برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco M3 دو سیم کارت ظرفیت 4/64 گیگابایت

Xiaomi Poco M3 Dual Sim 64GB RAM 4GB Mobile Phone

Xiaomi Poco M3 Dual Sim 64GB RAM 4GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10.0 
  • حافظه داخلی : 64 گیگابایت
  • مقدار رم : 4 گیگابایت
  • دوربین  سه گانه : 48 - 2 - 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 6000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
4 گیگابایت
64 گیگابایت
اندروید 10
4G
48 - 2 - 2 مگاپیکسل
6000 میلی‌آمپر/ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Xiaomi Poco M3

یک اسمارتفون، برای موفقیت در بازار، باید طراحی و کیفیت را کنار هم داشته باشد؛ هیچ‌کس یک گوشی هوشمند با طراحی بد یا سخت‌افزار نامناسب نمی‌خواهد. برند‌های معروفی در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند، وجود دارند، که طراحی را فدای سخت‌افزار می‌کنند و یا بالعکس. طراحی و کیفیت، دو اصل جدا نشدنی، در زمینه تولید اسمارتفون‌ها هستند.

گاهی اوقات هم، در لیست قیمت‌ها، اسمارتفون‌هایی را می‌بینیم، که طراحی و کیفیت خوبی دارند، اما قیمت ‌آن‌ها برای یک میان‌رده، کمی نامعقول است. شیائومی، برندی است، که در مرام آن، قیمت زیاد وجود ندارد و علاوه بر قیمت مناسب، طراحی و کیفیت خوبی هم ارائه می‌دهد. اسمارتفون مد نظر ما هم، یک اسمارتفون شیائومی است؛ یک میان‌رده با کیفیت و طراحی نسبتا خوب.

مقدمه‌ای بر تشریح مشخصات شیائومی پوکو M3

سایت (www.gsmarena.com) لیستی تحت عنوان برنده‌ها و بازنده‌ها شیائومی در سال ۲۰۲۰ (2020 Winners and Losers: Xiaomi) منتشر کرده، که در آن به بررسی اسمارتفون‌ها معرفی شده، توسط شیائومی پرداخته؛ در این لیست، « Xiaomi Poco M3» با توضیحات زیر، تحت عنوان یک برنده معرفی شده:

همیشه دیدن سخت‌افزار خوب، بر روی یک میان‌رده، بسیار خوشحال کننده است؛« Xiaomi Poco M3» به‌دلیل عملکرد بی‌نظیر نسبت به قیمت، نتیجه مناسب دوربین و ماندگاری طولانی مدت باتری، ما را تحت تاثیر، قرار داده.طراحی منحصر به فرد « Xiaomi Poco M3»، بسیار چشم‌گیر است. طراحی پنل جلویی را قبلا در بسیاری از اسمارتفون‌ها دیده‌ایم، اما زمانی که به پنل پشتی، نگاه می‌کنیم، یک طراحی زیبا و جالب می‌بینیم. 

طراحی زیبا، سخت‌افزار توانمند، باتری حجیم و نمایشگر مناسب « Xiaomi Poco M3»، همه با قیمت کم، واقعا استثنایی است. نکته جالب در مورد محتویات جعبه « Xiaomi Poco M3»، سه دستبند است؛ بله، سه دست‌بند در جعبه « Xiaomi Poco M3» وجود دارند. یک دستبند بافته شده و دو دستبند پلاستیکی، در رنگ‌ها مشکی و زرد با نوشته «POCO» که روی آن‌ها، حک شده. 

Xiaomi Poco M3

شیائومی پوکو M3: طراحی و کیفیت ساخت

طراحی « Xiaomi Poco M3» را می‌شود در یک کلمه خلاصه کرد: جذاب. پنل جلویی، یک طراحی همه‌گیر دارد، اما در مورد پنل پشتی، با یک طراحی زیبا و بی‌نظیر، طرف هستیم. قاب جلویی که دوربین سلفی و نمایشگر را همراهی می‌کند، از گوریلا گلس ۳ ساخته شده. فریم که از جنس پلاستیک است، از اسلات سیم‌کارت، اسپیکر‌ها استریئو، درگاه شارژ Type-C و جک ۳.۵ میلی‌متر هدفون، میزبانی می‌کند. پنل پشتی نیز که از پلاستیک مرغوب، ساخته شده، شامل دوربین اصلی است.

در قاب جلویی که در اختیار نمایشگر است، دیدن ناچ دوربین، کمی ناراحت کننده ‌است، اما حقیقتا این طراحی، به « Xiaomi Poco M3» می‌آید. حتی با وجود ناچ‌استایل، طراحی این اسمارتفون، به‌قدری ظریف است، که شاهد حاشیه زیاد در اطراف نمایشگر، نیستیم. طراحی پنل جلویی « Xiaomi Poco M3»، برای آن‌دسته از افرادی که نسبت به طراحی ناچ، بی‌تفاوت هستند، بسیار زیبا است.

اما طراحی پنل پشتی، برای تمامی کسانی که « Xiaomi Poco M3» را می‌بینند، جذاب است. از همین‌جا، خبری از فریم نیز به گوش‌ شما می‌رسد. طراحی حفره حسگر اثر انگشت، که هنوز هم رایج است، در زبان طراحی « Xiaomi Poco M3»، جایی ندارد و حسگر اثر انگشت این اسمارتفون، با دکمه پاور ادغام شده. آن‌چه در مورد طراحی « Xiaomi Poco M3» از همه، چشم‌گیر تر است، قاب دوربین اصلی و نوار پهن کنار آن است.

 در قسمت بالایی پنل پشتی « Xiaomi Poco M3» در کنار دوربین، نوار پهنی امتداد داده شده، که طراحی این نوار، بیش‌تر، خودش را در رنگ‌ها زرد و آبی نشان‌ می‌دهد، البته با کمی سلیقه، متوجه می‌شویم، که این طراحی با رنگ زرد، بیش‌تر، سازگاری دارد تا رنگ آبی یا مشکی. 

ابعاد « Xiaomi Poco M3» ۱۶۲.۳ در ۷۷.۳ در ۹.۶ میلی‌متر تعریف شده. وزن ۱۹۸ گرمی، در کنار ضخامت ۹.۶ میلی‌متری، کمی ناخوشایند به نظر می‌آید، اما باید این را در نظر گرفت، که « Xiaomi Poco M3» یک باتری حجیم و سخت‌افزاری توانمند دارد. در حالت کلی، « Xiaomi Poco M3» حس خوشایندی را به کاربر، القا می‌کند، حتی با وجود ضخامت تقریبا یک سانتی‌متری.

شیائومی پوکو M3: نمایشگر

نمایشگر « Xiaomi Poco M3» را در اکثر میان‌رده‌های اقتصادی دیده‌ایم. یک نمایشگر از نوع IPS LCD که می‌تواند، هم برای دوست‌داران بازی‌های موبایلی و هم علاقه‌مندان به فیلم و سریال، مناسب باشد. نمایشگر « Xiaomi Poco M3» ۸۳ درصد از فضای قاب جلویی را به خود احتصاص داده. این نمایشگر که با کورنینگ گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود، با نرخ روشنایی ۴۰۰ نیت، معرفی شده.

رزولوشن نمایشگر « Xiaomi Poco M3» ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، ذکر شده، که عدد مناسبی است. با یک حساب سرانگشتی می‌توانیم، تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ را برای این نمایشگر، تعریف کنیم، که این هم باز، عدد خوبی است. با این‌که نمایشگر IPS LCD، بسیار مرسوم است، اما نباید آن را دست کم بگیریم.

Xiaomi Poco M3

شیائومی پوکو M3: سخت‌افزار و نرم‌افزار

مانند اکثر اسمارتفون‌های شیائومی که در این اواخر، رونمایی شده‌اند، « Xiaomi Poco M3» هم با رابط کاربری MIUI12 بر پایه اندروید ۱۰، عرضه می‌شود. این رابط کاربری، شباهت بسیار محسوسی با مدل‌ها اپل دارد، مخصوصا زمانی که بحث به نوتیفیشن بار می‌رسد؛ در نوتیفیشن‌بار، اپل را می‌بینم، تحت عنوان شیائومی.

« Xiaomi Poco M3» در مورد سخت‌افزار، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. یک چیپست ۱۱ نانومتری از نوع Snapdragon 662 که توسط شرکت مشهور کوالکام ساخته شده. Snapdragon 662 برای هر نوع استفاده‌ای کاملا مناسب است، از بازی گرفته تا پردازش برنامه‌ای مثل واتساپ. چیپست گرافیکی Adreno 610 را نیز نباید از قلم بندازیم، Adreno 610 هم برای هر نوع پردازش گرافیکی کاملا پاسخ‌گو است.

« Xiaomi Poco M3» در دو نسخه سخت‌افزاری، به شرح زیر، عرضه می‌شود:

  • ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی 

  • ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

شیائومی پوکو M3: دوربین

با همه این فاکتور‌های قابل توجه، زمانی که بحث به دوربین « Xiaomi Poco M3» می‌رسد، نمی‌شود، انتظار چندانی داشت. نبود سنسور فوق عریض (که حالا دیگر رایج شده)، یک ضعف بزرگ برای دوربین « Xiaomi Poco M3» به حساب می‌آید. نمی‌شود این دوربین را بد و یا عالی خواند، یک دوربین سه‌گانه نسبتا خوب است. دوربین اصلی، در یک قاب مستطیل شکل، در گوشه بالایی قاب پشتی، جای گیری کرده و نوار پهنی در ادامه آن تا نزدیکی فریم، امتداد داده شده.

 همین طراحی زیبای دوربین است که این اسمارتفون را خبرساز کرده. سه سنسور دوربین، در یک ستون و در زیر هم قرار دارند، فلش ال‌ای‌دی نیز در سمت راست این سه سنسور، قرار گرفته. در زیر فلش ال‌ای‌دی، متن کوتاه «Super Triple Camera» نوشته شده، که کمی مبالغه‌آمیز است. این دوربین، یک دوربین سه‌گانه (Triple) است، ولی استثنایی (Super)(توجه داشته باشید که کلمه مد نظر، یک صفت است و زمانی که قرار است بدون هسته به‌کار رود، چندان معنا و مفهوم مناسبی را نمی‌رساند و به همین دلیل، استثنایی ترجمه شده) نیست.

دوربین اصلی « Xiaomi Poco M3» شامل سه سنسور است، که شرح آن‌ها در زیر همین متن آمده:

  • لنز ۴۸ مگاپیکسلی عریض (Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8

  • لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق (Depth) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

هر دو دوربین اصلی و سلفی « Xiaomi Poco M3» با کیفیت فیلم‌برداری ۱۰۸۰ ارائه شده‌اند. شاید کیفیت ۱۰۸۰ کمی ناراحت کننده باشد، چراکه حالا در بسیاری از میان‌رده‌ها، کیفیت 4K ذکر شده. دوربین سلفی از یک لنز ۸ مگاپیکسلی عریض (Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.1 تشکیل شده و با طراحی ناچ‌استایل در بالای نمایشگر، قرار دارد.

Xiaomi Poco M3

شیائومی پوکو M3: باتری

باتری لیتیم-پلیمری به کار رفته در « Xiaomi Poco M3»، دلیل خوبی است، که چرا باید این اسمارتفون را نسبت به بقیه میان‌رده‌ها، بهتر بدانیم. این باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپری که با فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی، عرضه شده، برای فعالیت گیمینگ، پشتیبان خوبی است. این باتری همچنین، از فناوری شارژ معکوس نیز، بهره می‌برد.

مشاوره در خرید شیائومی پوکو M3

از جذابیت‌های این اسمارتفون، زیاد گفته شد، اما بد نیست که به لقبی که سایت (gsmarena.com) به « Xiaomi Poco M3» داده، اشاره‌ای بکنیم: جذاب‌ترین اسمترفون فصل (hottest phone of the season). اما جذابیت خالی، برای هیچ‌ کاربری، مناسب نیست و سخت‌افزار هم باید در نظر گرفته شود. « Xiaomi Poco M3» از آن دسته از اسمارتفون‌هایی است، که به راحتی نمی‌توانید، از آن ایراد بگیرید و از کنار آن رد شوید. « Xiaomi Poco M3» برای هر نوع استفاده‌ای، کاملا مناسب است.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
November 2020
تاریخ شمسی
آذر 1399
طول و عرض
162.3x77.3 میلی متر
ضخامت
9.6 میلی متر
وزن
198 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Qualcomm SM6115 Snapdragon 662
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x2.0 GHz Kryo 260 Gold & 4x1.8 GHz Kryo 260 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 610
حافظه داخلی
64 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1 - 64GB 4GB RAM
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.53 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2340 پیکسل
تراکم پیکسلی
395~
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass 3
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
سه گانه
مشخصات دوربین
48 - 2 - 2 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wideسایز سنسور 1/2.0 اینچدریچه دیافراگم f/1.8ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومترفوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع macroدریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depthدریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wideسایز سنسور 1/4.0 اینچدریچه دیافراگم f/2.1ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
panorama1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 10
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
6000 میلی‌آمپر/ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 18 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
فیلم برداری
1080p@30fps
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات(2)
رتبه‌بندی کلی
5
2 نظرات
این گوشی در رده خودش بی همتا است و طراحی خوب و باطری خوب این گوشی ارزش خرید دارید

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل شیائومی مدل Poco M3 دو سیم کارت ظرفیت 4/64 گیگابایت
گوشی موبایل شیائومی مدل Poco M3 دو سیم کارت ظرفیت 4/64 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
November 2020
تاریخ شمسی
آذر 1399

طراحی

طول و عرض
162.3x77.3 میلی متر
ضخامت
9.6 میلی متر
وزن
198 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm SM6115 Snapdragon 662
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x2.0 GHz Kryo 260 Gold & 4x1.8 GHz Kryo 260 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 610

حافظه

حافظه داخلی
64 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1 - 64GB 4GB RAM
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.53 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2340 پیکسل
تراکم پیکسلی
395~
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass 3

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
رادیو
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wideسایز سنسور 1/2.0 اینچدریچه دیافراگم f/1.8ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومترفوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع macroدریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depthدریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wideسایز سنسور 1/4.0 اینچدریچه دیافراگم f/2.1ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
panorama1080p@30fps
فیلم برداری
1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 10
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)

باتری

نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
6000 میلی‌آمپر/ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 18 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم