برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل ریلمی مدل 7 5G دوسیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت

Realme75G Dual Sim 128GB RAM 8GB Mobile Phone

Realme 7 5G Dual Sim 128GB RAM 8GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10 
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 8 گیگابایت
  • دوربین چهارگانه : 48 - 8 - 2 - 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
8 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 10
5G
5000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Realme 7 5G

فناوری نسل پنجم، حسابی، دل‌ها را ربوده و در حال حاضر هم، پوشش خبری مناسبی دارد. این فناوری به لطف سرعت چند ده برابری‌ای که نسبت به فناوری فور جی ارائه می‌دهد، شاخص مهمی برای خریداران گوشی های هوشمند شده؛ اما عمدتا، زمانی که به نام فایو جی در اسم یک گوشی برمی‌خوریم، پشت سر آن، شاهد قیمتی چشم‌گیر هستیم که شاید برخی را از خرید یک گوشی فایو جی، منصرف کند. با این‌وجود، دیدن یک گوشی نسل پنجمی اقتصادی، بسیار دلچسب است.

شرکت‌های زیادی، گوشی های هوشمند فایو جی اقتصادی را تولید کرده‌اند و با این‌حال، این گوشی های اقتصادی به دلیل قیمت ارز در ایران، چندان مقرون به صرفه نیستند. ریلمی نیز دست به تولید گوشی های اقتصادی فایو جی زده که از میان آن‌ها می‌شود به ریلمی ۷ فایو جی ۲۰۰ دلاری اشاره کرد. قیمت این گوشی، نسبت به رقبای آن، خیلی بهتر است و همین قیمت کم، ریلمی ۷ فایو جی را به‌گزینه‌ای استثنایی بدل کرده. در ادامه به بررسی دقیق‌تر ریلمی ۷ فایو جی می‌پردازیم.

مقدمه‌ای بر تشریح Realme 7 5G

آن‌چه درمورد ریلمی ۷ فایو جی، جذابیت زیادی دارد، در چند خط قبل، مورد بحث ما بوده: قیمت کم ۲۰۰ دلاری در کنار پشتیبانی از فناوری فایو جی. دو مورد یاد شده، یعنی قیمت کم و پشتیبانی از فناوری نسل پنجم به چیپ مقرون به صرفه این گوشی مرتبط هستند که از شرکت مشهور مدیاتک آمده و توانایی پردازشی مناسبی دارد؛ علاوه بر توانایی پردازشی خوب، این چیپ به لطف لیتوگرافی ۷ نانومتری در زمینه مصرف باتری هم قابل توجه است.

در حالی که اکثر گوشی های فایو جی به سراغ نمایشگرهای معروف آمولد رفته‌اند، ریلمی ۷ فایو جی برای کاهش قیمت، به یک پنل نمایشی IPS رضایت داده که کیفیت بسیار بالایی دارد. این نمایشگر، وضوخ فوق‌العاده FHD را ارائه می‌دهد و در کنار آن، دارای نرخ نوسازی چشم‌گیر ۱۲۰ هرتزی است که سبب بهتر شدن تجربه گیمینگ کاربر ریلمی ۷ فایو جی می‌شود.

در زمینه باتری هم، ریلمی ۷ فایو جی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این گوشی به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی لیتیم-پلیمری مجهز شده که شارژر سریع ۳۰ واتی، سبب کاهش زمان شارژ شدن آن می‌شود. دوربین اصلی هم یک مورد قابل تحسین است، زیرا با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی عریض به عنوان سنسور اصلی آمده که سه سنسور دیگر در کنار آن می‌آیند. دوربین سلفی نیز کیفیت خوبی داشته و از یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی عریض تشکیل شده.

Realme 7 5G

طراحی و کیفیت ساخت ریلمی ۷ فایو جی

می‌شود از نظر طراحی به ریلمی ۷ فایو جی، نمره خوبی داد، ولی نمی‌توان گفت که این طراحی خاص است، جایی دیده نشده و غیره. طراحی را در گوشی های موتورولا، اوپو و محصولات خود شرکت ریلمی می‌بینیم و چندان چیز عجیبی نیست. بر روی فریم این گوشی، دکمه پاور ذکر شده که حسگر اثر انگشت را نیز به همراه دارد؛ این طراحی، در حال حاضر، بسیار محبوب و البته سریع است.

پنل جلویی، دارایی طراحی خوبی است و می‌شود ادعا کرد که عدم توازن زیادی ندارد. در سمت راست، چپ و بالای نمایشگر، حواشی‌ای نامحسوس را می‌بینیم که در قسمت پایینی نمایشگر، ضخامت بیش‌تر پیدا می‌کنند و موجب کمی عدم تقارن می‌شوند؛ ولی این حواشی پایینی، اصلا بد نیستند. در گوشه بالایی نمایشگر هم دوربین سلفی با طراحی حفره ذکر شده که در وسط نبودن آن، جای تقدیر دارد.

پنل پشتی نیز طراحی‌ای نسبتا مرسوم در میان محصولات شرکت ریلمی را حمل می‌کند. در سمت چپ این پنل، نواری مات دیده می‌شود که طراحی را به دو قسم مات و براق، تقسیم کرده؛ شرکت ریلمی، خیلی خوشش می‌آید که یک نوار را بر روی پنل پشتی لحاظ کند. در گوشه بالایی پنل پشتی هم دوربین اصلی دیده می‌شود که یک قاب مستطیل شکل دارد.

در سمت راست فریم، دکمه پاور مشهود است، ولی کنترلرهای صدا در بالای آن نیامده‌اند و به سمت چپ فریم انتقال داده شده‌اند؛ این طراحی، طراحی شرکت اوپو است و ریلمی هم زمانی، زیرمجموعه شرکت اوپو بوده. «Realme 7 5G» با ابعاد ۱۶۲.۲ در ۷۵.۱ در ۹.۱ میلی‌متر، وزن ۱۹۵ گرم و رنگ‌ آبی عرضه می‌شود.

Realme 7 5G

نمایشگر ریلمی ۷ فایو جی

پنل نمایشی IPS این گوشی، یک حسن داشته و آن هم، کاهش قیمت بوده، اما ایراد ضخامت نسبتا زیاد ۹.۱ میلی‌متری را به طراحی، وارد کرده. پنل‌های نمایشی IPS عضو پرکاربردی در گوشی های اقتصادی هستند و بر خلاف قیمت کم، کیفیت نمایشی چشم‌گیری دارند؛ مخصوصا که نمایشگر ریلمی ۷ فایو جی، با وضوح فوق‌العاده FHD‌ معرفی شده و شما می‌توانید آن را برای تماشای فیلم و سریال، به کار بگیرید.

نرخ نوسازی نمایشگر هم بسیار چشم‌گیر است و شما برای بازی‌های موبایلی می‌توانید روی این نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، حساب سنگینی باز کنید. نهایت نرخ روشنایی ۴۸۰ نیتی نمایشگر، به اندازه نرخ نوسازی آن، جای بحث ندارد، اما برای استفاده در محیط‌های پرنور خوب است. رزولوشن نمایشگر، ۱۶۰۰ در ۲۴۰۰ پیکسل بوده و تراکم پیکسلی آن ۴۰۵ پیکسل بر هر اینچ است که با احتساب قطر ۶.۵ اینچی از رزولوشن ذکر شده، تخمین زده می‌شود. نمایشگر مورد بحث با کورنینگ گوریلا گلس محافظت شده و با مساحت ۱۰۲ سانتی‌متر مربعی خود،‌ ۸۳.۷ درصد از فضای پنل جلویی «Realme 7 5G» را در دست گرفته.

سخت‌افزار و نرم‌افزار ریلمی ۷ فایو جی

«Realme 7 5G» با رابط کاربری Realme UI بر پایه اندروید ۱۰ عرضه می‌شود. ریلمی در زمینه آیکون‌های این رابط کاربری، حسابی خلاقیت به خرج داده، اما آن‌طور که می‌گوید، این آیکون‌ها خاص نیستند؛ البته شما می‌توانید این آیکون‌ها را تاحدودی، تغییر دهید تا به شکل ایده‌آل خود برسید که این مورد هم چیز جدیدی به شمار نمی‌رود.

قلب تپنده ریلمی ۷ فایو جی، تراشه ۷ نانومتری MT6853 Dimensity 800U 5G است. تراشه‌های دایمینسیتی شرکت مدیاتک تا به این‌جای کار خوب بوده‌اند و تراشه ریلمی ۷ فایو جی هم از این قائده مستثنی نیست. این تراشه، توانایی پردازشی بسیار خوبی دارد و یک مودم فایو جی هم به دنبال آن می‌آید. شما می‌توانید این تراشه را برای امور نیمه‌سنگین درنظر بگیرید.

تراشه هشت‌هسته‌ای MT6853 Dimensity 800U 5G متشکل از دو هسته Cortex-A76 با نهایت فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با حداکثر فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز است و بر روی آن، پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC3 ذکر شده که برای امور سه‌بعدی، توانایی کافی را دارد. «Realme 7 5G» در یک نسخه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و دو نسخه رم ۶ و ۸ گیگابایتی در دسترس است.

Realme 7 5G

دوربین ریلمی ۷ فایو جی

ریلمی ۷ فایو جی بر روی پنل پشتی خود، یک دوربین چهارگانه دارد که سنسور اصلی آن، حسگر ۴۸ مگاپیکسلی عریض است. این حسگر، کیفیت خوبی داشته و شامل نویزهای نسبتا کمی می‌شود، ولی با این‌حال می‌توان گفت که جز‌ئیات زیادی را از دست می‌دهد. سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق برای ایجاد افکت‌های بوکه و ارتقای سطح عکس‌برداری پرتره به کمک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی می‌آید. دوربین اصلی «Realme 7 5G» متشکل از سنسورهای زیر است:

  • سنسور ۴۸ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر

  • سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.3 و زاویه دید ۱۱۹ درجه

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

دوربین اصلی می‌تواند با کیفیت 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند و دوربین سلفی نیز با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری خواهد کرد. دوربین سلفی متشکل از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.1 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر است و کیفیت مناسبی در زمینه عکس‌برداری سلفی از خود نشان داده.

باتری ریلمی ۷ فایو جی

ریلمی ۷ فایو جی، یک باتری لیتیم-پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در برگفته که به لطف سخت‌افزار می‌تواند از شارژر سریع ۳۰ واتی بهره ببرد و از فناوری شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کند. باتری این گوشی برای ۱۶ ساعت، تماشای فیلم یا ۱۸ ساعت، وب‌گردی یا ۳۵ ساعت، تماس نسل سومی، شارژدهی خواهد داشت.

مشاوره در خرید ریلمی ۷ فایو جی

ریلمی ۷ فایو جی، یکی دیگر از گوشی های اقتصادی فایو جی ریلمی است که کیفیت بالایی دارد و قیمت کمی برای آن درنظر گرفته شده و از این رو می‌شود آن را به چشم گزینه‌ای مناسب برای دوست‌داران فناوری فایو جی نگاه کرد. شما می‌توانید این اسمارتفون را از فروشگاه دیجیدو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
November 2020
تاریخ شمسی
آذر 1399
طول و عرض
162.2x75.1 میلی متر
ضخامت
9.1 میلی متر
وزن
195 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek Dimensity 800U 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.4 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G57 MC3
حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1
مقدار RAM
8 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
405~
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 18, 19, 20, 26, 28, 66
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/1.8
سایز سنسور 1/2.0 اینچ
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide
˚119
دریچه دیافراگم f/2.3
سایز سنسور 1/4.0 اینچ
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth
دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/2.1
سایز سنسور 1/3.06 اینچ
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 30 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60/120fps; gyro-EIS
سایر قابلیت‌ها
قابلیت شارژ معکوس دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل ریلمی مدل 7 5G دوسیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت
گوشی موبایل ریلمی مدل 7 5G دوسیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
November 2020
تاریخ شمسی
آذر 1399

طراحی

طول و عرض
162.2x75.1 میلی متر
ضخامت
9.1 میلی متر
وزن
195 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek Dimensity 800U 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.4 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G57 MC3

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1
مقدار RAM
8 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
405~
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2<br />
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100<br />
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 18, 19, 20, 26, 28, 66<br />
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78 SA/NSA<br />
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/1.8<br /> سایز سنسور 1/2.0 اینچ<br /> فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide<br /> ˚119<br /> دریچه دیافراگم f/2.3<br /> سایز سنسور 1/4.0 اینچ<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/2.1<br /> سایز سنسور 1/3.06 اینچ<br /> فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR<br /> 1080p@30fps<br />
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60/120fps; gyro-EIS

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

سایر مشخصات

سایر قابلیت‌ها
قابلیت شارژ معکوس دارد

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 30 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم