.4 میلی متر
ضخامت
8.2 میلی متر
وزن
143 گرم
تعداد سیم کارت
تک سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm SDM730 Snapdragon 730
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.2 GHz Kryo 470 Gold & 6x1.8 GHz Kryo 470 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 618

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1
مقدار RAM
6 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
5.81 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2340 پیکسل
تراکم پیکسلی
443~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900<br />
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100<br />
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 17, 18, 20, 25, 26, 28, 29, 30, 38, 39, 40, 41, 66, 71<br />
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
دوگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
12.2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/2.55 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/1.7<br /> فاصله کانونی لنز 27 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل هایی به سایز 1.4 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک دوبرابری PDAF<br /> لرزشگیر OIS
سایر قابلیت‌های دوربین
Auto-HDR, panorama
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/2.0<br /> فاصله کانونی لنز 24 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
Auto-HDR<br /> 1080p@30fps
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60/120fps; gyro-EIS

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر فشار سنج ( Barometer )
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
3140 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 18 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم