برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل سونی Xperia 1 II دو سیم کارت ظرفیت 8/256 گیگابایت

SonyXperia 1 II Dual Sim 256GB RAM 8GB Mobile Phone

Sony Xperia 1 II Dual Sim 256GB RAM 8GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10.0 
  • حافظه داخلی : 256 گیگابایت
  • مقدار رم : 8 گیگابایت
  • دوربین چهار گانه  : 12 - 12 - 12 - 0.3 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 4000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
8 گیگابایت
256 گیگابایت
Android 10
5G
توضیحات

معرفی گوشی Sony Xperia 1 II

سونی اکسپریا وان مارک 2 در ماه می سال ۲۰۲۰ روانه بازار شده است و با داشتن آرایه دوربین ۴ گانه و صفحه نمایش 4K با اندازه ۶.۵ اینچ، طرفداران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. باتری این گوشی ۴ هزار میلی آمپر ساعت است و کل بسته‌بندی با وزن ۱۸۱ گرمی در اختیار شما قرار می‌گیرد. این گوشی از حافظه داخلی ۲۵۶ استفاده می‌کند و حافظه‌ی رم آن نیز ۸ گیگابایت است. سیستم‌عامل اندروید ۱۰ روی این گوشی سوار شده است و بهترین ویژگی آن را می‌توان به حالت خودکار عکس‌برداری و کیفیت بالای تصاویر نسبت داد.

معیارهای خرید گوشی Sony Xperia 1 II

صفحه نمایش

تا به امروز، سونی تنها تولید کننده صفحه نمایش‌های 4K در عرصه گوشی‌های هوشمند بوده است. همین موضوع دلیل خوبی برای وضوح بالاتر QHD است که بسیاری از شرکت‌ها به آن اعتقاد دارند. این موضوع یک ویژگی برجسته برای کاربرانی است که به‌دنبال بالاترین کیفیت ممکن برای صفحه نمایش هستند و می‌خواهند محتوای خود را با چنین وضوحی مشاهده کنند.

صفحه نمایش ۶.۵ اینچی این گوشی برخلاف سایر گوشی‌های هوشمند بالارده، از نسبت تصویر ۹:۲۱ برخوردار است و بسیاری از کاربران نیز چنین انتخابی را بسیار مناسب می‌دانند. سونی اولین کمپانی است که این نسبت را مورد استفاده قرار داده و ریسکش قابل احترام است. این ویژگی را می‌توان یکی از امضاهای گوشی قلمداد کرد.

صفحه نمایش گوشی بلندی قابل توجهی نسبت به دیگر محصولات پرچم‌دار دارد و بنابراین فضای قابل توجهی برای نمایش محتوا در اختیار شما خواهد بود. این موضوع در بازی کردن، دید گسترده‌ای به کاربر ارائه داده و حتی هنگام تماشای فیلم و سریال نیز تجربه‌ای متفاوت خواهد داشت.

البته نکته‌ی دیگری در رابطه با صفحه نمایش اکسپریا وان مارک 2 وجود دارد و آن‌هم این است که هنوز بسیاری از محتواهای سطح اینترنت، با این نسبت ارائه نمی‌شوند و چنین موضوعی را مخصوصا در ویدیوهای یوتیوب مشاهده خواهید کرد. در چنین وهله‌ای ابتدا باید سازندگان و صاحبان پلتفرم‌ها این چنین تغییری را برای نسبت جدید ویدیوها در نظر بگیرند، تا این ویژگی مهم سونی اکسپریا وان مارک 2 هرچه بیشتر بتواند خودش را نشان دهد.

دوربین

از همان ابتدا سونی در نظر داشت که دوربین اکسپریا وان مارک 2 در بازار بهترین باشد. دوربین این محصول بدون ایجاد تنظیمات خاصی توسط کاربر، بهترین تصاویر ممکن را ارائه داده و می‌تواند سرعت عکس‌برداری را نیز بالاتر ببرید. سونی پیشرفت‌هایی را نیز در حالت اتوماتیک این دوربین ایجاد کرده است که به مانند تنظیم حرفه‌ای دستی آن عمل کرده و می‌توانید تصاویری با بهترین بهبودهای ممکن را داشته باشید. سونی در واقع کار شما را راحت‌کرده است و می‌توانید بهترین نتیجه را از آرایه دوربین ۴ تایی آن ببرید.

سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی هرکدام با دریچه دیافراگم f/1.7، f/2.4 و f/2.2 در کنار یک دوربین ۰.۳ مگاپیکسلی قرار گرفته‌اند که عملکرد خوبی هم دارند. این آرایه دوربین مشابه دیگر گوشی‌های پرچم‌دار است و تفاوتی از این نظر مشاهده نمی‌شود. در آزمایشات، اکسپریا 1 مارک 2 سونی بهترین نتایج را در حالت اتوماتیک داشته است و فوکوس اتوماتیک نیز عملکرد چشمگیری داشت. ما متوجه شدیم که دوربین این گوشی وضوح بسیار خوبی هم دارد و رنگ‌ها به زندگی واقعی نزدیک‌تر هستند.

سخت افزار

سونی اکسپریا وان مارک 2 از تراشه رده بالای اسنپ دراگون ۸۶۵ استفاده می‌کند که هم‌اکنون در بسیاری از گوشی‌های سال ۲۰۲۰ در بسیاری از گوشی‌های رده بالا همچون سامسونگ گلکسی S20 دیده می‌شود. چنین ایده‌ای بسیار خوب است و در طول دوره‌ی تست هم ما به مشکلی برنخوردیم. برنامه‌ها و سرویس‌های گوشی به‌خوبی و با سرعت بالا اجرا می‌شوند و هماهنگی کامل بین تمام اجزای گوشی وجود دارد. سنجش معیار Geekbench 5 روی این گوشی تست شده و میانگین نمره ۳۰۸۵ برای آن ثبت شده است. در مقایسه با محصولی همچون سامسونگ اس 20، امتیاز مشابهی برای گوشی ثبت شده است، اما همزمان از گوشی‌های دیگری مثل وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو پایین‌تر است.

باتری

اکسپریا وان مارک 2 یکی از بهترین محصولات سونی است که از نظر عمر باتری شما را راضی خواهد کرد. این دستگاه از یک باتری با ظرفیت ۴ هزار میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و با توجه به داشتن صفحه نمایش ۶.۵ اینچی و وضوح 4K، چندان بزرگ دیده نمی‌شود. اما با این وجود، این باتری در صورت استفاده‌ی متوسط از آن، می‌تواند برای یک روز دوام داشته باشد.

بعید به نظر می‌رسد که کاربری برای یک روز کامل از باتری استفاده و یقینا در صورت بهره‌مندی از تماشای فیلم یا تجربه بازی طولانی مدت، حتما باید یک شارژر به‌همراه داشته باشید. سونی اکسپریا وان مارک 2 از شارژر بی سیم هم برخوردار است و اتفاقا عملکرد آن نیز علارغم نوپا بودن این فناوری در گوشی بسیار خوب بوده است. سونی در اکسپریا XZ3 از شارژر بی‌سیم Qi استفاده کرده بود، اما این ویژگی برای اکسپریا 1 در نظر گرفته نشده است.

فناوری شارژ سریعی سیمی برای اکسپریا وان مارک 2 به‌کار برده شده است و می‌توانید به‌سرعت دستگاه خود را به حد کامل شارژ برسانید.

طراحی

سونی از یک طراحی چشم‌گیر برای اکسپریا وان مارک 2 استفاده کرده است که در چند سال اخیر به‌صورت مشابه برای پرچم‌دارهای خود نیز به‌کار برده بود. این طراحی تغییر چندان خاصی ندارد و بازهم احساس خوبی به کاربر منتقل می‌کند و این باعث خوشحالی است. این طراحی خوب در کنار عملکرد عالی برندهایی همچون سامسونگ و اپل قرار می‌گیرد و این مقایسه نشان می‌دهد که سونی راه خوبی را در پیش گرفته است.

اکسپریا وان مارک 2 دستگاه بسیار خاصی است و شاید پیدا کردن گوشی مشابه آن در بازار امروز کمی کار دشواری باشد. این گوشی برای کارهای روزمره همچون پیام‌رسانی یا مرور شبکه‌های اجتماعی بسیار مناسب است و به‌دلیل داشتن ابعاد تصویر ۹:۲۱ می‌تواند صفحه نمایش بلندتری برای‌تان فراهم کندو در هر صورت اگر طرفدار گوشی‌های کوچک‌تر هستید، احتمالا این مدل شما را راضی نخواهد کرد.

سونی اکسپریا وان مارک 2 در ابعاد ۱۶۵.۱ در ۷۱.۱ در ۷.۶ میلی متری عرضه شده است و در مقایسه با دیگر پرچم‌داران بازار، محصول سبک‌تری است و ۱۸۱.۴ گرم وزن دارد. صفحه نمایش گوشی ۶.۵ اینچی است و به‌خوبی قابل رقابت با دیگر محصولات بازار خواهد بود.

چرا گوشی Sony Xperia 1 II را بخریم؟

گوشی سونی اکسپریا وان مارک 2 یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار است که نسبت ابعاد ۹:۲۱ را ارائه داده و رزولوشن 4K آن، ارائه دهنده یکی از بهترین تجربه‌های نمایشی در صفحه نمایش یک گوشی خواهد بود. چنین قابلیتی در یکی از گوشی‌های پرچم‌دار این رده ارائه می‌شود و بنابراین استفاده از آن چندان هم آسان نخواهد بود. اگر از کاربرانی هستید که به جک هدفون ۳.۵ میلی متری نیاز دارید، خرید گوشی سونی اکسپریا وان مارک 2 انتخاب عاقلانه‌ای برای شما خواهد بود.

این گوشی در ابتدا قرار بود که بهترین دوربین بازار گوشی‌های هوشمند را ارائه کند، اما بالواقع این‌طور نیست و علارغم تصاویر خارق‌العاده‌ای که در خروجی به شما تحویل می‌دهد و حالت خودکار بسیار خوبی دارد، چند گوشی عملکرد بهتری از آن نشان داده‌اند. تنظیمات حرفه‌ای دوربین اکسپریا وان مارک 2 نتایج تصویر را بهتر می‌کند، اما باید خبره‌ی عکس‌برداری باشید.

نظرات کاربران پس از خرید گوشی Sony Xperia 1 II

قیمت گوشی سونی اکسپریا وان مارک 2 آن را به‌عنوان یکی از پرچم‌داران گوشی‌های رده بالای بازار معرفی می‌کند و بنابراین طرفداران سونی انتظار داشتند که یک محصول تمام عیار و عالی قابل رقابت با بهترین‌های بازار را مشاهده کنند. گفتنی است که چنین روندی تقریبا برای این گوشی برقرار بوده است و کاربران از دوربین، صفحه‌نمایش 4K و همچنین باتری مناسب آن احساس رضایت داشته‌اند. سونی با اکسپریا 1 مارک 2 توانست که یک گوشی خاص و مدرن به کاربران تحویل داده و از خیلی لحاظ موفق عمل کند.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
May 2020
تاریخ شمسی
اردیبهشت 1399
طول و عرض
165.1x71.1 میلی‌متر
ضخامت
7.6 میلی‌متر
وزن
181.4 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Snapdragon 865 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x2.84 GHz Kryo 585 & 3x2.42 GHz Kryo 585 & 4x1.8 GHz Kryo 585
پردازنده گرافیکی
Adreno 650
حافظه داخلی
256 گیگابایت
مقدار RAM
8 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1644x3840 پیکسل
تراکم پیکسلی
643~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 19, 20, 25, 26, 28, 29, 32, 34, 38, 39, 40, 41, 46, 66
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 28, 77, 78 NSA/Sub6
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
سایز سنسور 1/1.7 اینچ
دریچه دیافراگم f/1.7
فاصله کانونی لنز 24 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
فوکوس دوبرابری اتوماتیک PDAF
لرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین دوم
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع telephoto
سایز سنسور 1/3.4 اینچ
دریچه دیافراگم f/2.4
فاصله کانونی لنز 70 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
زوم اپتیکال 3x
لرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین سوم
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع ultrawide
124˚
سایز سنسور 1/2.55 اینچ
دریچه دیافراگم f/2.2
فاصله کانونی لنز 16 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر
فوکوس دوبرابری اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین چهارم
0.3 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth
TOF 3D
فلش
LED
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
سایز سنسور 1/4 اینچ
دریچه دیافراگم f/2.0
فاصله کانونی لنز 24 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 21 واتی
امکان شارژ به صورت بی سیم
شارژ به صورت بی سیم 11 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر فشار سنج ( Barometer )
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
سایر حسگرها
شتاب سنج
طیف رنگ
ویژگی های خاص بدنه
ضد آب
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات(3)
رتبه‌بندی کلی
5
3 نظرات
من این گوشی یا گوشی Xperia 5 mark 2 را میخوام لطفا موجود کنید

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل سونی Xperia 1 II دو سیم کارت ظرفیت 8/256 گیگابایت
گوشی موبایل سونی Xperia 1 II دو سیم کارت ظرفیت 8/256 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
May 2020
تاریخ شمسی
اردیبهشت 1399

طراحی

طول و عرض
165.1x71.1 میلی‌متر
ضخامت
7.6 میلی‌متر
وزن
181.4 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
ویژگی های خاص بدنه
ضد آب

پردازنده

تراشه
Snapdragon 865 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x2.84 GHz Kryo 585 & 3x2.42 GHz Kryo 585 & 4x1.8 GHz Kryo 585
پردازنده گرافیکی
Adreno 650

حافظه

حافظه داخلی
256 گیگابایت
مقدار RAM
8 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1644x3840 پیکسل
تراکم پیکسلی
643~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 19, 20, 25, 26, 28, 29, 32, 34, 38, 39, 40, 41, 46, 66
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 28, 77, 78 NSA/Sub6
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/1.7 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/1.7<br /> فاصله کانونی لنز 24 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر<br /> فوکوس دوبرابری اتوماتیک PDAF<br /> لرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین دوم
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع telephoto<br /> سایز سنسور 1/3.4 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/2.4<br /> فاصله کانونی لنز 70 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF<br /> زوم اپتیکال 3x<br /> لرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین سوم
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع ultrawide<br /> 124˚<br /> سایز سنسور 1/2.55 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br /> فاصله کانونی لنز 16 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر<br /> فوکوس دوبرابری اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین چهارم
0.3 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth<br /> TOF 3D
فلش
LED
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/4 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/2.0<br /> فاصله کانونی لنز 24 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
پشتیبانی از زبان فارسی

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر فشار سنج ( Barometer )
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
سایر حسگرها
شتاب سنج<br /> طیف رنگ

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 21 واتی
امکان شارژ به صورت بی سیم
شارژ به صورت بی سیم 11 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم