برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل ریلمی مدل Q3 5G دوسیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت

RealmeQ3 5G Dual Sim 128GB RAM 8GB Mobile Phone

Realme Q3 5G Dual Sim 128GB RAM 8GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11 
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 8 گیگابایت
  • دوربین سه گانه : 48 - 8 - 2  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
8 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 11
5G
5000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Realme Q3 5G

شیائومی، اپل، سامسونگ و هوآوی، فقط بخشی از بازار گوشی های هوشمند هستند و در این بازار، شرکت‌های بسیار دیگری نیز فعالیت دارند که شاید شما، آن‌ها را نشناسید. یکی از شرکت‌هایی که نام آن، کم‌تر به گوش کاربران أشنا به‌نظر می‌رسد، شرکت چینی ریلمی است. این شرکت که بیش‌تر در زمینه تولید میان‌رده‌ها فعالیت دارد، توسط شرکت اوپو به عنوان یک ساب‌برند معرفی شد و حالا هم یک شرکت مستقل است که موفقیت‌های چشم‌گیری به دست آورده. این شرکت، میان‌رده‌های حائز اهمیتی را تولید و معرفی کرده.

حالا که فناوری نسل پنجم در میان اخبار مرتبط با گوشی های هوشمند، سهم چشم‌گیری را به خود اختصاص داده، ریلمی و دیگر شرکت‌های فعال را مجاب به تولید اسمارتفون های نسل پنجمی کرده. ریلمی کیو ۳ فایو جی، اسمارتفون نسل پنجمی جدید ریلمی است، که مشخصات خوبی دارد و از کیفیت ساخت بالایی هم سود می‌برد. در ادامه به بررسی دقیق‌تر این اسمارتفون از شرکت ریلمی می‌پردازیم.

مقدمه‌

ریلمی کیو ۳ فایو جی را شاید بشود یک محصول نسل پنجمی اقتصادی دانست، زیرا قیمت حدودی ۱۷۰ یورویی آن، خیلی منصفانه به‌نظر می‌رسد و این در حالی است که یک تراشه گیمینگ توانا بر روی این گوشی سوار شده. تراشه هشت نانومتری ریلمی کیو ۳ فایو جی، از شرکت کوالکام آمده و یک مودم نسل پنجمی هم بر روی این تراشه گیمینگ سوار شده؛ گیمینگ بودن تراشه، یکی از نقاط عطف آن به شمار می‌رود.

از نظر نمایشگر، ریلمی کیو ۳ فایو جی، مشخصات دل‌نشینی نظیر نرخ نوسازی فوق‌العاده ۱۲۰ هرتزی دارد که برای کاربران دوست‌دار فضای مجازی و بازی‌های موبایلی، یک مورد شایان توجه است. در کنار این نرخ، شاهد وضوح FHD هستیم که کاربران اهل فیلم و سریال را خوشنود می‌کند. نهایت نرخ روشنایی ۶۰۰ نیتی از دیگر موارد مهم درمورد این نمایشگر است.

یک باتری لیتیم-پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در کنار موارد یادشده می‌آید که در میان محصولات شرکت ریلمی، عضوی پرتکرار است؛ شارژر سریع ۳۰ واتی برای این باتری درنظر گرفته شده. دوربین اصلی سه‌گانه با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی از دیگر موارد مهم درمورد این گوشی است. دوربین سلفی نیز یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی را دربردارد و دارای کیفیت خوبی است.

Realme Q3 5G

طراحی و کیفیت ساخت ریلمی کیو ۳ فایو جی

طراحی کیو ۳ فایو جی را می‌شود به بسیاری از محصولات ریلمی، مانند ریلمی ۸ فایو جی، وی ۱۳ فایو جی و نارزو ۳۰ فایو جی ربط داد؛ این طراحی به برخی از محصولات شرکت اوپو و اینفینیکس نیز شباهت دارد و تشبیه کردن آن به طراحی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ الترا هم غیرمنطقی به‌نظر نمی‌رسد. با این‌که می‌شود طراحی کیو ۳ فایو جی را به پرچم‌داری مانند اس ۲۰ الترا تشبیه کرد، اما این گوشی، یعنی کیو ۳ فایو جی، کاملا میان‌رده‌ای به‌نظر می‌رسد. حسگر اثر انگشت این اسمارتفون بر روی فریم آن لحاظ و با دکمه پاور، ترکیب شده.

با این‌که شرکت ناشناخته نام‌برده اینفینیکس، دارای رفتار خوبی در زمینه حواشی اطراف نمایشگر است، اما می‌بینیم که شرکت‌های به‌مراتب نامی‌تر مثل همین ریلمی در زمینه حواشی نمایشگر، عملکرد خوبی ندارند. کیو ۳ فایو جی هم با همین مشکل دست و پنجه نرم می‌کند و در پایین نمایشگر، شامل حواشی‌ای ضخیم‌تر نسبت به نواحی دیگر می‌شود. کیو ۳ فایو جی در گوشه بالایی نمایشگر خود از دوربین سلفی با طراحی حفره میزبانی می‌کند که طراحی دلچسبی است.

پنل پشتی در کل، طراحی خوبی را حمل می‌کند و به دلیل صیقلی بودن برای برخی بسیار خوشایند است؛ اما در سمت راست خود، نواری دارد که حضور آن لازم نبوده و کمی طراحی را بر هم زده، بر روی این نوارد، عبارت شجاعت پریدن را داشته باش، نوشته شده. در گوشه بالایی پنل پشتی هم قاب مربعی شکل دوربین اصلی آمده که دارای قسمت اضافی‌ای برای جاگیری فلش ال‌ای‌دی است.

فریم، طراحی شرکت اوپو را به دنبال خود آورده و ریلمی هم قبلا، زیرمجموعه شرکت اوپو بوده؛ در این طراحی، دکمه پاور در سمت راست فریم می‌ماند ولی کنترلرهای صدا به سمت چپ فریم منتقل می‌شوند. «Realme Q3 5G» با ابعاد ۱۶۲.۵ در ۷۴.۸ در ۸.۸ میلی‌متر، وزن ۱۸۹ گرم و رنگ‌های مشکی و نقره‌ای در دسترس است.

نمایشگر ریلمی کیو ۳ فایو جی

ریلمی برای کیو ۳ فایو جی به یک پنل نمایشی IPS بسنده کرده؛ زمانی که می‌گوییم: بسنده کرده، منظور، این نیست که پنل‌های نمایشی IPS‌ کیفیت پایینی دارند، فقط این‌که پنل‌های نمایشی IPS‌ نسبت به پنل‌های نمایشی آمولد پرطرف‌دار نیستند و رنگ‌ها را اندکی سردتر نشان می‌دهند. نمایشگر کیو ۳ فایو جی، وضوح FHD را به تصویر می‌کشد که گزینه خوبی برای تماشای فیلم و سریال با گوشی است.

نمایشگر کیو ۳ فایو جی با نرخ نوسازی فوق‌العاده ۱۲۰ هرتزی آمده و از این رو می‌تواند گزینه خوبی برای گیمرهای موبایلی باشد، مخصوصا که در کنار یک سخت‌افزار گیمینگ آمده. نهایت نرخ روشنایی نمایشگر هم ۶۰۰ نیت ذکر شده. رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی این نمایشگر ۶.۵ اینچی، یکی دیگر از موارد شایسته درمورد آن است که ما را به تراکم پیکسلی ۴۰۵ پیکسل بر هر اینچ می‌رساند. نمایشگر مورد بحث با مساحت ۱۰۲ سانتی‌متر مربعی خود، ۸۳.۹ درصد از فضای پنل جلویی «Realme Q3 5G» را در دست گرفته.

سخت‌افزار و نرم‌افزار ریلمی کیو ۳ فایو جی

«Realme Q3 5G» با رابط کاربری Realme UI 2.0 بر پایه اندروید ۱۱ عرضه می‌شود. رابط کاربری فوق، مانند می‌یوآی دارای موارد فوق‌العاده جذابی مانند فضای ثانویه نیست، اما رابط کاربری خوبی به شمار می‌رود و در زمینه شخصی‌سازی هم خوب است. این رابط کاربری، سرعت نسبتا بالایی دارد و از نظر امنیتی هم دارای مواردی جالبی است.

سخت‌افزار ریلمی کیو ۳ فایو جی، محصول شرکت نامی کوالکام بوده. تراشه این گوشی، Snapdragon 750G 5G است که تحت عنوان یک تراشه گیمینگ با لیتوگرافی ۸ نانومتری به همراه یک مودم فایو جی معرفی شده. تراشه مورد بحث، توانایی پردازشی بالایی دارد و همان‌طور که گفتیم، می‌توانید آن را برای بازی‌های موبایلی درنظر بگیرید.

تراشه هشت‌هسته‌ای Snapdragon 750G 5G متشکل از دو هسته Kryo 570 با نهایت فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته Kryo 570 با بیشینه فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز است و تراشه گرافیکی Adreno 619 بر روی آن قرار گرفته که توانایی مناسبی برای امور سه‌بعدی دارد. «Realme Q3 5G» در یک نسخه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و دو نسخه رم ۶ و ۸ گیگابایتی عرضه می‌شود.

Realme Q3 5G

دوربین ریلمی کیو ۳ فایو جی

سنسور اصلی دوربین سه‌گانه کیو ۳ فایو جی، لنز ۴۸ مگاپیکسلی عریض است که علی‌رغم کیفیت خوبی به دلیل فقدان سنسور تشخیص عمق نمی‌شود روی عکس‌برداری پرتره آن حساب سنگینی باز کرد. سنسور دیگر دوربین اصلی، سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی است که کیفیت نسبتا خوبی دارد و جزئیات زیادی را ثبت می‌کند. دوربین اصلی «Realme Q3 5G» از سه سنسور زیر تشکیل شده:

  • سنسور ۴۸ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر

  • سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.3، فاصله کانونی ۱۶ میلی‌متر و گستره دید ۱۱۹ درجه

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

دوربین اصلی می‌تواند با کیفیت فوق‌العاده 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری کند، ولی دوربین سلفی با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کند. دوربین سلفی، متشکل از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.1 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر است.

باتری ریلمی کیو ۳ فایو جی

کیو ۳ فایو جی مانند بسیاری از محصولات میان‌رده‌ای شرکت ریلمی، یک باتری لیتیم-پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در زیر قاب خود جاداده که به لطف شارژر سریع ۳۰ واتی برای شارژ کامل، فقط ۶۳ دقیقه زمان می‌خواهد.

مشاوره در خرید ریلمی کیو ۳ فایو جی

شاید بشود مهم‌ترین عضو کیو ۳ فایو جی را نمایشگر فوق‌العاده آن دانست، ولی این گوشی جز نمایشگر، شامل سخت‌افزاری گیمینگ و توانا، باتری‌ای حجیم و دوربین اصلی سه‌گانه می‌شود و در کنار تمامی این موارد، از فناوری فایو جی پشتیبانی می‌کند و قیمت کمی هم دارد. شما می‌توانید این اسمارتفون را از فروشگاه دیجیدو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
April 2021
تاریخ شمسی
فروردین 1400
طول و عرض
162.5x74.8 میلی متر
ضخامت
8.8 میلی متر
وزن
189 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Qualcomm SM7225 Snapdragon 750G 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.2 GHz Kryo 570 & 6x1.8 GHz Kryo 570
پردازنده گرافیکی
Adreno 619
حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
8 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
405~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
CDMA 800
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1900 / 2100
CDMA2000 1x
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 5, 7, 8, 34, 38, 39, 40, 41
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
1, 28, 41, 78 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/1.8
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide
˚119
دریچه دیافراگم f/2.3
سایز سنسور 1/4.0 اینچ
فاصله کانونی لنز 16 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/2.1
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR, panorama
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 30 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60fps; gyro-EIS
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل ریلمی مدل Q3 5G دوسیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت
گوشی موبایل ریلمی مدل Q3 5G دوسیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
April 2021
تاریخ شمسی
فروردین 1400

طراحی

طول و عرض
162.5x74.8 میلی متر
ضخامت
8.8 میلی متر
وزن
189 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm SM7225 Snapdragon 750G 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.2 GHz Kryo 570 & 6x1.8 GHz Kryo 570
پردازنده گرافیکی
Adreno 619

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
8 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
405~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2<br /> CDMA 800
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1900 / 2100<br /> CDMA2000 1x
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 5, 7, 8, 34, 38, 39, 40, 41<br />
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
1, 28, 41, 78 SA/NSA<br />
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/1.8<br /> فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide<br /> ˚119<br /> دریچه دیافراگم f/2.3<br /> سایز سنسور 1/4.0 اینچ<br /> فاصله کانونی لنز 16 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/2.1<br /> فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR, panorama<br /> 1080p@30fps<br />
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60fps; gyro-EIS

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 30 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم