برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل ریلمی مدل Q2i 5G دوسیم کارت ظرفیت 4/128 گیگابایت

RealmeQ2i 5G Dual Sim 128GB RAM 4GB Mobile Phone

Realme Q2i 5G Dual Sim 128GB RAM 4GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10 
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 4 گیگابایت
  • دوربین سه گانه : 13 - 2 - 2  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
4 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 10
5G
5000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی ریلمی کیو ۲ آی (Realme Q2i)

گوشی اقتصادی را درمورد اسمارتفونی به‌کار می‌برند که از لحاظ قیمتی، همان‌طور که از لقبش برمی‌آید، رضایت‌بخش باشد و از نظر کیفیتی هم بتواند خواسته‌های معمولی و البته کمی رده بالاتر را برآورده کند. این گوشی ها، توسط شرکت‌های بسیاری نظیر شرکت ریلمی تولید می‌شوند. شرکت ریلمی که در حال حاضر دارد، سریع‌ترین رشد بازار گوشی های هوشمند را تجربه می‌کند، خود را محدود به بازار میان‌رده‌ها کرده، اما همان یک قدمی هم که در بازار پرچم‌داران برداشته، اصولی بوده و اسمارتفون این شرکت را وارد لیست پنج گوشی قدرتمند انتوتو کرده.

ما در این‌جا به گوشی‌ های هوشمند قدرتمند ریلمی نمی‌پردازیم و قصد بررسی یکی از میان‌رده‌های اقتصادی این شرکت را داریم: ریلمی کیو ۲ آی. این گوشی در نگاه اول، شامل سخت‌افزاری مناسب، دوربین اصلی سه‌گانه، نمایشگری قابل قبول، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و یک باتری حجیم می‌شود که در ادامه به بررسی دقیق هر یک از این موارد درمورد ریلمی کیو ۲ آی می‌پردازیم.

مقدمه‌ای بر تشریح ریلمی کیو ۲ آی (Realme Q2i)

در مرحله اول، بهتر است بدانید که این گوشی، یعنی ریلمی کیو ۲ آی از فناوری فایو جی پشتیبانی می‌کند و در کنار با فناوری فور جی یا به عبارتی دقیق‌تر، LTE‌ هم‌خوانی دارد. سخت‌افزار این اسمارتفون، توسط شرکت مدیاتک طراحی شده و یک سخت‌افزار میان‌رده‌ای خوب است که نسبت به سخت‌افزارهای رقبای قیمتی کیو ۲ آی، مصرف انرژی بسیار کم‌تری دارد. از نظر توانایی پردازشی هم می‌شود این گوشی را مناسب امور نیمه‌سنگین دانست.

در زمینه نمایشگر، ریلمی کیو ۲ آی، همان رفتار همیشگی گوشی های اقتصادی را دارد که سبب می‌شود به نمایشگرهای این گوشی ها، لقب استاندارد را بدهیم. پنل نمایشی IPS برای این اسمارتفون درنظر گرفته شده. نمایشگر، نرخ نوسازی استاندارد ۶۰ هرتز را ارائه می‌دهد و وضوح HD‌ را دارا است. در نهایت، همان کلمه استاندارد را می‌شود برای نمایشگر این گوشی به کار برد.

باتری، یکی از آن مواردی است که این گوشی را نسبت به برخی از رقبای آن، چند قدمی جلوتر می‌اندازد. یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای کیو ۲ آی درنظر گرفته شده که از شارژر سریع ۱۸ واتی استفاده می‌کند. دوربین اصلی متشکل از سه سنسور است و دوربین سلفی هم شامل یک سنسور ۸ مگاپیکسلی می‌شود.

طراحی و کیفیت ساخت ریلمی کیو ۲ آی (Realme Q2i)

طراحی ریلمی کیو ۲ آی، نتیجه تحمیل طراحی خانواده‌های آیفون ۱۱ و ۱۲ به اسمارتفون‌های اندرویدی است؛ اما با این وجود، طراحی کمی غیر اصولی به‌نظر می‌رسد. طراحی کیو ۲ آی را می‌شود در اسمارتفون‌های شرکت اوپو به کرات دید و در میان اسمارتفون‌های شرکت ریلمی نیز کم‌نظیر نیست.- لازم به ذکر است که ریلمی، قبلا زیرمجموعه شرکت اوپو بوده- این طراحی را می‌شود در دو گوشی مشهور آ ۱۲ و شیائومی ردمی ۹ سی هم پیدا کرد. حسگر اثر انگشت کیو ۲ آی بر روی پنل پشتی آن است و طراحی حفره را به همراه خود دارد.

پنل جلویی ریلمی کیو ۲ آی، طراحی چندان جذابی ندارد و ایراد اساسی طراحی پنل‌های جلویی که مربوط به حواشی است را با آن می‌بینیم. حواشی سمت راست، چپ و بالا، به یک اندازه و تاحدودی، نازک هستند، اما حواشی پایینی نمایشگر، ضخامت بسیار زیادی دارند که اصلا شایسته نیست. در بالای نمایشگر، دوربین سلفی را مشاهده می‌کنیم که با طراحی نسبتا قدیمی ناچ قطره‌ای لحاظ شده.

طراحی پنل پشتی، همان طراحی اپلی شکلی است که به لطف قاب مربعی دوربین، آن را اپلی می‌بینیم. این قاب نسبت به بدنه، کمی کوچک است و با این وجود نمی‌شود آن را چندان شبیه به نام‌برده آ ۱۲ یا محصولات اپل دانست؛ در کل، این طراحی دارد کم کم از میان اسمارتفون های اندرویدی، رخت می‌بندد. در وسط پنل پشتی هم، حسگر اثر انگشت آمده که قبلا آن را شرح داده‌ایم.

دکمه پاور و کنترلرهای صدا در سمت راست فریم هستند و این موارد بر روی یک شیار باریک و البته کم‌عمق دیده می‌شوند. فریم این گوشی، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را نیز به همراه خود آورده. «Realme Q2i» با ابعاد ۱۶۴.۴ در ۷۶ در ۸.۶ میلی‌متر، وزن ۱۸۹.۵ گرم و رنگ‌های نقره‌ای و آبی عرضه می‌شود.

نمایشگر ریلمی کیو ۲ آی (Realme Q2i)

ریلمی، مانند شرکت موتورولا، علاقه خاصی به پنل نمایشی IPS دارد و آن را حتی برای برخی از گوشی های رده‌بالای خود درنظر می‌گیرد و برای این اسمارتفون اقتصادی هم به سراغ پنل نمایشی IPS رفته. این پنل‌ها به عنوان گزینه اقتصادی شناخته می‌شوند و کیفیت مطلوبی هم دارند. نمایشگر ریلمی کیو ۲ آی با وضوح HD معرفی شده که مقدار نسبتا ابتدایی ولی خوبی است.

نمایشگر، نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی را به همراه خود آورده که به عنوان نرخ حداقل یا استاندارد بازار آن را می‌شناسیم و برای تمامی کاربران جز گیمرهای حرفه‌ای خوب است. رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی نمایشگر، سبب می‌شود تا افراد حساس کمی به نمایشگر ایراد بگیرند، ولی در کل، این رزولوشن، جای ایراد چندان جدی‌ای را برای این گوشی اقتصادی باز نمی‌کند. این رزولوشن در کنار قطر ۶.۵ اینچی، سبب تراکم پیکسلی ۲۷۰ پیکسل بر هر اینچ می‌شود. ۸۱.۶ درصد از فضای پنل جلویی «Realme Q2i» در اختیار نمایشگر ۱۰۲ سانتی‌متر مربعی آن است.

سخت‌افزار و نرم‌افزار ریلمی کیو ۲ آی

«Realme Q2i» با رابط کاربری Realme UI بر پایه اندروید ۱۰ عرضه می‌شود. رابط کاربری یاد شده از شرکت ریلمی، چندان جالب توجه نیست، زیرا یکی از آزمون و خطاهای ریلمی به‌شمار می‌رود و ایرادات فاحشی دارد که البته در آپدیت‌ها، رفع و رجوع می‌شوند. رابط کاربری ریلمی، اهمیت زیادی به شخصی‌سازی داده و در این زمینه، دست شما نسبتا باز است.

تراشه استفاده شده در ریلمی کیو ۲ آی، از شرکت مدیاتک آمده و قابلیت پشتیبانی از فناوری نوپا و پرطرف‌دار فایو جی را دارد. این تراشه، Dimensity 720 5G نامیده می‌شود و بر پایه لیتوگرافی ۷ نانومتری تولید شده. تراشه از نظر توانایی پردازشی هم خوب است، ولی نمی‌شود آن را گزینه مناسبی برای داده‌های سنگین و فوق سنگین دانست.

تراشه هشت‌هسته‌ای Dimensity 720 5G متشکل از دو هسته Cortex-A76 با نهایت فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با بیشینه فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز است. برای این تراشه، پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC3 درنظر گرفته شده که نمی‌شود آن را چندان دست بالا گرفت. «Realme Q2i» در یک نسخه با رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت عرضه می‌شود.

دوربین ریلمی کیو ۲ آی (Realme Q2i)

دوربین اصلی کیو ۲ آی از سه سنسور تشکیل شده و سنسور اصلی آن هم، حسگر ۱۳ مگاپیکسلی عریض است. این حسگر، برخلاف چیزی که انتظار می‌رود، کیفیت خوبی دارد. سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با استفاده از کمک سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق، در زمینه عکس‌برداری پرتره نیز عملکرد خوبی خواهد داشت. دوربین اصلی «Realme Q2i» متشکل از سه سنسور زیر است:

  • سنسور ۱۳ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

دوربین اصلی می‌تواند با کیفیت 4K‌ و سرعت‌های ۳۰ و ۶۰ فریم فیلم‌برداری کند. دوربین سلفی که متشکل از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر است، با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری می‌کند.

باتری ریلمی کیو ۲ آی (Realme Q2i)

ریلمی برای کیو ۲ آی مانند بسیاری از محصولات میان‌رده‌ای خود، یک باتری لیتیم-پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را درنظر داشته که با توجه به نرخ نوسازی و لیتوگرافی می‌شود از آن انتظار شارژدهی مناسبی داشت. این باتری از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی نیز استفاده می‌کند.

مشاوره در خرید ریلمی کیو ۲ آی (Realme Q2i)

می‌شود ریلمی کیو ۲ آی را یکی از اقتصادی‌ترین گوشی های فایو جی‌ای دانست که تا به حال معرفی شده. این گوشی علاوه بر پشتیبانی از فناوری فایو جی توسط سخت‌افزاری مناسب، باتری‌ای حجیم و نمایشگری استاندارد دارد که آن را بیش‌ از پیش، به عنوان یک گزینه خرید جدی اقتصادی، خوب جلوه می‌دهند. شما می‌توانید این اسمارتفون را از فروشگاه دیجیدو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
October 2020
تاریخ شمسی
مهر 1399
طول و عرض
164.4x76 میلی متر
ضخامت
8.6 میلی متر
وزن
189.5 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek Dimensity 720
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.0 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G57 MC3
حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1
مقدار RAM
4 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
270~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
CDMA 800
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
CDMA2000 1xEV-DO
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 4, 5, 7, 8, 34, 38, 39, 40, 41
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
1, 41, 77, 78, 79 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/2.2
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depth
دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/2.0
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 18 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
فیلم برداری
4K@30/60fps, 1080p@30/60fps
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل ریلمی مدل Q2i 5G دوسیم کارت ظرفیت 4/128 گیگابایت
گوشی موبایل ریلمی مدل Q2i 5G دوسیم کارت ظرفیت 4/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
October 2020
تاریخ شمسی
مهر 1399

طراحی

طول و عرض
164.4x76 میلی متر
ضخامت
8.6 میلی متر
وزن
189.5 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek Dimensity 720
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.0 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G57 MC3

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1
مقدار RAM
4 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
270~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2<br /> CDMA 800
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100<br /> CDMA2000 1xEV-DO
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 4, 5, 7, 8, 34, 38, 39, 40, 41<br />
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
1, 41, 77, 78, 79 SA/NSA<br />
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br /> فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depth<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/2.0<br /> فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR<br /> 1080p@30fps<br />
فیلم برداری
4K@30/60fps, 1080p@30/60fps<br />

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 18 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم