برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل ریلمی مدل X7 Pro 5G دوسیم کارت ظرفیت 8/256 گیگابایت

RealmeX7 Pro 5G Dual Sim 256GB RAM 8GB Mobile Phone

Realme X7 Pro 5G Dual Sim 256GB RAM 8GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10 
  • حافظه داخلی : 256 گیگابایت
  • مقدار رم : 8 گیگابایت
  • دوربین چهارگانه : 64 - 8 - 2 -2  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 4500 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
8 گیگابایت
256 گیگابایت
Android 10
5G
4500 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Realme X7 Pro

بازار گوشی های هوشمند میان‌رده‌ای، بسیار گسترده است؛ زیرا شرکت‌هایی وجود دارند که فقط در این بازار فعالیت می‌کنند و از قضا، پر کار هم هستند. شما در میان شرکت‌های اینچنینی، آنر را بیش از همه می‌شناسید، اما شرکتی مانند ریلمی هم درخور توجه بسیار زیادی است. این شرکت، یک شرکت نسبتا نوپا به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۸ معرفی شده و مانند اکثر شرکت‌های میان‌رده‌ای، این برند هم کار خود را به عنوان یک شرکت زیرمجموعه‌ای شروع کرد و حالا هم یک شرکت مستقل است.

ریلمی تا به این‌جای کار در بازار میان‌رده‌ها، موفق بوده و توانسته، گوشی های مناسبی را تولید کند که یکی از آن‌ها، ریلمی ایکس ۷ پرو است. ریلمی ایکس ۷ پرو با وجود این‌که، گوشی‌ای مناسب با کیفیت بالا به شمار می‌رود، اما دارای شباهت سخت‌افزاری زیادی به ریلمی ایکس ۷ پرو الترا است؛ البته این گوشی از لحاظ ظاهری، با ایکس ۷ پرو الترا، توفیر دارد. به هر حال، در ادامه به بررسی ایکس ۷ پرو می‌پردازیم و به تفاوت‌ها و شباهت‌های میان آن و ایکس ۷ پرو الترا هم نگاهی خواهیم کرد.

مقدمه‌

تراشه این گوشی، یک پردازنده ۷ نانومتری توانا از شرکت مدیاتک است که می‌شود آن را برای بازی‌های موبایلی درنظر داشت. این پردازنده، یک مودم فایو جی را نیز حمل می‌کند تا کاربر ایکس ۷ پرو از سرعت بالای این فناوری، سود ببرد. تراشه توانا و کم‌مصرف ایکس ۷ پرو، عینا در ایکس ۷ پرو الترا هم تکرار شده.

ایکس ۷ پرو، مانند ایکس ۷ پرو الترا، یک پنل نمایشی سوپرآمولد دارد. نمایشگر ایکس ۷ پرو، دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است که سبب برتری این نمایشگر نسبت به نمایشگر ۹۰ هرتزی ایکس ۷ پرو الترا می‌شود؛ با این وجود، نمایشگر ایکس ۷ پرو، نهایت نرخ روشنایی کم‌تری دارد. این نمایشگر هم از محافظت یک گووریلا گلس برخوردار است.

باتری نیز همان است که در ایکس ۷ پرو الترا به‌کار رفته: یک باتری لیتیم-پلیمری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی؛ شارژر سریع این باتری به مارکت و منطقه مربوط است. دوربین اصلی به لطف حضور سنسور تشخیص عمق، نسبت به ایکس ۷ پرو الترا برتری خاصی دارد و برای عکاسی پرتره، بهتر است. دوربین سلفی هم مانند ایکس ۷ پرو الترا، یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی عریض را شامل می‌شود.

Realme X7 Pro

طراحی و کیفیت ساخت ریلمی ایکس ۷ پرو

یکی از مواردی که تفاوتی جدی میان ریلمی ایکس ۷ پرو و نسخه الترا آن به حساب می‌آید، طراحی‌های به‌کار رفته در این دو نسخه است. نسخه الترا، طراحی‌ای با نمایشگر خمیده دارد و ایکس ۷ پرو، یک نمایشگر تخت را انتخاب کرده؛ جز بحث نمایشگر و پنل جلویی، پنل‌های پشتی این دو اسمارتفون هم دارای تفاوت‌هایی هستند که این تفاوت‌ها به اندازه تفاوتی که در پنل جلویی دیده می‌شوند، جدی به شمار نمی‌روند. نمایشگر این گوشی، یک حسن در طراحی داشته و آن هم، آوردن حسگر اثر انگشت زیرصفحه‌ای اپتیکال سریع و دقیق به پنل جلویی است.

پنل جلویی از نمایشگر و دوربین سلفی میزبانی می‌کند و طراحی خوبی دارد. حواشی اطراف نمایشگر ریلمی ایکس ۷ پرو در تمامی نواحی به یک اندازه هستند و این هم‌اندازه بودن حواشی، سبب تقارن خوبی در پنل جلویی شده که زیاد در اسمارتفون‌های ریلمی دیده نمی‌شود. در گوشه بالایی پنل جلویی، دوربین سلفی کوچک را با طراحی پیشرو و پرطرف‌دار حفره می‌بینیم.

پنل پشتی، طراحی خوبی دارد. این پنل صیقلی می‌تواند به راحتی، اثر انگشت شما را به خود جذب کند. در سمت راست پنل پشتی و فقط در رنگ شفقی آن، شعار ریلمی، یعنی شجاعت پریدن را داشته باش، مشهود است. در گوشه بالایی پنل پشتی، قاب مستطیلی شکل دوربین اصلی آمده که طراحی آن، ما را به یاد محصولات شرکت موتورولا می‌اندازد.

فریم از اسپیکرهای استریئو میزبانی می‌کند، ولی متاسفانه بر روی فریم، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون لحاظ نشده و نفرین بعدی هم، فقدان درگاه کارت حافظه است. «Realme X7 Pro» با ابعاد ۱۶۰.۸ در ۷۵.۱ در ۸.۵ میلی‌متر، وزن ۱۸۴ گرم و رنگ‌های شفقی، آبی و مشکی عرضه می‌شود.

Realme X7 Pro

نمایشگر ریلمی ایکس ۷ پرو

پنل نمایشی سوپرآمولد ایکس ۷ پرو، دارای مصرف انرژی کمی است؛ زیرا پنل‌های سوپرآمولد، با خاموش کردن پیکسل‌های مشکی، مصرف انرژی خود را کاهش می‌دهند، از طرفی دیگر، این نمایشگرها، دارای کیفیت نمایشی بسیار بالایی هستند. وضوح FHD نمایشگر، مقدار چشم‌گیری است که در میان هم‌رده‌های این گوشی، طبیعی به شمار می‌رود، ولی به هر حال، برای تماشای فیلم و سریال، خوب است. 

نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نمایشگر، یکی از نقاط قوت آن در برابر نسخه الترا است و شما با استفاده از این نرخ، بازی‌ای روان را تجربه خواهید کرد و از فضای مجازی نیز لذت خواهید برد. رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی این نمایشگر که با گوریلا گلسی نسخه ۵ محافظت می‌شود در کنار قطر ۶.۵۵ اینچی آن، تراکم پیکسلی ۴۰۲ پیکسل بر هر اینچ را ثمره می‌دهد. ۸۵.۸ درصد از فضای پنل جلویی «Realme X7 Pro» در اختیار نمایشگر ۱۰۳.۶ سانتی‌متر مربعی آن است.

سخت‌افزار و نرم‌افزار ریلمی ایکس ۷ پرو

«Realme X7 Pro» با اندروید ۱۰ عرضه شده؛ این‌که ایکس ۷ پرو از رابط کاربری اندروید ۱۰ ریلمی میزبانی می‌کند یا نه، معلوم نیست، اما می‌دانیم که شما می‌توانید، ایکس ۷ پرو را به اندروید ۱۱ ارتقا دهید و از رابط کاربری Realme UI 2.0 بر روی آن لذت ببرید. رابط کاربری یاد شده به شما، اجازه شخصی‌سازی‌های متنوعی را خواهد داد.

ایکس ۷ پرو، دقیقا با پردازنده ایکس ۷ پرو الترا همراه شده. پردازنده این گوشی، Dimensity 1000+ از شرکت مدیاتک با یک مودم نسل پنجمی و لیتوگرافی ۷ نانومتری است که توانایی پردازشی بالایی دارد. این پردازنده برای بازی‌های موبایلی و داده‌های سنگین خوب است، اما می‌دانیم که کلا برای بازی‌هایی مثل فورتنایت، فقط باید یک پرچم‌دار را انتخاب کرد.

تراشه هشت‌هسته‌ای ریلمی ایکس ۷ پرو متشکل از چهار هسته Cortex-A77 با نهایت فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با بیشینه فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز است. بر روی تراشه، پردازنده گرافیکی Mali-G77 MC9 قرار گرفته که برای داده‌های سه‌بعدی خوب است. «Realme X7 Pro» در سه نسخه به شرح زیر عرضه می‌شود:

  • رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت

  • رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت

  • رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت

Realme X7 Pro

دوربین ریلمی ایکس ۷ پرو

ریلمی ایکس ۷ پرو بر خلاف نسخه الترا، یک دوربین چهارگانه دارد. سنسور اصلی این دوربین، حسگر ۶۴ مگاپیکسلی عریض است که با استفاده از کیفیت بسیار بالای خود و البته کمک سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق، عکس‌های پرتره خوبی را ثبت خواهد کرد. دوربین، یک سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو برای علاقه‌مندان به عکاسی از سوژه‌های نزدیک دارد. دوربین اصلی «Realme X7 Pro» از چهار سنسور زیر تشکیل شده:

  • حسگر ۶۴ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر

  • حسگر ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.3، فاصله کانونی ۱۶ میلی‌متر و گستره دید ۱۱۹ درجه

  • حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

  • حسگر ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

دوربین اصلی، قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت بسیار بالای 4K و سرعت‌های ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. دوربین سلفی که مانند نسخه الترا، متشکل از یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.5 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر است، با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت‌های ۳۰ و ۱۲۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کند.

باتری ریلمی ایکس ۷ پرو

باتری لیتیم-پلیمری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی ایکس ۷ پرو، وابسته به منطقه، شارژر سریع متفاوتی خواهد داشت؛ به‌طوری که، مارکت‌های آسیا و چین، شارژر سریع ۶۵ واتی می‌گیرند و اروپا و تایوان باید به شارژر سریع ۵۰ واتی، رضایت دهند.

مشاوره در خرید ریلمی ایکس ۷ پرو

ریلمی ایکس ۷ پرو، گوشی‌ای با مشخصات چشم‌گیر است که از فناوری نسل پنجم پشتیبانی می‌کند، مجهز به سخت‌افزار قدرتمندی شده، دوربین اصلی چهارگانه‌ با کیفیتی را بر روی پنل پشتی خود جا داده، نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارد و در نهایت هم، یک باتری مناسب را به همراه خود می‌آورد. شما می‌توانید این اسمارتفون را از فروشگاه دیجیدو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
September 2020
تاریخ شمسی
شهریور 1399
طول و عرض
160.8x75.1 میلی متر
ضخامت
8.5 میلی متر
وزن
184 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek Dimensity 1000 Plus
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x2.6 GHz Cortex-A77 & 4x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G77 MC9
حافظه داخلی
256 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1
مقدار RAM
8 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.55 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
402~
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass 5
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
CDMA 800
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
CDMA2000 1xEV-DO
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 18, 19, 20, 26, 28, 38, 39, 40, 41
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/1.8
سایز سنسور 1/1.72 اینچ
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide
˚119
دریچه دیافراگم f/2.3
سایز سنسور 1/4.0 اینچ
فاصله کانونی لنز 16 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth
دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/2.5
سایز سنسور 1/2.8 اینچ
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR
1080p@30/120fps, gyro-EIS
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
ندارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4500 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 65 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30/60fps, 1080p@30/60/120fps, gyro-EIS
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل ریلمی مدل X7 Pro 5G دوسیم کارت ظرفیت 8/256 گیگابایت
گوشی موبایل ریلمی مدل X7 Pro 5G دوسیم کارت ظرفیت 8/256 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
September 2020
تاریخ شمسی
شهریور 1399

طراحی

طول و عرض
160.8x75.1 میلی متر
ضخامت
8.5 میلی متر
وزن
184 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek Dimensity 1000 Plus
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x2.6 GHz Cortex-A77 & 4x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G77 MC9

حافظه

حافظه داخلی
256 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1
مقدار RAM
8 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.55 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
402~
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass 5

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2<br /> CDMA 800
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100<br /> CDMA2000 1xEV-DO
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 18, 19, 20, 26, 28, 38, 39, 40, 41
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/1.8<br /> سایز سنسور 1/1.72 اینچ<br /> فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide<br /> ˚119<br /> دریچه دیافراگم f/2.3<br /> سایز سنسور 1/4.0 اینچ<br /> فاصله کانونی لنز 16 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/2.5<br /> سایز سنسور 1/2.8 اینچ<br /> فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR<br /> 1080p@30/120fps, gyro-EIS
فیلم برداری
4K@30/60fps, 1080p@30/60/120fps, gyro-EIS

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4500 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 65 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم