برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 10 4G دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت

Xiaomi Redmi Note 10 4G Dual Sim 128GB RAM 6GB Mobile Phone

Xiaomi Redmi Note 10 4G Dual Sim 128GB RAM 6GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11 
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 6 گیگابایت
  • دوربین چهار گانه : 48 - 8 - 2 - 2  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
6 گیگابایت
128 گیگابایت
اندروید 11
4G
48 - 8 - 2 - 2 مگاپیکسل
5000 میلی‌آمپر/ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Xiaomi Redmi Note 10

برند ردمی به شرکت شیائومی تعلق دارد و توانسته از این شرکت، مرام قیمت‌های مناسب آن را به‌ارث ببرد. از حق نگذریم، ردمی هم مانند شیائومی توانسته، محصولات مناسبی را ارائه کند و قیمت‌های کمی هم برای آنان درنظر بگیرد. ردمی، شاید موفق‌ترین ساب‌برندی باشد که تا‌به‌حال، وجود داشته و این موضوع را می‌شود با دیدن گوشی‌های این شرکت و البته بازار فروش آن‌ها، به‌دقت بررسی کرد.

یکی از سری‌ها یا همان خط تولید‌های ردمی، که موفق هم بوده، خط تولید نوت است که همه ما محصولات این خط تولید را می‌شناسیم. خط تولید نوت، با خانواده نوت 8، به اوج شهرت رسید و سپس با خانواده نوت 9، فروش دست‌نیافتنی‌ای را برای خود رقم زد و حالا، خانواده نوت 10 آمده و باید ببینیم، که ردمی می‌خواهد چه گلی بر سر ما بزند.

مقدمه‌ای بر تشریح Xiaomi Redmi Note 10

نوت 10 که پسر کوچک خانواده نوت 10 است، با یک قیمت باورنکردنی، پا به بازار گوشی‌های هوشمند گذاشته. قیمت حدودی 200 دلار، برای یک گوشی‌ هوشمند با کیفیت نوت 10، واقعا شگفت‌انگیز است. در نگاه اول، یک طراحی نیمه پرچم‌دار را می‌بینیم، که شیائومی، چیزی شبیه به آن را برای برخی از پرچم‌داران خود درنظر گرفته بود و همین موضوع، به طراحی «Xiaomi Redmi Note 10» نمره بالایی می‌دهد.

به بخش سخت‌افزار که می‌رسیم، یک ترکیب سخت‌افزاری نه‌چندان توانا را می‌بینیم، که هر چه با خودمان کلنجار می‌رویم، به دلیل قیمت 200 دلاری ناچیز «Xiaomi Redmi Note 10» نمی‌توانیم، از آن ایراد بگیریم. از آن‌جایی که ارتباط سخت‌افزار نوت 10 با دوربین اصلی چهارگانه آن تنگاتنگ است، احتمالا کیفیت دوربین هم خوب خواهد بود، اما به‌صورت نسبی.

بحث دوربین ردمی نوت 10، کمی پیچیده است، چراکه ردمی، عادت زشتی درمورد دوربین محصولات سری نوت دارد و این عادت هم، استفاده از سنسورهای ناکارآمد است. رقابت در تولید سال 2021، سبب شده تا ردمی برای محصولات خانواده نوت 10، از جمله خود نوت 10، به سراغ یک نمایشگر حرفه‌ای برود و البته بسیاری از جنبه‌های آن را نادیده بگیرد.

Xiaomi Redmi Note 10

طراحی شیائومی ردمی نوت 10

 شیائومی برای ردمی نوت 10، یک طراحی پرچم‌دار را درنظر داشته. دراصل این طراحی، همان طراحی مرسوم میان‌رده‌ها است، که با کمی تغییر بر روی برخی از اعضای خانواده پرچم‌دار می 10، استفاده شده. به‌دلیل آشنا بودن این طراحی و تغییرات مناسب، آن را یک طراحی زیبا می‌دانیم که ضمن مناسبت برای یک خانواده پرچم‌دار، برای میان‌رده‌ای مانند ردمی نوت 10 نیز شایسته است و این گوشی هوشمند را گران‌تر نشان می‌دهد.

درمورد نمایشگر این گوشی‌، گفته شد که کارایی‌های آن را نادیده گرفتند و در اصل می‌شد از این نمایشگر، استفاده کرد تا یک حسگر اثر انگشت زیرصفحه‌ای بادقت و سریع، نوت 10 را همراهی کند؛ اما شیائومی، با نادیده گرفتن این موضوع، «Xiaomi Redmi Note 10» را با یک حسگر اثر انگشت ادغامی عرضه کرده، که حسگر میان‌رده‌های تازه‌نفس بازار است. در این مدل از حسگرها، سنسور اثر انگشت با دکمه پاور تلفیق می‌شود و زیبایی خاصی دارد.

هرچند که حضور یک حسگر ادغامی در ردمی نوت 10، عفونت در طراحی به حساب نمی‌آید، اما حسگرهای زیرصفحه‌ای، طرف‌داران بیش‌تری دارند و بیش‌تر می‌توانند، مخاطبان را به خود جذب کنند. ردمی نوت 10 با در دست داشتن گواهینامه IP53 خود را در برابر گردوغبار و پاشیده شدن قطرات آب، تضمین کرده.

طراحی پنل جلویی ردمی نوت 10، تاحدودی، مرسوم است و برای بسیاری از میان‌رده‌ها استفاده می‌شود. دراین‌جا، حواشی نمایشگر نادیده گرفته شده ردمی نوت 10، مشهود هستند که به طور متوازن در اطراف آن پخش شده‌اند؛ البته این حواشی در قسمت پایینی نمایشگر، از باقی نقاط، ضخیم‌تر هستند، ولی این موضوع، برای میان‌رده‌ها، یک امر طبیعی به حساب می‌آید. در بالای نمایشگر، دوربین سلفی را می‌بینیم، که با طراحی مدرن و پرطرف‌دار حفره به وسط طول مختصاتی نمایشگر آمده و شعاع نسبتا کمی دارد.

پنل پشتی، مانند پنل جلویی، یک طراحی مرسوم دارد. در گوشه بالایی این پنل، دوربین اصلی چهارگانه را می‌بینیم، که محتوی کمی بی‌سلیقگی ردمی در انتخاب سنسورها است. طراحی این قاب، کمی از طراحی قاب‌های دوربین‌های میان‌رده‌ها، فاصله گرفته و در بالای آن، سنسوری ذکر شده، که بزرگ‌تر از سه سنسور زیرین خود است و در سمت راست آن، فلش ال‌ای‌دی آمده.

بر روی فریم نه‌چندان ضخیم ردمی نوت 10، جک 3.5 میلی‌متری هدفون آمده که برای دوست‌داران موسیقی یک عضو حیاتی به حساب می‌آید و متاسفانه دارد از گوشی‌های هوشمند، رخت می‌بندد و می‌رود. «Xiaomi Redmi Note 10» با ابعاد 160.5 در 74.5 در 8.3 میلی‌متر، وزن 178.8 گرم و رنگ‌های سفید، مشکی و سبز عرضه می‌شود.

 شیائومی، رنگ سبز این تلفن هوشمند را با نام سبزِ آبی (منظور، مایع است و نه یک رنگ) معرفی کرده و دقیقا هم همین‌طور است، چراکه این رنگ با رنگ آب‌های زلالی، مانند آب‌های سواحل مالدیو، شباهت دارد؛ اما این رنگ جذاب، کم‌کم از بالای پنل به سمت پایین آن، به رنگ سفید می‌رسد و حد فاصل دو رنگ سفید و سبز در پنل پشتی ردمی نوت 10، به درستی محو شده.

Xiaomi Redmi Note 10

نمایشگر شیائومی ردمی نوت 10

رقابت تنگاتنگ شرکت‌های سازنده در ابتدای سال 2021 سبب شده تا تمامی این شرکت‌ها به سراغ پنل‌های نمایشی فوق‌العاده برای میان‌رده‌های خود بروند و شیائومی هم از این قافله جا نمانده و برای ردمی نوت 10، پنل نمایشی Super AMOLED را انتخاب کرده، که یکی از بهترین‌ پنل‌های نمایشی موجود است و برای حفاظت از این پنل نمایشی، کورنینگ گوریلا گلس 3 را بر روی آن قرار داده.

رزولوشن این نمایشگر، بالا است و به‌کار کاربران اهل سینما می‌آید. رزولوشن 1080 در 2400 پیکسلی نمایشگر 6.43 اینچی ردمی نوت 10، تراکم پیکسلی بالای چهارصد 409 پیکسل بر هر اینچ را دارد، که مقدار بسیار بالایی به حساب می‌آید. این نمایشگر 99.8 سانتی‌متر مربعی، 83.5 درصد از پنل جلویی «Xiaomi Redmi Note 10» را مصرف کرده.

سخت‌افزار و نرم‌افزار شیائومی ردمی نوت 10

«Xiaomi Redmi Note 10» با رابط کاربری جذاب MIUI 12 و اندروید نوپا 11 عرضه خواهد شد. در نگاه اول به این رابط کاربری، متوجه می‌شویم که شیائومی، این رابط کاربری را از روی دست شرکت اپل نوشته و نوتیفیشن‌بار این رابط کاربری، شباهت فوق‌العاده‌ای به مدل‌های اپل دارد. زمانی که کاربر، به سراغ حذف یک برنامه می‌رود، رابط کاربری با یک انیمیشن انفجاری، آن را حذف می‌کند و هم‌چنین در حین قفل‌کردن صفحه، انمیشن دیگری درنظر گرفته شده؛ انیمیشن‌های رابط کاربری MIUI 12 به همین‌جا ختم نمی‌شوند و تقریبا برای هر دستوری، یک انیمیشن نشان داده خواهد شد.

راستش را بخواهید، شیائومی درمورد سخت‌افزار نوت 10، کمی بی‌حوصلگی به خرج داده و ما در این‌جا، سخت‌افزاری را می‌بینیم که توانایی آن فقط در حد پردازش داده‌های نیمه سنگین است. چیپست این اسمارتفون بر پایه لیتوگرافی 11 نانومتری ساخته شده و با نام Snapdragon 678 شناخته می‌شود؛ با این‌که، سازنده این چیپست، شرکت پیشرو و نام‌دار کوالکام بوده، اما توانایی‌های آن، نسبی هستند و همان داده‌های نیمه سنگین را می‌تواند پردازش کند.

چیپست هشت‌هسته‌ای Snapdragon 678 از هسته‌هایی با توان نسبتا بالا ساخته شده؛ این هسته‌ها، عبارت هستند از: دو هسته Kryo 460 Gold با بیشینه فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 460 Silver با حداکثر فرکانس 1.7 گیگاهرتز. تراشه هشت‌هسته‌ای نوت 10 با پردازنده گرافیکی Adreno 612 همراهی می‌شود که می‌تواند داده‌های گرافیکی نه‌چندان سنگین را با استفاده از رم 4 یا 6 گیگابایتی نوت 10، پردازش کند. «Xiaomi Redmi Note 10» در سه نسخه سخت‌افزاری به شرح زیر عرضه خواهد شد:

  • رم 4 گیگابایت و حافظه داخلی 64 گیگابایت

  • رم 4 گیگابایت و حافظه داخلی 128 گیگابایت

  • رم 6 گیگابایت و حافظه داخلی 128 گیگابایت

Xiaomi Redmi Note 10

دوربین شیائومی ردمی نوت 10

طراحی قاب دوربین اصلی چهارگانه ردمی نوت 10، به سری قبلی پرچم‌داران شیائومی رفته؛ اما محتویات آن به مدل‌های پرچم‌دار، شبیه نیستند. این دوربین با استفاده از یک لنز 48 مگاپیکسلی در محیط‌های کم‌نور خوب عمل می‌کند و در محیط‌هایی با نور کافی هم، عکس‌های مناسبی ثبت خواهد کرد. با استفاده از سنسور تشخیص عمق، این لنز 48 مگاپیکسلی می‌تواند، عکس‌های چهره خوبی را ثبت کند، اما نمی‌شود روی کارایی سنسور ماکرو آن، حساب چندانی باز کرد. دوربین اصلی «Xiaomi Redmi Note 10» متشکل از سنسورهای زیر است:

  • لنز 48 مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی 26 میلی‌متر

  • لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم  f/2.2 و گستره دید 118 درجه

  • لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

  • سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

ترکیب دوربین اصلی نوت 10، شباهت زیادی با مدل نوت 9 دارد، اما در نوت 10 به دلیل پیشرفت قدرت پردازشی تراشه، عکس‌های بهتری ثبت خواهند شد. دوربین سلفی نیز، کیفیت خوبی دارد و برای عکس‌برداری چهره می‌شود از کمک این لنز 13 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.5 استفاده کرد. دوربین سلفی با کیفیت 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری می‌کند، ولی دوربین اصلیف پا را از این مقدار فراتر گذاشته و با کیفیت 4K و همان سرعت 30 فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری خواهد کرد.

باتری شیائومی ردمی نوت 10

باتری لیتیم-پلیمری ردمی نوت 10 در دسته حجیم‌ها قرار می‌گیرد؛ اما با این‌حال، ضخامت زیادی را به این اسمارتفون، تحمیل نکرده. این باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با استناد به تبلیغات شیائومی در عرض یک ساعت 14 دقیقه و با استفاده از فناوری شارژ سریع 33 واتی، شارژ خود را تکمیل خواهد کرد.

مشاوره در خرید شیائومی ردمی نوت 10

درمورد ردمی نوت 10، آن‌چه بیش از همه اهمیت دارد، قیمت فوق‌العاده آن است؛ به‌طوری که هم‌قیمت‌های آن، از لحاظ سخت‌افزاری، به شانه ردمی نوت 10 می‌رسند و آن‌هایی که سخت‌افزاری هم‌رده سخت‌افزار نوت 10 دارند، قیمت بیش‌تری طلب می‌کنند؛ با وجود ارزان‌قیمت بودن ردمی نوت 10، از هر لحاظ، کیفیت بالایی دارد و برای اکثر متقاضیان، مناسب است.



ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
March 2021
تاریخ شمسی
فروردین 1400
طول و عرض
160.5x74.5 میلی متر
ضخامت
8.3 میلی متر
وزن
178.8 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Qualcomm Snapdragon 678
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.2 GHz Kryo 460 Gold & 6x1.7 GHz Kryo 460 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 612
حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.2
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.43 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
409~
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass 3
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
مشخصات دوربین
48 - 8 - 2 - 2 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wideسایز سنسور 1/2.0 اینچدریچه دیافراگم f/1.8فاصله کانونی لنز 26 میلی‌مترثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومترفوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide˚118سایز سنسور 1/4.0 اینچدریچه دیافراگم f/2.2ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macroدریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depthدریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wideسایز سنسور 1/3.06 اینچدریچه دیافراگم f/2.5ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 11
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی‌آمپر/ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 33 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60fps
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 10 4G دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 10 4G دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
March 2021
تاریخ شمسی
فروردین 1400

طراحی

طول و عرض
160.5x74.5 میلی متر
ضخامت
8.3 میلی متر
وزن
178.8 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm Snapdragon 678
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.2 GHz Kryo 460 Gold & 6x1.7 GHz Kryo 460 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 612

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.2
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.43 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
409~
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass 3

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
رادیو
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wideسایز سنسور 1/2.0 اینچدریچه دیافراگم f/1.8فاصله کانونی لنز 26 میلی‌مترثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومترفوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide˚118سایز سنسور 1/4.0 اینچدریچه دیافراگم f/2.2ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macroدریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depthدریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wideسایز سنسور 1/3.06 اینچدریچه دیافراگم f/2.5ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR1080p@30fps
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 11
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی‌آمپر/ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 33 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم