برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Xcover 5 دو سیم کارت ظرفیت 4/64 گیگابایت

Samsung Galaxy Xcover 5 Dual Sim 64GB RAM 4GB Mobile Phone

Samsung Galaxy Xcover 5 Dual Sim 64GB RAM 4GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11 
  • حافظه داخلی : 64 گیگابایت
  • مقدار رم : 4 گیگابایت
  • دوربین : 16 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم یون 3000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
4 گیگابایت
64 گیگابایت
اندروید 11
4G
16 مگاپیکسل
3000 میلی‌آمپر/ساعت
توضیحات

نقد و بررسی samsung galaxy xcover 5

این‌که نیاز به گوشی‌ های هوشمند سرسخت، احساس می‌شود یک امر بدیهی است؛ چراکه بسیاری از کاربران بازار گوشی‌ های هوشمند در محیط‌های سخت و خشن مشغول به‌کار هستند. اما شرکت‌هایی که در زمینه تولید گوشی های هوشمند سرسخت فعالیت دارند، تمرکز خود را برای بدنه گوشی خرج می‌کنند و اهمیت چندانی به سخت‌افزار این دستگاه‌ها نمی‌دهند.

دلیل این فقدان اهمیت به سخت‌افزار در نبود تجربه است؛ چراکه بسیاری از شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند، به‌طور تخصصی به تولید گوشی های هوشمند نپرداخته‌اند و همین‌جا است که ضرب‌المثل کار را بسپار به کاردون به درد می‌خورد؛ این‌جا، کار به‌عنوان تلفن هوشمند سرسخت سامسونگ گلکسی ایکس کاور 5 و کاردون به عنوان شرکت سامسونگ، به زبان عامه ترجمه می‌شوند.

مقدمه‌ای بر تشریح samsung galaxy xcover 5

در نگاه اول به سامسونگ گلکسی ایکس کاور، یک طراحی جان‌دار را می‌بینیم، که چند پله‌ای از طراحی‌های شرکت‌های دیگر، بالاتر است. این طراحی، بین دو رنگ قرمز و مشکی، گیر کرده و این مورد، سبب زیبایی آن شده. طراحی زیبای ایکس کاور 5 با نمایشگری مناسب همراه است که رزولوشن خوبی دارد و این رزولوشن در کنار قطر 5.3 اینچی این نمایشگر، تراکم پیکسلی خوبی را ارائه می‌دهد.

سخت‌افزار ایکس کاور 5، نقطه قوت آن در برابر گوشی‌های جان‌سخت دیگر به حساب می‌آید؛ چراکه سخت‌افزار این تلفن هوشمند، چندین برابر، تواناتر از همتاها و رقبای آن است. این سخت‌افزار بر پایه یک چیپست 8 نانومتری که ساخت آن را خود شرکت سامسونگ بر عهده داشته، تولید شده و با پردازنده گرافیکی خوبی همراه است. در کنار این سخت‌افزار، ایمن‌ترین، پلتفرم محافظت از داده برای سیستم عامل اندروید می‌آید.

دوربین‌های اصلی و سلفی ایکس کاور، کیفیت خوبی دارند، اما آن‌قدر که درمورد آن‌ها ادعا شده، توانا نیستند. دوربین اصلی از یک لنز 16 مگاپیکسلی استفاده می‌کند، در حالی که دوربین سلفی به سراغ یک سنسور 5 مگاپیکسلی رفته. پس از این موارد، باتری قابل تعویضی را خواهیم دید که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند.

samsung galaxy xcover 5

طراحی و کیفیت ساخت سامسونگ گلکسی ایکس کاور 5

طراحی ایکس کاور 5 کمی قدیمی به‌نظر می‌رسد و نمی‌شود از این موضوع گذشت. ظاهر ایکس کاور 5 بر اساس دو رنگ قرمز و مشکی طراحی شده و از جنس لاستیک فشرده است که دوام و انعطاف‌پذیری بالایی دارد. البته پنل جلویی از جنس شیشه بوده و آن نیز محافظت شده و بادوام است. طراحی در حالت کلی، به یک اسمارتفون سرسخت اشاره می‌کند.

این اسمارتفون سرسخت در ابتدای کار توانسته، گواهینامه IP68 را اخذ کند که به معنای مقاومت آن در برابر آب و گردوغبار است. ایکس کاور تا عمق 1.5 متری آب برای 30 دقیقه، از خود مقاومت نشان می‌دهد. نکته بعدی درمورد ایمن‌سازی این تلفن هوشمند، گواهی MIL-STD-810H است که توسط ارتش آمریکا به گوشی های هوشمندی تعلق می‌گیرد که در برابر شوک و دما، ایمن‌سازی شده‌اند. نکته نامطلوب درمورد طراحی ایکس کاور 5، نبود حسگر اثر انگشت است.

در پنل جلویی ایکس کاور 5، نمایشگر را می‌بینیم که فضای کمی در اختیار دارد؛ درصد قابل توجهی از سهم نمایشگر ایکس کاور به حواشی اطراف آن، اختصاص داده شده‌اند و این موضوع، کمی طراحی را به عقب پرت کرده. در بالای نمایشگر و بر روی حواشی، دوربین سلفی را می‌بینیم که بسیار کوچک است و در وسط طول مختصاتی پنل قرار دارد.

پنل پشتی، طراحی به‌مراتب بهتری را حمل می‌کند؛ این پنل، طراحی قاب‌های کربنی را به‌خود گرفته و کمی تورفتگی دارد. درگوشه بالایی پنل پشتی، دوربین اصلی یگانه مشهود است؛ دوربین اصلی دایره‌ای شکل ایکس کاور، توسط دایره‌ قرمز رنگ دیگری، محاط شده. در زیر دوربین ایکس کاور 5، دو فلش دوگانه ال‌ای‌دی را می‌بینیم که به دو قسمت سازنده آن، به‌طور جدا از هم، درون یک بیضی قرار گرفته‌اند.

در سمت چپ فریم ایکس کاور 5، دکمه میانبر را می‌بینیم که با استفاده از آن می‌توانید، برنامه مورد علاقه خود را سریعا باز کنید. «samsung galaxy xcover 5» با ابعاد 147.1 در 71.6 در 9.2 میلی‌متر، وزن 172 گرم و رنگ مشکی عرضه می‌شود.

نمایشگر سامسونگ گلکسی ایکس کاور 5

سامسونگ گلکسی ایکس کاور 5 به یک نمایشگر مناسب IPS مجهز شده، که بهترین نمایشگر تاریخ نیست، ولی ایرادی هم به آن وارد نمی‌شود. این نمایشگر در به‌تصویر کشیدن رنگ‌ها و مخصوصا رنگ سفید، تبهر خاصی دارد. نمایشگر‌های IPS به مصرف کم باتری و زاویه دید مناسبی مشهور هستند، که سبب استفاده از آن‌ها در گوشی های هوشمند بی‌شماری شده‌اند.

رزولوشن نمایشگر ایکس کاور، مقدار بالایی است. وضوح HD این نمایشگر با رزولوشن 720 در 1480 پیکسلی آن می‌آید که در کنار قطر 5.3 اینچی این نمایشگر، معنای تراکم پیکسلی مناسب 311 پیکسل بر هر اینچ را می‌دهد. نمایشگر یاد شده با مساحت 71.3 سانتی‌متر مربعی خود، 67.7 درصد از فضای پنل جلویی «samsung galaxy xcover 5» را در اختیار دارد.

samsung galaxy xcover 5

سخت‌افزار و نرم‌افزار سامسونگ گلکسی ایکس کاور 5

«samsung galaxy xcover 5» با رابط کاربری One UI 2.0 مبتنی بر اندروید نوپای 11 عرضه می‌شود. شاید بشود مهم‌ترین بخش نرم‌افزاری ایکس کاور 5 را پلتفرم سامسونگ ناکس دانست، که برای امنیت داده‌ها درنظر گرفته شده. این پلتفرم، بسیاری از برنامه‌ها را پنهان می‌کند و هم‌چنین اجازه دست‌درازی به اطلاعات کاربر خود را به هکرها نمی‌دهد.

سخت‌افزار ایکس کاور 5 با این‌که یک سخت‌افزار میان‌رده‌ای است، اما در گوشی‌های هوشمند سرسخت، کم دیده می‌شود. سخت‌افزار این گوشی به چیپست 8 نانومتری Exynos 850 متکی است که توسط شرکت سامسونگ و از دو رشته یکسان، ساخته شده. این تراشه، برای پردازش داده‌های نیمه‌سنگین کارایی دارد.

تراشه هشت‌هسته‌ای سامسونگ از دو رشته شبیه به هم استفاده می‌کند، دو رشته که متشکل از چهار هسته Cortex-A55 با بیشینه فرکانس 2.0 گیگاهرتز هستند. بر روی این تراشه، پردازنده گرافیکی Mali-G52 قرار دارد، که یک پردازنده گرافیکی میان‌رده‌ای خوب است. «samsung galaxy xcover 5» در یک نسخه با رم 4 گیگابایت و حافظه داخلی 64 گیگابایت عرضه می‌شود.

دوربین سامسونگ گلکسی ایکس کاور 5

ایکس کاور 5، یک تلفن هوشمند مانند می 11 الترا نبوده که به دوربین خود وابسته باشد و برای همین از یک لنز معمولی 16 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و یک فلش ال‌ای‌دی دوگانه به عنوان ترکیب سازنده دوربین اصلی خود، استفاده می‌کند؛ کیفیت این لنز هم، خوب است و می‌شود برای عکس‌برداری از منظره روی آن حساب کرد، مخصوصا که از حالت HDR نیز پشتیبانی می‌کند. 

دوربین سلفی نیز، کارایی‌ای بیش از دوربین اصلی ندارد؛ این دوربین، متشکل از یک لنز 5 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 است و گفته شده که به‌عنوان سنسور تشخیص چهره نیز کارایی دارد؛ ولی قطعا این‌طور نیست. درمورد فیلم‌برداری دوربین سلفی، چیزی گفته نشده، ولی دوربین اصلی با کیفیت 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری می‌کند.

samsung galaxy xcover 5

باتری سامسونگ گلکسی ایکس کاور 5

در زیر فریم ایکس کاور، یک درگاه Type-C را می‌بینیم که به عنوان درگاه شارژ باتری لیتیم-یونی این دستگاه درنظر گرفته شده؛ باتری‌های لیتیم-یونی، چگالی انرژی بالایی دارند، ولی کمی حساس هستند و باید در مراقبت از آن‌ها کوشا باشید. با درآوردن قاب پشتی، می‌شود به باتری این دستگاه و هم‌چنین درگاه سیم‌کارت نیز دسترسی داشت. باتری ایکس کاور 5 با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعتی معرفی شده، که ظرفیت مناسبی است. «samsung galaxy xcover 5» از شارژ سریع 15 واتی، پشتیبانی می‌کند.

مشاوره در خرید سامسونگ گلکسی ایکس کاور 5

گاهی اوقات، شرایط فیزیکی، آن‌قدر سخت هستند که اسمارتفون‌های نرم و نازک امروزی، توان استقامت در این شرایط را ندارند؛ از همین رو، تلفن هوشمندی مانند ایکس کاور 5، که سخت‌افزار و نمایشگر خوب خود را درکنار یک طراحی سرسخت دارد، برای این شرایط کاملا مناسب است.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
March 2021
تاریخ شمسی
اسفند 1399
طول و عرض
147.1x71.6 میلی متر
ضخامت
9.2 میلی متر
وزن
172 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Exynos 850
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x2.0 GHz Cortex-A55 & 4x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G52
حافظه داخلی
64 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
eMMC 5.1
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
PLS IPS
اندازه صفحه نمایش
5.3 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1480 پیکسل
تراکم پیکسلی
311~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (Dual SIM model only)
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 20, 26, 28, 38, 40, 41, 66
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
تک دوربین
مشخصات دوربین
16 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین اول
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
دریچه دیافراگم f/1.8
فوکوس اتوماتیک PDAF
فلش
Dual-LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
دریچه دیافراگم f/2.2
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 11
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم یون
ظرفیت باتری
3000 میلی‌آمپر/ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 15 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
1080p@30fps
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Xcover 5 دو سیم کارت ظرفیت 4/64 گیگابایت
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Xcover 5 دو سیم کارت ظرفیت 4/64 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
March 2021
تاریخ شمسی
اسفند 1399

طراحی

طول و عرض
147.1x71.6 میلی متر
ضخامت
9.2 میلی متر
وزن
172 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Exynos 850
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x2.0 GHz Cortex-A55 & 4x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G52

حافظه

حافظه داخلی
64 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
eMMC 5.1
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
PLS IPS
اندازه صفحه نمایش
5.3 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1480 پیکسل
تراکم پیکسلی
311~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (Dual SIM model only)<br />
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100<br />
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 20, 26, 28, 38, 40, 41, 66<br />
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
تک دوربین
رزولوشن عکس دوربین اول
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
دریچه دیافراگم f/1.8<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
فلش
Dual-LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
دریچه دیافراگم f/2.2
فیلم برداری
1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 11
پشتیبانی از زبان فارسی
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم یون
ظرفیت باتری
3000 میلی‌آمپر/ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 15 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم