برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل ریلمی مدل V13 5G دوسیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت

RealmeV13 5G Dual Sim 128GB RAM 8GB Mobile Phone

Realme V13 5G Dual Sim 128GB RAM 8GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11 
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 8 گیگابایت
  • دوربین سه گانه : 48 - 2 - 2  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
8 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 11
5G
5000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Realme V13 5G

فناوری نسل پنجم، فناوری نسبتا جدیدی است که توجه زیادی به اینترنت اشیا و سرعت دارد. آن‌ چه که برای کاربران گوشی های هوشمند درمورد این فناوری جذاب است، همان سرعت آن بوده که سبب شده، کاربران، پشتیانی از فناوری نسل پنجم را یکی از فاکتورهای اساسی خرید گوشی های هوشمند بدانند. یه دلیل این محبوبیت، شرکت‌های فعال، تولید گوشی های هوشمند نسل پنجمی اقتصادی را در برنامه خود جا داده‌اند و این شرکت‌ها، محصولات خوبی هم تولید کرده‌اند.

یکی از شرکت‌هایی که بر روی موج تولید گوشی های هوشمند نسل پنجمی اقتصادی سوار شده، شرکت ریلمی است که به عنوان زیرمجموعه شرکت اوپو در سال ۲۰۱۸ به بازار آمد. این شرکت در حال حاضر از شرکت اوپو جدا شده و شخصا دارد، رشد بسیار سریعی را تجربه می‌کند، ضمن این‌که در لیست پنج گوشی قدرتمند انتوتو نیز توانسته برای یکی از محصولات خود، جا باز کند. ریلمی وی ۱۳ فایو جی، میان‌رده‌ اقتصادی این شرکت است که مطابق نام آن از فناوری نسل پنجم پشتیبانی می‌کند و ما در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

مقدمه‌

همان‌طور که اشاره شد و از نام این محصول هم متوجه می‌شویم، ریلمی وی ۱۳ فایو جی از فناوری پرطرف‌دار نسل پنجم، پشتیبانی می‌کند و گوشی‌ای اقتصادی است. این محصول با تراشه‌ای از شر کت مدیاتک معرفی شده که به عنوان یک تراشه نسل پنجمی اقتصادی، عملکرد خوبی دارد و دارای توان پردازشی مناسبی است. این تراشه در کنار ۸ گیگابایت رم می‌تواند گزینه خوبی برای بازی‌هایی مانند پابجی باشد.

یکی دیگر از مواردی که این گوشی را برای بازی‌های موبایلی، تاحدودی مناسب جلوه می‌دهد، نمایشگر آن است که با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی آمده. پنل نمایشی استفاده شده برای این گوشی از نوع IPS‌ است که بیش‌تر به عنوان گزینه اقتصادی شناخته می‌شود و کیفیت مناسبی هم دارد. این نمایشگر، وضوح چشم‌گیر FHD را ارائه می‌دهد.

از نظر باتری نیز این گوشی خوب است، زیرا با یک منبع تغذیه لیتیم-پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی همراهی می‌شود و به لطف سخت‌افزار از شارژر سریع نیز بی‌نصیب نمانده. دوربین این گوشی، متشکل از سه سنسور با ترکیب مناسب و حسگر ۴۸ مگاپیکسلی عریض است. دوربین سلفی نیز با یک سنسور ۸ مگاپیکسلی معرفی شده.

Realme V13 5G

طراحی و کیفیت ساخت ریلمی وی ۱۳ فایو جی

ریلمی وی ۱۳ فایو جی، ظاهری ساده و میان‌رده‌ای دارد و از آن‌جایی که شرکت ریلمی، بیش‌تر فروش خود را مدیون گوشی های میان‌رده‌ای است، این طراحی را می‌شود در بسیاری از گوشی های دیگر این شرکت پیدا کرد. به‌طور کلی نمی‌شود از ظاهر این گوشی، انتظارات زیادی داشت. بر روی فریم این گوشی، حسگر اثر انگشت لحاظ شده که حاصل ترکیب آن با دکمه پاور است و طراحی نسبتا جدیدی را حمل می‌کند.

پنل جلویی را می‌شود نسبتا خوب دانست، اما ایراد عدم توازن حواشی که امری همیشگی در گوشی های میان‌رده‌ای است، بر روی آن دیده می‌شود. حواشی سمت راست، چپ و بالای نمایشگر، نسبتا به یک اندازه هستند، اما در پایین، حواشی‌ای را می‌بینیم که ضخامت بیش‌تری دارند. در گوشه بالایی نمایشگر هم دوربین سلفی آمده که طراحی حفره را به دوش می‌کشد و جاگیری خوبی هم دارد.

پنل پشتی دارای سطحی صیقلی و جاذب اثر انگشت است؛ از این رو، تهیه قاب هم برای جلوگیری از ضربات سقوط احتمالی و جلوگیری از جذب اثر انگشت، امری بدیهی به‌نظر می‌رسد. در گوشه بالایی پنل پشتی، قاب مربعی شکل دوربین اصلی مشهود است که سه سنسور را به همراه دارد، ولی به‌لطف قسمت مضافی که فلش ال‌ای‌دی را شامل می‌شود، شبیه یک مستطیل شده.

فریم وی ۱۳ فایو جی، نسبت به محصولات جدیدتری شرکت ریلمی، طراحی متفاوت‌تری را حمل می‌کند، زیرا دکمه پاور آن در سمت راست و کنترلرهای صدا را در سمت چپ دارد؛ این طراحی به شرکت اوپو برمی‌گردد و بر روی محصولات شرکت وان‌پلاس که اوپو بخش عمده سهام آن را در دست دارد، دیده می‌شود. «Realme V13 5G» با ابعاد ۱۶۲.۵ در ۷۴.۸ در ۸.۵ میلی‌متر، وزن ۱۸۵ گرم و رنگ‌های آبی و خاکستری در دسترس است.

نمایشگر ریلمی وی ۱۳ فایو جی

وی ۱۳ فایو جی با یک پنل نمایشی IPS معرفی شده، که تعجبی هم ندارد؛ زیرا این گوشی، یک محصول اقتصادی است و این پنل را عمدتا برای گوشی های اقتصادی درنظر می‌گیرند. نمایشگر وی ۱۳ فایو جی، وضوح FHD را ارائه می‌دهد که با استفاده از آن می‌شود به تماشای فیلم و سریال با کیفیت بالا نشست.

نرخ نوسازی تعریف شده برای نمایشگر، ۹۰ هرتزی است که اندکی از مقدار استاندارد بالاتر بوده و برای بازی‌های موبایلی نیز مناسبت دارد. نهایت نرخ روشنایی هم ۶۰۰ نیت ذکر شده که گزینه نسبتا خوبی برای استفاده در زیر نور خورشید است. رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی هم برای این نمایشگر ۶.۵ اینچی، تعریف شده که در ادامه آن، تراکم پیکسلی ۴۰۵ پیکسل بر هر اینچ می‌آید. نمایشگر مورد بحث با مساحت ۱۰۲ سانتی‌متر مربعی خود، ۸۳.۹ درصد از فضای پنل جلویی «Realme V13 5G» را در دست گرفته.

Realme V13 5G

سخت‌افزار و نرم‌فزار ریلمی وی ۱۳ فایو جی

«Realme V13 5G» با رابط کاربری Realme UI 2.0 بر پایه اندروید ۱۱ عرضه می‌شود. این رابط کاربری که ریلمی برای اندروید ۱۱ طراحی کرده، در زمینه شخصی‌سازی‌ها، خوب است و حتی به شما، پکیج‌هایی برای تغییر آیکون هم می‌دهد، اما فاصله نسبتا زیادی با رابط کاربری‌های معروف و نامی بازار دارد. در زمینه امنیت هم رابط کاربری اندروید ۱۱ ریلمی، پیشرفت‌های زیادی داشته.

تراشه‌ای از شرکت مدیاتک بر روی این گوشی قرار گرفته. این تراشه که MT6833 Dimensity 700 5G نام دارد، محصول لیتوگرافی ۷ نانومتری است و از این‌رو تراشه‌ای کم‌مصرف به‌شمار می‌رود. جدا از زمینه مصرف انرژی، این تراشه در امور پردازشی نیز خوب است و می‌تواند برای داده‌های نیمه‌سنگین از آن بهره گرفت.

تراشه هشت‌هسته‌ای مدیاتکی وی ۱۳ از دو هسته Cortex-A76 با نهایت فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با بیشینه فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز تشکیل شده که هسته‌های پرتکراری در محصولات مدیاتک هستند. تراشه با پردازنده گرافیکی قابل قبول Mali-G57 MC2 همراهی می‌شود که برای امور سه‌بعدی بد نیست. «Realme V13 5G» در یک نسخه رم ۸ گیگابایتی و دو نسخه حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود.

Realme V13 5G

دوربین ریلمی وی ۱۳ فایو جی

دوربین اصلی وی ۱۳ فایو جی از سه سنسور تشکیل شده. سنسور اصلی دوربین، حسگر ۴۸ مگاپیکسلی عریض است که علی‌رغم کیفیت خوب، جزئیاتی را از دست می‌دهد و نویز چندانی هم ندارد. سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق به سنسور اصلی برای عکس‌برداری پرتره کمک می‌کند. سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو هم کیفیت خوبی دارد و جزئیات زیادی را در برمی‌گیرد. دوربین اصلی «Realme V13 5G» متشکل از سنسورهای زیر است:

  • حسگر ۴۸ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر

  • حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

  • حسگر ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

با این اوصاف، دوربین اصلی، توانایی فیلم‌برداری 4K و یا اسلوموشن را ندارد و در هر دو دوربین سلفی و اصلی «Realme V13 5G» با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کنند. دوربین سلفی، متشکل از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر است و گزینه قابل قبولی به شمار می‌رود.

باتری ریلمی وی ۱۳ فایو جی

مانند بسیاری از محصولات میان‌رده‌ای ریلمی، وی ۱۳ فایو جی هم به یک باتری لیتیم-پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که هنوز مورد آزمایش قرار نگرفته. «Realme V13 5G» از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

مشاوره در خرید ریلمی وی ۱۳ فایو جی

ریلمی وی ۱۳ فایو جی، گوشی‌ای با مشخصات مناسب و پشتیبانی از فناوری فایو جی است که به همراه قیمتی منصفانه معرفی شده. شما می‌توانید این گوشی اقتصادی نسل پنجمی را از فروشگاه دیجیدو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
April 2021
تاریخ شمسی
فروردین 1400
طول و عرض
162.5x74.8 میلی متر
ضخامت
8.5 میلی متر
وزن
185 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek MT6833 Dimensity 700
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.2 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G57 MC2
حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1
مقدار RAM
8 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
واحد روشنایی
480 nits (typ)
600 nits
تراکم پیکسلی
405~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 5, 7, 8, 28, 34, 38, 39, 40, 41
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
1, 28, 41, 77, 78 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/1.8
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depth
دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/2.0
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 18 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
1080p@30fps
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل ریلمی مدل V13 5G دوسیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت
گوشی موبایل ریلمی مدل V13 5G دوسیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
April 2021
تاریخ شمسی
فروردین 1400

طراحی

طول و عرض
162.5x74.8 میلی متر
ضخامت
8.5 میلی متر
وزن
185 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek MT6833 Dimensity 700
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.2 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G57 MC2

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1
مقدار RAM
8 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
واحد روشنایی
480 nits (typ)<br /> 600 nits
تراکم پیکسلی
405~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2<br />
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1900 / 2100<br />
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 5, 7, 8, 28, 34, 38, 39, 40, 41<br />
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
1, 28, 41, 77, 78 SA/NSA<br />
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/1.8<br /> فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depth<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/2.0<br /> فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps
فیلم برداری
1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 18 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم