برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Black Shark 4 Pro دو سیم کارت ظرفیت 8/256 گیگابایت

Xiaomi Black Shark 4 Pro Dual Sim 256GB RAM 8GB Mobile Phone

Xiaomi Black Shark 4 Pro Dual Sim 256GB RAM 8GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11 
  • حافظه داخلی : 256 گیگابایت
  • مقدار رم : 8 گیگابایت
  • دوربین  سه گانه : 64 - 8 - 5 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 4500 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
8 گیگابایت
256 گیگابایت
اندروید 11
5G
64 - 8 - 5 مگاپیکسل
4500 میلی‌آمپر/ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Xiaomi Black Shark 4 Pro

صنعت گیم، یک صنعت گسترده و بسیار پرطرفدار است؛ بازی‌ها، به دلیل سخت‌افزار قوی‌ای که به آن نیاز دارند، چندان برای تلفن‌های هوشمند توصیه نمی‌شوند، چراکه امکان ضربه زدن به سخت‌افزار را دارند. حتی با این وجود، نباید گمان برد که فقط در کامپیوترها و کنسول‌ها می‌شود به بازی‌کردن پرداخت و بازی‌ها را می‌توان در تلفن‌های هوشمند گیمینگ نیز اجرا کرد و از آن‌ها لذت برد.

شرکت شیائومی که یک غول تکنولوژی به‌حساب می‌آید و دامنه محصولات آن، بسیار گسترده است، چند تلفن هوشمند گیمینگ را معرفی کرده. این تلفن‌های هوشمند، که مشهورترین آن‌ها، بلک شارک 3 پرو بوده، توانایی بالایی در پردازش بازی‌های موبایلی فوق سنگین بوده‌اند و حالا، شرکت شیائومی با ظهور چیپست 5 نانومتری معروف کوالکام، به سراغ تولید بلک شارک 4 و بلک شارک 4 پرو رفته، که در این جمع دو نفره، نسخه پرو، اهمیت بالاتری دارد.

مقدمه‌ای بر تشریح شیائومی بلک شارک 4 پرو

نام بلک شارک، که به شرکت سازنده همکار شیائومی، اشاره دارد، نام جالبی است و احتمالا از سر لجبازی با کوسه سفید، نام این شرکت را کوسه سیاه یا همان بلک شارک گذاشته‌اند؛ به‌هر حال، ما برای فرار از تکرار دوباره نام طولانی شیائومی بلک شارک 4 پرو به آن، لقب مگ – مخفف مگالودون خواهیم خواند که یک کوسه منقرض شده است و از نیاکان کوسه سفید به حساب می‌آید- خواهیم داد.

مگ، نسبت به مدل قبلی خود، یعنی بلک شارک 3 پرو، اقلام کم‌تری را به‌همراه دارد، اما پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای، نسبت به مدل قبلی داشته. اولین پیشرفت چشم‌گیر مگ نسبت به بلک شارک 3 پرو، پردازنده آن است؛ هرچند که پردازنده بلک شارک 3 پرو نیز توانا است، اما تراشه مگ، قدرتمندترین، تراشه موجود در گوشی‌های هوشمند است، که بر پایه لیتوگرافی 5 نانومتری ساخته شده.

طراحی مگ، داد می‌زند که این دستگاه، یک گوشی گیمینگ است و ضمن این موضوع، تولید شده. همراه این طراحی، مقادیر جالبی را می‌بینیم، که در 3 پرو نیز، حضور داشتند، اما در این‌جا، کیفیت بالاتری دارند. دوربین سه‌گانه مگ، به لطف پردازنده، باکیفیت است، ولی ایراداتی هم دارد. درنهایت، به پشتیبانی این تلفن هوشمند از فناوری نسل پنجم می‌رسیم، که اهمیت گیمینگ آن را به‌همراه سرعت اینترنت، افزایش داده.

Xiaomi Black Shark 4 Pro

طراحی و کیفیت ساخت شیائومی بلک شارک 4 پرو

پرچم‌داران، طراحی خاص خود را دارند، میان‌رده‌ها نیز با یک طراحی میان‌رده‌ای همراهی می‌شوند و طراحی مگ نیز، یک طراحی گیمینگ است. شاید بشود حرف X را کهن‌الگوی بازی‌ها و کنسول‌های مربوط به آن‌ها دانست، چراکه، تنها کلید مشترک بین اکس‌باکس‌ها و پلی‌استیشن‌ها است و در طراحی بلک شارک 4 پرو نیز، این حرف دیده می‌شود؛ چه بر روی پنل پشتی و چه در برخی از والپیپرها.

یکی از مواردی که کم‌کاری شرکت شیائومی در طراحی به حساب می‌آید، استفاده از حسگر اثر انگشت ادغامی برای مگ است؛ در این نوع از حسگرها، سنسور اثر انگشت با دکمه پاور ادغام می‌شود. طراحی ادغام، طراحی جالب و خوش‌دستی است، اما بلک شارک 4 پرو، نمایشگری دارد، که می‌تواند این تلفن هوشمند را با حسگر زیرصفحه‌ای همراه کند و انتخاب نکردن این نوع از حسگرها، کمی جای تعجب دارد؛ چراکه به‌جز مگ، در بسیاری از تلفن‌های هوشمند دیگر شرکت شیائومی، این مورد دیده شده.

بر روی فریم مگ، دو کلید مکانیکی می‌بینیم، که با حالت گیم و توسط یک آهن‌ربا فعال می‌شوند؛ این کلید‌ها، کاربر را از دسته‌های گیمینگ که به‌صورت مجزا بر روی هر تلفن هوشمندی نصب می‌شوند، بی‌نیاز می‌کنند و می‌توانند، کار دو مولفه در هر بازی را انجام دهند؛ مثلا می‌توانند، به‌عنوان ترمز و گاز یک بازی ریسنیگ، عمل کنند.

طراحی پنل جلویی، یک طراحی تمیز است، که حاشیه‌های آن را به سختی می‌شود تشخیص داد. تنها در قسمت پایینی نمایشگر می‌شود، کمی حواشی را مشاهده کرد و در دیگر نواحی، تقریبا هیچ حاشیه‌ای نیست؛ اما اگر کاربران می‌خواهند، حاشیه‌های بیش‌تری داشته باشند تا در حین بازی، دست آن‌ها به دلیل تماس با قسمت‌های بالا و پایینی نمایشگر، دستور اشتباه ندهد، می‌توانند از طریق دسترسی به تنظیمات، محیط‌هایی را غیر فعال کنند و به‌نوعی، حواشی را افزایش دهند. دوربین سلفی با طراحی حفره در بالای نمایشگر، مشهود است.

پنل پشتی، آن طراحی X مانند را دارد، که در وسط آن، یک ال‌ای‌دی آمده و رنگ آن، قابل تغییر است. بالای این چراغ ال‌ای‌دی، دوربین اصلی سه‌گانه آمده که طراحی آن، شبیه به طراحی‌های شرکت میزو است. «Xiaomi Black Shark 4 Pro» با ابعاد 163.8 در 76.4 در 9.9 میلی‌متر، وزن 220 گرم و رنگ‌های مشکی، آبی تیره و نقره‌ای عرضه می‌شود.

نمایشگر شیائومی بلک شارک 4 پرو

از آن‌جایی که مگ، یک تلفن هوشمند گیمینگ است، به یک پنل نمایشی رده بالا احتیاج دارد؛ شرکت شیائومی هم این موضوع را درنظر داشته و پنل نمایشی Super AMOLED را برای مگ انتخاب کرده. این پنل، یک پنل رده بالا است، که می‌توانست برای مگ، حسگر زیرصفحه‌ای را به‌ارمغان بیاورد. این پنل از حالت همیشه روشن یا Always On Display پشتیبانی می‌کند که در زمان‌های بی‌کاری نمایشگر، سبب نمایش مختصر نوتیفیشن‌ها و ساعت می‌شود؛ این حالت در کنار، طراحی‌های گرافیکی رابط کاربری، بسیار جذاب است.

یکی از موارد قابل تحسین، که سبب می‌شود، نمایشگر مگ از نمایشگر بسیاری از پرچم‌داران سبقت بگیرد، نرخ نوسازی 144 هرتزی آن است. با این‌ نرخ، هیچ مشکلی در بازی‌کردن نخواهید داشت. نهایت نرخ روشنایی 1300 نیتی نمایشگر مگ، سبب شده تا این نمایشگر، حتی در فضای باز و در زیر نور خورشید، محتوا را با وضوح بالا نمایش دهد.

 رزولوشن بالای نمایشگر، یکی دیگر از مواردی است، که سبب می‌شوند، آن را بیش از پیش، مدح کنیم. رزولوشن 1080 در 2400 پیکسلی نمایشگر 6.67 اینچی مگ، تراکم پیکسلی 395 پیکسل را به همراه خود دارد. این صفحه نمایش، با مساحت 107.4 سانتی‌متر مربعی خود، 85.8 درصد از فضای جلویی «Xiaomi Black Shark 4 Pro» را در اختیار دارد.

Xiaomi Black Shark 4 Pro

سخت‌افزار و نرم‌افزار شیائومی بلک شارک 4 پرو

«Xiaomi Black Shark 4 Pro» با رابط کاربری JOYUI 12.5 بر پایه اندروید 11 عرضه می‌شود؛ رابط کاربری مذکور، نسبت به مدل‌های می‌یو‌آی شیائومی، کمی ارجحیت دارد؛ اما چیزی که درمورد نرم‌افزار مگ، چشم‌ها را به‌خود دوخته، فضای بلک‌شارک است، که با نگه‌داشتن دو کلید بازی بر روی فریم به آن دسترسی خواهید داشت و در آن‌جا، بسیاری از بازی‌های موبایلی معروف و سنگین را می‌بینید.

 یک مورد سخت‌افزاری-نرم‌افزاری مگ، که برای کاربران بازی‌های شوتینگ و بتل‌رویال، اهمیت دارد؛ این است، که اسپیکر‌های اطراف فریم، وابسته به طرفی که صدا از آن‌جا می‌آید، یک اسپیکر مخصوص به آن طرف، صدا را پخش می‌کند، برای تفهیم موضوع، این مثال را در نظر بگیرید که، صدای پا یا شلیک، از پشت سر کاراکتر می‌آید و فقط اسپیکر بالایی آن صدا را پخش می‌کند و شما این‌گونه، متوجه می‌شوید، صدای پا یا شلیک، از کدام طرف است.

«Xiaomi Black Shark 4 Pro» ابر چیپست 5 نانومتری Snapdragon 888 5G را در ترکیب سخت‌افزاری خود دارد. این چیپست، تواناترین، چیپستی است، که تا به حال تولید شده و با یک مودم نسل پنجمی نیز همراهی می‌شود. برای خروج گرمای ناشی از استفاده‌های سنگین، شیائومی یک خنک‌کننده لایه‌ای را برای سخت‌افزار مگ نصب کرده.

 چیپست هشت‌هسته‌ای Snapdragon 888 5G متشکل از یک هسته Kryo 680 با بیشینه فرکانس 2.84 گیگاهرتز، سه هسته Kryo 680 با حداکثر فرکانس 2.42 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 680 با نهایت فرکانس 1.8 گیگاهرتز است و با پردازنده گرافیکی Adreno 660 همراهی می‌شود، که در جمع توانمندترین پردازنده‌های گرافیکی قرار دارد. «Xiaomi Black Shark 4 Pro» در سه نسخه به شرح زیر، عرضه خواهد شد:

  • رم 8 گیگابایت و حافظه داخلی 256 گیگابایت
  • رم 12 گیگابایت و حافظه داخلی 256 گیگابایت
  • رم 16 گیگابایت و حافظه داخلی 512 گیگابایت

دوربین شیائومی بلک شارک 4 پرو

دوربین سه‌گانه اصلی مگ از یک سنسور 64 مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 استفاده می‌کند؛ عکس‌های این سنسور، با کیفیت هستند و نویز خاصی برای این عکس‌ها گزارش نشده. رنگ‌های سنسور اصلی، به‌واقعیت نزدیکند. سنسور دوم، یک سنسور فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و گستره دید 120 درجه است، که کیفیت نسبتا خوبی دارد، اما قابل مقایسه با سنسورهای فوق عریض پرچم‌داران نیست. آخرین سنسور دوربین اصلی، یک لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 است. 

سنسور ماکرو نیز در عکس‌برداری از سوژه‌هایی که در فاصله نزدیک هستند، خوب عمل می‌کند و با این‌که یک سنسور 5 مگاپیکسلی است، کیفیت قابل قبولی دارد. دوربین اصلی نیز از یک لنز 20 مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.5 تشکیل شده و عکس‌برداری چهره آن، حتی بدون حالت پرتره هم، قابل قبول است. دوربین اصلی با کیفیت 4K و سرعت‌های 30 و 60 فریم و دوربین سلفی با کیفیت 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کنند.

Xiaomi Black Shark 4 Pro

باتری شیائومی بلک شارک 4 پرو

در زمنیه باتری، مگ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. باتری لیتیوم-پلیمری مگ، با حجم 4500 میلی‌آمپر ساعتی معرفی شده، که حجم بالایی است، اما به اندازه شارژر سریع 120 واتی، اهمیت ندارد. این شارژر، سریع‌ترین شارژری است، که در حال حاضر می‌بینیم و طبق تبلیغات در عرض 15 دقیقه، مگ را به‌ حداکثر ظرفیت باتری می‌رساند. طی آزمایش‌های غیر رسمی، زمان شارژ کامل با استفاده از شارژر 120 واتی، 18 دقیقه گزارش شده.

مشاوره در خرید شیائومی بلک شارک 4 پرو

اگر به‌دنبال بازی‌های موبایلی سنگین هستید و علاقه زیادی به آن‌ها دارید، بهتر است مگ را به عنوان گزینه اصلی خود درنظر داشته‌ باشید، چراکه مگ، به‌نوعی، توانمندترین اسمارتفون گیمینگ در حال حاضر است.

 

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
March 2021
تاریخ شمسی
فروردین 1400
طول و عرض
163.8x76.4 میلی متر
ضخامت
9.9 میلی متر
وزن
220 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x2.84 GHz Kryo 680 & 3x2.42 GHz Kryo 680 & 4x1.80 GHz Kryo 680
پردازنده گرافیکی
Adreno 660
حافظه داخلی
256 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 3.1
مقدار RAM
8 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.67 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
واحد روشنایی
1300 nits
تراکم پیکسلی
395~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
CDMA 800 & TD-SCDMA
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
CDMA2000 1xEV-DO
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 18, 19, 20, 26, 28, 34, 38, 39, 40, 41
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 8, 28, 41, 77, 78, 79 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
سه گانه
مشخصات دوربین
64 - 8 - 5 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
سایز سنسور 1/1.97 اینچ
دریچه دیافراگم f/1.8
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.7 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide
˚120
سایز سنسور 1/4.0 اینچ
دریچه دیافراگم f/2.2
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.4
لیزر AF
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
20 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/2.5
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 11
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4500 میلی‌آمپر/ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 120 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر فشار سنج ( Barometer )
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps, 1080p@960fps; HDR10+
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل شیائومی مدل Black Shark 4 Pro دو سیم کارت ظرفیت 8/256 گیگابایت
گوشی موبایل شیائومی مدل Black Shark 4 Pro دو سیم کارت ظرفیت 8/256 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
March 2021
تاریخ شمسی
فروردین 1400

طراحی

طول و عرض
163.8x76.4 میلی متر
ضخامت
9.9 میلی متر
وزن
220 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x2.84 GHz Kryo 680 & 3x2.42 GHz Kryo 680 & 4x1.80 GHz Kryo 680
پردازنده گرافیکی
Adreno 660

حافظه

حافظه داخلی
256 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 3.1
مقدار RAM
8 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.67 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
واحد روشنایی
1300 nits
تراکم پیکسلی
395~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2<br /> CDMA 800 & TD-SCDMA
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100<br /> CDMA2000 1xEV-DO
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 18, 19, 20, 26, 28, 34, 38, 39, 40, 41
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 8, 28, 41, 77, 78, 79 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/1.97 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/1.8<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.7 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide<br /> ˚120<br /> سایز سنسور 1/4.0 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.4<br /> لیزر AF
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
20 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/2.5<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR<br /> 1080p@30fps
فیلم برداری
4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps, 1080p@960fps; HDR10+

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 11
پشتیبانی از زبان فارسی
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر فشار سنج ( Barometer )
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4500 میلی‌آمپر/ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 120 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم