برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل گوگل مدل Pixel 4a 5G تک‌ سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت

Google Pixel 4a 5G 128GB RAM 6GB Mobile Phone

Google Pixel 4a 5G 128GB RAM 6GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 6 گیگابایت
  • دوربین دوگانه : 12.2 - 16 مگاپیکسل 
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 3885 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
6 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 11
5G
3885 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Google Pixel 4a 5G

شرکت گوگل که می‌توانیم، آن را پادشاه اینترنت، معرفی کنیم، در زمینه تولید و توزیع گوشی‌های هوشمند، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این شرکت که اسمارتفون‌های خود را در خط‌ تولید Pixel تولید می‌کند؛ تمام توان خود را برای این اسمارتفون‌ها، صرف کرده و گوشی‌های هوشمندی را معرفی می‌کند، که نظیر ندارند. قیمت‌های کم، به‌همراه کیفیت بالا، از خصیصه‌های بارز اسمارتفون‌های سری Pixel گوگل هستند.

شاید اشاره به نام‌گذاری شرکت گوگل، بی‌جا نباشد. نام گوگل از کلمه گوگول، اقتباس شده؛ که البته ربطی به نیکلای گوگول- طنزپرداز و ادیب شهیر روسی- ندارد. گوگول در واقع، لقبی است، که میلتون سیروتا، برادرزاده نه ساله ادوارد کاسنر- نویسنده کتاب ریاضیات و تخیل کاسنر- به عدد ده به توان صد داده بود. این برادرزاده بعدا لقب گوگول پلکس را به عدد ده به توان ده به توان صد داد، که شد نام دفتر مرکزی شرکت گوگل؛ شرکتی که قصد داریم، اسمارتفونی از سری پیکسل آن را بررسی کنیم.

مقدمه‌ای بر تشریح گوگل پیکسل 4a 5G

از غول آمریکایی، چه انتظاری داریم؟ تولید دوباره « Google Pixel 4a »؟ حقیقت این است، که « Google Pixel 4a 5G » همان « Google Pixel 4a » نیست، که فقط فناوری نسل پنجم را به‌همراه دارد؛ زمانی که به دقت این دو اسمارتفون را بررسی می‌کنیم، متوجه تغییرات اعمال شده، می‌شویم. درست است، که این تغییرات را می‌توانیم با انگشتان یک دست بشماریم؛ اما به هر حال، تغییرات انجام شده.

اولین تغییر، همان است، که گفتیم: وجود فناوری نسل پنجم. نظر شخصی: حواشی‌ای که فناوری نسل پنجم، ایجاد کرد، به‌دلیل بررسی رفتار اجتماعی و سواد جمعی، جالب‌تر از خود آن هستند. البته زیاد به این حواشی نخواهیم پرداخت و فقط نگاهی تیتروار به یکی از آن‌ها خواهیم داشت؛ زمانی که سازمان بهداشت جهانی، فناوری نسل پنجم را در دسته احتمالا سرطان‌زا قرار داد، فعالان مدنی، بیش از پیش به جلوگیری از انتشار این فناوری پرداختند. حقیقت این است که، در این لیست، قهوه یا سکه هم وجود دارد؛ ضمن این‌که مدرکی، مبنی بر سرطان‌زا بودن این فناوری، ارائه نشده. خود سرطان خدانکرده می‌تواند، به‌هر دلیلی رخ دهد، یا حتی بی‌دلیل.

خود فناوری نسل پنجم، سرعتی ۱۰ برابر بیش‌تر از فناوری نسل چهارم دارد. سرعت واکنش این فناوری، حدود ۱۰ برابر، سریع‌تر از گونه برتر زمین است. البته برای درک این سرعت نباید به سراغ کلیک بر روی تبلیغات بروید و باید دانلود فایل‌هایی با حجم بالا را امتحان کنید، تا متوجه اختلاف سرعت این فناوری با نیاکان او بشوید. اتصال سریع و اینترنت اشیا را می‌توان، دو محدوده مورد توجه فناوری نسل پنجم دانست؛ بالاخص اینترنت اشیا. در ادامه « Google Pixel 4a 5G » را به‌صورت تعمقی، بررسی خواهیم کرد.

Google Pixel 4a 5G

گوگل پیکسل 4a 5G: طراحی و کیفیت ساخت

طراحی « Google Pixel 4a 5G » شانه به شانه برادر آن، یعنی « Google Pixel 4a » می‌آید. یک طراحی زیبا و در عین حال، ساده. اگر سادگی طراحی این اسمارتفون را از آن بگیریم، هیچ چیز چشم‌گیری، باقی نمی‌ماند. پنل جلویی با دوربین سلفی و نمایشگر، هم‌پا شده. پنل پشتی پلاستیکی، محتوی دوربین اصلی دوگانه و حفره حسگر اثر انگشت است. فریم پلاستیکی به عنوان میزبان کنترلرهای صدا، دکمه پاور، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، اسپیکرها، اسلات سیم‌کارت و درگاه شارژ Type-C انتخاب شده.

پنل جلویی « Google Pixel 4a 5G » به‌عنوان یک‌ میان‌رده، طراحی شگفت‌انگیزی دارد. اکثریت این فضا، تحت اختیار نمایشگر است. رکن شگفت‌انگیز این قاب، حواشی نمایشگر آن، معرفی می‌شود. معمولا حواشی، عفونت طراحی قاب جلویی هستند، اما حواشی نمایشگر « Google Pixel 4a 5G » زیبایی را به آن، هدیه داده. در هیچ جای پنل جلویی نمی‌بینیم، که حواشی، نامتقارن باشند. دوربین سلفی هم با مکان‌یابی درست و طراحی مدرن حفره به پنل جلویی، اضافه شده.

ما می‌دانیم که نمایشگر « Google Pixel 4a 5G » از نوع نمایشگر‌های اولد است، که می‌توانند سبب شوند، اسمارتفون حاوی آن‌ها از حسگر اثر انگشت زیرصفحه‌ای استفاده کند؛ اما این اسمارتفون با حفره حسگر اثر انگشت که در پنل پشتی، قرار دارد، معرفی شده. این طراحی به ظاهر این اسمارتفون، یک لطمه جدی وارد کرده. در گوشه بالایی پنل پشتی، قاب مربعی شکل دوربین دوگانه را می‌بینیم.

فریم که یک طراحی عمومی دارد، با دکمه گوگل اسیستنت، همراه نشده. در بسیاری از محصولات دیگر شرکت‌ها این دکمه را می‌بینیم، اما عجیب است، که حضور آن را در « Google Pixel 4a 5G » احساس نمی‌کنیم. نکته جال دیگر درمورد فریم، بالاتر بودن دکمه پاور، نسبت به کنترلرهای صدا است. ما عموما عادت داریم، دکمه پاور را در زیر کنترلرهای صدا ببینیم. دکمه پاور، هم‌رنگ کنترلرهای صدا نیست و زمانی که این کنترلرها به رنگ مشکی هستند، دکمه پاور، رنگ حدودی سبز را به‌خود می‌گیرد.

« Google Pixel 4a 5G » با ابعاد ۱۵۳.۹ در ۷۴ در ۸.۲ میلی‌متر، وزن ۱۶۸ یا ۱۷۱ گرم و در رنگ مشکی، عرضه می‌شود. شاید در دست نداشتن رنگ‌های متفاوت را بتوان، ضعف اساسی این طراحی دانست. اگر از طول و عرض «iPhone 12 Pro Max» چهار سانتی‌متر، کم کنید، به طول و عرض «» نزدیک خواهید شد.

Google Pixel 4a 5G

گوگل پیکسل 4a 5G: نمایشگر

پنل نمایشی OLED « Google Pixel 4a 5G » می‌توانست، آن را با یک حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌ای، هم‌پا کند؛ اما متاسفانه طراحی این اسمارتفون، طراحی حفره را به حسگر زیر صفحه، ترجیح داده. پنل‌های نمایشی اولد از کیفیت بالایی برخوردار هستند. این پنل‌های نمایشی برای کاربران دوست‌دار فیلم‌ و سریال، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

رزولوشن بالای این نمایشگر، دلیل دیگری است، مبتی بر مناسب بودن آن برای این دسته از کاربران. رزولوشن بالای ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، نه‌تنها کاربران اهل سینما را ارضا می‌کند، بلکه برای کاربران صنعت گیمینگ هم مناسب است. درنتیجه این رزولوشن، تراکم پیکسلی ۴۱۳ پیکسل بر هر اینچ را برای نمایشگر « Google Pixel 4a 5G » معرفی می‌کنیم.

هرچند که رزولوشن و تراکم پیکسلی این نمایشگر بالا است، اما نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی نمایشگر ۶.۲ اینچی « Google Pixel 4a 5G » چنگی به دل نمی‌زند. با این‌که نرخ نوسازی ۶۰ هرتز، مقدار استاندارد بازار گوشی‌های هوشمند است، اما به‌نظر می‌رسد که این مقدار، زمان زیادی روی بورس نماند. نمایشگر با مساحت ۹۵.۷ سانتی‌متر مربعی خود، چیزی حدود ۸۴ درصد از پنل جلویی « Google Pixel 4a 5G » را تحت تصرف خود دارد.

گوگل پیکسل 4a 5G: سخت‌افزار و نرم‌افزار

« Google Pixel 4a 5G » با اندروید ۱۱ خالص، عرضه می‌شود. امتیاز اسمارتفون‌های گوگل این‌ است، که این اسمارتفون‌ها، مدت زیادی از آپدیت‌های اندروید پشتیبانی می‌کنند و لازم نیست که کاربر آن‌ها به‌دلیل پشتیبانی نکردن اسمارتفون خود از نسخه‌های جدید اندروید به سراغ اسمارتفون جدیدی برود؛ البته پیشروی گوگل در این زمینه را می‌توان، نوعی خویشاوندگماری شمرد، چراکه سیستم عامل اندروید، توسط خود شرکت گوگل گسترش داده می‌شود.

حقیقتا گوگل هر آن‌چه در بازو داشته را برای « Google Pixel 4a 5G » هزینه کرده. چیپست ۷ نانومتری شرکت کوالکام که با نام Snapdragon 765G شناخته می‌شود، کاربران صنعت گیمینگ را جا نمی‌گذارد و سنگین‌ترین بازی‌های موبایلی را پردازش خواهد کرد. این چیپست هشت‌هسته‌ای از یک هسته Kryo 475 Prime با بیشینه فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز، یک هسته Kryo 475 Gold با حداکثر فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته Kryo 475 Silver با ماکسیمم فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز، تشکیل شده.

بر روی این چیپست هشت‌هسته‌ای، چیپست گرافیکی توانمند Adreno 620 سوار است. این چیپست گرافیکی هم به‌اندازه تراشه، کارآمد بوده و با پردازش داده‌های گرافیکی سنگین به نفس زدن، نمی‌افتد. تنها ایراد سخت‌افزاری این اسمارتفون، این است که فقط در یک نسخه سخت‌افزاری، عرضه می‌شود. این موضوع ضمن محروم کردن « Google Pixel 4a 5G » از انعطاف سخت‌افزاری، انعطاف قیمتی را هم از آن می‌گیرد. این اسمارتفون در یک نسخه با رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت، عرضه می‌شود.

گوگل پیکسل 4a 5G: دوربین

دوربین « Google Pixel 4a 5G » نسبت به « Google Pixel 4a» به‌دلیل داشتن یک لنز فوق عریض بیش‌تر، ارجحیت دارد. اگر دورن قاب برآمده دوربین اصلی، یک مثلث متساوی‌الضلاع را فرض کنیم، هر یک از مشتقات دوربین اصلی در نزدیکی یکی از زوایای این مثلث حضور دارند. دوربین اصلی « Google Pixel 4a 5G » حالتی برای عکاسی چهره و عکاسی از ستارگان دارد، که می‌تواند توجه اهل آسمان را برانگیزد. دوربین اصلی « Google Pixel 4a 5G » از سنسور‌های زیر، تشکیل شده:

  • لنز نادر ۱۲.۲ مگایپکسلی عریض (Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 و فاصله کانونی ۲۷ میلی‌متر

  • لنز ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض (Ultra Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و زاویه دید ۱۰۷ درجه

با در نطر گرفتن مقدار گشودگی دریچه دیافراگم لنز اصلی می‌توانیم، به عملکرد دوربین اصلی « Google Pixel 4a 5G » در محیط‌های کم‌نور دل ببندیم. دوربین اصلی با کیفیت 4K فیلم‌برداری می‌کند، درحالی که دوربین سلفی پشتیبان مقدار کم‌تر ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه است. دوربین سلفی از یک لنز ۸ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 و فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متر، تشکیل شده. دوربین سلفی هم عمل‌کرد خوبی دارد، اما می‌تواند کاربر « Google Pixel 4a 5G » را در محیط‌های کم نور به چالش بکشد.

Google Pixel 4a 5G

گوگل پیکسل 4a 5G: باتری

عضو کم‌تر مورد پسند « Google Pixel 4a 5G » باتری لیتیم-پلیمری آن است. هرچند که این باتری ۳۸۸۵ میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند برای بیش از ۱۲ ساعت، تماشای فیلم مناسب باشد، اما حجم آن نسبت به چیزی که در بازار گوشی‌های هوشمند می‌بینیم، کم است. « Google Pixel 4a 5G » از شارژ سریع ۱۸ واتی، پشتیبانی می‌کند.

مشاوره در خرید گوگل پیکسل 4a 5G

« Google Pixel 4a 5G » با قیمت ۴۳۰ دلاری و امکانات بالای خود، مورد قابل توجهی برای بازار گوشی‌های هوشمند است. این اسمارتفون برای تمام انواع کاربری مناسبت دارد و در هیچ زمینه‌ای کم نمی‌آورد. « Google Pixel 4a 5G » می‌تواند برای هر طبقه از خریداران، مناسب باشد.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
November 2020
تاریخ شمسی
آبان 1399
طول و عرض
153.9x74 میلی متر
ضخامت
8.2 میلی متر
وزن
168 گرم
تعداد سیم کارت
تک سیم کارت
تراشه
Qualcomm SM7250 Snapdragon 765G 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x2.4 GHz Kryo 475 Prime & 1x2.2 GHz Kryo 475 Gold & 6x1.8 GHz Kryo 475 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 620
حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1
مقدار RAM
6 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
6.2 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2340 پیکسل
تراکم پیکسلی
413~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 28, 29, 30, 32, 38, 39, 40, 41, 42, 46, 48, 66, 71
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
1, 2, 3, 5, 7, 8, 12, 28, 41, 66, 71, 77, 78 Sub6, mmWave
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
دوگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
12.2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wideسایز سنسور 1/2.55 اینچدریچه دیافراگم f/1.7فاصله کانونی لنز 27 میلی‌مترثبت تصاویر با پیکسل هایی به سایز 1.4 میکرومترفوکوس اتوماتیک دوبرابری PDAFلرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین دوم
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide˚107دریچه دیافراگم f/2.2ثبت تصاویر با پیکسل هایی به سایز 1.0 میکرومتر
سایر قابلیت‌های دوربین
Auto-HDR, panorama
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wideسایز سنسور 1/4.0 اینچدریچه دیافراگم f/2.0فاصله کانونی لنز 24 میلی‌مترثبت تصاویر با پیکسل هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
Auto-HDR1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
3885 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 18 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر فشار سنج ( Barometer )
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps; gyro-EIS
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل گوگل مدل Pixel 4a 5G تک‌ سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
گوشی موبایل گوگل مدل Pixel 4a 5G تک‌ سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
November 2020
تاریخ شمسی
آبان 1399

طراحی

طول و عرض
153.9x74 میلی متر
ضخامت
8.2 میلی متر
وزن
168 گرم
تعداد سیم کارت
تک سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm SM7250 Snapdragon 765G 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x2.4 GHz Kryo 475 Prime & 1x2.2 GHz Kryo 475 Gold & 6x1.8 GHz Kryo 475 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 620

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1
مقدار RAM
6 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
6.2 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2340 پیکسل
تراکم پیکسلی
413~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 28, 29, 30, 32, 38, 39, 40, 41, 42, 46, 48, 66, 71
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
1, 2, 3, 5, 7, 8, 12, 28, 41, 66, 71, 77, 78 Sub6, mmWave
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
دوگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
12.2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wideسایز سنسور 1/2.55 اینچدریچه دیافراگم f/1.7فاصله کانونی لنز 27 میلی‌مترثبت تصاویر با پیکسل هایی به سایز 1.4 میکرومترفوکوس اتوماتیک دوبرابری PDAFلرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین دوم
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide˚107دریچه دیافراگم f/2.2ثبت تصاویر با پیکسل هایی به سایز 1.0 میکرومتر
سایر قابلیت‌های دوربین
Auto-HDR, panorama
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wideسایز سنسور 1/4.0 اینچدریچه دیافراگم f/2.0فاصله کانونی لنز 24 میلی‌مترثبت تصاویر با پیکسل هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
Auto-HDR1080p@30fps
فیلم برداری
4K@30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps; gyro-EIS

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر فشار سنج ( Barometer )
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
3885 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 18 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم