برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل ریلمی مدل 8 5G دوسیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت

Realme8 5GDual Sim 128GB RAM 6GB Mobile Phone

Realme 8 5G Dual Sim 128GB RAM 6GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11 
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 6 گیگابایت
  • دوربین سه گانه : 48 - 2 - 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
6 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 11
5G
5000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Realme 8 5G

زمانی که فناوری نسل چهارم از راه رسید، اکثر کاربران، گوشی های هوشمند خود را تغییر دادند و سعی کردند که از سرعت بی‌نظیر این فناوری در آن زمان، بی‌بهره نمانند؛ حالا با رسیدن فناوری فایو جی، بسیاری به سراغ گوشی های نسل پنجمی می‌گردند تا از سرعت بی‌مثال این فناوری لذت ببرند، اما بسیاری از گوشی هایی که از فناوری فایو جی پشتیبانی می‌کنند، قیمت های زیادی دارند و از این رو، خرید یک گوشی هوشمند اقتصادی که از فناوری فایو جی هم پشتیبانی کند، گزینه بسیار خوبی به‌نظر می‌رسد. 

ریلمی، یکی از شرکت‌هایی است که به تولید این گوشی ها رو آورده و گزینه‌های بسیار خوبی را تولید کرده. این شرکت چینی، زمانی به عنوان زیرمجموعه ابرشرکت اوپو شناخته می‌شود که بازار داخلی گوشی های هوشمند چین را در دست دارد. در حال حاضر، شرکت ریلمی، اعلام استقلال کرده و گوشی های هوشمند خود را تولید می‌کند. ریلمی ۸ فایو جی که محصول جدید این شرکت بوده، اسمارتفونی اقتصادی به‌شمار می‌رود که قابلیت پشتیبانی از فناوری فایو جی را نیز دارد.

مقدمه‌ای بر تشریح Realme 8 5G

با این‌که انتظار می‌رفت ریلمی ۸ فایو جی، قیمت بیش‌تری نسبت به ریلمی ۷ فایو جی ۲۰۰ دلاری داشته باشد، اما می‌بینیم که این گوشی، دارای قیمت کم‌تری است که آن را می‌شود به تراشه نسبتا ضعیف‌تر ریلمی ۸ فایو جی ربط داد. تراشه ۸ فایو جی با وجود این‌که از ریلمی ۷ فایو جی، اندکی ضعیف‌تر است، اما توانایی پردازشی مناسبی دارد و شما می‌توانید آن را برای امور نیمه‌سنگین درنظر داشته باشید. این تراشه به همراه یک مودم نسل پنجمی، معرفی شده.

از نظر نمایشگر هم ریلمی ۸ فایو جی، بسیار رضایت‌بخش است. با این‌که پنل نمایشی این گوشی از نوع IPS‌ بوده، اما نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و وضوح FHD آن، مبین نمایشگر خوبی هستند. خود پنل نمایشی IPS‌ هم شامل ایراد جدی‌ای نمی‌شود و حتی باید بودن آن را به دلیل کم کردن قیمت این گوشی، خوب بدانیم.

از نظر باتری، ریلمی ۸ فایو جی با وجود داشتن یک باتری لیتیم-پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی حجیم مانند ریلمی ۷ فایو جی، به دلیل شارژر ضعیف‌تر ۱۸ واتی، به اندازه باتری ریلمی ۷ فایو جی، شایان توجه نیست. دوربین اصلی ۸ فایو جی، از سه سنسور با ترکیبی مناسب تشکیل شده و دوربین سلفی هم یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی عریض را به همراه خود آورده.
Realme 8 5G

طراحی و کیفیت ساخت ریلمی ۸ فایو جی

با این‌که ریلمی ۸ فایو جی، همان طراحی خانواده ریلمی ۸ را به همراه دارد، اما طراحی آن، مخصوصا درمورد المان‌ها در قاب دوربین اصلی، از طراحی ریلمی ۸ و ریلمی ۸ پرو، فاصله گرفته و نمی‌شود این طراحی را عینا مثل آن‌ها دانست. این طراحی در گوشی های شرکت اینفینیکس و اوپو نیز دیده می‌شود. حسگر اثر انگشت ریلمی ۸ فایو جی بر روی فریم آن حاضر شده و با دکمه پاور، هم‌مکان است.

پنل جلویی ریلمی ۸ فایو جی مانند ریلمی ۷ فایو جی، طراحی بسیار خوبی را حمل می‌کند و دارای حواشی‌ای نامحسوس و باریک در سمت راست، چپ و بالای نمایشگر است. این پنل در پایین، حواشی‌ای نسبتا ضخیم‌تر از حواشی دیگر نواحی دارد که ضخامت آن، چندان مایه نکوهش نیست. در گوشه بالایی نمایشگر، دوربین سلفی لحاظ شده که طراحی حفره را به همراه خود دارد.

پنل پشتی این گوشی، کمی از طراحی شامل یک نوار مات ریلمی، فاصله گرفته و طراحی بسیار ساده‌ ولی صیقلی‌ای را به خود اختصاص داده. این پنل به‌راحتی می‌تواند اثر انگشت شما را به خود جذب کند، پس بهتر است که یک دستمال، محض تمیز کردن پنل، به همراه خود داشته باشید. در گوشه بالایی پنل پشتی، قاب مستطیلی شکل دوربین اصلی دیده می‌شود که سه سنسور آن، درون یک مربع که از باقی قاب، به‌طور ناملموسی جدا شده، مشهود هستند.

فریم در سمت راست، دکمه پاور را شامل شده که می‌شود گفت، اندازه و تورفتگی چشم‌گیری دارد. در سمت چپ فریم هم کنترلرهای صدا آمده‌اند. «Realme 8 5G» با ابعاد ۱۶۲.۵ در ۷۴.۸ در ۸.۵ میلی‌متر، وزن ۱۸۵ گرم و رنگ‌های آبی و مشکی عرضه می‌شود.

Realme 8 5G

نمایشگر ریلمی ۸ فایو جی

با وجود این‌که ریلمی ۸ فایو جی، همان پنل نمایشی IPS ریلمی ۷ فایو جی را حمل می‌کند، اما می‌بینیم که ضخامت ناشایست ۹.۱ میلی‌متری ریلمی ۷ فایو جی را ندارد. پنل‌های نمایشی IPS موردی نسبتا پرکاربرد در گوشی های اقتصادی هستند و با وجود قیمت کم، کیفیت خوبی دارند. نمایشگر ریلمی ۸ فایو جی، وضوح شایان توجه FHD را به همراه خود آورد.

نرخ نوسازی نمایشگر، مقدار ۹۰ هرتز است که گزینه متوسطی به شمار می‌رود و از نرخ استاندارد بازار، بهتر است. این نرخ در کنار نهایت نرخ روشنایی ۶۰۰ نیتی آمده که می‌شود از آن برای استفاده از ریلمی ۸ فایو جی در محیط‌های پرنور کمک گرفت. رزولوشن نمایشگر، مقدار ۱۶۰۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است و تراکم پیکسلی آن هم ۴۰۵ پیکسل بر هر اینچ ذکر شده. نمایشگر ۶.۵ اینچی «Realme 8 5G» با مساحت ۱۰۲ سانتی‌متر مربعی خود، ۸۳.۹ درصد از پنل جلویی این گوشی را دربرگرفته.

سخت‌افزار و نرم‌افزار ریلمی ۸ فایو جی

«Realme 8 5G» با رابط کاربری Realme UI 2.0 بر پایه اندروید ۱۱ عرضه می‌شود. ریلمی ادعا کرده که با این رابط کاربری، شما سطح جدیدی از شخصی‌سازی را تجربه خواهید کرد که به‌نظر می‌رسد، این ادعا، کمی غلوآمیز است؛ البته در زمینه شخصی‌سازی باید بگوییم که شما چندین پکیج را برای حتی آیکون‌ها در دست دارید که مورد خوبی به‌نظر می‌رسد. 

تراشه Dimensity 700 5G از شرکت مدیاتک با لیتوگرافی ۷ نانومتری برای این گوشی درنظر گرفته شده. این تراشه، توانایی پردازشی بسیار خوبی دارد و فقط اندکی نسبت به تراشه ریلمی ۷ فایو جی، ضعیف‌تر است. تراشه ریلمی ۸ فایو جی برای پردازش داده‌های نیمه‌سنگین، گزینه خوبی به‌نظر می‌رسد و مصرف انرژی کمی هم دارد.

تراشه هشت‌هسته‌ای ریلمی ۸ فایو جی، متشکل از دو هسته Cortex-A76 با نهایت فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با بیشینه فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز است و بر روی آن، پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 قرار گرفته که توانایی مناسبی برای پردازش داده‌های سه‌بعدی دارد. «Realme 8 5G» در چهار نسخه به شرح زیر عرضه می‌شود:

  • رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت

  • رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت

  • رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت

  • رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت

Realme 8 5G

دوربین ریلمی ۸ فایو جی

از لحاظ دوربین هم می‌شود گفت که ریلمی ۸ فایو جی خوب است. دوربین سه‌گانه این گوشی، فاقد سنسور فوق عریض بوده که سبب شده تا دو سنسور ماکرو و تشخیص عمق که به‌نظر، ضروری‌تر می‌رسند در ترکیب دوربین حاضر باشند. سنسور اصلی، حسگر ۴۸ مگاپیکسلی عریض است که کیفیت مناسبی دارد و رنگ‌ها را طبیعی نشان می‌دهد. سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق هم برای عکس‌برداری پرتره به کمک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی عریض می‌رود. دوربین اصلی «Realme 8 5G» متشکل از سنسورهای زیر است:

  • حسگر ۴۸ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر

  • حسگر ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

  • حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

دوربین سلفی هم یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.1 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر را شامل می‌شود؛ این دوربین، کیفیت مناسبی در زمینه عکس‌برداری سلفی دارد، اما به دلیل گشودگی دریچه دیافراگم، نمی‌شود از آن انتظاری در زمینه افکت‌های بوکه داشت. هر دو دوربین اصلی و سلفی «Realme 8 5G» با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کنند.

باتری ریلمی ۸ فایو جی

باتری لیتیم-پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی ریلمی ۸ فایو جی، برای ۱۲ ساعت، تماشای فیلم یا ۱۷ ساعت، وب‌گردی و یا ۲۹ ساعت، تماس نسل سومی، شارژدهی خواهد داشت. «Realme 8 5G» از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی، پشتیبانی می‌کند.

مشاوره در خرید ریلمی ۸ فایو جی

ریلمی ۸ فایو جی، یک اسمارتفون اقتصادی نسل پنجمی به شمار می‌رود و از این رو، می‌تواند گزینه‌ای چشم‌گیر برای دوست‌داران این فناوری باشد. این گوشی در زمینه‌های دیگر نیز بسیار خوب است و شما می‌توانید آن را از فروشگاه دیجیدو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
April 2021
تاریخ شمسی
فروردین 1400
طول و عرض
162.5x74.8 میلی متر
ضخامت
8.5 میلی متر
وزن
185 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek MT6833 Dimensity 700
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.2 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G57 MC2
حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
واحد روشنایی
480 nits (typ)
600 nits
تراکم پیکسلی
405~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 18, 19, 20, 26, 28, 38, 39, 40, 41, 66
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/1.8
سایز سنسور 1/1.73 اینچ
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depth
دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/2.1
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 18 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
1080p@30fps
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل ریلمی مدل 8 5G دوسیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
گوشی موبایل ریلمی مدل 8 5G دوسیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
April 2021
تاریخ شمسی
فروردین 1400

طراحی

طول و عرض
162.5x74.8 میلی متر
ضخامت
8.5 میلی متر
وزن
185 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek MT6833 Dimensity 700
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.2 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G57 MC2

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
واحد روشنایی
480 nits (typ)<br /> 600 nits
تراکم پیکسلی
405~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2<br />
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1900 / 2100<br />
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 18, 19, 20, 26, 28, 38, 39, 40, 41, 66<br />
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78 SA/NSA<br />
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/1.8<br /> سایز سنسور 1/1.73 اینچ<br /> فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depth<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/2.1<br /> فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR<br /> 1080p@30fps<br />
فیلم برداری
1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 18 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم