برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco M4 Pro 4G دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت

Xiaomi Poco M4 Pro 4G Dual Sim 128GB RAM 6GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11 
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 6 گیگابایت
  • دوربین سه گانه : 64 - 8 - 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5000 میلی آمپر بر ساعت

ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
6 گیگابایت
128 گیگابایت
اندروید 11
4G
64 - 8 - 2 مگاپیکسل
5000 میلی‌آمپر/ساعت
توضیحات

گوشی M4 Pro پوکو: نقد و بررسی

بسیاری از ما گوشی‌های هوشمند پوکو را دوست داریم. همان‌طور هم که می‌دانید این کمپانی به ارائه محصولات اقتصادی شناخته می‌شود. با اینکه کاربران در مورد گوشی‌هایی مانند Poco X3 NFC، F3 و X3 Pro بسیار مشتاق بودند اما گزینه ارزان‌تری مانند Poco M3 هم طرف‌داران خود را داشت. حالا جدیدترین تولید این شرکت، Poco M4 Pro وارد بازار شده و ما در این مقاله به نقد و بررسی آن پرداخته‌ایم. می‌خواهیم ببینیم آیا این مدل هم مانند ساخته‌های قبلی، ارزش بالایی در برابر هزینه‌ای که برای آن می‌کنید، دارد یا نه همراه ما بمانید.

کیفیت ساخت و طراحی Poco M4 Pro

در طراحی این گوشی هم مانند نسخه 5G آن از گوشی‌های پرچم‌دار الهام گرفته شده. به شکلی که حتی یک نگاه کلی به ظاهر آن کافی است تا متقاعد شوید، 3 برابر قیمت درخواستی‌اش، ارزش دارد. جالب اینجاست که پوکو طراحی قاب عقب را نسبت به نسخه 5G کمی تغییر داده. مدل 4G براق‌تر است اما این تنها تفاوت آنها نیست. درحالی‌که مدل 5G، با یک ماژول دوربین عمودی که در یک بلوک مسطح مشکی قرار گرفته، ارائه می‌شود، گوشی 4G، ماژول گسترده‌تری در اختیارتان قرار می‌دهد که بیشتر عرض تلفن را دربرگرفته. 

گوشی Poco M4 pro

البته تمام این سطح در اختیار دوربین‌ها نیست و به نظر می‌رسد ماژول همچنان در یک نوار عمودی مشابه در گوشه سمت چپ بالا قرار گرفته باشد. اما این نوع طراحی باعث می‌شود وقتی گوشی را روی یک سطح صاف می‌گذارید، متعادل‌تر قرار بگیرد. تنها سه گزینه رنگی برای پوکو M4 Pro وجود دارد که تفاوت بسیاری با هم دارند. یک نسخه مشکی است، دیگری رنگ زرد مربوط به خود پوکو و آخری هم رنگ آبی دارد. همچنین با ضخامت 8.1 میلی‌متر و وزن 179.5 گرم، این مدل باریک‌تر و سبک‌تر از گوشی 5G است. همراه با نمایشگر کوچکی هم که دارد به‌طورکلی یک گوشی نسبتا جیبی محسوب می‌شود. نمایشگر گوشی تنها 6.43 اینچ است با حاشیه‌های نازک در اطراف و حاشیه چانه ضخیم. یک دوربین سلفی هم با حفره‌ای بسیار کوچک در قسمت مرکزی لبه بالایی آن جای گرفته است. 

درباره نمایشگر پوکو M4 Pro

صفحه‌نمایش به‌کاررفته در این گوشی، کاملا با مدل 5G متفاوت است. کمی از آن کوچک‌تر است اما به‌طورکلی اندازه استانداردی دارد. از طرفی همان رزولوشن 1800 در 2400 پیکسل را هم ارائه می‌دهد.هر دوی نمایشگرها نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی دارند ولی به طور پیش‌فرض روی 60 هرتز تنظیم شده‌اند. همچنین در M4 Pro نرخ نمونه‌برداری 180 هرتزی هم دریافت می‌کنید که یعنی برای بازی‌های اکشن و سریع، خوب و پاسخگو است.نکته اصلی در اینجا، تغییر به فناوری AMOLED است، اولین مورد از نوع خود که در گوشی‌های سری M پوکو ظاهر می‌شود. این باعث شده نمایشگر Poco M4 Pro پر جنب و جوش‌تر و بهتر از نمایشگر LCD مدل 5G  بوده و محدوده دینامیکی بیشتر، رنگ‌های سیاه عمیق‌تر و سفیدهای خالص‌تری داشته باشد. 

نمایشگر poco m4 pro 4G

در آزمایش‌های انجام شده، اوج روشنایی، 428 نیت ثبت شده؛ اما شیائومی ادعا می‌کند این مقدار با روشن بودن ویژگی روشنایی خودکار می‌تواند تا 1000 نیت هم برسد. البته این مقدار در سطح پرچمدارهایی مانند Xiaomi 12 است. در مجموع به نظر می‌رسد این نمایشگر همان ترکیبی باشد که شیائومی در ردمی نوت 11 و 11s هم به کار برده. در این دو گوشی، نمایشگر عالی عمل کرده و به نظر می‌رسد در این مدل ارزان هم به همان اندازه تأثیرگذار باشد. 

درباره مشخصات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پوکو M4 Pro

در حالی که مدل 5G تراشه مدیاتک Dimensity 810 را دارد، مدل 4G با چیپست Helio G96 مدیاتک کار می‌کند. تراشه دوم با استفاده از یک فرایند 12 نانومتری قدیمی و کم کارآمد ساخته شده و همان پردازنده‌ای است که در ردمی نوت 11s و ردمی 8i به‌کاررفته. به نظر می‌رسد M4 Pro نسبت به مدل 5G پردازنده سریع‌تری دارد، امتیاز چندهسته‌ای آن در گیک بنچ5 برابر 1836 بوده که در مقابل امتیاز 1582 مدل 5G بهتر است. برعکس به نظر می‌رسد تراشه Poco M4 Pro 5G پردازشگر گرافیکی بهتری داشته باشد. بااین‌حال، در شرایط دنیای واقعی، تفاوت زیادی بین آنها وجود ندارد. M4 Pro مانند یک پرچم‌دار واقعی روان و نرم است. 

گوشی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه عرضه می‌شود. این مقدار برای اکثر کاربران کافی است و نیازی به استفاده از کارت حافظه مجزا نخواهید داشت. صرف‌نظر از این، Poco M4 Pro می‌تواند از فناوری توسعه رم دینامیک شیائومی استفاده کند که می‌تواند 3 گیگابایت حافظه را از 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی اضافی قرض بگیرد. گوشی همچنین یک شکاف کارت حافظه برای توسعه فضای ذخیره‌سازی داخلی هم دارد. Poco M4 Pro بر روی MIUI 13، لایه گرافیکی شیائومی و اندروید 11 کار می‌کند. این پوسته هنوز هم جذاب‌ترین رابط گرافیکی اندروید نیست اما استفاده از آن به‌اندازه کافی ساده است. 

کیفیت تصویربرداری و دوربین Poco M4 Pro 

این گوشی سیستم دوربین سه‌گانه‌ای دارد که توسط یک سنسور 64 مگاپیکسلی هدایت می‌شود. این اولین نمونه از نوع خود است که در سری M ظاهر می‌شود. به طور پیش‌فرض، دوربین عکس‌های 16 مگاپیکسلی را با استفاده از ترکیب پیکسلی 4 در 1 می‌گیرد، اما در صورت تمایل، می‌توانید عکس‌های All In را با 64 مگاپیکسل انتخاب کنید. این سنسور اصلی توسط یک سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک سنسور ماکروی 2 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌شود که چندان کاربردی نیست. 

دوربین پوکو m4 pro

دوربین اصلی تصاویر خوبی در نور مناسب ثبت می‌کند و روشنایی را هم به‌خوبی مدیریت می‌کند. باز تولید رنگ و کنتراست هم خوب هستند، با اینکه تصاویر کمی به سمت اشباع شدن پیش می‌روند. مشکل در عکاسی در شرایط نور کم است. دوربین در ثبت تصاویر در نور کم مشکل دارد و کمبود جزئیات و نویز در این تصاویر، قابل‌مشاهده هستند. حالت شب هم تصاویر را بیش از حد پردازش کرده و جزئیات را به حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. دوربین ماکرو کاملا معمولی است و ارزش زیادی به تصاویر اضافه نمی‌کند. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی هم بد نیست اما به دلیل عدم وجود فلش، باز هم در ثبت تصاویر در شب مشکل دارد.

عمر باتری M4 Pro

M4 Pro با یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌شود که خوب و بزرگ است اما برای گوشی‌هایی در این دسته معمولی محسوب می‌شود. مانند سایر رقبای این رده قیمتی، برای یک روز کامل استفاده سنگین و احتمالا دو روز استفاده سبک تا متوسط، دوام می‌آورد. نکته جالب اینجا است که در تست‌های انجام شده، Poco M4 Pro  کمی بهتر از نسخه 5G عمل کرده است.  پوکو M4 Pro با اجرای معیار باتری PCMark Work 3.0 که عملکرد باتری گوشی را تحت یک‌بار ثابت اما مختلط، شبیه‌سازی می‌کند، 10 ساعت و 56 دقیقه دوام آورده که در مقایسه با مدت 10 ساعت و 39 دقیقه‌ای مدل 5G بهتر است. این کمی تعجب‌آور است چون تراشه مدل 5G در این زمینه کارآمدتر است، از طرفی نمایشگر مدل 4G هم مؤثر است که با فناوری   AMOLED ساخته شده. سرعت شارژ این گوشی هم عالی است. شارژر 33 واتی داخل جعبه می‌تواند گوشی را در 15 دقیقه از 0 تا 29 درصد و در نیم ساعت به 59 درصد برساند. شارژ کامل حدود 1 ساعت طول می‌کشد که باتوجه‌به حجم باتری، زمان قابل‌توجهی است. 

پوکو m4 pro

مشاوره خرید پوکو ام 4 پرو

پوکو ام 4 پرو، همه چیز را متفاوت‌تر از نسخه 5G خود پیش می‌برد. اگرچه ممکن است در این مدل، فناوری 5G را ازدست‌داده باشید اما چیزهای بیشتری به دست می‌آورید. مثلا اینکه برای اولین‌بار در یک گوشی سری M پوکو، نمایشگر AMOLED و دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی خواهید داشت. اینکه آیا طراحی این مدل بهتر از 5G است یا نه جای بحث دارد، اما این واقعیت که تلاش‌هایی برای متفاوت کردن آن انجام شده، قابل‌تحسین است. بدون شک، اندازه جمع و جورتری دارد و به همین دلیل هم برای استفاده با یک‌دست راحت‌تر است. رم و فضای ذخیره‌سازی بیشتر را هم اضافه کنید تا یک تلفن همراه ارزان‌قیمت مجهز داشته باشید که نسبت به بسیاری هم‌رده‌ها بهتر عمل می‌کند. 

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
February 2022
تاریخ شمسی
اسفند 1400
طول و عرض
159.9x73.9 میلی متر
ضخامت
8.1 میلی متر
وزن
179.5 گرم
ساختار بدنه
جلو شیشه ای - پشت پلاستیکی - فریم پلاستیکی
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek Helio G96
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.05 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G57 MC2
حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.2
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
محفظه جداگانه کارت حافظه
دارد
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.43 اینچ
نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش
90 هرتز
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
واحد روشنایی
700 نیت - 1000 نیت (peak)
تراکم پیکسلی
409~
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass 3
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100 - International
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41 - International
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
سه گانه
مشخصات دوربین
64 - 8 - 2 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide - دریچه دیافراگم f/1.8 - فاصله کانونی لنز 26 میلی متر - ثبت تصاویر با پیکسل‌ هایی به سایز 0.7 میکرومتر - فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
˚118 - از نوع ultrawide - دریچه دیافراگم f/2.2 - سایز سنسور 1.4 اینچ - ثبت تصاویر با پیکسل هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro - دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR - panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide - دریچه دیافراگم f/2.5 - ثبت تصاویر با پیکسل هایی به سایز 1.0 میکرومتر - سایز سنسور 1/3.06 اینچ
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR - 1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 11
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی‌آمپر/ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 33 واتی
حسگر شتاب سنج (Accelerometer)
دارد
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
سایر حسگرها
Virtual proximity sensing (حسگر مجاورت مجازی)
فیلم برداری
1080p@30fps
سایر قابلیت‌ها
دارای استاندارد IP53 (مقاوم در برابر گرد و غبار و پاشش آب) - +Power Delivery 3.0 - Quick Charge 3
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات(8)
رتبه‌بندی کلی
5
8 نظرات
پردازندش نسبتا خوبه و سرعت معقولی داره. اما بنظرم صفحه نمایش و باتریش میتونست بهتر باشه

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل شیائومی مدل Poco M4 Pro 4G دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
گوشی موبایل شیائومی مدل Poco M4 Pro 4G دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
February 2022
تاریخ شمسی
اسفند 1400

طراحی

طول و عرض
159.9x73.9 میلی متر
ضخامت
8.1 میلی متر
وزن
179.5 گرم
ساختار بدنه
جلو شیشه ای - پشت پلاستیکی - فریم پلاستیکی
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek Helio G96
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.05 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G57 MC2

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.2
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
محفظه جداگانه کارت حافظه

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.43 اینچ
نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش
90 هرتز
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
واحد روشنایی
700 نیت - 1000 نیت (peak)
تراکم پیکسلی
409~
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass 3

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100 - International
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41 - International
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide - دریچه دیافراگم f/1.8 - فاصله کانونی لنز 26 میلی متر - ثبت تصاویر با پیکسل‌ هایی به سایز 0.7 میکرومتر - فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
˚118 - از نوع ultrawide - دریچه دیافراگم f/2.2 - سایز سنسور 1.4 اینچ - ثبت تصاویر با پیکسل هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro - دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR - panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide - دریچه دیافراگم f/2.5 - ثبت تصاویر با پیکسل هایی به سایز 1.0 میکرومتر - سایز سنسور 1/3.06 اینچ
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR - 1080p@30fps
فیلم برداری
1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 11

حسگر ها

حسگر شتاب سنج (Accelerometer)
حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
سایر حسگرها
Virtual proximity sensing (حسگر مجاورت مجازی)

سایر مشخصات

سایر قابلیت‌ها
دارای استاندارد IP53 (مقاوم در برابر گرد و غبار و پاشش آب) - +Power Delivery 3.0 - Quick Charge 3

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی‌آمپر/ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 33 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم