برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco M2 دو سیم کارت ظرفیت 6/64 گیگابایت

Xiaomi Poco M2 Dual Sim 64GB RAM 6GB Mobile Phone

Xiaomi Poco M2 Dual Sim 64GB RAM 6GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10.0 
  • حافظه داخلی : 64 گیگابایت
  • مقدار رم : 6 گیگابایت
  • دوربین  چهارگانه : 13 - 8 - 5 - 2  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
6 گیگابایت
64 گیگابایت
اندروید 10
4G
13 - 8 - 5 - 2 مگاپیکسل
5000 میلی‌آمپر/ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Xiaomi Poco M2

شیائومی که سال‌های زیادی از تاسیس آن نمی‌گذرد، خود را در بازار گوشی‌های هوشمند، اثبات کرده. این اثبات، مستلزم این‌ بوده، که شیائومی از حداکثر توان خود برای تولید اسمارتفون‌های جدید، کمک بگیرد. با نگاهی سرسرانه به اسمارتفون‌های شیائومی، متوجه خواهیم‌ شد، که این برند، کم و کاستی در تولید گوشی‌های هوشمند از خود، نشان نداده.

بعد از مدت‌ها اثبات و موفقیت، شیائومی، ساب‌برندی، تحت عنوان پوکو، معرفی کرد. از موفقیت‌های این برند نورسیده می‌توان، به مدل‌های «Xiaomi Pocophone F1» و «Xiaomi Poco M3» اشاره کرد. پوکو، توانایی شیائومی در کنترل قیمت و تکنولوژی را به ارث برده و تاحالا توانسته، اسمارتفون‌هایی با قیمت‌های اقتصادی و کیفیت بالا، تولید کند.

مقدمه‌ای بر تشریح مشخصات شیائومی پوکو M2

اسمارتفون جدید اقتصادی پوکو، با مشخصات فنی نسبتا مناسب و طراحی زیبا به بازار گوشی‌های هوشمند، وارد شده. طراحی این اسمارتفون، نامعمول و ناشناس است، چنان‌که در کم‌تر اسمارتفونی این طراحی را می‌بینم، حتی در مدل‌هایی که همتای چینی شیائومی، یعنی هوآوی، منتشر می‌کند، این طراحی، کم‌یاب است. اما طراحی این مدل، شباهت زیادی با مدل‌های سری آ سامسونگ دارد.

سخت‌افزار به‌کار رفته در « Xiaomi Poco M2» کمی قدیمی و از مد افتاده است. این سخت‌افزار، توسط شرکت مدیاتک ساخته شده و در بسیاری از میان‌رده‌ها، دیده می‌شود. اما نه قدیمی بودن و نه رایج بودن این سخت‌افزار، دلیل نمی‌شود، تا آن را ناکارآمد بدانیم. سخت‌افزار به‌کار رفته در « Xiaomi Poco M2» علی‌رغم، سن نسبتا زیاد آن، شایان توجهی ویژه است.

دوربین و باتری این مدل، حرف‌های زیادی برای گفتن ندارند. با وجود یک چیپست نسبتا قدیمی نمی‌توان، انتظار یک دوربین، متناسب با بازار جدید را داشت، اما باتری حجیم این اسمارتفون، به لطف نمایشگر آن، طول عمر زیادی دارد. در ادامه این مقاله، به بررسی دقیق‌تر موارد بالا خواهیم پرداخت و این اسمارتفون را از جهات مهم آن بررسی خواهیم کرد.

Xiaomi Poco M2

شیائومی پوکو M2: طراحی و کیفیت ساخت

طراحی « Xiaomi Poco M2» حقیقتا منحصربه‌فرد است. این طراحی را حتی در کمپانی‌های آسیای شرقی، که علاقه‌مند به طراحی هنجار‌شکنانه هستند، کم‌تر دیده‌ایم. پنل جلویی که میزبان دوربین سلفی و نمایشگر « Xiaomi Poco M2» است، از جنس گوریلا گلس ۵ ساخته شده، که متریال خوبی است. پنل پشتی که دوربین اصلی را همراهی می‌کند، از پلاستیک مرغوب ساخته شده.

در پنل جلویی این اسمارت‌فون، زبان طراحی سری آ سامسونگ، کاملا مشهود است. وجه قرابت این طراحی با طراحی سری آ، در ناچ دوربین سلفی و حاشیه‌ها، نمایان می‌شود. طراحی ناچ‌استایل، کمی قدیمی و بازارگریز شده، اما ناچ‌استایل، ارجح‌تر از حفره‌ای است، که با محتوا در تداخل است و به اصطلاح عامیانه، روی مخ کاربر می‌رود.

در پنل پشتی که دوربین اصلی به نوعی، معرفی‌نامه آن است، در نیمه‌بالایی، شاهد یک قاب صیقلی و صاف هستیم، اما از آن‌جا به پایین، طراحی قاب، شبیه به گارد‌های گرافیتی است. پاشنه‌ آشیل (معنی عضوی از بدن را نمی‌دهد،پاشنه شخص آشیل که مترادف است با چشم اسفندیار است؛ برای اطلاعات بیش‌تر به سروده ایلیاد، اثر هومر مراجعه کنید.) این طراحی، قاب دوربین است، که چندان بازارپسند نیست.

سه سنسور دوربین، بر روی یک خط و درون قاب بیضوی شکلی قرار دارند و در زیر آن‌ها، حسگر اثر انگشت، قرار گرفته؛ در کنار این سه سنسور، یک قاب بیضوی شکل با همان خروج از مرکز ولی اندازه کوچک‌تر، قرار گرفته، که حاوی فلش ال‌ای‌دی و سنسور چهارم است. حفره حسگر اثر انگشت، که در طراحی « Xiaomi Poco M2» شاهد آن هستیم، کمی از مد افتاده و الان بیش‌تر شاهد حسگر‌هایی هستیم، که با دکمه پاور ادغام شده‌اند، اما به هر حال، طراحی حفره، امتیازات بیش‌تری نسبت به طراحی حسگر زیر صفحه‌ای دارد.

فریم پلاستیکی « Xiaomi Poco M2» حاوی المان‌هایی از جمله، اسلات سیم‌کارت، درگاه شارژ Type-C، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، دکمه پاور، کنترلرهای صدا و .... است. « Xiaomi Poco M2» با ابعاد ۱۶۳.۳ در ۷۷ در ۹.۱ میلی‌متر، وزن ۱۹۸ گرم و در رنگ‌های قرمز، مشکی و آبی، عرضه می‌شود. ضخامت ۹ میلی‌متری و وزن تقریبی ۲۰۰ گرم، خبر خوش سخت‌افزار و باتری توانمند را می‌رسانند.

Xiaomi Poco M2

شیائومی پوکو M2: نمایشگر

پنل نمایشی IPS LCD را نمی‌شود، بد دانست. این پنل در مورد اکثر میان‌رده‌ها به‌کار می‌رود و اگر شما از یک میان‌رده، استفاده کرده باشید، معنای آن این است، که به احتمال قوی با این نمایشگر، سروکار داشته‌اید. پنل IPS LCD همانی است، که در « Xiaomi Poco M2» به‌کار رفته. از خوبی‌های این نمایشگر، وجود نور پس‌زمینه است، که شمارا از رنگ مشکی، به دور نگه می‌دارد.

نمایشگر ۶.۵۳ اینچی (معادل ۱۰۴ سانتی‌متر مربع) با ماکسیمم نرخ روشنایی ۴۰۰ نیت، ممکن است، در طول روز و در زیر نور خورشید، شمارا به چالش بکشد. نمایشگر « Xiaomi Poco M2» ۸۳ درصد پنل جلویی را در اختیار گرفته و با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ می‌تواند، تجربه بصری مطلوبی را به کاربر، ارائه بدهد. 

شیائومی پوکو M2: سخت‌افزار و نرم‌افزار

« Xiaomi Poco M2» با رابط کاربری MIUI12 و اندروید ۱۰ عرضه می‌شود. با توجه به زمان انتشار این اسمارتفون، به احتمال قوی، شاهد استفاده از آپدیت‌های اندورید ۱۱ در « Xiaomi Poco M2» خواهیم بود. رابط کاربری MIUI12، یک تغییر اساسی در رابط کاربری‌های شیائومی بوده. جذابیت خاص این رابط کاربری، به‌ دلیل المان‌های زیبا و انیمیشن‌های خاص آن است. با رابط کاربری MIUI12 کاربر، سطح جدیدی از شخصی سازی را تجربه خواهد کرد.

سخت‌افزار « Xiaomi Poco M2» شاید کمی قدیمی به‌نظر برسد، چراکه اکثر اجزای سخت‌افزاری این اسمارتفون، متعلق به سال ۲۰۱۸ هستند، که توسط شرکت مدیاتک ساخته‌ شده‌اند. باوجود قدیمی بودن این سخت‌افزار، آن را برای میان‌رده‌ای با فعالیت‌های گیمینگ، مناسب می‌دانیم. چیپست به کار رفته در « Xiaomi Poco M2» از نوع Mediatek Helio G80 است. این چیپست ۱۲ نانومتری، گزینه مناسبی برای میان‌رده‌های گیمینگ، به‌نظر می‌رسد.

چیپست هشت‌هسته‌ای مورد بحث ما از دو هسته Cortex-A75 با بیشینه فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با بیشینه فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز، تشکیل شده. طراحی هر دو این هسته‌ها، به سال ۲۰۱۸ بازمی‌گردد. با توجه به ترکیب سازنده این چیپست، امید است، که باتری به‌کار رفته در « Xiaomi Poco M2» طول عمر مناسبی داشته باشد.

چیپست گرافیکی Mali-G52 نیز کمی قدیمی است، اما برای دوست‌داران بازی‌های موبایلی، مناسب است. این چیپست گرافیکی نیز در میان میان‌رده‌ها، مرسوم شده. با توجه به این چیپست گرافیکی و پردازنده، « Xiaomi Poco M2» را می‌شود، مناسب صنعت بازی دانست. « Xiaomi Poco M2» در دو نسخه سخت‌افزاری به شرح زیر، عرضه می‌شود:

  • رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت

  • رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت

شیائومی پوکو M2: دوربین

رسم عجیب و نادرست دوربین‌های چندگانه در بازار، باعث شده، تا برخی اسمارتفون‌ها با دوربین‌های سه‌گانه و یا چهار‌گانه معرفی شوند، ولی چند سنسور ناکارآمد نیز داشته باشند، تا فقط رسم جدید بازار را رعایت کنند. « Xiaomi Poco M2» از جمله همین اسمارتفون‌ها است، که به نظر نمی‌آید، سنسور تشخیص عمق و ماکرو آن، چندان مزیتی داشته باشند. دوربین چهارگانه اصلی « Xiaomi Poco M2» به لطف محدودیت‌های پردازنده آن، که در بالا به آن اشاره کردیم، با کیفیت ۱۰۸۰ فیلم‌برداری می‌کند.

دوربین سلفی « Xiaomi Poco M2» نیز، به لطف همان محدودیت‌ها با همان کیفیت ۱۰۸۰ فیلم‌برداری می‌کند. دوربین سلفی « Xiaomi Poco M2» از یک لنز ۸ مگاپیکسلی عریض (Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 و فاصله کانونی ۲۷ میلی‌متر، تشکیل شده. نباید از دوربین سلفی « Xiaomi Poco M2» انتظار زیادی داشت و آن را برای عکاسی پرتره مناسب دانست. دوربین اصلی « Xiaomi Poco M2» از چهار سنسور به شرح زیر، تشکیل شده:

  • لنز ۱۳ مگاپیکسلی عریض (Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی ۲۸ میلی‌متر

  • لنز ۸ مگاپیکسلی فوق عریض (Ultra Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و گستره دید ۱۱۸ درجه

  • لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق (Depth) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

Xiaomi Poco M2

شیائومی پوکو M2: باتری

باتری لیتیم-پلیمری « Xiaomi Poco M2» تکیه‌گاه خوبی برای تماشای فیلم وبازی به‌نظر می‌رسد. این باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری، اکثر گناه ضخامت و وزن را بر گردن خود دارد. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری « Xiaomi Poco M2» از شارژ سریع ۱۸ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. ترکیب این باتری با سخت‌افزار و نمایشگر « Xiaomi Poco M2» برای یک میان‌رده، ترکیب خوبی است.

مشاوره در خرید شیائومی پوکو M2

« Xiaomi Poco M2» را نمی‌توانیم، همتایی برای برادر خود آن، یعنی « Xiaomi Poco M3» بدانیم، اما با در نظر گرفتن قیمت این اسمارتفون، متوجه می‌شویم، که با یک پیشنهاد شگفت‌انگیز، روبه‌رو هستیم. باید از « Xiaomi Poco M2» انتظاری درخور خود آن داشته باشیم، اما این اسمارتفون، از انتظارات، سبقت می‌گیرد و به صنعت گیمینگ، ورود می‌کند و همین است، که « Xiaomi Poco M2» را به یک پیشنهاد ویژه، تبدیل می‌کند.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
September 2020
تاریخ شمسی
مهر 1399
طول و عرض
163.3x77 میلی متر
ضخامت
9.1 میلی متر
وزن
198 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Helio G80
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.0 GHz Cortex-A75 & 6x1.8 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G52 MC2
حافظه داخلی
64 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
eMMC 5.1
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.53 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2340 پیکسل
تراکم پیکسلی
395~
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass 3
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 5, 8, 40, 41
اتصال شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
مشخصات دوربین
13 - 8 - 5 - 2 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین اول
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
سایز سنسور 1/3.1 اینچ
دریچه دیافراگم f/2.2
فاصله کانونی لنز 28 میلی متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide
˚118
سایز سنسور 1/4.0 اینچ
دریچه دیافراگم f/2.2
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth
دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
سایز سنسور 1/4.0 اینچ
دریچه دیافراگم f/2.0
فاصله کانونی لنز 27 میلی متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 10
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی‌آمپر/ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 18 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
فیلم برداری
1080p@30fps
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
بررسی ها

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
این محصول را با کلمات ساده و کوتاه توصیف کنید.
آپلود تصاویر:
تصاویر را اینجا رها کنید یا برای آپلود کلیک کنید.
محصولات مرتبط
گوشی موبایل شیائومی مدل Poco M2 دو سیم کارت ظرفیت 6/64 گیگابایت
گوشی موبایل شیائومی مدل Poco M2 دو سیم کارت ظرفیت 6/64 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
September 2020
تاریخ شمسی
مهر 1399

طراحی

طول و عرض
163.3x77 میلی متر
ضخامت
9.1 میلی متر
وزن
198 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Helio G80
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.0 GHz Cortex-A75 & 6x1.8 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G52 MC2

حافظه

حافظه داخلی
64 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
eMMC 5.1
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.53 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2340 پیکسل
تراکم پیکسلی
395~
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass 3

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 5, 8, 40, 41
اتصال شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
رادیو
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/3.1 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br /> فاصله کانونی لنز 28 میلی متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide<br /> ˚118<br /> سایز سنسور 1/4.0 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/4.0 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/2.0<br /> فاصله کانونی لنز 27 میلی متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR<br /> 1080p@30fps
فیلم برداری
1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 10
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)

باتری

نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی‌آمپر/ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 18 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم

لطفا ابتدا وارد شوید

ورود به سایت