برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F3 GT 5G دو سیم کارت ظرفیت 8/256 گیگابایت

Xiaomi Poco F3 GT 5G Dual Sim 256GB RAM 8GB Mobile Phone

Xiaomi Poco F3 GT 5G Dual Sim 256GB RAM 8GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11 
  • حافظه داخلی : 256 گیگابایت
  • مقدار رم : 8 گیگابایت
  • دوربین  سه گانه : 64 - 8 - 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5065 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
8 گیگابایت
256 گیگابایت
اندروید 11
5G
64 - 8 - 2 مگاپیکسل
5065 میلی‌آمپر/ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Xiaomi Poco F3 GT

صنعت بازی بر روی هر پلتفرمی، نیازمند توان سخت‌افزاری بالا و موارد دیگری است که سبب می‌شوند، گیمرها کمی بر روی دستگاه‌های گیمینگ خود، حساسیت نشان دهند و هر دستگاهی را برای بازی تهیه نکنند. در زمینه گوشی های هوشمند هم شاهد تولید نسخه‌هایی مناسب بازی هستیم. شرکت شیائومی، از بهترین‌ها در زمینه تولید گوشی های گیمینگ به شمار می‌رود؛ شرکت پوکو نیز اخیرا دست به تولید یک گوشی مناسب بازی‌های موبایلی به اسم پوکو اف ۳ جی تی کرده. 

شرکت پوکو که قبلا به عنوان زیرمجموعه شرکت شیائومی شناخته می‌شد، در حال حاضر مستقل است و شما، گوشی‌هایی مشهوری از این شرکت، نظیر پوکو ام ۳، پوکو ایکس ۳ و پوکو اف ۳ را سراغ دارید؛ مثل این‌که، عدد ۳ برای پوکو، شانس می‌آورد. به هر حال، اف ۳ جی تی، محصول گیمینگ جدید این شرکت بوده، که به عنوان یک گوشی گیمینگ شناخته می‌شود و در ما ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

مقدمه‌

همان‌طور گفتیم، این گوشی، یک اسمارتفون گیمینگ است و طراحی‌ای مناسب حوزه کاری خود دارد. این طراحی به لطف دو تریگر فیزیکی بر روی فریم، بسیار کاربردی شده. به این‌که شرکت پوکو، بیانیه استقلال خود را صادر کرده، اما ما، شاهد تاثیر طراحی شرکت شیائومی بر روی ظاهر این گوشی هستیم؛ البته، این طراحی، بیش‌تر به شرکت ردمی مربوط است تا شیائومی.

تراشه‌ای توانا از شرکت مدیاتک برای این گوشی لحاظ شده که محصول لیتوگرافی ۶ نانومتری است. این تراشه که توانایی پردازشی فوق‌العاده بالایی دارد و یک مودم فایو جی نیز آن را همراهی می‌کند؛ پشتیبانی از فناوری نسل پنجم می‌تواند برای گیمرهای بازی‌های آنلاین، گزینه جذابی باشد که اف ۳ جی تی، در این زمینه موفق است. تراشه مورد بحث را می‌توان برای بازی‌های موبایلی، گزینه فوق‌العاده‌ای دانست.

پنل نمایشی آمولد این گوشی، یک مورد جذاب دیگر درمورد آن است. نمایشگر اف ۳ جی تی با نرخ نوسازی بسیار بالای ۱۲۰ هرتزی آمده که در کنار نرخ نمونه‌برداری تاچ ۴۸۰ هرتزی می‌آید. نهایت نرخ روشنایی نمایشگر هم ۵۰۰ نیت ذکر شده که بر خلاف دو مورد دیگر، مقدار بالایی به شمار نمی‌رود. نمایشگر، وضوح چشم‌گیر FHD را به کاربر خود ارائه می‌دهد.

از آن‌جایی که باتری برای گیمرهای، اهمیت زیادی دارد، اف ۳ جی تی نیز یک باتری حجیم ۵۰۶۵ میلی‌آمپر ساعتی را اتخاذ کرده که از شارژر سریع فوق‌العاده ۶۷ واتی سود می‌برد. دوربین اصلی از سه سنسور من جمله سنسور ۶۴ مگاپیکسلی عریض تشکیل شده و دوربین سلفی نیز شامل یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی عریض می‌شود.

Xiaomi Poco F3 GT

طراحی و کیفیت ساخت شیائومی پوکو اف ۳ جی تی

با این‌که معمولا گوشی‌های هم‌نام، از یک طراحی استفاده می‌کنند، اما اف ۳ جی تی، طراحی‌ای مستقل از پوکو اف ۳ مشهور را انتخاب کرده. طراحی این گوشی، بسیار شبیه به اعضای خانواده کا ۴۰ ردمی و مخصوصا کا ۴۰ گیمینگ است که البته، جای تعجب هم ندارد. با وجود یک پنل نمایشی آمولد می‌بینیم که اف ۳ جی تی، حسگر اثر انگشت زیرصفحه‌ای را انتخاب نکرده و در عوض، یک حسگر اثر انگشت ادغامی بر روی فریم دارد.

یکی از موارد مهم در طراحی اف ۳ جی تی، تریگرهای فیزیکی آن هستند که در سمت راست فریم تعبیه شده‌اند. این تریگرها، برای بازی‌های موبایلی کارایی دارند و بر روی گوشی های گیمینگ دیگر نیز دیده می‌شوند. شما می‌توانید تریگرهای اف ۳ جی تی را با دکمه فیزیکی کنار آن‌ها، فعال کنید.

پنل جلویی اف ۳ جی تی، دارای حواشی بسیار اندکی در اطراف خود است، که تقارن آن‌ها، جلوه‌ای ویژه به پنل جلویی این گوشی داده‌اند. حواشی قلیل این گوشی می‌توانند برای گیمرهای دردسرساز باشند و سبب تاچ‌های اشتباه شوند؛ اما نگران نباشید، زیرا در حالت گیمینگ، این حواشی اندک برای جلوگیری از همین تاچ‌های اشتباه، ضخیم‌تر می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را تنظیم کنید. در بالای نمایشگر، دوربین سلفی با طراحی حفره آمده.

پنل پشتی، طراحی بسیار جذابی دارد و ظاهر آن، به ما می‌گوید که با یک گوشی گیمینگ مواجه هستیم. یکی از موارد جالب درمورد طراحی پنل پشتی، نورپردازی‌های آن است؛ به‌طوری که ما در نواحی منحنی شکل قاب بیضی شکل دوربین، نورپردازی‌های ال‌ای‌دی را می‌بینیم و در کنار آن هم، فلش ال‌‌ای‌دی با شکل یک آذرخش آمده.

به سبب حضور تریگرها در سمت راست فریم، کنترلرهای صدا و دکمه پاور نتوانسته‌اند در کنار هم بمانند و کنترلرهای صدا به سمت چپ فریم رفته‌اند و البته کمی بالا هستند؛ بالا بودن کنترلرهای صدا، می‌تواند سبب ناراحتی در زمان نیاز به آن‌ها شود و چنین اشتباهی از طرف شرکت شیائومی یا حداقل پوکو، عجیب به‌نظر می‌رسد. «Xiaomi Poco F3 GT» با ابعاد ۱۶۱.۹ در ۷۶.۹ در ۸.۳ میلی‌متر، گواهینامه IP53‌ و مقاومت در برابر گردوغبار و پاشش قطرات آب، وزن ۲۰۵ گرم و رنگ‌های نقره‌ای و مشکی عرضه می‌شود.

Xiaomi Poco F3 GT

نمایشگر شیائومی پوکو اف ۳ جی تی 

از آن‌جایی که نمایشگرها، نقش جدی‌ای در زمینه گوشی های گیمینگ دارند، پوکو نیز در زمینه نمایشگر اف ۳ جی تی، گل کاشته. پنل نمایشی آمولد بر روی پنل جلویی این گوشی سوار شده که کیفیت بسیار بالایی دارد. این نمایشگر از محافظت گوریلا گلس ۵ استفاده می‌کند و وضوح چشم‌گیر FHD را به کاربر خود ارائه می‌دهد. نمایشگر اف ۳ جی تی، با پشتیبانی از استاندارد HDR10+ آمده و یک میلیارد رنگ را به‌تصویر می‌کشد.

نمایشگر برای روان بودن بازی‌های موبایلی به سراغ نرخ نوسازی بسیار بالای ۱۲۰ هرتزی رفته و نهایت نرخ روشنایی ۵۰۰ نیتی دارد. رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی این نمایشگر نیز قابل بحث است، زیرا در کنار تراکم پیکسلی ۶.۶۷ اینچی می‌آید و تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ را ثمره می‌دهد. نرخ نمونه‌برداری نمایشگر نیز مقدار ۴۸۰ نیت ذکر شده. نمایشگر مورد بحث با مساحت ۱۰۷.۴ سانتی‌متر مربعی خود، ۸۶.۳ درصد از فضای پنل جلویی «Xiaomi Poco F3 GT» را در دست گرفته.

سخت‌افزار و نرم‌افزار شیائومی پوکو اف ۳ جی تی

«Xiaomi Poco F3 GT» با رابط کاربری MIUI 12.5 for POCO بر پایه اندروید ۱۱ عرضه می‌شود. رابط کاربری فوق برای این گوشی گیمینگ، حالتی، تحت عنوان Game Turbo دارد که با استفاده از آن، می‌توانید مواردی که به بازی‌های موبایلی مربوط می‌شود را تنظیم کنید؛ جز این مورد، رابط کاربری در زمینه تجربه کاربران، بسیار خوب و قابل اتکا است.

تراشه این گوشی، محصول شرکت مدیاتک بوده و این شرکت، تراشه Dimensity 1200 خود را به عنوان یک تراشه پرچم‌دار معرفی می‌کند. تراشه مورد بحث، بر پایه لیتوگرافی ۶ نانومتری تولید شده و علاوه بر مصرف کم انرژی، توانایی پردازشی بسیار بالایی دارد. این تراشه، یک مودم فایو جی را نیز به همراه خود می‌آورد.

تراشه هشت‌هسته‌ای پوکو اف ۳ جی تی، متشکل از یک هسته Cortex-A78 با اورکلاک چشم‌گیر ۳.۰ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با بیشینه فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با نهایت فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز است و با پردازنده گرافیکی پرتوان Mali-G77 MC9 همراهی می‌شود. «Xiaomi Poco F3 GT» در سه نسخه به شرح زیر در دسترس است:

  • رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت

  • رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت

  • رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت

Xiaomi Poco F3 GT

دوربین شیائومی پوکو اف ۳ جی تی

گیمینگ بودن اف ۳ جی تی، پوکو را متوقف نکرده تا این گوشی را به یک دوربین توانای سه‌گانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، مجهز نکند. سنسور اصلی این دوربین، کیفیت بسیار بالایی دارد، اما در زمینه ثبت جزئیات، خیلی خوب عمل نمی‌کند. سنسور ۲ مگاپیکسلی دوربین اف ۳ جی تی هم از نوع ماکرو بوده و دارای کیفیت خوبی است. دوربین اصلی «Xiaomi Poco F3 GT» از سه سنسور زیر تشکیل شده:

  • سنسور ۶۴ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر

  • سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و زاویه دید ۱۲۰ درجه

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

دوربین اصلی با کیفیت 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری می‌کند، ولی دوربین سلفی، فقط توانایی فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد. دوربین سلفی، متشکل از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی است و شما با استفاده از آن و البته حالت پرتره می‌توانید عکس‌های سلفی خوبی بگیرید.

باتری شیائومی پوکو اف ۳ جی تی

منبع تغذیه اف ۳ جی تی، یک باتری لیتیم-پلیمری با ظرفیت ۵۰۶۵ میلی‌آمپر ساعتی است، که هنوز به‌طور دقیق، مورد آزمایش قرار نگرفته، ولی می‌توان گفت که شارژدهی بالایی دارد. «Xiaomi Poco F3 GT» از فناوری شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند که می‌تواند در عرض ۴۲ دقیقه، باتری را به ظرفیت کامل خود برساند.

مشاوره در خرید شیائومی پوکو اف ۳ جی تی

با وجود این‌که، اکثر گوشی های گیمینگ، قیمت‌های نجومی دارند، اف ۳ جی تی با قیمتی مناسب و منصفانه آمده و دارای مشخصات فوق‌العاده‌ای است که آن را برای کاربران گیمر، بسیار جذاب جلوه می‌دهند. شما می‌توانید این گوشی گیمینگ ارزان را از فروشگاه دیجیدو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
July 2021
تاریخ شمسی
فروردین 1400
طول و عرض
161.9x76.9 میلی متر
ضخامت
8.3 میلی متر
وزن
205 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek Dimensity 1200 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x3.0 GHz Cortex-A78 & 3x2.6 GHz Cortex-A78 & 4x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G77 MC9
حافظه داخلی
256 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 3.1
مقدار RAM
8 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.67 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
واحد روشنایی
500 nits (typ)
تراکم پیکسلی
395~
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass 5
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 5, 8, 40, 41
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
77, 78 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
سه گانه
مشخصات دوربین
64 - 8 - 2 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide - سایز سنسور 1/2.0 اینچ - دریچه دیافراگم f/1.7 - فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.7 میکرومتر - فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
˚120 - از نوع ultrawide - دریچه دیافراگم f/2.2
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro - دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
Dual-LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR - panorama - 1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 11
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5065 میلی‌آمپر/ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 67 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60/120fps, 720p@960fps, HDR
ضبط صدا
دارد
سایر قابلیت‌ها
تریگرهای مخصوص بازی به صورت پاپ‌-آپ
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F3 GT 5G دو سیم کارت ظرفیت 8/256 گیگابایت
گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F3 GT 5G دو سیم کارت ظرفیت 8/256 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
July 2021
تاریخ شمسی
فروردین 1400

طراحی

طول و عرض
161.9x76.9 میلی متر
ضخامت
8.3 میلی متر
وزن
205 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek Dimensity 1200 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x3.0 GHz Cortex-A78 & 3x2.6 GHz Cortex-A78 & 4x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G77 MC9

حافظه

حافظه داخلی
256 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 3.1
مقدار RAM
8 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.67 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
واحد روشنایی
500 nits (typ)
تراکم پیکسلی
395~
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass 5

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 5, 8, 40, 41
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
77, 78 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide - سایز سنسور 1/2.0 اینچ - دریچه دیافراگم f/1.7 - فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر - ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.7 میکرومتر - فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
˚120 - از نوع ultrawide - دریچه دیافراگم f/2.2
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro - دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
Dual-LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR - panorama - 1080p@30fps
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60/120fps, 720p@960fps, HDR

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 11
پشتیبانی از زبان فارسی
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

سایر مشخصات

سایر قابلیت‌ها
تریگرهای مخصوص بازی به صورت پاپ‌-آپ

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5065 میلی‌آمپر/ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 67 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم