برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A3 Core دو سیم کارت ظرفیت 1/16 گیگابایت

Samsung Galaxy A3 Core Dual Sim 16GB RAM 1GB Mobile Phone

Samsung Galaxy A3 Core Dual Sim 16GB RAM 1GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید  10
  • حافظه داخلی : 16 گیگابایت
  • مقدار رم : 1 گیگابایت
  • دوربین : 8 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : 3000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
کمتر از 2 گیگابایت
16 گیگابایت
اندروید 10
4G
8 مگاپیکسل
3000 میلی‌آمپر/ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Samsung Galaxy A3 Core

اسمارتفون‌های سامسونگ را همه ما می‌شناسیم. شرکت سامسونگ که سال‌ها است، در زمینه گوشی‌های هوشمند، پیشروی می‌کند، نیاز به یک معرفی‌نامه طویل ندارد. سامسونگ گاها برای بازارهای هند و آفریقا، اسمارتفون‌هایی طراحی می‌کند، که با بودجه بازار آن‌جا، هم‌خوانی داشته باشد. مدل‌های سری M و سری A که برای بازارهایی مانند بازار هند، ساخته می‌شوند، را به صورت همه‌گیر دیده‌ایم.

خط تولید سری‌ A دیگر جزو پرفروش‌ترین، خط تولید‌های سامسونگ شده. این سری استثنایی محصولات خود را با قیمت‌های اقتصادی، معرفی می‌کند. در سری A مانند هر سری دیگری از هر برند دیگری، کم‌ترین عدد با برچسب کم‌ترین قیمت، به بازار می‌آید. اما قیمت کم، مستلزم نوعی کم‌کاری از طرف شرکت سازنده‌ است و نباید از اسمارتفونی که قیمت کمی دارد، انتظار خارق عادتی داشته باشیم، البته آن اسمارتفون مد نظر، نباید تا حد عجز و ناتوانی، بی‌کیفیت باشد.

مقدمه‌ای بر تشریح مشخصات سامسونگ گلکسی A3 Core

طراحی‌های سامسونگ، باعث شده تا ما بتوانیم، اسمارتفون‌های این شرکت را از هر شرکت دیگری، تمایز دهیم. درمورد « Samsung Galaxy A3 Core» هم با یک طراحی انحصاری سامسونگ، روبه‌رو هستیم. طراحی این اسمارتفون‌ را در مدلی مانند « Samsung Galaxy A10 » دیده‌ایم و طراحی غریبی نیست. اما طراحی این اسمارتفون، با وجود بازارپسند بودن آن، حاوی چند نکته غیر قابل چشم‌پوشی است، که در ادامه، به‌ آن‌ها خواهیم پرداخت.

سخت‌افزار « Samsung Galaxy A3 Core» چندان قابل ستایش نیست؛ البته این اسمارتفون در نیجریه و طبق عادت بازار آفریقا، معرفی شده. نمی‌توان از این اسمارتفون با قیمت ۷۹ دلار، انتظاری در حد یک پرچم‌دار داشت. ۷۹ دلار، مبلغ کمی برای خرید یک اسمارتفون، محسوب می‌شود و این قیمت را حتی در اسمارتفون‌های چینی نمی‌بینیم.البته سامسونگ ادعاهای جالبی راجب « Samsung Galaxy A3 Core» کرده، مثلا گفته که: صفحه نمایش بزرگ با کیفیت بهتر. خوب، هیچ‌ بقالی، ادعا نمی‌کند، که ماست من ترش است. 

نمایشگر این اسمارتفون، شاید از تراکم پیکسلی نسبتا مناسبی برخوردار باشد، اما بزرگ نیست. در جایی دیگر آورده بود، که می‌توانید با « Samsung Galaxy A3 Core» عکس‌های خیره‌ کننده‌ای بگیرید. صفت خیره کننده، برای دوربین این اسمارتفون، مبالغه به نظر می‌آید، چرا که با توجه به جزئیات دوربین « Samsung Galaxy A3 Core» نمی‌توان، نام آن را خیره کننده گذاشت.

ذکر دوباره قیمت ۷۹ دلاری این اسمارتفون، لازم است، چراکه شما نباید در این لحظه با توجه به آن‌چه در بازار می‌بینید، « Samsung Galaxy A3 Core» را قضاوت کنید؛ کم‌تر پیش می‌آید که اسمارتفونی با قیمت زیر صد دلار، به بازار گوشی‌های هوشمند، معرفی شود. در ادامه این مطلب به بررسی دقیق‌تر این اسمارتفون خواهیم پرداخت.

Samsung Galaxy A3 Core

سامسونگ گلکسی A3 Core: طراحی و کیفیت ساخت

حقیقتا نمی‌شود، از شم طراحی سامسونگ، ایرادی گرفت. فروش سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند، بیانگر این‌ است، که این شرکت در زمینه طراحی، چه عمل‌کرد خوبی دارد. طراحی « Samsung Galaxy A3 Core » هم برگرفته از همین استعداد طراحی سامسونگ است. قاب جلویی که حاوی نمایشگر است، از جنس شیشه ساخته شده، قاب پشتی که دوربین اصلی را همراهی می‌کند از جنس پلاستیک است و فریم که میزبانی جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، کنترلر‌های صدا، دکمه پاور و اسلات سیم‌کارت را بر گردن دارد، از جنس همان پلاستیک است.

بهتر است در شروع این بحث، به برخی از کم‌کاری‌های سامسونگ، درمورد طراحی « Samsung Galaxy A3 Core » بپردازیم. حسگر اثر انگشت که دروازه ورود کاربران به اسمارتفون خود است، در این مدل، جایی ندارد، « Samsung Galaxy A3 Core » بدون حسگر اثر انگشت، معرفی شده. ضعف دیگر طراحی این اسمارتفون، دوربین سلفی آن است، که نه با ناچ و نه با طراحی حفره، معرفی نشده و دوربین سلفی، روی قاب جلویی، قرار گرفته.

فضایی که قاب جلویی « Samsung Galaxy A3 Core » اشغال کرده، فقط به طراحی دوربین سلفی، لطمه نزده و باعث شده تا نمایشگر نیز کمی جمع‌تر شود، تا جایی که نسبت اندازه نمایشگر به قاب، زیر ۸۰ درصد باشد، که آن را در اسمارتفون‌های جدید، کم‌تر می‌بینیم. البته سامسونگ در نظر داشته، که یک اسمارتفون اقتصادی را معرفی کند و نمی‌خواسته با طراحی قاب جلویی، قیمت « Samsung Galaxy A3 Core » را افزایش دهد.

قاب پشتی « Samsung Galaxy A3 Core » طراحی چشم‌گیری دارد. در بخشی حاوی خطوط برجسته مورب است، در بخش کوچک دیگری، همین خطوط حضور دارند، ولی شیب آن‌ها در این‌ بخش، منفی است و در بخش پایینی، هیچ خطی حضور ندارد و طراحی قاب، کاملا صیقلی است. « Samsung Galaxy A3 Core » با ابعاد ۱۴۱.۷ در ۶۷.۵ در ۸.۶ میلی‌متر، وزن ۱۵۰ گرم و در رنگ‌های قرمز، آبی و مشکی، عرضه می‌شود.

سامسونگ گلکسی A3 Core: نمایشگر

سامسونگ، ادعا کرده بود، که نمایشگر « Samsung Galaxy A3 Core » بزرگ است، اما این‌طور نیست. شاید اگر این اسمارتفون، کمی قبل‌تر، معرفی می‌شد، آن را بزرگ، خطاب می‌کردیم، اما حالا اوضاع بازار گوشی‌های هوشمند، طور دیگری است. نمایشگر « Samsung Galaxy A3 Core » ۷۴ درصد از فضای پنل جلویی را در اختیار دارد و دلیل این امر، چیزی نیست جز طراحی نابه‌سامان دوربین سلفی.

نمایشگر ۶.۵۳ اینچی (۷۴ سانتی‌متر مربع) این اسمارتفون از نوع PLS TFT است، که چندان نمایشگر جالب توجهی نیست. البته منطور این نیست‌، که نمایشگر مورد بحث، نمایشگر بدی است و نمی‌توانید در آن فیلم‌ تماشا کنید. رزولوشن این نمایشگر، ۷۲۰ در ۱۴۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلی آن ۳۱۱ پیکسل بر هر اینچ است. باز هم لازم به یاد‌آوری قیمت « Samsung Galaxy A3 Core » است، تا مبادا انتظاری بیش‌ از حد توان این اسمارتفون، نداشته باشید.

Samsung Galaxy A3 Core

سامسونگ گلکسی A3 Core: سخت‌افزار و نرم‌افزار

« Samsung Galaxy A3 Core » با Android 10 go edition معرفی شده. این نسخه از اندروید ۱۰ توسط شرکت گوگل و برای اسمارتفون‌هایی با سخت‌افزار‌های نسبتا ضعیف، عرضه شده. این نسخه از اندروید ۱۰، همان سطح امنیت و کارایی اندروید ۱۰ را دارد، ولی فضای کاربری آن تا حدودی، متمایز از خود نسخه اندروید ۱۰ است.

همان‌طور که از شروع این بخش، متوجه شدید، نمی‌توان از سخت‌افزار « Samsung Galaxy A3 Core » انتظار بازی داشت. سخت‌افزار این اسمارتفون برای بازی‌های موبایلی، اصلا مناسب نیست. ساخت اجزای دورنی « Samsung Galaxy A3 Core » بر دوش شرکت مدیاتک بوده. چیپست چهار هسته‌ای این اسمارتفون از ترکیب یکه‌ای از چهار هسته Cortex-A7 با بیشینه فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز، تشکیل شده.

این چیپست ۲۸ نانومتری، موسوم به MT6739 توانایی بالایی ندارد. از طرفی دیگر، چیپست گرافیکی نیز، غیور و قابل بحث نیست. تراشه گرافیکی PowerVR GE8100 هم نمی‌تواند، ترکیب سخت‌افزاری « Samsung Galaxy A3 Core » را رده‌بالا جلوه بدهد. البته باز این‌جا باید ذکری از قیمت این اسمارتفون، آورده شود. « Samsung Galaxy A3 Core » به نقل از سایت (www.droidafrica.net) در یک نسخه، عرضه خواهد شد: رم ۱ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت؛ البته امکان ارتقا حافظه تا ۵۱۲ گیگابایت با درگاه microSD مقدور است.

سامسونگ گلکسی A3 Core: دوربین

دوربین اصلی « Samsung Galaxy A3 Core » از یک لنز، بهره می‌برد. شاید یک لنز، چندان خوشایند نباشد، اما بسیاری از میان‌رده‌های بازار که با دوربین‌های چندگانه، معرفی می‌شوند، چند سنسور ناکارآمد دارند، که فقط برای رعایت اقتضا بازار اضافه شده‌اند و قیمت را بالا برده‌اند. لنز دوربین اصلی، به همراه یک فلش ال‌ای‌دی، دورن یک قاب بیضوی شکل و در گوشه بالایی پنل پشتی، قرار دارد.

دوربین اصلی « Samsung Galaxy A3 Core » از یک لنز ۸ مگاپیکسلی، تشکیل شده و از قابلیت‌های آن می‌شود، به عکاسی پانوراما، عکس‌برداری HDR، گشودگی دریچه دیافراگم F/2.2 و زوم دیجیتال، اشاره کرد. حقیقت امر این‌ است، که دوربین « Samsung Galaxy A3 Core » را برخلاف ادعای سامسونگ نمی‌توان، با کیفیت دانست.

دوربین سلفی که مقصر اصلی کوچک بودن، نمایشگر است، بر روی قاب جلویی و کمی سمت گوشه، جای داده شده. دوربین سلفی « Samsung Galaxy A3 Core » حاوی یک لنز ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 است. هر دو دوربین اصلی  و سلفی با کیفیت ۱۰۸۰ فیلم‌برداری می‌کنند. حال که از بحث مهم دوربین گذشتیم، لزومی برای ذکر دوباره قیمت نیست، چراکه تا به‌حال، زیاد از آن یاد کرده‌ایم.

Samsung Galaxy A3 Core

سامسونگ گلکسی A3 Core: باتری

باتری لیتیم-پلیمری « Samsung Galaxy A3 Core » به‌لطف محدودیت‌های سخت‌افزار، طول عمری متناسب با حجم خود، ندارد. این باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری، طبق ادعای سامسونگ، با فعالیت‌های وب‌گرد، ۱۴ ساعت، با پخش فیلم، ۱۱ ساعت و با شنیدن موسیقی، ۷۰ ساعت، دوام می‌آورد. « Samsung Galaxy A3 Core » از شارژ سریع، پشتیبانی نمی‌کند.

مشاوره در خرید سامسونگ گلکسی A3 Core

اجازه دهید تا یک‌بار دیگر از قیمت « Samsung Galaxy A3 Core » یادی بکنیم؛ قیمت ۷۹ دلار، یک قیمت فوق استثنایی، طبقه‌بندی می‌شود. باید انتظارات شخص با قیمت اسمارتفون مد نظر، در تناسب باشد و اگر با همین منطق بخواهیم، « Samsung Galaxy A3 Core » را بسنجیم، نهایتا به این اصل می‌رسیم، که اسمارتفون مناسبی است. اگر خواسته‌های شما از اسمارتفون خود، سنگین نیست، این اسمارتفون می‌تواند، گزینه مناسبی باشد.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
September 2020
تاریخ شمسی
مهر 1399
طول و عرض
141.7x67.5 میلی متر
ضخامت
8.6 میلی متر
وزن
150 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek MT6739
حافظه داخلی
16 گیگابایت
مقدار RAM
کمتر از 2 گیگابایت
حداکثر ظرفیت کارت حافظه
256 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
رزولوشن صفحه نمایش
720x1480 پیکسل
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
شبکه 3G
دارد
شبکه 4G
دارد
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
درگاه اتصال کابلی
micro USB v2.0
دوربین
تک دوربین
مشخصات دوربین
8 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین اول
8 مگاپیکسل
دوربین سلفی
5 مگاپیکسل
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 10
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
ظرفیت باتری
3000 میلی‌آمپر/ساعت
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A3 Core دو سیم کارت ظرفیت 1/16 گیگابایت
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A3 Core دو سیم کارت ظرفیت 1/16 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
September 2020
تاریخ شمسی
مهر 1399

طراحی

طول و عرض
141.7x67.5 میلی متر
ضخامت
8.6 میلی متر
وزن
150 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek MT6739

حافظه

حافظه داخلی
16 گیگابایت
مقدار RAM
کمتر از 2 گیگابایت
حداکثر ظرفیت کارت حافظه
256 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
رزولوشن صفحه نمایش
720x1480 پیکسل
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
شبکه 3G
شبکه 4G
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
درگاه اتصال کابلی
micro USB v2.0

دوربین

دوربین
تک دوربین
رزولوشن عکس دوربین اول
8 مگاپیکسل
دوربین سلفی
5 مگاپیکسل

صدا

ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 10

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
ظرفیت باتری
3000 میلی‌آمپر/ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم