برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A32 5G دوسیم کارت ظرفیت 4/128 گیگابایت

Samsung Galaxy A32 5G Dual Sim 128GB RAM 4GB Mobile Phone

Samsung Galaxy A32 5G Dual Sim 128GB RAM 4GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : Android 11
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 4 گیگابایت
  • دوربین چهار گانه : 48- 8- 5- 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم یون 5000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
4 گیگابایت
128 گیگابایت
اندروید 11
5G
48- 8- 5- 2 مگاپیکسل
5000 میلی‌آمپر/ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Samsung Galaxy A32 5G

ابر شرکت چند ملیتی سامسونگ، با تجربه زیاد خود، بازار گوشی‌های هوشمند را در دست دارد. زمانی که از تجربه سامسونگ، صحبت می‌کنیم؛ منظور ما سی یا چهل سال نیست؛ شرکت سامسونگ در سال ۱۹۳۸ تاسیس شده. برای درک قدمت این شرکت، بهتر است بدانید، که در سال ۱۹۳۸، اولین رئیس جمهور ترکیه کنونی، فوت کرد و در سال ۱۹۳۹ جنگ جهانی دوم، آغاز شد. 

برگردیم به اسمارتفون‌های سامسونگ. ما بیش‌تر سامسونگ را با گوشی‌های هوشمند سری ‌A و M آن می‌شناسیم. این سری‌ها که برای بازارهایی مانند بازار هند، تولید می‌شوند؛ به‌دلیل قیمت کم، مورد توجه ما ایرانی‌ها هستند. سری A سامسونگ، چند وقتی است، که رو به افول رفته و اسمارتفون‌های مایوس کننده، تولید می‌کند؛ اما اخبار، حاکی از این است، که اسمارتفون جدید سری A، با یک طراحی خصوصی و سخت‌افزاری توانمند، معرفی شده و می‌شود این اسمارتفون را نقطه عطف دوباره سری A سامسونگ دانست.

مقدمه‌ای بر تشریح مشخصات سامسونگ گلکسی A32 5G

زمانی که می‌گوییم، طراحی « Samsung Galaxy A32 5G » یک طراحی خصوصی است، راست گفته‌ایم. طراحی این اسمارتفون را در هیچ جای دیگری ندیده‌اید. درست است، که این پسربچه کره‌ای، نقطه عطف سری A سامسونگ بوده، اما این شرکت، هنوز از رفتار نادرست خود با نمایشگر‌های سری A دست برنداشته و «» Samsung Galaxy A32 5G را با نمایشگری می‌بینیم، که رزولوشن نسبتا پایینی دارد. 

در بخش مربوط به نمایشگر این اسمارتفون، بیش‌تر به این موضوع خواهیم پرداخت. اما با این‌که سامسونگ در مورد نمایشگر، حداقل توانایی خود را به‌کار برده، اما در زمینه سخت‌افزار « Samsung Galaxy A32 5G » کم نگذاشته. ترکیب سخت‌افزاری این اسمارتفون، برای بازی‌های سنگین با گرافیک بالا، مناسب است، ضمن این‌که این اسمارتفون را بک مودم نسل پنجم، همراهی می‌کند.

دوربین « Samsung Galaxy A32 5G » طراحی آن را تبدیل به خاص‌ترین، طراحی موجود در اسمارتفون‌ها کرده. باتری هم با حجم خود، ضخامت این اسمارتفون‌ را زیاد کرده. دوربینی که کمی قبل‌تر از آن، نام بردیم، توانایی کمابیش، خوبی دارد و نمی‌شود به آن، ایراد بزرگی وارد کرد. تمام گزینه‌های بالا با قیمت منصفانه ۲۸۰ یورو، با « Samsung Galaxy A32 5G » همراه هستند.

Samsung Galaxy A32 5G

 سامسونگ گلکسی A32 5G: طراحی و کیفیت ساخت

سامسونگ با « Samsung Galaxy A32 5G » به طراحی میان‌رده‌های خود، کمی انعطاف داده، که البته ریسک بزرگی است. طراحی‌هایی که خود را به بازار گوشی‌های هوشمند، ثابت کرده‌اند، بیش‌تر استفاده می‌شوند، تا یک طراحی جدید، مانند آن‌چه در این اسمارتفون‌ می‌بینیم. پنل جلویی که در اختیار نمایشگر است، دوربین سلفی را همراه خود دارد. پنل پشتی، دوربین اصلی و طراحی عجیب آن را همراهی می‌کند و فریم به میزبانی کنترلر‌های صدا، دکمه پاور، اسلات سیم‌کارت، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، درگاه شارژ Type-C و اسپیکر‌ها پرداخته.

زمانی که به پنل جلویی « Samsung Galaxy A32 5G » سر می‌زنیم، متوجه می‌شویم، که حاشیه‌ها در زیر نمایشگر، تقارن خود را به کلی از دست داده‌اند. نبود تقارن حاشیه‌ها در زیر نمایشگر میان‌رده‌ها، یک امر نسبتا عادی است، اما دیدن آن، عادت نمی‌شود. دوربین سلفی درون یک ناچ و در بالای نمایشگر بزرگ این‌ اسمارتفون، قرار گرفته.

قاب پشتی، حاوی طراحی عجیب سنسور‌های دوربین است. سنسور‌ها، بدون هیچ قابی بر روی پنل پشتی « Samsung Galaxy A32 5G » قرار گرفته‌اند. سنسورها در گوشه بالایی قاب پشتی، قرار دارند. سه سنسور روی یک خط و به صورت عمودی، طراحی شده‌اند و سنسور چهارم به همراه فلش‌ ال‌ای‌دی در سمت راست آنان هستند. این سنسور‌ها یا کمی برآمدگی، آسیب عجیبی به طراحی « Samsung Galaxy A32 5G » زده‌اند، که البته این آسیب، لاعلاج نیست و با یک قاب، درمان می‌شود. 

یکی از نکات خوشنود کننده، درمورد طراحی « Samsung Galaxy A32 5G » روی فریم آن، قرار گرفته. تلفیق حسگر اثر انگشت با دکمه پاور که طرف‌داران زیادی، پیدا کرده، از طراحی‌های جدید و قابل تکریم است. این طراحی ادغامی، سرعت و دقت بالایی به حسگر اثر انگشت می‌دهد، ضمن این‌که از وجود المان‌های اضافی، جلوگیری می‌کند. 

« Samsung Galaxy A32 5G » با ابعاد ۱۶۴.۲ در ۷۶.۱ در ۹.۱ میلی‌متر، وزن ۲۰۵ گرم و در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و بنفش، عرضه می‌شود. لازم به ذکر است، که تمام این‌ رنگ‌ها با صفت Awesome به معنای عالی، معرفی شده‌اند، ولی وجه تمایز خاصی با رنگ‌های دیگر ندارند. از طرفی دیگر، رنگ بنفش این اسمارتفون، تحت عنوان Violet ذکر شده، که معنی رنگ بنفش را می‌دهد، اما رنگ مذکور ما، بنفش نیست. معنی دیگر این کلمه، به گل بنفشه، اطلاق می‌شود و رنگ به‌کار رفته در این اسمارتفون، به رنگ نوعی از گل بنفشه، شبیه‌تر است، تا خود رنگ بنفش.

Samsung Galaxy A32 5G

سامسونگ گلکسی A32 5G: نمایشگر

در این میان‌رده هم شاهد کم‌کاری سامسونگ در به‌کارگیری پنل نمایشی هستیم. پنل نمایشی « Samsung Galaxy A32 5G » از نوع پنل‌های نمایشی TFT است، که دارد طرف‌داران خود را از دست می‌دهد. این پنل نمایشی، مصرف انرژی کم‌تری نیبت به پنل‌های نمایشی LCD دارد، ولی زاویه دید این پنل نمایشی، نابه‌سامان است؛ به‌طوری که اگر از جهتی، به‌غیر از روبه‌رو، به این پنل نمایشی، نگاه کنید، شاهد افت کیفیت رنگ‌ها خواهید بود.

شلختگی سامسونگ درمورد نمایشگر « Samsung Galaxy A32 5G » به رزولوشن آن هم برمی‌گردد. رزولوشن کم ۷۲۰ در ۱۶۰۰، تراکم پیکسلی کم ۲۷۰ پیکسل بر هر اینچ، را به دنبال خود می‌آورد. با این‌همه، نمایشگر فوق را برای تماشای فیلم و بازی کردن، مناسب می‌دانیم؛ به انضمام این‌که، در بخش بعدی با سخت‌افزار توانمد این اسمارتفون، همراه هستیم. 

نمایشگر مد نظر، علی‌رغم کیفیت نامناسب، اندازه خوب و قابل توجهی دارد. یک نمایشگر با قطر ۶.۵ اینچ (معادل ۱۰۲ سانتی‌متر مربع) برای هر‌کاری، مناسب است. این نمایشگر ۶.۵ اینچی، حدود ۸۲ درصد از پنل جلویی « Samsung Galaxy A32 5G » را در اختیار خود دارد، که عدد قابل توجهی است و نقطه قوت این نمایشگر، به‌حساب می‌آید.

سامسونگ گلکسی A32 5G: سخت‌افزار و نرم‌افزار

« Samsung Galaxy A32 5G » رابط کاربری One UI 3.0 را به‌ همراه اندروید ۱۱ دارد. نسخه جدید اندروید ۱۱، برای تمام کاربران اندرویدی می‌تواند، جذاب باشد. رابط کاربری یاد شده، حداکثر امکانات شخصی سازی را به کاربر خود، ارائه می‌دهد. نوتیفیشن بار این رابط کاربری با مدل قبلی خود، تفاوتی ندارد؛ اما در صفحه‌های Lock Screen و Home Screen شاهد تغییرات جذابی هستیم.

چیپست توانمندی که زیاد از آن، تعریف کردیم، توسط شرکت مدیاتک ساخته‌شده و یک مودم نسل پنجم را همراه خود دارد. چیپست ۷ نانومتری مذکور MT6853 Dimensity 720 5G نام دارد. دیدن فناوری 5G روی یک میان‌رده مقرون‌به‌صرفه، بسیار جذاب است. تراشه هشت‌هسته‌ای « Samsung Galaxy A32 5G » از دو هسته Cortex-A76 با بیشینه فرکانی ۲.۰ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با بیشینه فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز، تشکیل شده.

این چیپست به همراه یک چیپست گرافیکی، ترکیب سخت‌افزاری توانمندی را به « Samsung Galaxy A32 5G » اعطا می‌کنند. چیپست گرافیکی Mali-G57 MC3 شایسته پردازش بازی‌هایی با گرافیک بالا است. از نکات قابل توجه سخت‌افزار « Samsung Galaxy A32 5G » می‌توان، انعطاف نسخه‌های آن را نام برد. « Samsung Galaxy A32 5G » در چهار نسخه سخت‌افزاری به شرح زیر، عرضه می‌شود:

  • ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی

  • ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

  • ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

  • ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

سامسونگ گلکسی A32 5G: دوربین

دوربین چهارگانه « Samsung Galaxy A32 5G » قابلیت‌های جالبی دارد، به‌اضافه این‌که با یک طراحی جالب، معرفی شده؛ اما در این میان، به‌نظر نمی‌آید، که بشود از سنسور تشخیص عمق این دوربین، استفاده چندانی برد. با توجه به گشودگی دریچه دیافراگم، انتظار داریم، تا دوربین فوق بتواند، در محیط‌هایی که نور کافی، جود ندارد، عملکرد خوبی از خود نشان‌دهد. دوربین اصلی « Samsung Galaxy A32 5G » از چهار سنسور به شرح زیر، تشکیل شده:

  • لنز ۴۸ مگاپیکسلی عریض (Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر

  • لنز ۸ مگاپیکسلی فوق عریض (Ultra Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و گستره دید ۱۲۳ درجه

  • لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو با گشوذدگی دریچه دیافراگم f/2.4

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق (Depth) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

دوربینی که از آن، نام بردیم، با کیفیت مهیج 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کند. دوربین سلفی «» از یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 تشکیل شده. هر دو دوربین سلفی و اصلی این اسمارتفون از کیفیت نسبی خوبی، برخوردار هستند. دوربین سلفی با کیفیت ۱۰۸۰ و سرغت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کند؛ اما از حالت عکس‌برداری HDR آن، اطلاعی نداریم. 

Samsung Galaxy A32 5G

سامسونگ گلکسی A32 5G: باتری

نیرودهنده « Samsung Galaxy A32 5G » یک باتری لیتیم-یونی حجیم است. باتری‌های لیتیم-یونی از کیفیت خوبی، نفع می‌برند؛ اما نسبت به دما و شارژ کامل، حساس هستند، ضمن‌ این‌که فرایند تخریب این باتری‌ها، از درب کارخانه، آغاز می‌شود. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری این اسمارتفون، اگر از مراقبت کاربر خود، بهره‌مند شود، می‌تواند پشتیبان خوبی باشد. « Samsung Galaxy A32 5G » از شارژ سریع ۱۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

مشاوره در خرید سامسونگ گلکسی A32 5G

« Samsung Galaxy A32 5G » با سخت‌افزار قدرتمند، نمایشگر وسیع و طراحی جالب توانسته، حجم زیادی از توجه بازار را به خود، معطوف کند. اگر از نمایشگر آن، انتظار درخور قیمت ۲۸۰ داشته باشیم و از باتری آن، مراقبت کنیم؛ « Samsung Galaxy A32 5G » می‌تواند، یک گزینه ویژه برای تمامی کاربران باشد.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
Februrary 2021
تاریخ شمسی
اسفند 1399
طول و عرض
164.2x76.1 میلی متر
ضخامت
9.1 میلی متر
وزن
205 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek Dimensity 720
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.0 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G57 MC3
حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
TFT
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
270~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100 HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
LTE (unspecified)
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
SA/NSA (unspecified)
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
مشخصات دوربین
48- 8- 5- 2 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wideسایز سنسور 1/2.0 اینچدریچه دیافراگم f/1.0ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومترفاصله کانونی لنز 26 میلی‌مترفوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع telephoto˚ 123سایز سنسور 1/4.0 اینچدریچه دیافراگم f/2.2ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macroدریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depthدریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
panorama, HDR
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wideدریچه دیافراگم f/2.2
دوربین سلفی دوم
13 مگاپیکسل
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 11
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم یون
ظرفیت باتری
5000 میلی‌آمپر/ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 15 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
فیلم برداری
1080p@30fps
منوی فارسی
دارد
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A32 5G دوسیم کارت ظرفیت 4/128 گیگابایت
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A32 5G دوسیم کارت ظرفیت 4/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
Februrary 2021
تاریخ شمسی
اسفند 1399

طراحی

طول و عرض
164.2x76.1 میلی متر
ضخامت
9.1 میلی متر
وزن
205 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek Dimensity 720
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.0 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G57 MC3

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
TFT
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
270~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100 HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
LTE (unspecified)
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
SA/NSA (unspecified)
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wideسایز سنسور 1/2.0 اینچدریچه دیافراگم f/1.0ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومترفاصله کانونی لنز 26 میلی‌مترفوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع telephoto˚ 123سایز سنسور 1/4.0 اینچدریچه دیافراگم f/2.2ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macroدریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depthدریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
panorama, HDR
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wideدریچه دیافراگم f/2.2
دوربین سلفی دوم
13 مگاپیکسل
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps
فیلم برداری
1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 11
پشتیبانی از زبان فارسی
منوی فارسی
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم یون
ظرفیت باتری
5000 میلی‌آمپر/ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 15 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم