برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

بازی The Medium برای پلی استیشن 5

The Medium For PS5

  • سبک بازی : ترسناک - ماجراجویی
  • تعداد بازیکن : 1 نفره
  • مالتی پلیر - آنلاین : ندارد
  • رده بندی سنی : بالای 17 سال
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
Bloober Team
اکشن - ترسناک
یک نفره
ندارد
بالای 17 سال
توضیحات

بازی The Medium  نقد و بررسی: 

تجربه هم‌زمان دودنیا درآن‌واحد. این تعریف کوتاهی است از بازی جدید تیم بلوبر که در نسخه‌ای برای Ps5 هم عرضه شده. اگر اهل حل کردن معما و پازل هستید و از پیداکردن انواع اشیا و وسایل مخفی شده لذت می‌برید، بازی The Medium می‌تواند به‌راحتی سرگرمتان کند. با این حال اگر بیشتر طرفدار مبارزه و هیجان‌شدیدش هستید شاید چندان از این بازی خوشتان نیاید. به هر صورت همراه ما باشید تا با داستان و جزئیات جذاب آن بیشتر آشنا می‌شویم. 

توسعه و ساخت بازی 

بازی مدیوم برای مدتی طولانی پروژه شخصی تیم بلوبر بود و منشأ آن به سال 2012 برمی‌گردد. زمانی که در ابتدا برای Xbox 360 و Ps3 معرفی شد. اما تقریبا یک دهه کنار گذاشته شد تا فناوری کنسول‌ها به ایده جاه‌طلبانه آن، یعنی نمایش دودنیا درآن‌واحد، برسد. تیم سازنده علاوه بر اتخاذ رویکردی کلاسیک در طراحی بازی‌های ترسناک، از آهنگ‌ساز مشهور سایلنت هیل، آکیرا یامائوکا و هنر سورئالیسم لهستان کمک گرفته‌اند تا با عناصر شنیداری و بصری قوی، هیجان‌زده‌تان کنند. با اینکه بازی، نقدهای مثبت زیادی از سمت دوستداران سبک وحشت و ترسناک دریافت کرده اما هنوز هم به دلیل عدم وجود "رقابت" مورد انتقادی برخی قرار دارد. به‌طورکلی، بازی Medium به‌شدت بر روایت مبتنی است.

تیم بلوبر

داستان این بازی پیچیده بوده و دارای جزئیات زیادی است. همچنین ظرافت‌های زیادی هم دارد و می‌تواند تا آخر شما را پشت کنسول نگه دارد و با خود بکشاند. شما باید سرنخ‌هایی که پیدا می‌کنید را بررسی کرده و آنها را به همدیگر متصل کنید تا داستان اصلی معنا پیدا کند. بازی مدیوم داستانی بسیار و تاریک و غم‌انگیز را در مورد چندین نفر روایت می‌کند که زندگی آنها در طول نسل‌های مختلف تاریخ لهستان درهم‌تنیده. مدیوم تجربیات آنها را در یک روایت نگران‌کننده، کنار هم قرار می‌دهد. این بازی به چندین عنصر در تاریخ جنگ جهانی دوم هم می‌پردازد و همه اینها با عناصر ماوراءالطبیعی ترکیب شده‌اند تا داستانی منسجم را تشکیل دهند. 

داستان بازی The Medium

طرح بازی بر پایه شخصیتی به نام مارین است که توانایی‌های ماوراءالطبیعه دارد. او که در سوگ ازدست‌دادن پدرخوانده خود است، کابوس مرموزی می‌بیند و بعد با تماسی رازآلود مواجه می‌شود. مردی که ادعا دارد از توانایی‌های او باخبر است و دلیل کابوسش را می‌داند، از او می‌خواهد ملاقاتی در یک هتل متروکه به نام نیوا داشته باشند. مارین پذیرفته و پا به این مکان ترسناک و پررمزوراز می‌گذارد. 

دو دنیای بازی مدیوم

بازی به طرز جالبی پیچیده و جذاب است و با اینکه می‌تواند شما را تا آخر با خود همراه کند، اما به نظر می‌رسد پایان چندان راضی‌کننده‌ای برای گیمرها نداشته. بااین‌حال روند کلی جذاب است و گره‌هایی که قدم‌به‌قدم باز می‌شوند، لذت کشف داستان و رازهای مخوف را برایتان به ارمغان می‌آورند. شاید بازی The Medium در دسته‌بندی ژانر ترسناک قرار بگیرد اما به شکلی که ممکن است انتظار داشته باشید شما را نمی‌ترساند. فضای وهم‌آلود و رازهای تاریک، بیشترین تأثیر را در کل بازی داشته و ماجراجویی شخصیت را تشکیل می‌دهند. البته بازی Medium به کمک موسیقی فوق‌العاده خود می‌تواند به‌خوبی دلهره را در وجودتان ایجاد کند و برای حدود 8 ساعت، فضایی متفاوت اطرافتان بسازد. 

شخصیت‌های بازی

شخصیت اصلی، مارین قدرت‌های ماورایی داشته و در مواجه باشخصیت‌های دیگر با مهربانی برخورد می‌کند. او که روی گونه چپ خود آثار زخم دارد، در دنیای فیزیکی با چشم‌های قهوه‌ای، موهای مواج و پوست سفید با کک‌ومک به تصویر کشیده شده. بااین‌حال در دنیای ارواح با چشمان آبی-خاکستری و موهای سفید ظاهر می‌شود. روحی به نام Sadnes همراه مارین می‌شود و به او کمک می‌کند که دختری لاغر با قد متوسط است و به نظر، 12-13 ساله می‌آید. او همچنین بازوی راستش را ازدست‌داده است. 

شخصیت sadness بازی The medium

جک اورکان، به‌عنوان مردی میان‌سال، بدون مو و با کت‌وشلوار رسمی به‌عنوان پدرخوانده مارین ظاهر می‌شود که کراوات و گیره کراوات معروفی دارد. شخصیت مهم بعدی، توماس است که تماس ناشناسی با مارین برقرار کرده و از او می‌خواهد به هتل نیوا برود. روح خبیثی به نام Maw یا ماو هم به‌عنوان شخصیت منفی به دنبال مارین است که قدی بلند و ظاهری لاغر اما ترسناک دارد. ریچارد شخصیت دیگری است که نقشی کلیدی در شکل‌گیری داستان داشته و در دنیای ارواح با شکلی کاملا غول‌پیکر، حداقل 4 بازو، پوستی لزج و سبز و چند شاخک زشت به تصویر کشیده می‌شود. از باقی شخصیت‌ها می‌شود به Hound، لی‌لی، رز، اورسلا و... اشاره کرد که اگر بخواهیم بیشتر از آنها صحبت کنیم، خطر لورفتن داستان بیشتر می‌شود. 

گیم‌پلی بازی مدیوم

بازی The Medium هیچ‌گونه مبارزه‌ای ندارد که سبب شده بسیاری از طرف‌داران ژانر اکشن و ترسناک بیان کنند هیجانی ندارد. فضای کلی بازی، در دنیای فیزیکی شامل ساختمان‌های مخروبه و رهاشده، فضاهای تاریک و اشیای مرموز مختلف است. بااین‌حال در دنیای ماورا، همه چیز به طرز دیگری چیده شده و نور و رنگ و سایه‌ها متفاوت هستند. کماکان که در طول بازی پیش می‌روید، شخصیت‌ها را شناخته و می‌توانید آنها را در دنیای فیزیکی و ماورا تشخیص دهید که ظاهری متفاوت دارند. همچنین می‌توانید اشکالی از آدم‌ها را ببینید که پیش چشمتان شکل می‌گیرند و خاطره‌ای را برایتان بازگو می‌کنند. به این شکل می‌توانید تکه‌های داستان را کنار هم بچینید.

مارین

یکی از اتفاقات دیگری که در بازی مدیوم به مارین کمک می‌کند به جست‌وجو پرداخته و موانع مختلف را از سر راه بردارد، تجربه خارج از بدن است. این تجربه مدت محدودی دارد و این زمان با محو شدن آرام‌آرام مارین نشان داده می‌شود. از دیگر نکات برجسته گیم پلی بازی مدیوم می‌شود به صحنه‌ها و قاب‌های سینمایی اشاره کرد که به شکل زیبایی، شبیه به دنیای واقعی هستند و تجربه جالبی برایتان رقم خواهند زد. 

تجربه DualSense

از مزایای تجربه این بازی در Ps5، لذت بازی با DualSense است. همان‌طور که گفتیم، مارین به‌عنوان شخصیت اصلی بازی The Medium، توانایی‌های ماورایی مختلفی دارد. یکی از آنها، انفجار ماورایی است که برای انجام آن نیاز به مقداری انرژی است. مارین با جست‌وجو در اطراف و بررسی اشیای مختلف می‌تواند این انرژی‌ها را یافته و جمع‌آوری کند. هرچه بیشتر این انرژی را شارژ کنید، سطح مقاومت دسته DualSense کمتر می‌شود. مارین همچنین در محیط بازی مدیوم، برای مقابله با خطرات و حمله خفاش‌ها، با استفاده از انرژی خود، سپری محافظتی می‌سازد. به لطف وجود افکت‌های لرزشی در نقاط مختلف دسته می‌توانید حس حمله آنها را به‌خوبی درک کنید. 

انفجار ماورایی

بااین‌حال درون دنیای تاریک و مبهم هتل نیوا، خطرات بزرگ‌تری هم هستند که حتی مارین قدرتمند از پس آنها برنمی‌آید. در این شرایط تنها  راه‌حل، مخفی شدن و نگه‌داشتن نفس برای جلوگیری از شناسایی توسط ارواح است. در این شرایط، بازخوردهای لمسی DualSense با گذشت زمان افکت‌های متفاوتی ارائه داده و نشان می‌دهند مارین تا پیش از اینکه مجبور به فرار شود، چقدر دیگر می‌تواند نفسش را حبس نگه دارد. یکی دیگر از بهترین تجربیاتی که در بازی The Medium با DualSense خواهید داشت، افکت‌های صدایی است. در طول بازی شما با موانع و دریچه‌هایی مواجه می‌شوید. برای عبور از آنها نیاز به استفاده از ابزاری مانند انواع آچار یا قیچی آهن‌بر دارید. صدایی که هنگام برش شنیده می‌شود، از بین دستان شما می‌آید و وقتی از DualSense پخش شود تأثیری کاملا طبیعی ایجاد خواهد کرد. 

سخن نهایی 

The Medium بازی هیجانی‌ای در ژانر ترسناک است که بسیار مبتنی بر داستان بوده و روایتی جالب برایتان دارد. در این بازی اثری از مبارزه نیست و بیشتر باید به حل معما و پازل بپردازید تا داستان کامل شود. مارین شخصیت اصلی بازی است که قدرت‌های ماورایی دارد و شما در طول بازی از دریچه دید او می‌توانید دودنیای فیزیکی و ماورایی را درآن‌واحد تجربه کنید. بااین‌حال به گفته بعضی، نبود مبارزه هیجان بازی را گرفته و پایان‌بندی هم چندان عالی نیست. اما به نظر ما لذت و هیجان ناشی از لرزش‌ها، سطوح مقاومت و صداهای که از DualSense منتشر می‌شوند هیجان و دلهره را بیشتر و بیشتر منتقل کرده و می‌توانند شوقتان را برای تجربه این بازی بالاتر ببرند. 

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

حجم
22 گیگابایت
سبک بازی
اکشن - ترسناک
تعداد بازیکن
یک نفره
مالتی پلیر - آنلاین
ندارد
خرید درون برنامه‌ای
ندارد
سازنده بازی
Bloober Team
ناشر بازی
Bloober Team
تاریخ عرضه
9 شهریور 1400
رده بندی سنی
بالای 17 سال
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
1,920,000 تومان
بازی The Medium برای پلی استیشن 5
بازی The Medium برای پلی استیشن 5
موجود شد ، خبرم کن
ناموجود
موجود شد ، خبرم کن

مشخصات کلی

حجم
22 گیگابایت
سبک بازی
اکشن - ترسناک
تعداد بازیکن
یک نفره
مالتی پلیر - آنلاین
خرید درون برنامه‌ای
سازنده بازی
Bloober Team
ناشر بازی
Bloober Team
تاریخ عرضه
9 شهریور 1400
رده بندی سنی
بالای 17 سال

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم