برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل اوپو مدل A53 دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت

Oppo A53 Dual Sim 128GB RAM 6GB Mobile Phone

Oppo A53 Dual Sim 128GB RAM 6GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10 
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 6 گیگابایت
  • دوربین  سه گانه : 13 - 2 - 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
6 گیگابایت
128 گیگابایت
10
4G
5000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Oppo A53

شرکت چینی اوپو که در هیاهوی بیماری کرونا و در اوایل سال 2021، توانست در بازار داخلی چین از ویوو و هوآوی سبقت بگیرد و به پرفروش‌ترین شرکت تولیدکننده گوشی های هوشمند در این بازار تبدیل شود، محصولات میان‌رده‌ای اقتصادی چشم‌گیری در سال 2020 معرفی کرده، که قطعا در فروش این شرکت، تاثیر زیادی داشته‌اند. یکی از این میان‌رده‌ای اقتصادی شایان توجه، اوپو آ 53 است.

در این مقاله، قصد داریم تا با بررسی اوپو آ 53 به کیفیت گوشی های تولیدی شرکت اوپو، نگاهی بی‌اندازیم، چراکه این شرکت در بازار ایران، چندان شناخته شده نیست. اوپو آ 53، با دوربین سه‌گانه، سخت‌افزار میان‌رده‌ای خوب، باتری حجیم و نمایشگر استاندارد خود و البته قیمت مختصر، قطعا یک میان‌رده اقتصادی باکیفیت به شمار می‌رود. در ادامه، این گوشی را با دقت بیش‌تری بررسی خواهیم کرد.

مقدمه‌ای بر تشریح Oppo A53

اوپو آ 53 به عنوان یک میان‌رده و در نگاه اول، یک تلفن هوشمند مناسب است. این گوشی با یک نمایشگر IPS‌ همراه شده، که وضوح HD را به کاربر خود عرضه می‌کند و می‌تواند برای مواردی مانند تماشای فیلم و سریال، خوب باشد. از طرفی دیگر، این نمایشگر، نرخ نوسازی 90 هرتزی را دارا است، که به سبب آن، می‌شود از این نمایشگر برای بازی‌های موبایلی نیز بهره برد.

باتری هم در زمینه بازی‌های موبایلی، حائز اهمیت بسیاری است، چراکه شارژدهی باتری برای افرادی که برای زمان طولانی مدتی به بازی‌های موبایلی می‌نشینند، ارتباط مستقیم با زمان بازی‌ آن‌ها دارد. باتری، خداراشکر، با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی معرفی شده و از این رو، یک باتری حجیم است. این باتری، هم‌چنین با شارژر سریع نیز همراه شده که با حضور آن، زمان شارژ نیز کاهش می‌یابد.

ازنظر سخت‌افزاری نیز اوپو آ 53 می‌تواند، خوب باشد. سخت‌افزار مورد نظر، بر پایه یک تراشه 11 نانومتری از شرکت کوالکام طراحی شده، که توانایی پردازش داده‌های نیمه‌سنگین را دارد و می‌شود برای بازی‌های غیر سنگین نیز روی آن حساب کرد. متاسفانه، این سخت‌افزار از فناوری نسل پنجم، پشتیبانی نمی‌کند، ولی با فناوری LTE همراه شده، که شاخه‌ای از فناوری نسل چهارم یا همان، فورجی است.

Oppo A53

طراحی و کیفیت ساخت اوپو آ 53

اوپو آ 53 را از هر طرف که نگاه می‌کنیم، به یک طراحی کاملا میان‌رده‌ای برمی‌خوریم. کوچک بودن قاب دوربین اصلی سه‌گانه، طراحی حسگر اثر انگشت، پیچ و تاب‌های پنل پشتی و حواشی پنل جلویی، همگی، مصداق این طراحی میان‌رده‌ای هستند که خوش‌بختانه، شامل جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز می‌شود. بر روی پنل پشتی، حسگر اثر انگشت مشهود است، که با طراحی حفره آمده؛ این طراحی، کمی قدیمی به‌نظر می‌رسد، ولی هنوز در میان گوشی‌ های میان‌رده‌ای اقتصادی، رواج دارد.

پنل جلویی اوپو آ 53، هم از جهاتی خوب است و هم بد. در اطراف نمایشگر آ 53، حواشی‌ای را شاهد هستیم، که در سمت راست، چپ و بالا، به یک اندازه، طراحی شده‌اند، ولی متاسفانه در پایین نمایشگر، ضخامت بیش‌تری دارند و همین ضخامت بیش‌تر، سبب شده تا طراحی، میان‌رده‌ای بشود. در گوشه بالایی نمایشگر نیز دوربین سلفی را می‌بینیم که با طراحی حفره، آمده و جاگیری مناسب را در کنار شعاع کم‌ دارد، بدین سبب، چندان با محتوای نمایشی کاربر اوپو آ 53، در تداخل نخواهد بود.

پنل پشتی هم مانند پنل جلویی، طراحی مناسبی در برخی موارد و طراحی نامناسبی در موارد دیگری را شامل می‌شود. طراحی نامناسب این پنل، به حسگر اثر انگشت حفره‌ای آن، مربوط است، که بیش‌تر در گوشی‌های قدیمی دیده می‌شد و حالا هم برای گوشی های اقتصادی، مورد استفاده است. در گوشه بالایی پنل پشتی، دوربین اصلی سه‌گانه، درون یک قاب مستطیلی دیده می‌شود و هر سه سنسور، در سمت چپ قاب هستند. پنل پشتی هم‌چنین، چند هایلایت را در برگرفته و در رنگ آبی نیز به دو قسمت سفید در بالا و آبی در پایین، تقسیم می‌شود.

طراحی فریم، طراحی‌ای است که برای گوشی های اوپو، زیاد استفاده شده. در این طراحی، دکمه پاور به سمت راست فریم می‌رود و کنترلرهای صدا نیز در سمت چپ فریم هستند. «Oppo A53» با ابعاد 163.9 در 75.1 در 8.4 میلی‌متر، وزن 186 گرم و رنگ‌های مشکی، آبی و سفید عرضه می‌شود.

نمایشگر اوپو آ 53

نه‌تنها اوپو آ 53، بلکه تمامی میان‌رده‌های اقتصادی با یک نمایشگر IPS می‌آیند و از این رو، استفاده از چنین نمایشگری برای این گوشی، جای ایراد ندارد. به هر حال، نمایشگرهای IPS می‌توانند، رنگ‌ها را به خوبی، نمایش دهند و هم‌چنین در مصرف باتری نیز عملکرد مناسبی دارند. نمایشگر، نرخ نوسازی 90 هرتزی را نیز عرضه می‌کند که به سبب وجود آن، اوپو آ 53 برای بازی‌های موبایلی نیز کیفیت نمایشی مناسبی خواهد داشت و جزئیات از دست نخواهد رفت.

نمایشگر، با وضوح HD معرفی شده، که این مورد هم در میان‌رده‌های اقتصادی، زیاد دیده می‌شود. این وضوح که به معنای رزولوشن 720 در 1600 پیکسلی است، برای تماشای فیلم و سریال نیز مناسبت دارد. رزولوشن یاد شده در کنار قطر 6.5 اینچی، تراکم پیکسلی 270 پیکسل بر هر اینچ را عرضه می‌کند. نمایشگر این گوشی، با مساحت 102 سانتی‌متر مربعی خود، 82.9 درصد از فضای پنل جلویی «Oppo A54» را در دست دارد.

Oppo A53

سخت‌افزار و نرم‌افزار اوپو آ 53

«Oppo A54» با رابط کاربری ColorOS 7.2 بر پایه اندروید 10 معرفی شده. این رابط کاربری در زمینه مصرف باتری با استفاده از حالت ذخیره نیروی خود، بسیار مشهور است و می‌تواند فقط با 5 درصد ظرفیت باقی‌مانده، 90 دقیقه برای چت‌ کردن در واتساپ، نیرو ذخیره کند. این رابط کاربری، فضای بسیار ساده‌ای دارد، که البته، بی‌شباهت به رابط کاربری‌های شرکت سامسونگ نیست.

سخت‌افزار اوپو آ 53، به عنوان یک سخت‌افزار میان‌رده‌ای، عملکرد خوبی داشته. این سخت‌افزار برای پردازش روان بازی‌هایی مانند فری‌فایر، مناسب است و می‌شود درمورد این بازی‌ها به آن، اتکا کرد. تراشه، محصول شرکت کوالکام است و بر پایه لیتوگرافی 11 نانومتری تولید شده. این تراشه که Snapdragon 460 نامیده می‌شود، یک مودم LTE‌ را به همراه دارد.

تراشه هشت‌هسته‌ای شرکت کوالکام، شامل چهار هسته Kryo 240 با نهایت فرکانس 1.8 گیگاهرتز در کنار چهار هسته Kryo 240 با بیشینه فرکانس 1.6 گیگاهرتز است. بر روی تراشه نیز پردازنده گرافیکی Adreno 610 لحاظ شده، که پردازنده گرافیکی مشهور و میان‌رده‌ای خوبی است و در کنار حافظه پرسرعت می‌آید. «Oppo A53» در سه نسخه به شرح زیر عرضه می‌شود:

  • رم 4 گیگابایت و حافظه داخلی 64 گیگابایت

  • رم 4 گیگابایت و حافظه داخلی 128 گیگابایت

  • رم 6 گیگابایت و حافظه داخلی 128 گیگابایت

Oppo A53

دوربین اوپو آ 53

اوپو آ 53 در زمینه دوربین، بسیار عادی عمل می‌کند و دوربین سه‌گانه اصلی آن، دقیقا یک دوربین میان‌رده‌ای است. سنسور اصلی این دوربین، یعنی حسگر 13 مگاپیکسلی عریض می‌تواند، عکس‌هایی با رنگ طبیعی بگیرد که البته، جزئیاتی را از دست می‌دهند و هم‌چنین، شامل نویز هستند. سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو نیز شامل نویز نسبتا زیادی است. سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق دوربین اصلی هم می‌تواند با ایجاد افکت‌های بوکه، عکس‌برداری پرتره سنسور اصلی را بهتر کند. دوربین اصلی «Oppo A54» از سنسورهای زیر تشکیل شده:

  • حسگر 13 مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی 25 میلی‌متر

  • حسگر 2 مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

  • حسگر 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

خوش‌بختانه، دوربین سلفی، کیفیت بالایی دارد و می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی، عکس‌های مناسبی ثبت کند. در زمینه عکس‌برداری چهره نیز این دوربین با استفاده از حالت پرتره، قادر به ثبت عکس‌های خوبی است. دوربین سلفی از یک لنز 16 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 تشکیل شده. هر دو دوربین سلفی و اصلی «Oppo A53» با کیفیت 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری می‌کنند.

باتری اوپو آ 53

بسیاری از میان‌رده‌های اقتصادی سری آ اوپو، که غیر نسل پنجمی هستند با یک باتری حجیم لیتیم-پلیمری 5000 میلی‌آمپر ساعتی می‌آیند و اوپو آ 53 نیز دقیقا از همین باتری، پیروی می‌کند. این باتری با استفاده از شارژر سریع 18 واتی شارژ می‌شود.

مشاوره در خرید اوپو آ 53

اوپو آ 53 با توجه به نمایشگر، سخت‌افزار و باتری آن، یکی از گوشی‌های اقتصادی بازار به شمار می‌رود که می‌تواند در رفع نیازهای یومیه کاربر و البته نیازهای نیمه‌سنگین آن، موثر باشد.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
August 2020
تاریخ شمسی
شهریور 1399
طول و عرض
163.9x75.1 میلی‌متر
ضخامت
8.4 میلی‌متر
وزن
186 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Qualcomm SM4250 Snapdragon 460
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته‌ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x1.8 GHz Kryo 240 & 4x1.6 GHz Kryo 240
پردازنده گرافیکی
Adreno 610
حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
270~
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass 3
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 5, 8, 38, 40, 41
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
سایز سنسور 1/3.06 اینچ
دریچه دیافراگم f/2.2
فاصله کانونی لنز 25 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depth
دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
سایز سنسور 1/3.06 اینچ
دریچه دیافراگم f/2.0
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
10
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 18 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
فیلم برداری
1080p@30fps
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل اوپو مدل A53 دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
گوشی موبایل اوپو مدل A53 دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
August 2020
تاریخ شمسی
شهریور 1399

طراحی

طول و عرض
163.9x75.1 میلی‌متر
ضخامت
8.4 میلی‌متر
وزن
186 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm SM4250 Snapdragon 460
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته‌ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x1.8 GHz Kryo 240 & 4x1.6 GHz Kryo 240
پردازنده گرافیکی
Adreno 610

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
270~
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass 3

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2<br />
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 2100<br />
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 5, 8, 38, 40, 41<br />
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
رادیو
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/3.06 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br /> فاصله کانونی لنز 25 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depth<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/3.06 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/2.0<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR<br /> 1080p@30fps
فیلم برداری
1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
10
پشتیبانی از زبان فارسی

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 18 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم