برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 نسخه دیجیتالی ریجن اروپا (1216)

Sony Playstation 5 Digital Edition 825GB SSD Game Console

  • تعداد دسته : 1 دسته
  • ظرفیت هارد : 825 گیگابایت SSD
  • نوع درایو : ندارد
  • بازی : ندارد
  • ریجن: 2 (اروپا)
  • لوازم جانبی قابل اتصال : دوال سنس - دوال شاک 4 - PSVR - کنترلر MOVE - دوربین جدید پلی استیشن - دوربین پلی استیشن 4 - هدست گلد - هدست پلاتینوم - هدست 3d Pulse - مدیا ریموت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
1 عدد
825 گیگابایت SSD
ندارد
ریجن: 2 (اروپا)
2 (اروپا)
دوال سنس - دوال شاک 4 - PSVR (نیازمند به آداپتور) - کنترلر MOVE - دوربین جدید پلی استیشن - دوربین پلی استیشن 4 - هدست گلد - هدست پلاتینوم - هدست 3d Pulse - مدیا ریموت
توضیحات

کنسول PS5 Digital Edition سونی: نقد و بررسی

جایی در میان نسل‌های مختلف کنسول، سونی تصمیم گرفت سهم کمتری را به سرگرمی‌های همه‌جانبه اختصاص داده و تمرکز خود را بیشتر روی بازی‌ها ببرد. درحالی‌که رقیب اصلی او رویکردی همه‌پسندتر و رسانه‌ای‌تر را انتخاب کرد. در نهایت این کار نتیجه داد و PS4 در دست کاربران بیشتری نسبت به Xbox One قرار گرفت. این کمپانی در سال‌های اخیر با معرفی ماشینی که نسبت به نیازهای مخاطب حساسیت بیشتری دارد، سلیقه نسل فعلی را تغییر داد. کنسول PS5 این برند، به طور غیرقابل‌انکاری یک کنسول درجه یک است. در ادامه این متن دلایل موفقیت این غول صنعت سرگرمی را با هم خواهیم دید و بیشتر با مشخصات جذابش آشنا می‌شویم. 

طراحی و کیفیت ساخت PS5 Digital Edition

وقتی کنسول Ps5 را درون عکس‌ها می‌بینید احتمالا متوجه بزرگ بودن آن خواهید شد اما شک بزرگی زمانی روی می‌دهد که آن را برای اولین‌بار از جعبه خارج کرده و از نزدیک مشاهده کنید. در این لحظه است که متوجه می‌شوید این دستگاه چقدر از چیزی که فکرش را می‌کرده‌اید بزرگ‌تر است.  به‌راحتی می‌شود آن را بلندترین و بزرگ‌ترین کنسول بازی حال حاضر دانست و با 4.5 کیلوگرم وزن، رکورد سنگین‌ترین هم به قبلی‌ها اضافه می‌شود. بااین‌حال نکته اینجا است که کنار هم قرار گرفتن دو صفحه سفید بزرگ به‌مانند محافظانی که واحد اصلی کنسول را دربرگرفته‌اند، قطعا نمایی متفاوت خلق کرده است. 

البته این صفحات بزرگ اهدافی هم دارند. می‌توانید آن‌ها را جدا کرده و با رنگ‌های دیگر جایگزین کنید. همچنین بزرگ‌ترین واحد فن و تهویه هوایی که دیده‌اید در زیر آنها تعبیه شده است. سونی عملا تمام راه‌ها را بر مشکلات داغ شدن بیش از حد مانند PS4 pro بسته و پورت‌های مختلفی را برای دسترسی آسان و پاک‌کردن گردوغبار داخلی در نظر گرفته است. علاوه بر این، خروجی‌هایی در قسمت عقب و بین واحد اصلی و صفحات وجود دارند که به هدایت گرما به بیرون از کنسول کمک می‌کنند.

کنسول PS5 Digital Edition

هنگامی که کنسول را روشن می‌کنید، واحد مرکزی از دو طرف روشنایی ساطع می‌کند. دقیقا مثل PS4 و PS4 pro که یک نوار نوری برای نشان‌دادن زمان خواب یا فعال‌بودن داشتند. یک پایه پلاستیکی همراه دستگاه دریافت می‌کنید که بیشتر برای قراردادن آن به‌صورت عمودی و ایستاده کاربرد دارد. درهرصورت نیاز به فضای بسیار زیادی دارید که بهتر است از پیش از اقدام برای خرید PS5 به آن فکر کنید. البته نسخه دیجیتال، نسبت به نسخه استاندارد کوچک‌تر است، اما این تنها به ضخامت آن مربوط می‌شود. وگرنه این دو دستگاه از نظر قدی یکی هستند.

آشنایی با عملکرد PS5 Digital Edition

سونی از همان ابتدا گفته بود که PS5 بیشتر از همه چیز درباره سرعت است. اما تا زمانی که بازی با آن را تجربه نکنید، بیان اینکه سرعت چه تفاوت بزرگی ایجاد می‌کند دشوار است. بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales تنها در چند ثانیه کاملا بارگذاری می‌شود و زمانی که در بازی هستید هیچ پنجره بارگذاری‌ای را مشاهده نخواهید کرد. نکات و راهنمایی‌هایی که معمولا صفحات بارگیری را پر می‌کنند می‌خواهید؟ باید جای دیگری دنبال آنها بگردید.این بهینه‌سازی، در سایر عناوین خود سونی مانند Horizon Forbidden West هم دیده می‌شود. این ویژگی، بازیکن را بیشتر به روند بازی نزدیک کرده و بر جریان داستان در عناوین روایی تأثیر مثبت دارد. پرش سریع به داخل بازی به همان اندازه لذت‌بخش است. 

با وجود پردازنده قدرتمند 8 هسته‌ای AMD Zen 2، قدرت گرافیکی 10.3 ترافلاپس و SSD سفارشی‌ای که به طرزی غیرقابل‌باور سریع است، تعجبی ندارد چنین عملکردی را از  PS5  شاهد باشیم. در این کنسول همچنین از فناوری Ray tracing استفاده شده که پیش‌ازاین فقط در رایانه‌ها به چشم می‌خورد. برای نمایش بازتاب اشکال در سطوح صیقلی، سایه‌ها و چیزهایی مانند حرکت شعله‌های آتش از این فناوری استفاده می‌شود. وجود Ray tracing گرافیک بازی‌های PS5 را به مرحله بالاتری برده است. اما درحالی‌که تصاویر Ray tracing و حالت‌های عملکرد 60 فریم بر ثانیه عالی هستند، این SSD سریع و رعدآسای PS5 است که حس واقعی نسل نوین را به کنسول PS5 می‌بخشد. 

درباره حافظه داخلی کنسول PlayStation 5 Digital Edition

یکی از نقاط ضعف PS5 فضای ذخیره‌سازی داخلی آن است. باتوجه‌به درایور SSD اختصاصی و اندازه سیستم‌عامل، بازیکنان تنها 667 گیگابایت از هارددیسک 825 گیگابایتی موجود برای بازی‌ها را خواهند داشت. این همان مشکلی است که کارکنان Ps4 هم با آن دست‌وپنجه نرم می‌کردند. بازیکنان باید انتخاب کنند که کدام عناوین را حذف کرده و کدام را نگه دارند. 

رابط کاربری PS5 Digital Edition

به‌غیراز حافظه داخلی و پخش رسانه، هر چیز دیگری درباره PS5 می‌تواند هرکسی را شگفت‌زده کند؛ از جمله، رابط کاربری کاملا جدیدش. از لحظه‌ای که کنسول را به راه انداخته و وارد می‌شوید، با یک تجربه غنی مواجه خواهید شد. این پوسته گرافیکی از نرم‌افزار PS4 سریع‌تر و زیباتر است. بازی‌ها (که از نوار پیمایش بالا قابل‌دسترس هستند) با پس‌زمینه‌های خاص خود و در مورد عناوین مختص PS5، موسیقی موضوعی، ارائه می‌شوند. هر بازی در صفحه اصلی همچنین یک صفحه فعالیت‌ها دارد که چیزهای مختلفی را نمایش می‌دهد.

رابط کاربری PS5 Digital Edition

مانند تروفی‌هایی که به دست آورده‌اید یا میزان پیشرفت مأموریت جاری. به‌علاوه اخبار رسمی، از جمله تریلرها، پرطرف‌دارها و افزونه‌ها. این ویژگی‌ها نیز به زیبایی ارائه شده‌اند و به کمک آنها می‌توانید با عناصر مختلف بازی تعامل داشته باشید. در هرجایی از منو، دکمه PlayStation را که فشار دهید، یک سری کارت با محتوا و اطلاعات اضافی خواهید دید. همچنین در بخش پایینی، نوار پیمایشی قرار دارد که گزینه‌های متعددی در اختیارتان قرار خواهد داد. از جمله دانلود، اعلان‌ها، دکمه خاموش/روشن و...اگر این کار را با یک بازی در حال اجرا در پس‌زمینه انجام دهید، به کارت‌های درون بازی آن عنوان دسترسی پیدا می‌کنید که به شما امکان می‌دهند به سطوح مختلف بازی و موارد دیگر بروید.

معرفی دسته‌های DualSense

اگر سرعت بارگذاری اولین مزیت بزرگ PS5 باشد، قطعا دسته‌های DualSense دومین هستند. این کنترلرها کمی بزرگ‌تر از دسته‌های PS4 بوده و بازخورد لمسی بهتری دارند و حس لامسه را به‌قدری دقیق در بازی‌های ویدیویی بازتاب می‌دهند که قبل از این هرگز انجام نشده بود. در حال حاضر این ویژگی لایه جدیدی به بازی‌ها اضافه کرده و بازیکنان را بیشتر در دنیای بازی‌ها غرق می‌کند. در تلاش برای باز کردن دری سنگین یا کشیدن کمان هستید؟ تریگرهای دستی بازی می‌توانند تنش واقعی آن را به شما منتقل کنند. هنگام رانندگی بر فراز تپه‌ها یا در منطقه‌ای گل‌آلود، فرودی سخت داشته‌اید؟ آن را احساس خواهید کرد. این بازخورد لمسی هم مانند عدم وجود پنجره‌ای برای نمایش زمان بارگذاری، به‌زودی برایتان عادی خواهد شد. تا زمانی که وجود نداشته باشد یا چیز دیگری را امتحان نکنید متوجه نمی‌شوید که چقدر به وجودشان عادت کرده بودید. یک دسته DualSense همراه این کنسول ارائه می‌شود. 

دسته بازی PS5

برخی بازی‌ها اشتیاق زیادی برای گنجاندن این محرک‌های تطبیقی داشته‌اند اما در نتیجه اجرای آنها از نظر فیزیکی سخت شده است. اما تعداد انگشت شماری بازی هستند که به‌خوبی از این کنترلر استفاده کرده و جذابیت درونی آن را آشکار می‌کنند. مثلا Returnal، به طرز فوق‌العاده خوبی از بازخورد لمسی استفاده می‌کند و به شما اجازه می‌دهد هر قطره باران را احساس کرده و تجربه متفاوتی را کسب کنید. لحظاتی ازاین‌دست، تجربه بازی با PS5 را با تمام کنسول‌های قبلی متفاوت می‌کنند. میکروفن جدید داخلی در بیشتر بازی‌ها بدون استفاده مانده اما به شما اجازه می‌دهد بتوانید بدون استفاده از هدست با دوستان خود صحبت کنید. هزینه این ویژگی‌های شگفت‌انگیز جدید، عمر باتری بوده است. DualSense باتری قابل شارژ دارد اما عمر باتری آن کم است. 

پورت‌های PS5 Digital Edition

پلی‌استیشن 5 مجموعه استاندارد و مناسبی از پورت را ارائه می‌دهد. یک پورت USB نوع A با سرعت بالا و همچنین یک پورت USB type-C Super Speed  در جلوی آن دریافت خواهید کرد. در پشت دستگاه دو پورت USB-A Super speed، یک جک اترنت، یک پورت HDMI 2.1 و یک آداپتور AC خواهید دید. PS5 پورت صوتی نوری‌ای که PS4 داشت را کنار گذاشته و به همین دلیل ممکن است برای افرادی که دستگاه‌های صوتی پیشرفته با اتصالات نوری دارند، مشکل‌سازی باشد.

پورت های پلی استیشن 5 دیجیتال

البته برخی از شرکت‌ها در حال حاضر تقسیم‌کننده‌های اپتیکال به HDMI را عرضه می‌کنند. اگر می‌خواهید حافظه داخلی 825 گیگابایتی SSD کنسول PS5 را افزایش دهید، یک اسلات اکسپنشن PCIe 4.0 M.2 هم وجود دارد که با باز کردن کنسول به آن دسترسی خواهید یافت. اسلات گسترش SSD کنسول، اقدام دیگری به سمت پیروزی PS5 در مقابل Xbox Series X است. برای افزودن حافظه داخلی به کنسول مایکروسافت باید یک کارت SSD اختصاصی گران‌قیمت بخرید. درحالی‌که راه‌حل توسعه PS5 به شما امکان می‌دهد بین مدل‌های مختلف انتخاب کنید، مدل‌هایی که از نظر قیمت متفاوت هستند. 

درباره بازی‌های PS5 Digital Edition

در این نسخه از PS5 که درایور فیزیکی ندارد، باید بازی‌ها را به طور آنلاین خریداری کرده و اجرا کنید. بااین‌حال تفاوتی بین بازی‌های PS5 استاندارد و این نسخه دیجیتالی وجود ندارد. با همان مشخصات داخلی، می‌توانید از بازی‌ها با کیفیت 4k و نرخ تازه‌سازی سریع لذت ببرید. پس نیازی نیست نگران تفاوت بین گیم‌پلی بازی‌ها در این دو کنسول باشید. تنها مسئله‌ای که سر راهتان قرار می‌گیرد، عدم سازگاری برخی نسخه‌های بازی قدیمی است. کنسول دیجیتال می‌تواند بازی‌های PS4 را هم اجرا کند اما مشخص است که اگر نسخه دیسک آنها را داشته باشید نمی‌تواند کمکتان کند. در مقابل باید نسخه دیجیتالی آنها را مجددا خریداری کنید.

بازی های پلی استیشن 5 دیجیتال

مشاوره خرید کنسول پلی‌استیشن 5 نسخه دیجیتال

کنسول بازی PS5 Digital Edition نسخه بدون درایور PS5 استاندارد است که تمام مشخصات و ویژگی‌های داخلی آن را دارد. با همان پردازشگر قوی کار می‌کند، می‌تواند کیفیت 4k ارائه دهد و سرعت بسیار بالای نسخه استاندارد را هم ارائه می‌دهد. همچنین کمی کوچک‌تر است، قیمت کمتری دارد و می‌شود گفت به‌صرفه‌تر محسوب می‌شود.بااین‌حال نباید فراموش کنید که اگر نسخه فیزیکی بازی‌ها را دارید، اینترنتتان بسیار ضعیف است یا از کمبود حافظه خوشتان نمی‌آید، این کنسول برای شما مناسب نیست.

چون همان‌طور که گفتیم نمی‌توانید بازی‌های دیسکی را روی PS5 Digital Edition بازی کنید و اگر در حال ارتقا از PS4 به این کنسول جدید باشید، بازی‌هایی که نسخه فیزیکی داشته‌اند را از دست می‌دهید. همچنین درصورتی‌که سرعت اینترنت پایین داشته باشید، کمی اذیت خواهید شد. در نهایت تصمیم با شما است؛ چون نسخه دیجیتال جمع‌وجورتر و ارزان‌تر بوده و برای بسیاری کاربران گزینه بهتری است. هرچند گیمرهای حرفه‌ای که دوست دارند بازی‌های بیشتری را حتی به طور هم‌زمان تجربه کنند، احتمالا از داشتن نسخه استاندارد که درایور دیسک دارد، بیشتر راضی باشند، حتی اگر گران‌تر باشد. 

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

شرکت سازنده
سونی
سری دستگاه
5
ریجن دستگاه
2 (اروپا)
ریجن: 2 (اروپا)
ابعاد
260x92x390 میلی‌متر
وزن
3900 گرم
پردازشگر اصلی CPU
AMD Ryzen Zen 8 Cores
پردازشگر گرافیکی GPU
Ray Tracing Acceleration Up to 2.23 GHz (10.3 TFLOPS)
حافظه Ram
16 گیگابایت
نوع حافظه Ram
GDDR6/256-bit
کارت گرافیکی
AMD Radeon RDNA 2-based graphics engine
خروجی تصویر
HDMI با پشتیبانی از فرمت‌های 4K 120Hz TVs ،HDR
خروجی صدا
HDMI
Wi-Fi
دارد
بلوتوث
دارد
پورت USB
دارد
شبکه Ethernet
دارد
تعداد دسته
1 عدد
هارد دیسک
دارد
ظرفیت هارد دیسک
825 گیگابایت SSD
دسته بی سیم
دارد
سایر امکانات
Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) IEEE 802.11 a/b/g/n/ac/ax
بازی
ندارد
ورودی کنترلر
اتصال بی‌سیم پورت USB Cپورت USB 3.2
تعداد پورت شبکه (LAN)
1 عدد
سرعت انتقال داده ها
پهنای باند حافظه 448GB/s - سرعت ورودی و خروجی 5.5GB/s برای دیتای خام و 8~9GB/s برای دیتای فشرده
جک هدفون
دارد
شبکه آنلاین
Playstation Network
درگاه HDMI
دارد
USB
USB 3.2 - USB C
لوازم جانبی قابل اتصال
دوال سنس - دوال شاک 4 - PSVR (نیازمند به آداپتور) - کنترلر MOVE - دوربین جدید پلی استیشن - دوربین پلی استیشن 4 - هدست گلد - هدست پلاتینوم - هدست 3d Pulse - مدیا ریموت
اقلام همراه
یک عدد دسته Dualsense - یک عدد کابل برق - یک عدد کابل HDMI - یک عدد کابل USB-C - یک عدد پایه - دفترچه راهنما
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 نسخه دیجیتالی ریجن اروپا (1216)
پکیج کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 نسخه دیجیتالی ظرفیت 825 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

مشخصات کلی

شرکت سازنده
سونی
سری دستگاه
5
ریجن دستگاه
ریجن: 2 (اروپا)
2 (اروپا)
ابعاد
260x92x390 میلی‌متر
وزن
3900 گرم

مشخصات پردازنده

پردازشگر اصلی CPU
AMD Ryzen Zen 8 Cores
پردازشگر گرافیکی GPU
Ray Tracing Acceleration Up to 2.23 GHz (10.3 TFLOPS)
حافظه Ram
16 گیگابایت
نوع حافظه Ram
GDDR6/256-bit
کارت گرافیکی
AMD Radeon RDNA 2-based graphics engine

اتصالات و امکانات

خروجی تصویر
HDMI با پشتیبانی از فرمت‌های 4K 120Hz TVs ،HDR
خروجی صدا
HDMI
Wi-Fi
بلوتوث
پورت USB
شبکه Ethernet
تعداد دسته
1 عدد
ورودی کنترلر
اتصال بی‌سیم پورت USB Cپورت USB 3.2
تعداد پورت شبکه (LAN)
1 عدد
سرعت انتقال داده ها
پهنای باند حافظه 448GB/s - سرعت ورودی و خروجی 5.5GB/s برای دیتای خام و 8~9GB/s برای دیتای فشرده
جک هدفون
شبکه آنلاین
Playstation Network
درگاه HDMI
USB
USB 3.2 - USB C

سایر مشخصات

هارد دیسک
ظرفیت هارد دیسک
825 گیگابایت SSD
دسته بی سیم
سایر امکانات
Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) IEEE 802.11 a/b/g/n/ac/ax
بازی
لوازم جانبی قابل اتصال
دوال سنس - دوال شاک 4 - PSVR (نیازمند به آداپتور) - کنترلر MOVE - دوربین جدید پلی استیشن - دوربین پلی استیشن 4 - هدست گلد - هدست پلاتینوم - هدست 3d Pulse - مدیا ریموت
اقلام همراه
یک عدد دسته Dualsense - یک عدد کابل برق - یک عدد کابل HDMI - یک عدد کابل USB-C - یک عدد پایه - دفترچه راهنما

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم