برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A02 دو سیم کارت ظرفیت 3/64 گیگابایت

Samsung Galaxy A02 Dual Sim 64GB RAM 3GB Mobile Phone

Samsung Galaxy A02 Dual Sim 64GB RAM 3GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10 
  • حافظه داخلی : 64 گیگابایت
  • مقدار رم : 3 گیگابایت
  • دوربین دو گانه : 13 - 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
3 گیگابایت
64 گیگابایت
اندروید 10
4G
64 - 12 - 5 - 5 مگاپیکسل
13 - 2 مگاپیکسل
5000 میلی‌آمپر/ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Samsung Galaxy A02

از آنجایی که گوشی های هوشمند میانرده، بسیار پرطرفدار و مقرون به صرفه هستند، اکثر شرکت‌هایی که در بازار گوشی های هوشمند، فعالیت دارند، یک یا چند خط تولید میانرده ای را راه‌اندازی می کنند؛ تا بازار پرشور میانرده ها را از دست ندهند. شرکت کرهای سامسونگ، که یک از پرکارترین شرکت ها در زمینه تولید و توزیع اسمارتفون ها است، چند سری میانرده ای را معرفی کرده که سری A، پرمخاطب ترین آنهاست.

در کنار سری A دو خط تولید دیگر F و M، میانرده های سامسونگ را عرضه می کنند؛ اما مخاطبان این دو سری، از سری A کمتر هستند. شاید محبوبیت سری A را بتوان به قدیمی بودن آن نسبت داد. اما موضوع بحث ما، قدمت این سری نیست و قرار است به بازتولید اسمارتفون دیگری از سری M بپردازیم. گاهی اوقات، شرکت ها برای سرگرم کردن بازار گوشی های هوشمند، یک اسمارتفون قبلا تولیدشده را دوباره معرفی می کنند و این را بهطور کامل در اسمارتفون جدید سامسونگ، حس می‌کنیم.

مقدمه ای بر تشریح مشخصات سامسونگ گلکسی آ 2

در اصل این « Samsung Galaxy M02» است، که از روی « Samsung Galaxy A02» بازتولید شده و نه برعکس. حقیقتا تفاوتی میان این دو اسمارتفون وجود ندارد و اگر به اطلاعات ذکر شده برای « Samsung Galaxy M02» و « Samsung Galaxy A02» سربزنید، از این فرض، مطمئن خواهید شد و موضوع ما به همینجا ختم نمی شود؛ این دو اسمارتفون از هر لحاظ یکسان هستند، از اندازه با دقت میلی‌متر گرفته تا تشابه مدل های « Samsung Galaxy A02s» و « Samsung Galaxy M02s» از خانواده این اسمارتفون ها.

قبلتر هم در اسمارتفون هایی مانند « Samsung Galaxy M12» و « Samsung Galaxy A12» تشابه یک تشابه اینچنینی را دیده بودیم و این مدل بازتولیدها برای سامسونگ، یک امر عادی است. تشابه میان این دو اسمارتفون، ابتدا در طراحی آنان دیده می شود. اگر به پنل های جلویی، نگاه کنید، متوجه این قرابت 100درصدی نخواهید شد، اما در پنل‌های پشتی، جایی که دوربین ها حضور دارند، متوجه این تشابه خواهید شد.

مانند « Samsung Galaxy M02»، « Samsung Galaxy A02» هم یک سنسور، کمتر از مدل اس خود، یعنی « Samsung Galaxy A02s » دارد، ولی نورگیری آن در فضاهای کم‌نور بهتر است. دوربین اصلی این اسمارتفون، چندان مورد بحث نیست، چراکه تراشه متوسط « Samsung Galaxy A02» باعث ضعف پردازشی در عکاسی و فیلم برداری شده. حال که بحث تراشه شد، بهتر است بدانید، که مدل‌های « Samsung Galaxy A02» و « Samsung Galaxy M02» از یک نوع چیپست و مدل های « Samsung Galaxy A02s » و « Samsung Galaxy M02s » هم از یک نوع چیپست دیگر استفاده می‌کنند و این قرابت مفهومی، کمی ناراحت کننده است.

Samsung Galaxy A02

سامسونگ گلکسی آ 2: طراحی و کیفیت ساخت

تفاوت طراحی « Samsung Galaxy A02» با مدل « Samsung Galaxy A02s » کاملا محسوس و بدلیل نبود سنسور تشخیص عمق در دوربین اصلی « Samsung Galaxy A02» است؛ از طرفی دیگر، اقتباس طراحی « Samsung Galaxy M02» از این مدل هم، کاملا احساس می شود. البته پنل‌های جلویی « Samsung Galaxy A02» و « Samsung Galaxy M02»، یک طراحی کاملا مرسوم دارند و از روی پنل جلویی آن ها، توانایی تشبیه طراحیها را نداریم و برای این امر، باید پنل پشتی را بررسی کنیم.

موضوعی که در طراحی هر چهار مدل « Samsung Galaxy M02»، « Samsung Galaxy A02s »، « Samsung Galaxy M02s » و « Samsung Galaxy A02» کمی مایوسکننده است، عدم حضور حسگر اثر انگشتی است، که حالا دیگر به عنوان پاسبان حریم شخصی کاربر، شمرده می شود. با نبود این حسگر، کاربر موظف است تا با استفاده از الگوهای معضل و پسوردهای ناآشنا و غیر قابل حدس، امنیت اسمارتفون خود را تامین کند.

پنل جلویی شیشه ای « Samsung Galaxy A02» میزبان نمایشگر، اسپیکر تماس و دوربین سلفی است. پنل پشتی پلاستیکی با مقادیر دوربین اصلی، تزئین شده. فریم پلاستیکی نیز با کنترلرهای صدا، دکمه پاور، اسلات سیم‌کارت، جک 3.5 میلی متری هدفون، اسپیکرها و درگاه شارژ microUSB درگیر است.

پنل جلویی « Samsung Galaxy A02» همانطور که اشاره شد، حاوی یک طراحی عمومی است، که در جمع کثیری از اسمارتفون های میانرده دیده می شود. حواشی اطراف نمایشگر را نمیشود، متوازن دانست؛ چراکه توازن درخواستی ما در قسمت پایینی نمایشگر، به هم خورده و در این قسمت از نمایشگر، حواشی، ضخیم تر هستند.

در بالای نمایشگر هم دوربین سلفی با طراحی مرسوم ناچ آمده. طراحی ناچ قطرهای دوربین سلفی « Samsung Galaxy A02» هیچ ایراد به خصوصی ندارد. طراحی پنل جلویی این اسمارتفون، با چشم‌پوشی از عدم توازن حواشی که برای میانرده ها، امری تقریبا بدیهی است، هیچ ایرادی ندارد؛ ولی نمی شود آن را زیبا دانست.

پنل پشتی « Samsung Galaxy A02» طراحی بهتری دارد. در پنل پشتی، یک دسته از خطوط مورب عمیق موازی، دیده می‌شود، که در اصل، نقش اصلی این طراحی را برعهده دارند. در گوشه بالایی پنل پشتی، قاب بیضی شکل دوربین اصلی، قابل مشاهده است، که در درون خود، دو سنسور دوربین را جا داده.

دیدن درگاه شارژ microUSB کمی کاربران را ناامید خواهد کرد؛ چراکه عمده کاربران با خرید یک اسمارتفون جدید می خواهند، به مولفه های مدرنتر دسترسی داشته باشند. « Samsung Galaxy A02» با ابعاد 164 در 75.9 در 9.1 میلی متر، وزن 206 گرم و رنگ های مشکی و آبی عرضه میشود. ابعاد و وزن « Samsung Galaxy A02» دقیقا همان‌هایی هستند، که برای « Samsung Galaxy M02» ذکر شده.

Samsung Galaxy A02

سامسونگ گلکسی آ 2: نمایشگر

فرقی نمیکند، که اسمارتفون از سری A بیاید یا M؛ سامسونگ به نمایشگر آن اسمارتفون، توجهی ندارد. تمام مدل هایی که قبلا از آنها نام بردیم، با یک پنل نمایشی نسبتا نامناسب PLS IPS همراهی می‌شوند؛ البته گاهی اوقات، سامسونگ از پنل نمایشی TFT استفاده می کند، که بسیار ناشایسته تر از پنل مذکور است و همین استفاده نکردن سامسونگ از یک پنل نمایشی TFT را باید به فال نیک بگیریم.

نمایشگر « Samsung Galaxy A02» رزولوشن استانداردی دارد، که قابل قبول است و از آن می شود برای محتواهای ویدئویی استفاده کرد. رزولوشن 720 در 1600 پیکسل، با توجه به قطر 6.5 اینچی نمایشگر « Samsung Galaxy A02» تراکم پیکسلی 270 پیکسل را به کاربر عرضه خواهد کرد. نمایشگر این اسمارتفون با مساحت 102 سانتیمتر مربعی خود، حدود 82 درصد از پنل جلویی را تصرف کرده.

سامسونگ گلکسی آ 2: سخت افزار و نرم افزار

« Samsung Galaxy A02» با رابط کاربری نسبتا قدیمی One UI 2.0 بر پایه اندروید 10 عرضه خواهد شد. دلیل بهره نبردن این اسمارتفون از رابط کاربری جدید سامسونگ و اندروید 11 را می توان در ضعف سخت افزاری آن، جستجو کرد. البته رابط کاربری فوق، زیبا است و میزان شخصی سازی آن را می توان، خوب دانست.

از توضیحات نرم افزاری « Samsung Galaxy A02» حدس زده اید که سخت افزار آن، چندان مناسب نیست. چیپست 28 نانومتری Mediatek MT6739W که در « Samsung Galaxy M02» هم موجود است، برای پردازش های سنگین مناسبت ندارد و با این‌حال به عنوان یک چیپست گیمینگ معرفی شده. این چیپست از چهار هسته Cortex-A53 با مصرف کم و بیشینه فرکانس 1.5 گیگاهرتز سود می برد. چیپست گرافیکی PowerVR GE8100 این تراشه را همراهی خواهد کرد. « Samsung Galaxy A02» در سه نسخه سخت افزاری به شرح زیر عرضه خواهد شد:

  • رم 2 گیگابایت و حافظه داخلی 32 گیگابایت

  • رم 3 گیگابایت و حافظه داخلی 32 گیگابایت

  • رم 3 گیگابایت و حافظه داخلی 64 گیگابایت

سامسونگ گلکسی آ 2: دوربین

دو سنسور تشکیل دهنده دوربین اصلی « Samsung Galaxy A02» درون یک قاب بیضی شکل و در گوشه بالایی پنل پشتی حضور دارند و در زیر آنها فلش ال ای دی آمده. توانایی این دوربین، با توانایی دوربین مدل « Samsung Galaxy M02» در یک سطح است؛ چراکه این دو اسمارتفون، ضمن ترکیب سخت افزاری یکسان، از سنسورهای مشابهی استفاده می کنند. دوربین اصلی « Samsung Galaxy A02» از یک لنز 13 مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 در کنار یک سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 تشکیل شده.

دوربین های اصلی و سلفی « Samsung Galaxy A02» به لطف بهبود گشودگی دریچه دیافراگم در محیط های کم نور، بهتر عمل خواهند کرد. دوربین سلفی از یک لنز 5 مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 تشکیل شده؛ اما درمورد کیفیت فیلم برداری آن، اطلاعی نداریم. دوربین اصلی با کیفیت 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه، فیلم برداری خواهد کرد.

Samsung Galaxy A02

سامسونگ گلکسی آ 2: باتری

باتری لیتیوم-پلیمری « Samsung Galaxy A02» با مدل « Samsung Galaxy M02» تفاوتی ندارد و هر دو این مدل ها از یک باتری 5000 میلی آمپری که پشتیبان خوبی برای فعالان صنعت گیم است، سود می برند. 

مشاوره در خرید سامسونگ گلکسی آ 2

اگر تقاصای شما از « Samsung Galaxy A02» سخت و یا سنگین نیست، می تواید روی توانایی پردازشی آن حساب کنید؛ اما اگر شما یک کاربر اهل بازی های سنگین هستید، این اسمارتفون برای شما مناسبت ندارد. درکل « Samsung Galaxy A02» برای استفاده ها عمومی و ساده شایسته است.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
January 2021
تاریخ شمسی
بهمن 1399
طول و عرض
164x75.9 میلی متر
ضخامت
9.1 میلی متر
وزن
206 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek MT6739
پردازنده ‌مرکزی
چهار هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
Quad-core 1.5 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی
PowerVR GE8100
حافظه داخلی
64 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
eMMC 5.1
مقدار RAM
3 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
PLS IPS
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
270~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
micro USB v2.0
دوربین
دوگانه
مشخصات دوربین
13 - 2 مگاپیکسل
64 - 12 - 5 - 5 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین اول
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wideدریچه دیافراگم f/1.9لیزر AF
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع macroدریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
دوربین سلفی
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
دریچه دیافراگم f/2.0
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 10
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی‌آمپر/ساعت
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
فیلم برداری
1080p@30fps
منوی فارسی
دارد
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات(7)
رتبه‌بندی کلی
5
7 نظرات
گوشی سنگینیه، و خیلی کند عمل میکنه

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A02 دو سیم کارت ظرفیت 3/64 گیگابایت
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A02 دو سیم کارت ظرفیت 3/64 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
January 2021
تاریخ شمسی
بهمن 1399

طراحی

طول و عرض
164x75.9 میلی متر
ضخامت
9.1 میلی متر
وزن
206 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek MT6739
پردازنده ‌مرکزی
چهار هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
Quad-core 1.5 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی
PowerVR GE8100

حافظه

حافظه داخلی
64 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
eMMC 5.1
مقدار RAM
3 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
PLS IPS
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
270~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
رادیو
درگاه اتصال کابلی
micro USB v2.0

دوربین

دوربین
دوگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wideدریچه دیافراگم f/1.9لیزر AF
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع macroدریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
دوربین سلفی
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
دریچه دیافراگم f/2.0
فیلم برداری
1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 10
پشتیبانی از زبان فارسی
منوی فارسی
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر مجاورت ( Proximity )

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی‌آمپر/ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم