برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل ریلمی مدل Q3i 5G دوسیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت

RealmeQ3i 5G Dual Sim 128GB RAM 6GB Mobile Phone

Realme Q3i 5G Dual Sim 128GB RAM 6GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11 
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 6 گیگابایت
  • دوربین سه گانه : 48 - 2 - 2  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
6 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 11
5G
5000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی ریلمی کیو ۳ آی فایو جی (Realme Q3i 5G)

روند نام‌گذاری در بازار گوشی های هوشمند، برکسی پوشیده نیست. معمولا، در ادامه نام برخی از گوشی، حروف یا کلماتی ذکر می‌شوند که بر قدرتمندتر بودن یا سبک‌تر بودن نسخه نسبت به نسخه معمولی دلالت دارند. یکی از حروفی که در این اواخر، شاهد استفاده از آن هستیم، حرف i است که نسخه‌ای سبک‌تر را معرفی می‌‌کند و شاید شما آن را با می ۱۱ آی بیش‌تر بشناسید. به هر حال، این حرف در ادامه نام ریلمی کیو ۳ آی فایو جی دیده می‌شود.

قبل از ادامه بحث درمورد خود ریلمی کیو ۳ آی فایو جی، بهتر است، نگاهی به شرکت سازنده آن یعنی ریلمی بی‌اندازیم. ریلمی، شرکتی چینی است که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۸ به عنوان زیرمجموعه اوپو شروع کرده و در حال حاضر از شرکت نامی اوپو جدا شده و راه خود را می‌رود. ریلمی کیو ۳ آی، گوشی اقتصادی نسل پنجمی جدید این شرکت است که در ادامه به بررسی دقیق آن می‌پردازیم.

مقدمه‌

ریلمی در تولیدات نسل پنجمی اقتصادی جدید خود، یک راه مشخص را انتخاب کرده و گوشی های نسبتا شبیه را به بازار فرستاده که بعضا حتی در زمینه سخت‌افزار هم به یکدیگر، شباهت زیادی دارند. ریلمی کیو ۳ آی فایو جی هم از یک سخت‌افزار نسل پنجمی اقتصادی استفاده می‌کند که در برخی از گوشی های دیگر ریلمی نیز دیده شده. تراشه این گوشی، محصول شرکت مدیاتک است و از نظر پردازشی هم می‌تواند رضایت‌بخش باشد.

از نظر نمایشگر هم ریلمی، راه نسبتا تکراری‌ای را رفته و نمایشگر ۶.۵ اینچی این گوشی، شباهت زیادی با برخی از میان‌رده‌های نسل پنجمی ریلمی دارد. این نمایشگر، نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی، نهایت نرخ روشنایی ۶۰۰ نیتی و وضوح FHD را به کاربر خود ارائه می‌دهد. پنل نمایشی IPS برای کیو ۳ آی فایو جی استفاده شده که گزینه خوبی برای این گوشی میان‌رده‌ای است.

از نظر باتری هم تقریبا با همان راه تکراری ریلمی مواجه هستیم: یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به همراه شارژر سریع ۱۸ واتی. دوربین اصلی از یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی در کنار دو سنسور دیگر تشکیل شده و ترکیب مناسبی دارد. دوربین سلفی نیز متشکل از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی عریض است.

Realme Q3i 5G

طراحی و کیفیت ساخت ریلمی کیو ۳ آی فایو جی (Realme Q3i 5G)

طراحی کیو ۳ آی فایو جی، یک طراحی کاملا میان‌رده‌ای است که در گوشی های دیگر ریلمی، اوپو و اینفینیکس دیده می‌شود. این طراحی را می‌توان برگرفته از طراحی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ الترا دانست، البته با ظاهری میان‌رده‌ای‌تر. دکمه پاور این گوشی با حسگر اثر انگشت هم‌خانه شده؛ این طراحی نسبتا مدرن، سبب آسودگی کاربر می‌شود و شما در حین روشن کردن گوشی، هم‌زمان، اثر انگشت خود را نیز به آن معرفی می‌کنید.

پنل جلویی، طراحی خوبی دارد، ولی به هر حال میان‌رده‌ای است و ایراد اساسی عدم تقارن حواشی گوشی های میان‌رده‌ای را به دوش می‌کشد. این پنل در سمت راست، چپ و بالا، حواشی‌ای هم‌اندازه دارد ولی در قسمت پایینی، شامل حواشی‌ای به مراتب‌ ضخیم‌تر می‌شود. در بالای نمایشگر و در گوشه آن، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی را می‌بینیم که درون یک حفره با اندازه نسبتا کوچک، تعبیه شده.

پنل پشتی هم طراحی تکراری صیقلی ریلمی را حمل می‌کند. این پنل می‌تواند اثر انگشت شما را به خود جذب کند، از این رو، یا باید برای این گوشی، قاب تهیه کنید یا با یک دستمال آن را تمیز کنید. در گوشه بالایی پنل پشتی، دوربین اصلی را می‌بینیم که درون قاب یک مربعی شکل مشهود است که در ادامه آن، نواری برای جاگیری فلش ال‌ای‌دی دیده می‌شود.

فریم کیو ۳ آی، طراحی مورد علاقه شرکت اوپو را حمل می‌کند، یعنی دکمه پاور را در سمت راست خود دارد و کنترلرهای صدا را به سمت چپ انتقال داده. بر روی فریم، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز مشهود است. « Realme Q3i 5G » با ابعاد ۱۶۲.۵ در ۷۴.۸ در ۸.۵ میلی‌متر، وزن ۱۸۵ گرم و رنگ‌های آبی و مشکی عرضه می‌شود.

نمایشگر ریلمی کیو ۳ آی فایو جی (Realme Q3i 5G)

ریلمی کیو ۳ آی، همان‌طور که گفتیم، یک گوشی اقتصادی است و گوشی های اقتصادی معمولا با پنل نمایشی IPS‌ می‌آیند. این پنل نمایشی، کیفیت خوبی دارد، اما نسبت به نمایشگرهای آمولد، رنگ‌ها را کمی سردتر نشان می‌دهد، ولی در کل، پنل نمایشی با کیفیت و قابل قبولی است. نمایشگر، وضوح FHD‌ را ارائه می‌دهد که برای تماشای فیلم و سریال با کیفیت بالا می‌شود روی آن حساب باز کرد.

نرخ نوسازی نمایشگر، ۹۰ هرتز ذکر شده که اندکی از مقدار حداقلی بازار، بالاتر است و برای بازی‌های موبایلی نیز مناسبت دارد. نهایت نرخ روشنایی نمایشگر هم ۶۰۰ نیت بوده که خوب است. رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل ذکر شده که در ادامه آن با احتساب قطر ۶.۵ اینچی، تراکم پیکسلی چشم‌گیر ۴۰۵ پیکسل بر هر اینچ می‌آید. ۸۳.۹ درصد از پنل جلویی « Realme Q3i 5G » در اختیار نمایشگر ۱۰۲ سانتی‌متر مربعی آن قرار گرفته.

Realme Q3i 5G

سخت‌افزار و نرم‌افزار ریلمی کیو ۳ آی فایو جی (Realme Q3i 5G)

« Realme Q3i 5G » با رابط کاربری Realme UI 2.0 بر پایه اندروید ۱۱ عرضه می‌شود. رابط کاربری جدید ریلمی با شعار سرعت آمده، ولی مانند رابط کاربری اندروید ۱۰ ریلمی، بیش‌تر بر روی شخصی‌سازی‌ها متمرکز است. شما برای شخصی‌سازی کردن رابط کاربری اندروید ۱۱، پنج سری رنگ دارید که با استفاده از آن‌ها می‌توانید فضای کاربری را به آن‌چه شخصا می‌پسندید، نزدیک کنید.

تراشه این گوشی را شرکت مدیاتک بر پایه لیتوگرافی مناسب ۷ نانومتری تولید کرده. این تراشه که با نام Dimensity 700 5G شناخته می‌شود به یک مودم نسل پنجمی مجهز است و تراشه‌ میان‌رده‌ای خوبی هم به شمار می‌رود. تراشه کم‌مصرف مدیاتک می‌تواند برای بازی‌های موبایلی نه‌چندان سنگین استفاده شود و توانایی پردازشی خوبی دارد.

تراشه هشت‌هسته‌ای ریلمی کیو ۳ آی فایو جی، متشکل از دو هسته Cortex-A76 با نهایت فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با بیشینه فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز است و با تراشه گرافیکی Mali-G57 MC2 همراهی می‌شود که در زمینه امور سه‌بعدی، دارای عملکرد نسبتا خوبی است. « Realme Q3i 5G » در یک نسخه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و دو نسخه رم ۴ و ۶ گیگابایتی عرضه می‌شود. 

دوربین ریلمی کیو ۳ آی فایو جی (Realme Q3i 5G)

دوربین اصلی کیو ۳ آی فایو جی از سه سنسور تشکیل شده و سنسور اصلی آن هم، لنز ۴۸ مگاپیکسلی عریض است. این لنز، کیفیت خوبی دارد، رنگ‌ها را طبیعی ثبت می‌کند و نویز چندانی را هم نمی‌شود در عکس‌های آن تشخیص داد، ولی با این حال در زمینه ثبت جزئیات، دارای کمی مشکل است. سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق هم برای عکس‌برداری چهره به کمک همین سنسور ۴۸ مگاپیکسلی می‌رود. دوربین اصلی « Realme Q3i 5G » از سه سنسور زیر تشکیل شده:

  • سنسور ۴۸ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

متاسفانه، دوربین اصلی با توجه به محدودیت‌های سخت‌افزاری نمی‌تواند با کیفیت 4K فیلم‌برداری کند و در عوض، مانند دوربین سلفی با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری می‌کند. دوربین سلفی از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.1 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر تشکیل شده و کیفیت خوبی در زمینه عکس‌برداری سلفی از خود نشان داده.

Realme Q3i 5G

باتری ریلمی کیو ۳ آی فایو جی (Realme Q3i 5G)

یک باتری لیتیم-پلیمری، وظیفه تامین نیروی تمامی موارد بالا را بر عهده دارد. این باتری لیتیم-پلیمری مانند باتری اکثر گوشی های میان‌رده‌ای ریلمی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی معرفی شده و سخت‌افزار هم به آن، اجازه استفاده از شارژر سریع ۱۸ واتی را داده.

مشاوره در خرید ریلمی کیو ۳ آی فایو جی (Realme Q3i 5G)

ریلمی کیو ۳ آی فایو جی، مجهز به سخت‌افزاری مناسب، نمایشگری با کیفیت، دوربین اصلی سه‌گانه با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از فناوری نسل پنجم نیز پشتیبانی می‌کند و از این رو می‌تواند گزینه‌ای اقتصادی و مناسب برای دوست‌داران این فناوری باشد. شما می‌توانید کیو ۳ آی فایو جی را از فروشگاه دیجیدو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
April 2021
تاریخ شمسی
فروردین 1400
طول و عرض
162.5x74.8 میلی متر
ضخامت
8.5 میلی متر
وزن
185 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek MT6833 Dimensity 700
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.2 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G57 MC2
حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
405~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
CDMA 800
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1900 / 2100
CDMA2000 1x
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
LTE
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/1.8
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depth
دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/2.1
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 18 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
1080p@30fps
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل ریلمی مدل Q3i 5G دوسیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
گوشی موبایل ریلمی مدل Q3i 5G دوسیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
April 2021
تاریخ شمسی
فروردین 1400

طراحی

طول و عرض
162.5x74.8 میلی متر
ضخامت
8.5 میلی متر
وزن
185 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek MT6833 Dimensity 700
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.2 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G57 MC2

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
405~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2<br /> CDMA 800
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1900 / 2100<br /> CDMA2000 1x
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
LTE
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/1.8<br /> فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depth<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/2.1<br /> فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR<br /> 1080p@30fps<br />
فیلم برداری
1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 18 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم