برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A52 دوسیم کارت ظرفیت 8/256 گیگابایت

Samsung Galaxy A52 Dual Sim 256GB RAM 8GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11 
  • حافظه داخلی : 256 گیگابایت
  • مقدار رم : 8 گیگابایت
  • دوربین چهارگانه : 64 - 12 - 5 - 5  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 4500 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
8 گیگابایت
256 گیگابایت
اندروید 11
4G
64 - 12 - 5 - 5 مگاپیکسل
4500 میلی‌آمپر/ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Samsung Galaxy A52

شرکت‌های فعال در بازار گوشی‌های هوشمند، برای در دست‌داشتن بازار میان‌رده‌ها، چندین سری یا خط تولید میان‌رده‌ای را راه‌اندازی می‌کنند تا با استفاده از محصولات این سری‌ها، به بازار وسیع میان‌رده‌ها، حکم‌فرمایی کنند. شرکت‌هایی مانند سامسونگ، نام دیرینه‌ای دارند و سری‌های میان‌رده‌ای آنان، بیش‌تر به چشم می‌آیند؛ اما عدم تولید محصولات مناسب و باکیفیت در سری‌های میان‌رده‌ای سامسونگ، اوضاع را برای این شرکت، خراب کرد.

اکثر این تولیدات نامرغوب را در سری آ سامسونگ می‌دیدیم؛ اما حالا به‌نظر می‌آید که سامسونگ قصد دارد تا با محصولات سال 2021 سری آ خود و طراحی‌های جدید آن‌ها، به بازار میان‌رده‌ها برگردد و این بازار را دردست بگیرد. تا‌به‌حال، محصولات سال 2021 سامسونگ، مانند آ 52، واقعا شگفت‌انگیز بوده‌اند.

مقدمه‌ای بر تشریح سامسونگ گلکسی آ 52

سامسونگ گلکسی آ 52، در دسته شاهکارهای سامسونگ طی سال 2021 قرار می‌گیرد، با این‌که چیزی از این سال نگذشته، اما تولیدات حیرت‌آوری را از سامسونگ می‌بینیم و احتمالا این سال، یکی از بهترین‌ سال‌های سامسونگ خواهد شد. زمانی‌که می‌خواهیم، آ 52 را بررسی کنیم، به ندرت، نقطه ضعفی را کشف خواهیم کرد. درنگاه اول، به‌نظر می‌رسد که طراحی این اسمارتفون، حاوی چند ایراد اساسی است؛ اما کمی که دقت می‌کنیم، متوجه تلاش سامسونگ و البته موفق بودن آن در توجیه این ایرادات خواهیم شد.

طراحی جدید آ 52، احتمالا بر روی بسیاری از میان‌رده‌های شرکت‌های دیگر نیز اعمال خواهد شد و سامسونگ دوباره، طراحی میان‌رده‌ای خود را به بازار گوشی‌های هوشمند، تحمیل خواهد کرد. در کنار این طراحی، سخت‌افزاری آمده که، برای کاربران بازی‌دوست، بسیار شایسته است و می‌توانند با استفاده از آن، خود را با بازی‌های موبایلی سنگین، سرگرم کنند. بعد از این سخت‌افزار، به دوربین چهارگانه‌ای می‌رسیم‌، که ترکیب ساختاری متداول آن، کیفیت بسیار بالایی دارد.

با این‌که، ترکیب این دوربین، همان‌طور که گفته شد، متداول است، اما کیفیت آن، چندان مرسوم نیست. قبلا شاهد کم‌کاری سامسونگ در زمینه نمایشگرهای گوشی‌های سری آ بودیم و حالا، یک نمایشگر فوق حرفه‌ای را می‌بینیم که تاثیر آن در طراحی آ 52، مشهود است و توسط یک باتری حجیم نیرو می‌گیرد و روشن می‌ماند.

Samsung Galaxy A52

طراحی و کیفیت ساخت سامسونگ گلکسی آ 52

طراحی نوپا «Samsung Galaxy A52» برای اولین بار در سال 2021 استفاده نشده و سامسونگ، قبلا آن را بر روی برخی از محصولات سال 2020 خود اعمال کرده؛ با این‌وجود، این طراحی به شرکت سامسونگ، تعلق ندارد و احتمالا برای اولین بار، توسط شرکت اوپو استفاده شده و سامسونگ این طراحی پرچم‌دار اوپو را برای میان‌رده‌های خود انتخاب کرده و با درنظر گرفتن تعداد محصولاتی که با این طراحی همراه هستند، احتمالا طراحی جدید میان‌رده‌ای سامسونگ خواهد بود. 

نمایشگر آ 52، که در اصل، توبه سامسونگ برای نمایشگرهای محصولات سری آ این شرکت است، با تاثیر گذاشتن بر روی طراحی، اهمیت بیش‌تری پیدا کرده. حسگرهای زیرصفحه‌ای که برای اولین بار در پرچم‌داران استفاده ‌شدند، به یک پنل نمایشی خاص نیاز دارند و سامسونگ چون خود، تولید‌کننده این پنل‌های نمایشی است، یکی از آن‌ها را به آ 52 داده و حسگر اثر انگشت زیرصفحه‌ای را برای آن درنظر گرفته.

این حسگرها، در زمینه سرعت و دقت از حسگرهایی با طراحی حفره و ادغام، شکست می‌خورند؛ اما پنل نمایشی آ 52، سرعت و دقت حسگر را بهبود بخشیده. نکته کیفیتی دیگر این اسمارتفون، گواهینامه IP67 است، که سلامت سامسونگ گلکسی آ 52 را در برابر گردوغبار و هم‌چنین، فشار آب در عمق 1.5 متری و برای 40 دقیقه، تضمین خواهد کرد.

با مشاهده پنل جلویی آ 52 و مقایسه طراحی آن با اسمارتفون‌های دیگر سال 2021 سامسونگ، متوجه پیشرفت این شرکت در زمینه طراحی قاب جلویی خواهیم شد. حواشی اطراف نمایشگر «Samsung Galaxy A52» از حق نگذریم، کمی زیاد هستند؛ اما با این وجود، تقارن آن‌ها، راضی‌کننده است و این حواشی متقارن را مناسب می‌دانیم. در بالای نمایشگر آ 52، دوربین سلفی توانمند این اسمارتفون با طراحی جدید و پرطرف‌دار حفره آمده که دقیقا در وسط قرار دارد.

پنل پشتی «Samsung Galaxy A52» محتوی تغییرات سامسونگ در طراحی است. گوشه بالایی این پنل را که می‌بینیم، متوجه دوربین اصلی چهارگانه آ 52 می‌شویم. این دوربین، بدون هیچ قابی معرفی شده و همین، موضوع را برای یک دوربین چهارگانه، کمی پیچیده می‌کند. دوربین بدون قاب، آن‌هم از نوع چهارگانه، کمی نامتعارف است و سامسونگ برای رفع این هنجارشکنی، با برآمده کردن یک مستطیل در محل دوربین، طراحی قاب‌مانندی به آن داده.

بر روی فریم سامسونگ گلکسی آ 52، جک 3.5 میلی‌متری هدفون حضور دارد. این جک دارد از میان مولفه‌های فریم بسیاری از گوشی‌ها می‌رود و حضور آن در این اسمارتفون، سبب آرامش کاربران موسیقی‌دوست است. «Samsung Galaxy A52» با ابعاد 159.9 در 75.1 در 8.4 میلی‌متر، وزن 189 گرم و رنگ‌های مشکی، سفید، بنفش کم‌رنگ و آبی عرضه می‌شود.

نمایشگر سامسونگ گلکسی آ 52

نمایشگر آ 52، کیفیت بسیار بالایی دارد و تا قبل از این بخش، درمورد کیفیت آن، زیاد گفتیم. پنل نمایشی موجود در آ 52، یکی از بهترین‌ پنل‌هایی است، که می‌تواند برای یک تلفن هوشمند درنظر گرفته شود. پنل نمایشی Super AMOLED این اسمارتفون، که دلیل اصلی استفاده از حسگر اثر انگشت زیرصفحه‌ای است، در مصرف باتری، بسیار خوب عمل می‌کند.

بازار گوشی‌های هوشمند، نرخ 60 هرتز را میزان استاندارد نرخ نوسازی یک نمایشگر می‌داند و سامسونگ گلکسی آ 52 به نرخ نوسازی 90 هرتز دست‌درازی کرده، که کمی بیش‌تر از میزان استاندارد است و برای بازی‌های موبایلی، اهمیت زیادی دارد. درکنار این نرخ، ماکسیمم نرخ روشنایی 800 نیت می‌آید که در زیر نور خورشید، تماشای نمایشگر را با وضوح بالا مقدور می‌سازد.

پس از تمامی مزیت‌های یاد شده نمایشگر آ 52، به رزولوشن بالای آن می‌رسیم، که برای تماشای فیلم و سریال، کاملا شایستگی دارد. رزولوشن 1080 در 2400 پیکسلی این نمایشگر 6.5 اینچی، تراکم پیکسلی 407 پیکسل بر هر اینچ را به ارمغان می‌آورد، که مقدار بسیار بالایی است. این نمایشگر، توانسته با مساحت 101 سانتی‌متر مربعی خود، 84.1 درصد از پنل جلویی «Samsung Galaxy A52» را در اختیار خود بگیرد.

Samsung Galaxy A52

سخت‌افزار و نرم‌افزار سامسونگ گلکسی آ 52

«Samsung Galaxy A52» با رابط کاربری One UI 3.1 و اندروید 11 عرضه خواهد شود. این رابط کاربری از مدل پیشین خود، یعنی One UI 3 مستقل نیست و فقط برای رفع باگ‌ها و ایرادات رابط کاربری قبلی، منتشر شده. در این رابط کاربری، Home Screen و Lock Screen به شکل مدل‌های اپل هستند و ویجت‌های این رابط کاربری، زوایای شعاع‌دار دارند که کم‌کم دارد دورباره مد می‌شود.

سخت‌افزار «Samsung Galaxy A52» با نگاه اول، یک سخت‌افزار گیمینگ است، که توانایی پردازش داده‌های سنگین بازی‌ها را دارد. این سخت‌افزار، توسط شرکت نام‌آشنا کوالکام تامین شده و با چیپست 8 نانومتری گیمینگ این شرکت، یعنی Snapdragon 720G همراهی می‌شود. حرف G در انتهای نام این تراشه، سندی برای گیمینگ بودن آن است.

با تمام این اوصاف، هسته‌های سازنده این چیپست، کمی کم‌توان هستند. هشت‌هسته این چیپست، از ترکیب دو هسته Kryo 465 Gold با بیشینه فرکانس 2.3 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 465 Silver با نهایت فرکانس 1.8 گیگاهرتز، پدید آمده‌اند. بر روی تراشه، پردازنده گرافیکی Adreno 618 حاضر است، که در پردازش داده‌های گرافیکی سنگین، خوب عمل می‌کند. «Samsung Galaxy A52» در چهار نسخه سخت‌افزاری به شرح زیر عرضه خواهد شد:

  • 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی

  • 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی

  • 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی

  • 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی

دوربین سامسونگ گلکسی آ 52

ترکیب سازنده دوربین اصلی «Samsung Galaxy A52» حقیقتا شایسته است؛ اما نمی‌شود آن را خیلی رده‌بالا دانست. با این‌حال، دوربین اصلی چهارگانه سامسونگ گلکسی آ 52، به یمن حضور سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی برای عکاسی چهره مناسب است و می‌شود روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد؛ اما کارایی این دوربین در محیط‌های کم‌نور، کمی لق می‌زند، ولی حتی عکس‌های آن در محیط‌های کم‌نور، قابل قبول هستند. دوربین اصلی «Samsung Galaxy A52» متشکل از سنسورهای زیر است:

  • لنز 64 مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی 26 میلی‌متر

  • لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و زاویه دید 123 درجه

  • لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

  • سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

دوربین سلفی «Samsung Galaxy A52» مانند دوربین اصلیر آن با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری می‌کند و تنها عضو سازنده آن، یک لنز 32 مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی 26 میلی‌متر است.

Samsung Galaxy A52

باتری سامسونگ گلکسی آ 52

باتری لیتیم-پلیمری سامسونگ گلکسی آ 52، یکی دیگر از مزایای آن است، که می‌تواند برای تمامی کاربران و مخصوصا کاربران صنعت بازی مفید واقع شود. این باتری 4500 میلی‌امپر ساعتی، برای استفاده‌های طولانی مدت، بسیار شایسته است و سریعا با فناوری شارژ سریع 25 واتی، دوباره شارژ خواهد شد.

مشاوره در خرید سامسونگ گلکسی آ 52

«Samsung Galaxy A52» با احتساب توانایی‌های بی‌حدومرز آن، یک اسمارتفون بسیار شایسته است، که می‌تواند تمامی خواسته‌های کاربر خود را پردازش کند، برای مدت طولانی‌ای روشن بماند و هم‌چنین با کاربران اهل سینما، سازگاری داشته باشد.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
March 2021
تاریخ شمسی
فروردین 1400
طول و عرض
159.9x75.1 میلی متر
ضخامت
8.4 میلی متر
وزن
189 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته‌ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.3 GHz Kryo 465 Gold & 6x1.8 GHz Kryo 465 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 618
حافظه داخلی
256 گیگابایت
مقدار RAM
8 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
407~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
LTE (unspecified)
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
مشخصات دوربین
64 - 12 - 5 - 5 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wideسایز سنسور 1/1.7 اینچدریچه دیافراگم f/1.8فاصله کانونی لنز 26 میلی‌مترثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومترفوکوس اتوماتیک PDAFلرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین دوم
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide˚123دریچه دیافراگم f/2.2ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macroدریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depthدریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
panorama, HDR
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wideسایز سنسور 1/2.8 اینچدریچه دیافراگم f/2.2فاصله کانونی لنز 26 میلی‌مترثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR4K@30fps, 1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 11
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4500 میلی‌آمپر/ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 25 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60fps; gyro-EIS
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات(6)
رتبه‌بندی کلی
5
6 نظرات
از نظرِمن سامسونگ تو تلفن همراه خوب عمل كرده و خداروشكر براي هر رده اي محصولاتِ خودشو داره. يك گوشيِِ ميان رده ي مناسب

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A52 دوسیم کارت ظرفیت 8/256 گیگابایت
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A52 دوسیم کارت ظرفیت 8/256 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
March 2021
تاریخ شمسی
فروردین 1400

طراحی

طول و عرض
159.9x75.1 میلی متر
ضخامت
8.4 میلی متر
وزن
189 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته‌ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.3 GHz Kryo 465 Gold & 6x1.8 GHz Kryo 465 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 618

حافظه

حافظه داخلی
256 گیگابایت
مقدار RAM
8 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
407~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
LTE (unspecified)
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wideسایز سنسور 1/1.7 اینچدریچه دیافراگم f/1.8فاصله کانونی لنز 26 میلی‌مترثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومترفوکوس اتوماتیک PDAFلرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین دوم
12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide˚123دریچه دیافراگم f/2.2ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macroدریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depthدریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
panorama, HDR
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wideسایز سنسور 1/2.8 اینچدریچه دیافراگم f/2.2فاصله کانونی لنز 26 میلی‌مترثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR4K@30fps, 1080p@30fps
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60fps; gyro-EIS

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 11
پشتیبانی از زبان فارسی
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4500 میلی‌آمپر/ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 25 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم