برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل ریلمی مدل Q3 Pro 5G دوسیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت

RealmeQ3 Pro 5G Dual Sim 128GB RAM 6GB Mobile Phone

Realme Q3 Pro 5G Dual Sim 128GB RAM 6GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11 
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 6 گیگابایت
  • دوربین سه گانه : 64 - 8 - 2  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 4500 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
6 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 11
5G
4500 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Realme Q3 Pro 5G

می‌شود به برخی از گوشی های هوشمند موجود، لقب بالارده را داد؛ زیرا از لحاظ سخت‌افزاری و دیگر موارد نسبت به میان‌رده‌های معمولی، کیفیت بالاتری دارند، اما نمی‌توانند به صورت جدی در برابر پرچم‌داران، قد علم کنند و به همین دلیل است که به آن‌ها می‌گوییم، بالارده. تقریبا تمامی شرکت‌های فعال، این گوشی ها را تولید می‌کنند و از قضا، اسمارتفون‌های بالارده، طرف‌داران زیادی دارند. یکی از شرکت‌هایی که دستی در تولید این گوشی های چشم‌گیر داشته و دارد، شرکت چینی ریلمی است.

ریلمی، بیش‌تر وقت خود را صرف تولید میان‌رده‌ها می‌کند و با این حال در بازار گوشی های پرچم‌دار و بالارده نیز دخیل است. محصول جدید ریلمی که می‌شود به آن لقب بالارده را اعطا کرد، کیو ۳ پرو فایو جی بوده که مشخصات چشم‌گیری دارد و می‌تواند برای بسیاری، یک گزینه ویژه باشد؛ در ادامه به بررسی این اسمارتفون جذاب از شرکت ریلمی می‌پردازیم.

مقدمه‌

قبل از هر چیزی، بهتر است به پشتیبانی از فناوری نسل پنجم توسط این اسمارتفون بپردازیم که البته در نام کیو ۳ پرو فایو جی هم به آن اشاره شده. پشتیبانی از فناوری نسل پنجم را مدیون یکی از تراشه‌های پرچم‌دار شرکت مدیاتک هستیم که پردازنده‌ای فوق‌العاده کم‌مصرف و توانا به شمار می‌رود. این پردازنده را می‌توانید برای داده‌های سنگین درنظر داشته باشید و از مودم فایو جی آن هم استفاده کنید.

نمایشگر کیو ۳ پرو فایو جی، گزینه جالبی است، اما کمبودهایی دارد که در بخش خود نمایشگر به آن‌ها نگاهی می‌اندازیم؛ اما اگر بخواهیم، همین‌جا به‌طور خلاصه به نمایشگر بپردازیم، متوجه نرخ نوسازی فوق‌العاده ۱۲۰ هرتزی آن می‌شویم که در کنار وضوح چشم‌گیر FHD آمده. پنل نمایشی مورد استفاده، سوپرآمولد معروف است که با تاثیر در طراحی بر روی این گوشی لحاظ شده.

باتری، ظرفیت چشم‌گیری ندارد و شارژر آن هم به اندازه کیو ۳ پرو کارناوال، جذاب نیست، اما در کل، یک باتری مناسب ۴۵۰۰ میلی‌آمپری با شارژر سریع ۳۰ واتی به شمار می‌رود. دوربین اصلی سه‌گانه که با سنسور ۶۴ مگاپیکسلی معرفی شده، کیفیت بالایی دارد و گزینه خوبی است. دوربین سلفی هم که شامل یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی عریض می‌شود، برای عکس‌برداری سلفی، مورد قابل اتکایی به شمار می‌رود.

Realme Q3 Pro 5G

طراحی و کیفیت ساخت ریلمی کیو ۳ پرو فایو جی

طراحی ریلمی کیو ۳ پرو فایو جی، خیلی شبیه به طراحی خانواده رنو ۶ از شرکت اوپو است. این طراحی در نسخه کارناوال نیز تکرار شده، اما فاقد رنگ فوق‌العاده جذاب و کلاسیک نسخه کارناوال است. طراحی را می‌شود، به‌نوعی، رده‌بالا دانست و امتیاز بالایی به آن داد، ولی شعار حک شده ریلمی بر روی پنل پشتی این گوشی، کمی از جذابیت طراحی کاسته و آن را شلوغ کرده. تاثیر نمایشگر در طراحی که به آن اشاره‌ای داشتیم، مربوط می‌شود به استفاده از حسگر اثر انگشت زیرصفحه‌ای برای کیو ۳ پرو فایو جی که فقط در گوشی های دارای نمایشگرهای اولد و رفیق‌ رفقای آن‌ها، قابل رویت است.

پنل جلویی کیو ۳ پرو فایو جی، همان‌طور که انتظار می‌رفت، طراحی خوب و نسبتا متقارنی دارد. حواشی سمت راست، چپ و بالا، دارای یک ضخامت هستند، ولی حواشی پایینی، اندکی ضخیم‌تر به‌نظر می‌رسند که این ضخامت بیش‌تر، امری طبیعی در میان گوشی های هوشمند به شمار می‌رود. در گوشه بالایی پنل جلویی کیو ۳ پرو و بر روی نمایشگر آن، دوربین سلفی را می‌بینیم که با طراحی حفره نسبتا کوچکی آمده.

پنل پشتی، مانند اعضای خانواده رنو ۶، دارای الگوی نقطه‌ای شکلی است. در سمت راست این پنل، جمله جرئت پریدن را داشته باش، دیده می‌شود که به نوعی، شعار شرکت ریلمی است. پنل پشتی کیو ۳ پرو فایو جی، صیقلی و جاذب اثر انگشت، به‌نظر می‌رسد. در گوشه بالایی پنل پشتی، قاب مستطیلی شکل دوربین اصلی آمده که سه سنسور در سمت چپ آن هستند.

اسپیکرهای کیو ۳ پرو فایو جی، از استاندارد دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند و بر روی فریم آن حاضر شده‌اند؛ عضو دیگر فریم این گوشی، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است. «Realme Q3 Pro 5G» با ابعاد ۱۵۸.۵ در ۷۳.۳ در ۸.۴ میلی‌متر، وزن ۱۷۹ گرم و رنگ‌های آبی، مشکی و زرد عرضه می‌شود.

Realme Q3 Pro 5G

نمایشگر ریلمی کیو ۳ پرو فایو جی

ریلمی کیو ۳ پرو فایو جی با پنل نمایشی مشهور و بسیار باکیفیت سوپرآمولد راهی بازار شده. این پنل نمایشی، مصرف کمی دارد و از نظر کیفیت تصاویر نیز یکی از بهترین‌ها است. یکی از ایرادات اساسی نمایشگر، پشتیبانی نکردن آن از استانداردهای HDR بوده و دیگری هم نهایت نرخ روشنایی کم. نمایشگر، وضوح FHD را به همراه خود آورده که می‌شود آن را به کاربران دوست‌دار سینما، توصیه کرد.

نرخ نوسازی نمایشگر، ۱۲۰ هرتز بوده که گزینه شایسته‌ای برای بازی‌های موبایلی است و تجربه گیمرها را بهتر می‌کند. نمایشگر، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی خود را در کنار قطر ۶.۴۳ اینچی ارائه می‌دهد که این دو مولفه، ما را به تراکم پیکسلی ۴۰۹ پیکسل بر هر اینچ، راهنمایی می‌کنند. نمایشگر مورد بحث با مساحت ۹۹.۸ سانتی‌متر مربعی خود، ۸۵.۹ درصد از فضای پنل جلویی «Realme Q3 Pro 5G» را در دست گرفته.

سخت‌افزار و نرم‌افزار ریلمی کیو ۳ پرو فایو جی

«Realme Q3 Pro 5G» با رابط کاربری Realme UI 2.0 بر پایه اندروید ۱۱ عرضه می‌شود. این رابط کاربری به شما، چند پکیج می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید، فضای کاربری و حتی آیکون‌ها را مطابق سلیقه خود تغییر دهید؛ کلا شرکت ریلمی، نگاه خاصی به شخصی‌سازی دارد و در این رابط کاربری به جز شخصی‌سازی بر روی امنیت و سرعت نیز توجه داشته.

تراشه کیو ۳ پرو فایو جی از شرکت مدیاتک آمده و تراشه‌ای بسیار توانا به شمار می‌رود. این تراشه که با نام Dimensity 1100 5G شناخته می‌شود، یکی از پردازنده‌های درخور توجه شرکت مدیاتک است و بر پایه لیتوگرافی ۶ نانومتری تولید شده. تراشه، علاوه بر مصرف کم انرژی و توانایی پردازشی بالا، یک مودم نسل پنجمی نیز دارد که کاربر را از سرعت بالای این فناوری، بی‌نصیب نمی‌گذارد.

تراشه هشت‌هسته‌ای Dimensity 1100 5G متشکل از چهار هسته Cortex-A78 با نهایت فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با بیشینه فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز است. تراشه گرافیکی انتخاب شده، Mali-G77 MC9 بوده که برای امور سه‌بعدی توصیه می‌شود. «Realme Q3 Pro 5G» در سه نسخه به شرح زیر در دسترس است:

  • رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت

  • رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت

  • رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت

Realme Q3 Pro 5G

دوربین ریلمی کیو ۳ پرو فایو جی

دوربین اصلی کیو ۳ پرو فایو جی، از سه سنسور تشکیل شده و حسگر اصلی آن هم، لنز ۶۴ مگاپیکسلی عریض است؛ این حسگر، کیفیت بسیار خوبی دارد و برای عکاسی پرتره نیز مناسب است. سنسور دیگر دوربین، حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو بوده که می‌تواند جزئیات زیادی را ثبت کند. دوربین اصلی «Realme Q3 Pro 5G» از سه سنسور زیر تشکیل شده:

  • سنسور ۶۴ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر

  • سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.3، فاصله کانونی ۱۶ میلی‌متر و زاویه دید ۱۱۹ درجه

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

دوربین اصلی، قابلیت فیلم‌برداری اسلوموشن را دارد و می‌تواند با کیفیت 4K و سرعت‌های ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه نیز فیلم‌برداری کند. دوربین سلفی که متشکل از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.5 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر است، فقط با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کند.

باتری ریلمی کیو ۳ پرو فایو جی

ریلمی کیو ۳ پرو فایو جی، یک باتری لیتیم-پلیمری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را حمل می‌کند که در نسخه کارناوال نیز تکرار شده. این باتری به لطف شارژر سریع ۳۰ واتی، بیش از ۵۹ دقیقه زمان، برای شارژ کامل نمی‌خواهد.

مشاوره در خرید ریلمی کیو ۳ پرو فایو جی

ریلمی کیو ۳ پرو فایو جی، یک بالارده باکیفیت به شمار می‌رود که به لطف قیمت حدودی ۲۶۰ یورویی، نمایشگر فوق‌العاده، سخت‌افزار قدرتمند و باتری مناسب، ارزش خرید بالایی دارد. شما می‌توانید این اسمارتفون را از فروشگاه دیجیدو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
April 2021
تاریخ شمسی
فروردین 1400
طول و عرض
158.5x73.3 میلی متر
ضخامت
8.4 میلی متر
وزن
179 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek Dimensity 1100 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x2.6 GHz Cortex-A78 & 4x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G77 MC9
حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 3.1
مقدار RAM
6 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.43 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
409~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
CDMA 800
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
CDMA2000 1x
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 28, 34, 38, 39, 40, 41
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
1, 28, 40, 41, 77, 78, 79 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/1.8
سایز سنسور 1/1.73 اینچ
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide
˚119
دریچه دیافراگم f/2.3
سایز سنسور 1/4.0 اینچ
فاصله کانونی لنز 16 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
Dual-LED dual-tone
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/2.5
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR, panorama
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4500 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 30 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30/60fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل ریلمی مدل Q3 Pro 5G دوسیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
گوشی موبایل ریلمی مدل Q3 Pro 5G دوسیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
April 2021
تاریخ شمسی
فروردین 1400

طراحی

طول و عرض
158.5x73.3 میلی متر
ضخامت
8.4 میلی متر
وزن
179 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek Dimensity 1100 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x2.6 GHz Cortex-A78 & 4x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G77 MC9

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 3.1
مقدار RAM
6 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.43 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
409~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2<br /> CDMA 800
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100<br /> CDMA2000 1x
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 28, 34, 38, 39, 40, 41<br />
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
1, 28, 40, 41, 77, 78, 79 SA/NSA<br />
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/1.8<br /> سایز سنسور 1/1.73 اینچ<br /> فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide<br /> ˚119<br /> دریچه دیافراگم f/2.3<br /> سایز سنسور 1/4.0 اینچ<br /> فاصله کانونی لنز 16 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
Dual-LED dual-tone
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/2.5<br /> فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR, panorama<br /> 1080p@30fps<br />
فیلم برداری
4K@30/60fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4500 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 30 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم