برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل سونی Xperia 1 دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت

Sony Xperia1 Dual Sim 128GB RAM 6GB Mobile Phone

Sony Xperia 1 Dual Sim 128GB RAM 6GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 9.0 
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 6 گیگابایت
  • دوربین سه گانه  : 12 - 12 - 12 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم یون 3330 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
6 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 9
4G
توضیحات

معرفی گوشی Sony Xperia 1

اکسپریا 1 در اواخر ماه می سال ۲۰۱۹ با ۶.۵ اینچ صفحه نمایش، ۱۲ مگاپیکسل دوربین و ۶ گیگابایت رم روانه بازار شده است. باتری این گوشی تنها ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعت است، اما سونی با قرار دادن تراشه اسنپ دراگون ۸۵۵، توانسته است که قدرت عملکردی بسیار خوبی را برای تماشای فیلم و اجرای بازی‌ها فراهم کند. این گوشی روی اندروید ۹.۰ اجرا می‌شود و حافظه داخلی آن نیز ۶۴ گیگابایت است. گوشی تنها ۱۷۸ گرم وزن دارد و ظاهر آن بسیار ظریف اما بادوام دیده می‌شود.

معیارهای خرید گوشی Sony Xperia 1

صفحه نمایش

صفحه نمایش اکسپریا وان همانند دیگر محصولات این برند، در جلب نظر کاربران کمی با مشکل روبرو می‌شود. این صفحه نمایش اگرچه برای نمایش محتواهای رسانه‌ای در صفحه عریض خود بهینه سازی شده است، اما در حالت کلی نمی‌تواند از حداکثر روشنایی مناسبی استفاده کند و چنین موردی شاید برای برخی‌ها اذیت کننده باشد.

در روزهای آفتابی فصل تابستان، احتمالا کمی در دیدن این صفحه دچار مشکل خواهید شد و باید به‌دنبال سایه بگردید. این میزان روشنایی کم هنگام عکس برداری و ضبط فیلم نیز شما را با چالش روبرو می‌کند و جالب است بدانید که حتی در مقایسه با دیگر گوشی‌های رقیب در این رده نیز دچار مشکل می‌شود. بالاخره ما سونی را با صفحه نمایش‌های خارق‌العاده خود می‌شناسیم و حداقل انتظار داشتیم که در این زمینه دچار مشکل نشود.

دوربین

سونی سرانجام برای گوشی اکسپریا وان سونی از آرایه دوربین سه تایی استفاده کرده و پا در رکاب دیگر محصولات حرفه‌ای بازار در این رده گذاشت. اما بازهم همانند دیگر گوشی‌های قبلی سونی، دوربین سونی اکسپریا 1 صرفا نمره قبولی می‌گیرد و نمی‌تواند لقب عالی را برای خود کسب کند. هر سه دوربین اکسپریا 1 ۱۲ مگاپیکسلی هستند و همراه با لنزهای اولترا واید و تله فوتو روانه بازار شده‌اند. به وضوح مشاهده می‌شود که سونی مسیر سامسونگ را در این زمینه طی کرده است و سعی دارد که در این رقابت، بتواند تعداد پیکسل‌های دوربین را بالا ببرد.

با این حال، اکسپریا 1 ویژگی‌های محدودی در دوربین خود دارد و همین موضوع این گوشی را یک قدم عقب‌تر از دیگر گوشی‌های رقیب نگه می‌دارد. یکی از مسائل اصلی این عقب ماندگی، صفحه نمایش تاریک گوشی است که نکته‌ منفی‌اش را بار دیگر روی المان دیگری از گوشی برجای می‌گذارد. تصاویر گرفته شده با دوربین، ظاهر خوبی همانند دیگر گوشی‌ها نخواهد داشت و تصویر در نمایش درست آن عاجز می‌ماند. به‌همین خاطر صفحه نمایش در گوشی بسیار مهم است و دوربین این صفحه را به‌عنوان مکمل عملکرد خوب خود نیاز دارد.

سخت افزار

اکسپریا 1 کاربران را در ارائه یک عملکرد عالی شگفت زده می‌کند. همیشه انتظار داشتیم که سونی در زمینه صفحه نمایش و دوربین عملکرد عالی خود را نشان دهد، اما گویا در اکسپریا وان این موضوع برعکس شده است و سونی تمرکز خود را روی قدرت عملکردی گوشی گذاشته است. در تست‌های بنچمارک گوشی، امتیاز ۱۱۱۹۲ برای این محصول ثبت شده و تقریبا بهترین امتیازی است که در یک گوشی هوشمند می‌توانید انتظار داشته باشید. در مقایسه باید گفت که گوشی‌هایی همچون آیفون XS و آیفون XS مکس حتی به گرد پای اکسپریا 1 هم نمی‌رساند.

این امتیاز بالا به‌دلیل استفاده از تراشه اسنپ دراگون ۸۵۵ بوده است و در بسیاری از گوشی‌های رده بالای بازار نیز استفاده شده است. همین تراشه توضیح می‌دهد که چرا بازی‌ها تا این حد روان اجرا می‌شوند و نمایش فیلم و سریال‌های 4K چرا برای مدت زمان طولانی بدون هیچ مشکلی در صفحه نمایش گوشی به‌نمایش درمی‌آیند.

باتری

گوشی اکسپریا وان از یک باتری ۳۳۳۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و ظرفیتی آن پایین‌تر از بسیاری از گوشی‌های رده متوسط بازار است. از آن‌جایی که بسیاری از کاربران وقت خود را صرف بازی کردن، تماشای فیلم، فیلم‌برداری و استفاده از صفحه نمایش گوشی خواهند گذراند، بهتر بود که سونی فکر بهتری برای قرار دادن یک باتری با عمر بیشتر انجام می‌داد. این گوشی در تست باتری، یک فیلم ۹۰ دقیقه‌ای را در روشنایی کامل و روشن بودن وای فای را پخش کرده و حدود ۱۹ درصد از میزان باتری آن کاسته شد. با روشن کردن حالت Creator Mode و تست همین آزمایش، این‌بار میزان کاهش کمتر شده و به ۱۷ درصد رسید. بنابراین شما با این گزینه، کمی می‌توانید در مصرف باتری خود صرفه جویی داشته باشید. هر دو نتیجه البته کمی ضعیف هستند و بیشتر گوشی‌های این رده بین ۱۰ الی ۱۴ درصد از شارژ خود را از دست می‌دهند.

در چنین حالتی شما با پخش ویدیو، خیلی سریع‌تر از زمانی که فکرش را می‌کنید، باید به فکر شارژر باشید. شایان ذکر است که نسبت تصویر ۹:۱۶ عادی در دیگر گوشی‌ها انرژی کمتری مصرف می‌کند و به‌دلیل وجود نوارهای سیاه رنگ اطراف گوشی در حالت ۹:۲۱، شاهد کم شدن باتری به شکل سریع‌تری خواهیم بود.

اگر این گوشی توانایی این را دارد که تا شب دوام بیاورد، اما از تایم عصر به بعد، یقینا باید مصرف خود را به‌شدت محدود کرده و اجازه بدهید که این باتری قدم‌های آخر خود را به آرامی تا شب بردارد.

طراحی

مانند تمامی گوشی‌های جدید ۹:۲۱ سونی، اکسپریا 1 نیز طولانی، نازک و دراز دیده می‌شود و کاربران همواره با دیدن آن از ابعاد غیرعادی آن صحبت خواهند کرد. ابعاد این گوشی ۱۶۷ در ۷۲ در ۸.۲ میلی متر است و وزنی بالغ‌بر ۱۸۰ گرم دارد. بنابراین این محصول واقعا خیلی طولانی‌تر از اندازه‌ گوشی‌های معمولی بازار نخواهد بود و تنها چند میلی متر از عرض آن کاسته شده است. در مقایسه با برخی از گوشی‌ها، اکسپریا 1 کمی‌ سنگین‌تر است و اگر محصولاتی را هم داریم که حداقل ۲۰ گرم از این گوشی وزن بیشتری دارند.

اکسپریا 1 از فناوری گوریلا گلس در قسمت جلویی و پشتی استفاده کرده و یک قاب فلزی هم بین شیشه‌ها وجود دارد. علارغم تمام این مواد حرفه‌ای به‌کار رفته در گوشی و وزنی که دارد، گوشی احساس ظریف بودن دارد و احتمالا احساس خواهید کرد که با کمی اعمال فشار، خم خواهد شد. به‌هر حال این ظاهر برای گوشی کمی منحرف کننده است و امیدوار هستیم که برخلاف ظاهرش، محصول بادوام‌تری باشد. این گوشی را می‌توانید در رنگ‌های سفید، بنفش، مشکی و خاکستری تهیه کنید.

چرا گوشی Sony Xperia 1 را بخریم؟

گوشی اکسپریا وان از چندین نکات مثبت و منفی برخوردار است و انتخاب آن صرفا می‌تواند به سلیقه‌ کاربر بستگی داشته باشد. اگر به‌دنبال محصولی هستید که برخلاف دیگر گوشی‌های سونی، از قدرت عملکردی بالا برخوردار بوده و سرعت لازم را برای اجرای بازی و پخش فیلم فراهم کند، احتملا اکسپریا 1 جزو گزینه‌های محدود شما خواهد بود. اما به‌هر حال گوشی در زمینه صفحه نمایش و باتری عملکرد خوبی نداشته و حتی دوربین نیز در خوشبینانه‌ترین حالت، صرفا قابل قبول تلقی می‌شود.

خرید گوشی اکسپریا وان سونی در حالت کلی منطقی خواهد بود و امکانات لازم و استاندارد را بنا به پولی که برایش می‌پردازید، فراهم می‌کند. اما باید این نکته را در نظر بگیرید که این محصول بهترین گوشی هوشمند اندرویدی بازار نیست و برچسب قیمتی بالای آن، نباید شما را گول بزند. این گوشی تجربه‌ای شگرف برای علاقه‌مندان فیلم و سریال فراهم خواهد ساخت و ابزارهایی را برای ساخت فیلم برای‌تان خواهد داشت. این گوشی در این زمینه تخصصی عمل کرده است و بنابراین کاربران حرفه‌ای لذت بیشتری از اکسپریا وان خواهند برد.

نظرات کاربران پس از خرید گوشی Sony Xperia 1

قیمت گوشی اکسپریا وان سونی تقریبا مهم‌ترین جنبه‌ی بحثی این محصول در بین کاربران است. اینکه محصولی که از همان ابتدا روی صفحه نمایش عالی خود مانور می‌داده است و هم‌اکنون در ارائه‌ی همان نیز به مشکل برخورده است، ارزش خرید دارد یا خیر، بسته به سلیقه‌ کاربران خواهد بود. این در حالی است که هیچ کس فکرش را نمی‌کرد، عملکرد گوشی چنین بهبود خاصی داشته باشد و همین سبب اجرا شدن روند و سریع بازی‌ها و همچنین پخش بدون مشکل فیلم‌های طولانی می‌شود.

کاربران از باتری ضعیف گوشی گله مند هستند و انتظار داشتند که به‌خاطر صفحه نمایشی با فناوری جلوتر و همچنین ابعاد بیشتر آن، سونی ظرفیت و ماندگاری بیشتری برای باتری در نظر می‌گرفت.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
May 2020
تاریخ شمسی
اردیبهشت 1399
طول و عرض
167x72 میلی‌متر
ضخامت
8.7 میلی‌متر
وزن
178 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Qualcomm SM8150 Snapdragon 855
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x2.84 GHz Kryo 485 & 3x2.42 GHz Kryo 485 & 4x1.78 GHz Kryo 485
پردازنده گرافیکی
Adreno 640
حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1644x3840 پیکسل
تراکم پیکسلی
643~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 19, 20, 26, 28, 29, 32, 38, 39, 40, 41, 46, 66
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
سایز سنسور 1/2.55 اینچ
دریچه دیافراگم f/1.6
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.4 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک predictive Dual Pixel PDAF
لرزشگیر 5-axis OIS
رزولوشن عکس دوربین دوم
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع telephoto
سایز سنسور 1/3.4 اینچ
دریچه دیافراگم f/2.4
فاصله کانونی لنز 52 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک predictive PDAF
لرزشگیر 5-axis OIS
زوم اپتیکال 2x
رزولوشن عکس دوربین سوم
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع ultrawide
سایز سنسور 1/3.4 اینچ
دریچه دیافراگم f/2.4
فاصله کانونی لنز 16 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر
فلش
LED
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
سایز سنسور 1/4 اینچ
دریچه دیافراگم f/2.0
فاصله کانونی لنز 24 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
بلندگو
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 9
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 18 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر فشار سنج ( Barometer )
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل سونی Xperia 1 دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
گوشی موبایل سونی Xperia 1 دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
May 2020
تاریخ شمسی
اردیبهشت 1399

طراحی

طول و عرض
167x72 میلی‌متر
ضخامت
8.7 میلی‌متر
وزن
178 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm SM8150 Snapdragon 855
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x2.84 GHz Kryo 485 & 3x2.42 GHz Kryo 485 & 4x1.78 GHz Kryo 485
پردازنده گرافیکی
Adreno 640

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1644x3840 پیکسل
تراکم پیکسلی
643~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 19, 20, 26, 28, 29, 32, 38, 39, 40, 41, 46, 66
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/2.55 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/1.6<br /> فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.4 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک predictive Dual Pixel PDAF<br /> لرزشگیر 5-axis OIS
رزولوشن عکس دوربین دوم
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع telephoto<br /> سایز سنسور 1/3.4 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/2.4<br /> فاصله کانونی لنز 52 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک predictive PDAF<br /> لرزشگیر 5-axis OIS<br /> زوم اپتیکال 2x
رزولوشن عکس دوربین سوم
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع ultrawide<br /> سایز سنسور 1/3.4 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/2.4<br /> فاصله کانونی لنز 16 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر
فلش
LED
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/4 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/2.0<br /> فاصله کانونی لنز 24 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر

صدا

بلندگو

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 9
پشتیبانی از زبان فارسی

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر فشار سنج ( Barometer )
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 18 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم