برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Grand Neo دوسیم کارت ظرفیت 1/16 گیگابایت

 Samsung Galaxy Grand Neo Dual Sim 16GB RAM 1GB Mobile Phone

 Samsung Galaxy Grand Neo Dual Sim 16GB RAM 1GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 4.2
  • حافظه داخلی : 16 گیگابایت
  • مقدار رم : 1 گیگابایت
  • دوربین : 5 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 3G
  • باتری : لیتیوم یون 2100 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
کمتر از 2 گیگابایت
16 گیگابایت
اندروید 4.2
3G
5 مگاپیکسل
2100 میلی‌آمپر/ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Samsung Galaxy Grand Neo

سرعت تغییرات در بازار گوشی‌های هوشمند از سرعت نور هم بیش‌تر است. همه ما زمانی را به یاد می‌آوریم، که اسمارتفون‌ها با اندازه کوچک‌تر و حافظه‌های کم‌تر، معرفی می‌شدند؛ اما با گذر زمان، فقط مقدار حافظه داخلی و اندازه، تغییر نکرده و ما شاهد تغییرات و پیشرفت‌های چشم‌گیری در گوشی‌های هوشمند هستیم. 

شرکت سامسونگ، به‌دلیل پیشینه دراز خود، نشان بارزی برای اثبات این تغییرات است. شرکت سامسونگ که سال‌ها است، به تولید پردچم‌داران و میان‌رده‌ها می‌پردازد، در چند سال پیش، اسمارتفون مورد بحث امروز ما را روانه بازار کرد، که از استقبال خوبی هم بهره‌مند شد. برای درک بهتر تغییرات ذکر شده، می‌خواهیم اسمارتفون قدیمی سامسونگ را بررسی کنیم.

مقدمه‌ای بر تشریح سامسونگ گلکسی Grand Neo

« Samsung Galaxy Grand Neo » در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. برای درک بهتر گذر زمان، ذکر چند واقعه آشنا از سال ۲۰۱۴ بد نیست. برنده نوبل و نویسنده کتاب صد سال تنهایی، گابریل گارسیا مارکز و مرتضی پاشایی، در این سال، دار فانی را وداع گفتند. برگزای یک مراسم جام جهانی و مفقود شدن پرواز ۳۷۰ هواپیمایی مالزی، که تبدیل به خوراک تئوری توطعه‌باوران شد، از دیگر وقایع مهم این سال هستند.

برگردیم به سراغ پیشکسوت سامسونگ. طراحی این اسمارتفون، به طراحی مورد علاقه سامسونگ در آن روز‌ها برمی‌گردد. سامسونگ در هر دوره‌ای، یک طراحی مورد علاقه، برای میان‌رده‌های خود داشته و الان هم دارد. « Samsung Galaxy Grand Neo » از کوچک‌تر از اندازه یک وجب دست است، که در آن زمان، عادی بوده، ولی در این زمان، ما اسمارتفون‌هایی را می‌بینیم، که با به‌کار گیری هر دو دست خود، برای نگه‌داری آن‌ها، کم می‌آوریم.

اگر اندازه، کوچک باشد، نمایشگر هم کوچک است. در آن سال‌ها، عادت نداشتیم، که در اسمارتفون خود، فیلم ببینیم، یا این‌که به یک بازی به‌خصوص با کیفیت بالا بپردازیم؛ پس نیازی هم نبوده، که اسمارتفونی با اندازه بزرگ، تولید شود. پنل نمایشی مورد استفاده در « Samsung Galaxy Grand Neo » در میان‌رده‌های آن روز‌ها، زیاد به‌کار می‌رفت؛ ولی الان در حال منسوخ شدن است –البته برند سامسونگ، علاقه زیادی به استفاده کردن از آن در میان‌رده‌های جدید خود دارد-.

سخت‌افزار سال ۲۰۱۴ با بازی‌های مورد استفاده آن سال، رابطه تنگاتنگی داشته. بازی‌هایی که در آن‌ سال‌ها، بازی‌هایی مانند Pou و Subway Surfers بودند، که به یک سخت‌افزار آن‌چنانی، نیازی نداشتند. به‌دنبال سخت‌افزار نه چندان جالب، پردازش تصویر نسبتا بد خواهیم داشت. دوربین‌هایی که از آن سال‌ها به‌یاد داریم، چندگانه نبودند؛ دوربین‌ها از یک لنز ۵ یا نهایتا ۱۳ مگاپیکسلی، تشکیل می‌شدند.

Samsung Galaxy Grand Neo

سامسونگ گلکسی Grand Neo: طراحی و کیفیت ساخت

بررسی زیبایی یا زشتی طراحی « Samsung Galaxy Grand Neo » به سبک طراحی سال ۲۰۱۴، مربوط است و نه سال حاضر. قاب جلویی شیشه‌ای، نمایشگر، دکمه هوم و دوربین سلفی را به‌همراه خود دارد. قاب پشتی پلاستیکی، حاوی دوربین اصلی است. فریم پلاستیکی، به میزبانی کنترلر‌های صدا، دکمه پاور، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه شارژ microUSB مشغول است.

در پنل جلویی « Samsung Galaxy Grand Neo » ، نویگیشن بار و دوربین سلفی، باعث شده‌اند، تا قاب کمی به فضای نمایشگر، تجاوز کند و نمایشگر نیز مجبور شده، تا جمع‌تر بشیند و حداقل فضا را در اختیار بگیرد. در بالای پنل جلویی، اسپیکر مورد استفاده در تماس‌ها را می‌بینیم، که در کنار آن، دوربین سلفی آمده و در زیر آن، نام برند سامسونگ، نوشته شده.

یکی از مواردی که در طراحی‌های قدیمی‌تر، به‌کار می‌رفت، قرار دادن اسپیکر بر روی پنل پشتی بود. « Samsung Galaxy Grand Neo » هم پیرو همین طراحی است. دوربین سلفی یک‌گانه در وسط قاب پشتی، قرار دارد؛ در سمت راست آن، فلش ال‌ای‌دی و در سمت چپ آن، اسپیکر نام‌برده آمده. در پنل پشتی هم، نام سامسونگ به‌چشم می‌آید.

در قسمت بالایی سمت راست فریم، شیاری وجود دارد؛ این شیار برای درآوردن درب پشتی گوشی ضمن دسترسی به سیم‌کارت و باتری، قرار دارد. در طراحی‌های قدیمی، دکمه پاور در زیر کنترلر‌های صدا نمی‌آمد و جهت مخالف آن‌ها را بر روی فریم، به‌عنوان جایگاه خود، انتخاب می‌کرد؛ « Samsung Galaxy Grand Neo » از همین مدل از طراحی، پیروی می‌کند.

رنگ فریم « Samsung Galaxy Grand Neo » مانند هم‌‌دوره‌ای‌های آن، با رنگ قاب پشتی، منافات دارد. « Samsung Galaxy Grand Neo » با ابعاد ۱۴۳.۷ در ۷۷.۱ در ۹.۶ میلی‌متر، وزن ۱۶۳ گرم و در رنگ‌های سفید، مشکی، نارنجی و سبز، عرضه شد. ضخامت ۹.۶ میلی‌متری در این زمان، زیاد است، اما در سال ۲۰۱۴ این ضخامت، مورد نکوهش نبوده.

سامسونگ گلکسی Grand Neo: نمایشگر

در هر دوره‌ای از زمان، گوشی‌های هوشمند میان‌رده، یک پنل نمایشی مرسوم داشته‌اند؛ در حدود سال ۲۰۱۴، پنل نمایشی مرسوم میان‌رده‌ها از نوع TFT بوده. البته سامسونگ هنوز دارد، این پنل نمایشی را بر روی برخی از میان‌رده‌های خود، اعمال می‌کند. پنل نمایشی یاد شده، مصرف انرژی کمی دارد، اما زاویه مناسب دید آن، فقط از روبه‌رو است.

پنل نمایشی TFT که در « Samsung Galaxy Grand Neo » آن را نظاره می‌کنیم، برای آن‌ سال‌ها، مناسب بوده. نمایشگر این اسمارتفون با رزولوشن ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل، معرفی شده؛ این رزولوشن برای آن زمان هم مناسب نبوده. البته سامسونگ، دقت زیادی برای نمایشگر میان‌رده‌های خود، خرج نمی‌کند؛ چه در زمان حال، چه در سال ۲۰۱۴. 

به دنبال رزولوشن کم، تراکم پیکسلی کم ۱۸۶ پیکسل بر هر اینچ می‌آید. نمایشگر « Samsung Galaxy Grand Neo » به لطف قرارگیری نویگیشن بار و دوربین سلفی بر روی قاب جلویی این اسمارتفون، فقط ۶۴ درصد از فضای پنل جلویی را در اختیار دارد. این نمایشگر با قطر ۵.۰۱، معرفی شد. در حال حاضر، نه نویگیشن بار و نه دوربین سلفی، آن‌قدر جرئت ندارند، که بخواهند از فضای نمایشگر، مقدار قابل توجهی بکاهند.

Samsung Galaxy Grand Neo

سامسونگ گلکسی Grand Neo: سخت‌افزار و نرم‌افزار

« Samsung Galaxy Grand Neo » با اندروید ۴.۳ نسخه jelly bean معرفی شد. البته این اسمارتفون در دو نسخه سخت‌افزاری، منتشر شد؛ یکی نسخه معمولی و دیگری نسخه GT-I9060I. در نخسه دوم، اندروید ۴.۴.۴ نسخه KitKat را دیدیم. در نویگیشن بار این اسمارتفون، دکمه هوم را می‌بینیم، که شاهد عینی تغییرات گسترده در طراحی گوشی‌های هوشمند است. 

در نسخه معمولی، چیپست Broadcom BCM23550 به‌کار رفته و در نسخه GT-I9060I  چیپست Spreadtrum SC8830 موجود است. وجه تمایز خاصی، میان این دو چیپست نبوده و نیست. هر دو این چیپست‌ها، متشکل از چهار هسته Cortex-A7 با بیشینه فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز هستند. این تغییر نام‌هایی که در بازار گوشی‌های هوشمند می‌بینیم، به این دلیل نیستند، که شاهد پیشرفت عمیقی در آن اسمارتفون هستیم؛ بلکه این رفتار شرکت‌ها، مبتنی بر بازفروش یک اسمارتفون است.

چیپست گرافیکی نسخه عادی از نوع Broadcom VideoCore IV بوده و چیپست مورد استفاده در نسخه GT-I9060I   از نوع Mali-400MP2 است. مقدار رم تعریف شده، برای « Samsung Galaxy Grand Neo » مقدار ۱ گیگابایت بوده، که در آن سال‌ها، عادی شمرده می‌شد. حافظه داخلی این اسمارتفون در دو نسخه ۸ و ۱۶ گیگابایت، در دسترس است.

سامسونگ گلکسی Grand Neo: دوربین

دوربین‌های اسمارتفون‌های امروزی، به‌غیر از منافع تجاری، کاربرمحور نیز هستند؛ اما در آن زمان که تازه شش سال بود، اندروید، متولد شده بود، دوربین‌ها فقط برای جلب توجه بازار به اسمارتفون‌ها، اضافه می‌شدند. دوربین اصلی « Samsung Galaxy Grand Neo » از یک لنز ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.6 تشکیل شده. دوربین سلفی نیز محتوی یک لنز ۲ مگاپیکسلی است.

Samsung Galaxy Grand Neo

سامسونگ گلکسی Grand Neo: باتری

باتری لیتیم-یونی « Samsung Galaxy Grand Neo » در زیر قاب پشتی، قرار دارد و دسترسی به آن آسان است. این باتری با حجم ۲۱۰۰ میلی‌آمپر، معرفی شد. گفته می‌شود، اگر بخواهید با کسی تماس تلفنی، برقرار کنید، این باتری می‌تواند تا ۱۳ ساعت به اسمارتفون شما، نیرو برساند و اگر بخواهید، دائما به موسیقی گوش دهید، اسمارتفون شما تا ۷ ساعت، روشن می‌ماند.

مشاوره در خرید سامسونگ گلکسی Grand Neo

« Samsung Galaxy Grand Neo » برای استفاده‌‌های یک کاربر امروزی، مناسب نیست. خواسته‌های کاربران امروزی، دیگر به برنامه وایبر، ختم نمی‌شوند و خواسته‌های ما از درجه بندی‌های مختلفی، برخوردار هستند؛ اما اگر به‌دنبال یک اسمارتفون ثانویه هستید، ولی نمی‌خواهید برای این امر، بودجه زیادی را در نظر بگیرید، می‌توانید « Samsung Galaxy Grand Neo » را در لیست انتخاب‌های خود، قرار دهید.



ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
February 2014
تاریخ شمسی
اسفند 1392
طول و عرض
143.7x77.1 میلی متر
ضخامت
9.6 میلی متر
وزن
163 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Spreadtrum SC8830
پردازنده ‌مرکزی
چهار هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
Quad-core 1.2 GHz Cortex-A7
پردازنده گرافیکی
Broadcom VideoCore IVMali-400MP2 - GT-I9060I
حافظه داخلی
16 گیگابایت
مقدار RAM
کمتر از 2 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
TFT
اندازه صفحه نمایش
5.01 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
480x800 پیکسل
تراکم پیکسلی
186~
نوع سیم کارت
سایز اصلی (15 × 25 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
3G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - I9060, I9060I GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 - I9062
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 900 / 2100
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 4.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
micro USB v2.0
دوربین
تک دوربین
مشخصات دوربین
5 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین اول
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
دریچه دیافراگم f/2.6 - لیزر AF
فلش
LED
دوربین سلفی
2 مگاپیکسل/ VGA
مشخصات دوربین سلفی
GT-I9060I
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 4.2
باتری قابل تعویض توسط کاربر
بله
نوع باتری
لیتیوم یون
ظرفیت باتری
2100 میلی‌آمپر/ساعت
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
فیلم برداری
720p@30fps
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Grand Neo دوسیم کارت ظرفیت 1/16 گیگابایت
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Grand Neo دوسیم کارت ظرفیت 1/16 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
February 2014
تاریخ شمسی
اسفند 1392

طراحی

طول و عرض
143.7x77.1 میلی متر
ضخامت
9.6 میلی متر
وزن
163 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Spreadtrum SC8830
پردازنده ‌مرکزی
چهار هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
Quad-core 1.2 GHz Cortex-A7
پردازنده گرافیکی
Broadcom VideoCore IVMali-400MP2 - GT-I9060I

حافظه

حافظه داخلی
16 گیگابایت
مقدار RAM
کمتر از 2 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
TFT
اندازه صفحه نمایش
5.01 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
480x800 پیکسل
تراکم پیکسلی
186~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز اصلی (15 × 25 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
3G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - I9060, I9060I GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 - I9062
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 900 / 2100
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 4.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
رادیو
درگاه اتصال کابلی
micro USB v2.0

دوربین

دوربین
تک دوربین
رزولوشن عکس دوربین اول
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
دریچه دیافراگم f/2.6 - لیزر AF
فلش
LED
دوربین سلفی
2 مگاپیکسل/ VGA
مشخصات دوربین سلفی
GT-I9060I
فیلم برداری
720p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 4.2

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم یون
ظرفیت باتری
2100 میلی‌آمپر/ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم