برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad S540-A - Core i5

Lenovo Ideapad S540-A Core i5 8265U 8GB 1T+128SSD 4GB GTX1650 Laptop 

Lenovo Ideapad S540-A Core i5 8265U 8GB 1T+128SSD 4GB GTX1650 Laptop 

  • سری پردازنده :  Core i5
  • حافظه داخلی : 1T+128SSD
  • مقدار رم :  8GB DDR4 
  • کارت گرافیک : 4GB GTX1650 
  • اندازه صفحه نمایش : "15.6 Full HD
  • باتری : 3 سلولی (52 وات ساعت)
  • وزن : 1.8 کیلوگرم
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
Core i5
8265U
8 گیگابایت
1 ترابایت
128 گیگابایت NVMe
Geforce GTX1650 MAX-Q Design
15.6 اینچ
3 سلولی
52 وات ساعت
1.8 کیلوگرم
توضیحات

نقد و بررسی لپ تاپ لنوو IdeaPad S540

بسیاری از لپ تاپ ها، تحت عنوان لپ تاپ های میان‌رده‌ای معرفی می‌شوند؛ لپ تاپ میان‌رده‌ای در اصل به دستگاهی اشاره دارد که از لحاظ سخت‌افزار، پا به پای تکنولوژی نمی‌آید، ولی در حالت کلی می‌تواند پاسخ‌گوی اکثریت خواسته‌های کاربران باشد. این لپ تاپ ها را می‌شود برای امور نیمه‌سنگین مناسب دانست.

با وجود این‌که بازه قیمتی این لپ تاپ ها، مشخص بوده و اکثر کاربران هم چنین لپ تاپ هایی را می‌شناسند، اما تقریبا هیچ کاربری نمی‌تواند با خیال آسوده، لپ تاپ اینچنینی‌ای را تهیه کند. سری Ideapad شرکت لنوو، یکی از آن سری‌های محبوب در بازار لپ تاپ های میان‌رده‌ای است، که کاربران به راحتی می‌توانند به محصولات آن، اعتماد کنند؛ پیشینه موفق این سری، دلیل خوبی برای اعتماد کاربران است. « Lenovo IdeaPad S540» لپ تاپی از این سری لنوو بوده که در سال ۲۰۱۹ معرفی شده و ما در ادامه می‌خواهیم به بررسی دقیق آن بپردازیم.

لپ تاپ لنوو IdeaPad S540

نسخه‌های لپ تاپ لنوو IdeaPad S540

لپ تاپ ها، عموما در چندین نسخه با تفاوت‌های سخت‌افزاری معرفی می‌شوند. این تفاوت نسخه‌ها برای انتخاب آسان‌تر کاربر است. لنوو برای « Lenovo IdeaPad S540» هم چندین نسخه در نظر گرفته که ما در این‌جا، به بررسی دو تا از آن‌ها می‌پردازیم؛ نسخه‌های مورد بحث ما از این لپ تاپ، « Lenovo IdeaPad S540-K» و « Lenovo IdeaPad S540-A» هستند.

نسخه‌ها در زمینه پردازنده مرکزی با یکدیگر تفاوت دارند و مشخصا یکی از این دو نسخه، دارای قدرت پردازشی بیش‌تری است. نسخه قدرتمندتر، « Lenovo IdeaPad S540-K» بوده که پردازنده Core i7 8565U را به همراه خود می‌آورد. نسخه ضعیف‌تر هم، « Lenovo IdeaPad S540-A» است که پردازنده Core i5 8265U برای آن درنظر گرفته شده.

مقدمه‌

با این‌که در پاراگراف بالا، محل بحث ما، قدرتمندتر بودن یکی از نسخه‌ها بود، اما با این‌حال، هر دو نسخه « Lenovo IdeaPad S540-K» و « Lenovo IdeaPad S540-A» این لپ تاپ برای امور نیمه‌سنگین مناسب هستند. سی‌پی‌یوها از سری هشت اینتل آمده‌اند و با وجود قدرت پردازشی مناسب، مصرف انرژی بیش‌تری نسبت به پردازنده‌های جدیدتر اینتل دارند. پردازشگر گرافیکی که برای هر دو نسخه، یکی است، به بنچ‌مارک خوبی دست یافته و پردازنده توانایی به شمار می‌رود.

درمورد نمایشگر، شاهد مشخصات خوبی هستیم. اولین شاخصه خوبی که در زمینه نمایشگر به آن برمی‌خوریم، پنل نمایشی IPS بوده که این لپ تاپ را نسبت به بسیاری از میان‌رده‌های دیگر، بهتر جلوه می‌دهد. نمایشگر، وضوح FHD را به همراه خود می‌آورد که حقیقتا، مقدار بالایی است و می‌تواند برای تماشای فیلم مناسب باشد. بلندگوها نیز مانند نمایشگر، کیفیت بالایی دارند و توسط شرکت دالبی تولید شده‌اند.

یکی از مواردی که این لپ تاپ را جذاب می‌کند، حسگر اثر انگشت آن بوده که قطعا برای تامین امنیت کاربر، یک گزینه فوق‌العاده است. باتری هم مشخصات جالبی دارد. یک باتری ۵۲ وات ساعتی برای «» درنظر گرفته شده که نهایتا می‌تواند تا ۷ ساعت، شارژدهی داشته باشد؛ ۷ ساعت در بین لپ تاپ ها، مقدار قابل توجهی به شمار می‌رود.

لپ تاپ لنوو IdeaPad S540

طراحی لپ تاپ لنوو IdeaPad S540

برعکس بسیاری از شرکت‌های دیگر که در زمینه طراحی لپ تاپ های میان‌رده‌ای خود، تکراری عمل می‌کنند، لنوو دارای خلاقیت بیش‌تری است و طراحی‌های متنوع‌تری بر روی لپ تاپ های آن می‌بینیم. « Lenovo IdeaPad S540» هم یکی از همین طراحی‌های متنوع را حمل می‌کند. طراحی فلزی این لپ تاپ در قاب پشتی که لوگوی لنوو در گوشه آن آمده، به دلیل مات بودن، اثر انگشت کمی را جذب می‌کند.

در دورتادور نمایشگر « Lenovo IdeaPad S540» حواشی‌ای دیده می‌شوند که در قسمت پایینی نمایشگر، دارای ضخامت بسیار بیش‌تری نسبت به دیگر نواحی هستند. در بالای نمایشگر، وبکم مشهود است. لولای عریض این لپ تاپ هم در زیر نمایشگر قرار گرفته و اندازه نسبتا بزرگی دارد. باریکی حواشی سمت راست و چپ نمایشگر، خیلی خوب به‌نظر می‌رسد.

کیبورد این لپ تاپ با طراحی جزیره‌ای و نور پس‌زمینه آمده که برای تایپ کردن در شب خوب است. فاصله میان کلیدهای کیبورد هم، مناسب به‌نظر می‌رسد. در پایین صفحه کلید، تاچ‌پد با انداره نسبتا بزرگی ذکر شده که اثر انگشت شما را به راحتی جذب خواهد کرد. در سمت راست تاچ پد و در نزدیکی لبه‌ قاب، حسگر اثر انگشت دیده می‌شود. در دو طرف صفحه کلید هم، اسپیکرهای ساخته شده توسط شرکت دالبی دیده می‌شوند که از فناوری استریئو، پشتیبانی می‌کنند.

فریم زاویه‌دار « Lenovo IdeaPad S540» شامل مواردی نظیر درگاه HDMI، درگاه USB Type C 3.1، دو پورت USB 3.0، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و درگاه کارت حافظه می‌شود. درگاه کارت حافظه می‌تواند برای عکاسان و کل افرادی که دوربین عکاسی دارند، یک درگاه کارآمد باشد. در کل می‌شود این لپ تاپ را از نظر طراحی، خیلی خوب دانست.

نمایشگر لپ تاپ لنوو IdeaPad S540

این لپ تاپ بر عکس بسیاری از دستگاه‌های میان‌رده‌ای که نمایشگرهای TFT و TN با زاویه دید کم دارند، به همراه یک نمایشگر IPS با زاویه دید گسترده می‌آید. نمایشگر این لپ تاپ در زمینه به تصویر کشیدن رنگ‌ها هم عملکرد بهتری دارد. در زمینه روشنایی هم شاهد عملکرد خوبی از طرف این نمایشگر هستیم، ولی در محیط‌های خیلی روشن، عملکرد نمایشگر، اندکی افت می‌کند. وضوح FHD‌ نمایشگر هم مورد قابل توجه دیگری است که مقدار بسیار بالایی به شمار می‌رود.

با تمام این تفاسیر، نمایشگر با نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی معرفی شده که مقدار استاندارد است و نرخ بالایی به شمار نمی‌رود. رزولوشن این نمایشگر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل ذکر شده که به معنی همان وضوح FHD است. در کل، نمایشگر با زاویه دید ۱۷۸ درجه و قطر ۱۵.۶ اینچی، عضو قابل توجهی به شمار می‌رود و در اکثر موارد، جز نرخ نوسازی، عملکرد چشم‌گیری دارد.

لپ تاپ لنوو IdeaPad S540

سخت‌افزار لپ تاپ لنوو IdeaPad S540

در اول همین بخش، بهتر است بگوییم که مشخصات سخت‌افزاری خوبی برای هر دو نسخه این لپ تاپ، ذکر شده‌اند. نسخه اول، که « Lenovo IdeaPad S540-K» نام دارد با پردازنده Core i5 8265U همراه است. این پردازنده از ۴ هسته مجازی و ۴ هسته حقیقی سود می‌برد و بین فرکانس‌های ۱.۶ و ۳.۹ گیگاهرتز کار می‌کند. پردازنده مورد بحث، ۶ مگابایت، حافظه پنهان یا کش دارد.

پردازنده مرکزی نسخه دوم، یعنی « Lenovo IdeaPad S540-A»، Core i7 8565U است. این پردازنده که نسبت به نمونه قبلی، قدرت پردازشی بیش‌تری دارد، مانند نسخه قبلی، از ۴ هسته مجازی و ۴ هسته فیزیکی استفاده می‌‌کند. ۸ مگابایت، حافظه کش برای این پردازنده درنظر گرفته شده. سی‌پی‌یو Core i7 8565U در بین فرکانس‌های ۱.۸ و ۴.۶ گیگاهرتز کار می‌کند.

پردازنده گرافیکی که برای هر دو نسخه « Lenovo IdeaPad S540-K» و « Lenovo IdeaPad S540-A» یکسان است، GTX1650 بوده که ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد. پردازنده مورد بحث، گزینه قدرتمندی به شمار می‌رود. درنظر داشته باشید که پردازنده گرافیکی یادشده، زمانی که کار به جاهای باریک و پردازش داده‌های سنگین بکشد، وارد عمل می‌شود، ولی در حالت عادی هر دو سی‌پی‌یو از پردازنده‌های مجتمع خود استفاده می‌کنند.

هر دو نسخه، دارای ۸ گیگابایت رم DDR4‌ هستند؛ البته شما می‌توانید با استفاده از اسلات بر روی مادربرد، حافظه رم را به ۱۲ گیگابایت ارتقا دهید. ۱ ترابایت حافظه داخلی و ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD برای هر دو نسخه، درنظر گرفته شده‌اند. هم حافظه ۱ ترابایتی HDD و هم حافظه SSD، هر دو، قابلیت ارتقا دارند. سیستم خنک‌کننده، عضو دیگر سخت‌افزار بوده، که بهتر است زیاد به آن اعتماد نکنید و شخصا برای این لپ تاپ، یک کولر درنظر بگیرید.

باتری لپ تاپ لنوو IdeaPad S540

هر دو نسخه این لپ تاپ، باتری‌های ۳ سلولی ۵۲ وات ساعتی دارند که با استفاده عادی، نهایتا، برای ۷ ساعت شارژدهی خواهند داشت؛ متعاقبا، این شارژدهی با سنگین‌تر شدن استفاده، کم‌تر می‌شود. باتری‌ها از سیستم مدار قطع کن نیز سود می‌برند که به محض شارژ کامل باتری، آن را از مدار خارج می‌کند و طول عمر مفید باتری را افزایش می‌دهد.

مشاوره در خرید لپ تاپ لنوو IdeaPad S540

« Lenovo IdeaPad S540» با این‌که لپ تاپی نسبتا ارزان است، اما کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد و مشخصات سخت‌افزاری آن هم، چشم‌گیر هستند. این لپ تاپ، قطعا یکی از بهترین گزینه‌ها در بازه قیمتی خود بوده و شما می‌توانید آن را از فروشگاه دیجیدو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

ظرفیت باتری
52 وات ساعت
ابعاد
358x245x16.95 میلی متر
وزن
1.8 کیلوگرم
سازنده پردازنده
Intel
سری پردازنده
Core i5
مدل پردازنده
8265U
تعداد هسته
4 هسته حقیقی + 4 هسته مجازی
فرکانس پردازنده
1.6GHz
فرکانس پردازنده در حالت توربو
3.9GHz
حافظه کش (Cache)
6 مگابایت
حافظه رم
8 گیگابایت
نوع حافظه رم
DDR4 2400MHz
قابلیت ارتقاء رم
Up to 12GB
حافظه داخلی H.D.D
1 ترابایت
حافظه داخلی S.S.D
128 گیگابایت NVMe
سازنده کارت گرافیک
NVIDIA
مدل کارت گرافیک
Geforce GTX1650 MAX-Q Design
حافظه اختصاصی کارت گرافیک
4 گیگابایت
سایر قابلیت های کارت گرافیک
GDDR5 128Bit
اندازه صفحه نمایش
15.6 اینچ
نوع صفحه نمایش
IPS
دقت صفحه نمایش
(Full HD (1920×1080
صفحه نمایش مات
دارد
صفحه نمایش لمسی
ندارد
اتصال Wi-Fi
دارد
اتصال Bluetooth
دارد
درگاه حافظه
دارد
درایو نوری
ندارد
درگاه USB 2.0
ندارد
درگاه USB 3.0
2 عدد
درگاه USB Type-C
1 عدد
درگاه VGA
ندارد
درگاه HDMI
دارد
Lan
ندارد
وبکم
دارد
کیبورد با نور پس زمینه
دارد
حسگر اثر انگشت
دارد
مشخصات تاچ پد
چند لمسی
نوع باتری
3 سلولی
شارژدهی باتری
تا 5 ساعت
سیستم عامل
DOS
اقلام همراه لپ تاپ
دفترچه راهنما و شارژر
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad S540-A - Core i5
لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad  S540-A - Core i5
موجود شد ، خبرم کن

مشخصات فیزیکی

ابعاد
358x245x16.95 میلی متر
وزن
1.8 کیلوگرم

مشخصات پردازنده

سازنده پردازنده
Intel
سری پردازنده
Core i5
مدل پردازنده
8265U
تعداد هسته
4 هسته حقیقی + 4 هسته مجازی
فرکانس پردازنده
1.6GHz
فرکانس پردازنده در حالت توربو
3.9GHz
حافظه کش (Cache)
6 مگابایت

مشخصات رم

حافظه رم
8 گیگابایت
نوع حافظه رم
DDR4 2400MHz
قابلیت ارتقاء رم
Up to 12GB

مشخصات حافظه داخلی

حافظه داخلی H.D.D
1 ترابایت
حافظه داخلی S.S.D
128 گیگابایت NVMe

مشخصات صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش
15.6 اینچ
نوع صفحه نمایش
IPS
دقت صفحه نمایش
(Full HD (1920×1080
صفحه نمایش مات
صفحه نمایش لمسی

مشخصات کارت گرافیک

سازنده کارت گرافیک
NVIDIA
مدل کارت گرافیک
Geforce GTX1650 MAX-Q Design
حافظه اختصاصی کارت گرافیک
4 گیگابایت
سایر قابلیت های کارت گرافیک
GDDR5 128Bit

اتصالات و امکانات

اتصال Wi-Fi
اتصال Bluetooth
درگاه حافظه
درایو نوری
درگاه USB 2.0
درگاه USB 3.0
2 عدد
درگاه USB Type-C
1 عدد
درگاه VGA
درگاه HDMI
Lan
وبکم
کیبورد با نور پس زمینه
حسگر اثر انگشت
مشخصات تاچ پد
چند لمسی

باتری

ظرفیت باتری
52 وات ساعت
نوع باتری
3 سلولی
شارژدهی باتری
تا 5 ساعت

سایر مشخصات

سیستم عامل
DOS
اقلام همراه لپ تاپ
دفترچه راهنما و شارژر

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم