برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل وان پلاس مدل 8T Plus 5G دوسیم کارت ظرفیت 12/256 گیگابایت

OnePlus8T Plus 5G Dual Sim 256GB RAM 12GB Mobile Phone

OnePlus 8T Plus 5G Dual Sim 256GB RAM 12GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11
  • حافظه داخلی : 256 گیگابایت
  • مقدار رم : 12 گیگابایت
  • دوربین چهار گانه : 48 - 16 - 5 - 2 مگاپیکسل 
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 4500 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
12 گیگابایت
256 گیگابایت
Android 11
5G
4500 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی OnePlus 8T+ 5G

برند نو رسیده وان پلاس از همان ابتدای حضور خود در بازار گوشی های هوشمند توانست، چشم های خریداران را به خود خیره کند. این برند که اولین اسمارتفون خود را در یکی از روزهای اردیبهشت ماه سال 93 به بازار گوشی های هوشمند معرفی کرد؛ حالا دارد با ارائه اسمارتفون های به صرفه، زیبا و پرقدرت، برندهای مطرح را به رینگ مبارزه می کشاند. این برند چینی فقط در عرض شش سال، تبدیل به یکی از بزرگترین برندها در زمینه تولید و توزیع گوشی های هوشمند شد.

قیمت های اقتصادی محصولات این برند، جزو خصایصی است، که نمی توانیم به راحتی از کنار آنها گذر کنیم. در همان ابتدای کار، وان پلاس با معرفی اولین اسمارتفون خود، به حجم قابل توجهی از بازار گوشی های هوشمند، دسترسی پیدا کرد. «OnePlus One» به آن اندازه برای کاربران، جذاب بودف که سریعا پله های ترقی این شرکت را فراهم کردند. حالا در این مقاله، سعی داریم اسمارتفون جدیدی از سری پرچمدار 8 این شرکت را بررسی کنیم.

مقدمه ای بر تشریح مشخصات وان پلاس 8T+ 5G

هرچند که خود خانواده سری 8 به اندازه کافی جای بحث دارد، اما چیزی که درمورد اسم «OnePlus 8T+ 5G » بیش از همه چشم ما را می گیرد، پسوند نسل پنجمی است، که در ادامه نام آن آمده. فناوری نسل پنجم که تا به اینجای کار، با حواشی بسیاری همراه بوده، نسبت به فناوری نسل چهارم تا ده برابر، سریعتر عمل می کند. منظور ما از عمل کردن، دقیقا خود کلمه عمل کردن است. در مواقعی که یک خودرو هوشمند متصل به فناوری نسل پنجم در حال تصادف است، این فناوری با سرعت بالای خود می تواند از بروز تصادف، جلوگیری کند.

همانطور که متوجه شدهاید، عمده تمرکز فناوری نسل پنجم به اینترنت اشیا، معطوف شده- نه انتشار ویروس کرونا-. یکی از حواشی جالب و البته غیر علمی درمورد این فناوری، تاثیر آن بر انتشار ویروس کرونا است! این حاشیه نه بر مستندات علمی، بلکه به پیشروی چین در مورد این فناوری، ارتباط داده شده. چین یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان است؛ در سال 2019 این کشور از نظر تولید ناخالص ملی، دومین اقتصاد گسترده جهان شد. پس منطقی به نظر می آید که پرسرعت ترین اقتصاد جهان، در زمینه نسل پنجم هم یکی از پرسرعت ترین ها باشد.

برگردیم به سراغ «OnePlus 8T+ 5G ». «OnePlus 8T+ 5G » از نظر سخت افزاری، منافات زیادی با مدل «OnePlus 8T» ندارد و هر دو آن ها از ترکیب سخت افزاری یکسان ولی توانمند، سود می برند. هرچند که طراحی این دو اسمارتفون هم از یک منبع کلی، الهام گرفته شده؛ اما کمی که دقیق می شویم، تفاوت های بین این دو اسمارتفون به چشم می آیند.

OnePlus 8T+ 5G

وان پلاس 8T+ 5G: طراحی و کیفیت ساخت

با کمی بی رحمی می توانیم، طراحی «OnePlus 8T+ 5G » را به یکی از میانرده های شرکت سامسونگ تشبیه کنیم. طراحی این اسمارتفون با بازار گوشی های هوشمند، همخوانی دارد و حقیقتا زیبا است. پنل جلویی که از گوریلا گلس 5 بهره می برد با نمایشگر بزرگ و دوربین سلفی، همراه شده. پنل پشتی هم که از همان جنس گوریلا گلس 5 است، لیاقت همراهی دوربین اصلی چهارگانه را دارد. فریم آلومینومی هم مقادیر کنترلرهای صدا، دکمه پاور، درگاه شارژ Type-C و اسلات سیمکارت را بر روی خود جاداده.

در نخستین نگاه به پنل جلویی «OnePlus 8T+ 5G » نخواهیم توانست، جلوی شگفت زدگی خود را بگیریم. در اینجا حواشی اطراف نمایشگر با وجود حضور داشتن، محسوس نیستند. این حواشی که در دورتادور نمایشگر این اسمارتفون، حضور دارند، نتوانسته اند حجم قابل توجهی از فضای آن را اشغال کنند. در زیر این نمایشگر، حسگر اثر انگشت، قرار گرفته و در بالای آن، دوربین سلفی با جاگیری مناسب و طراحی مدرن حفره به اجزای سازنده «OnePlus 8T+ 5G » اضافه شده.

پنل پشتی با وجود اینکه از جنس شیشه است، اما تا جایی که می تواند، از جذب اثر انگشت کاربر «OnePlus 8T+ 5G » خودداری می کند. در میان پنل، لوگوی شرکت وانپلاس طراحی شده و بار دیگر این شرکت در پایین پنل و با متن ONEPLUS معرفی شده است. درگوشه بالایی این پنل، دوربین اصلی چهارگانه درون یک قاب مستطیلی شکل، حضور دارد.

فریم «OnePlus 8T+ 5G » دو نکته قابل توجه دارد؛ یکی ضخامت کم آن و دیگری، در یک طرف نبودن دکمه پاور و کنترلرهای صدا. «OnePlus 8T+ 5G » با ابعاد 160.7 در 74.1 در 8.4 میلی متر، وزن نامعلوم و رنگ های نقره ای و سبز عرضه می شود. گواهینامه IP68 ضد آب و گرد و غبار بودن «OnePlus 8T+ 5G » را تضمین می کند؛ اما باید توجه داشته باشید، که منظور از آب، آبی نیست که عمق داشته باشد.

وان پلاس 8T+ 5G: نمایشگر

بعد از چندین بار، چنگ زدن وان پلاس به نمایشگرهای خمیده، حال شاهد یک نمایشگر تخت برای «OnePlus 8T+ 5G » هستیم. پنل نمایشی Fluid AMOLED که از فناوری HDR10+ پشتیبانی می کند، با «OnePlus 8T+ 5G » همراه است. پنل نمایشی مذکور تا به اینجا توانسته، دسترسی این اسمارتفون به حسگر اثر انگشت زیرصفحه ای را مقدور سازد و در ادامه هم رضایت کاربران دوستدار تماشای فیلم و بازی را فراهم می آورد.

رزولوشن بالای این نمایشگر، کار را برای اهل فیلم و سریال، راحتتر هم می کند. رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، تراکم پیکسلی 402 پیکسل بر هر اینچ را به دنبال خود می کشد. نرخ نوسازی 120 هرتز هم در حین بازی های موبایلی و اسکرول کردن های سریع، توجه کاربر «OnePlus 8T+ 5G » را جلب خواهد کرد. نکته دیگر درمورد نمایشگر این اسمارتفون، حالت Always-On-Display یا همان AOD است.

 این حالت، سبب می شود، نمایشگر در زمانی که اسمارتفون شما، بیکار رها شده، نمایشگر با حداقل توان مصرفی، اعلان ها و ساعت را به شما گزارش کند؛ این حالت با احتساب رابط کاربری «OnePlus 8T+ 5G » بسیار جذاب خواهد بود. نمایشگر فوق که از محافظت کورنینگ گوریلا گلس 5 برخوردار است، با قطر 6.55 اینچی و مساحت 103.6 سانتی متر مربعی خود، تا 87 درصد از قاب جلویی «OnePlus 8T+ 5G » را در اختیار دارد. 

OnePlus 8T+ 5G

وان پلاس 8T+ 5G: سخت افزار و نرم افزار

«OnePlus 8T+ 5G » اندروید 11 و رابط کاربری OxygenOS 11 را در کنار خود دارد. رابط کاربری یاد شده، از جمع پرکاربردترین ها است. حالت AOD که در بخش قبل از آن یاد کردیم، از رابط کاربری های One UI سامسونگ به رابط کاربری OxygenOS 11 آمده اند؛ اما در OxygenOS 11 کاربر، 12 گزینه برای طراحی گرافیکی AOD دارد. حقیقتا هر یک از این گزینه ها از دیگری، جذابتر هستند. حالت جذاب دیگری که برای این رابط کاربری موجود است، حالت دارکمود، نام دارد. حالت تاریک، در بسیاری از رابط کاربری های دیگر نیز اعمال شده، اما در اینجا، زیبایی آن، دوچندان است.

چیپست 7 نانومتری شرکت کوالکام هم به اندازه رابط کاربری، توجه ما را جلب می کند. هرچند که این چیپست از مدل گیمینگ خود، یک سروگردن، پایین تر است، اما توانایی های آن را نباید دست کم گرفت. چیپست فوق که با نام Snapdragon 865 شناخته می شود، در تست های بنچمارک، امتیازات خوبی کسب کرده و این مارا به ترکیب سخت افزاری «OnePlus 8T+ 5G » امیدوار می کند.

چیپست هشت هسته ای یاد شده از یک هسته Kryo 585 با حداکثر فرکانس 2.84 گیگاهرتز، سه هسته Kryo 585 با بیشینه فرکانس 2.24 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 585 با ماکسیمم فرکانس 1.8 گیگاهرتز، تشکیل شده. در کنار این چیپست، مودم Snapdragon X55 5G به «OnePlus 8T+ 5G » قابلیت بهره برداری از فناوری نسل پنجم را داده.

عضو مهم دیگر ترکیب سخت افزار «OnePlus 8T+ 5G » چیپست گرافیکی پرقدرت آن است. این چیپست گرافیکی، سبب می شود تا این اسمارتفون را برای پردازش بازی هایی با حداکثر گرافیک، مناسب بشماریم. پردازنده گرافیکی Adreno 650 به همراه رم 12 گیگابایتی، حداکثر توان پردازشی را به این اسمارتفون می بخشند. تنها ایراد ترکیب سخت افزاری مورد بحث، تک شعبه بودن آن است؛ به طوری که «OnePlus 8T+ 5G » در یک نسخه با رم 12 گیگابایت و حافظه داخلی 256 گیگابایت، عرضه می شود.

وان پلاس 8T+ 5G: دوربین

درون قاب مستیطلی شکل دوربین اصلی «OnePlus 8T+ 5G » که قبلا به مختصات آن اشاره کردیم، چهار سنسور اصلی به صورت حرف L چیده شده اند و در بالای قسمت طول مختصاتی این حرف، فلش دوگانه ال ای دی آمده. لنز اصلی که به لرزشگیر اپتیکال، مجهز است؛ توانایی نسبتا بالایی دارد، اما نمی شود آن را با پرچم-داران گرانقیمت، مقایسه کرد. با احتساب گشودگی دریچه دیافراگم این لنز می توانیم، به عکسبرداری در محیط های کمنور، امید داشته باشیم. دوربین اصلی «OnePlus 8T+ 5G » شامل چهار سنسور زیر است:

  •         لنز 48 مگاپیکسلی عریض (Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 و فاصله کانونی 26 میلیمتر
  •         لنز 16 مگاپیکسلی فوق عریض (Ultra Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی 14 میلی متر و زاویه دید 123 درجه
  •         لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4
  •         سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

هرچند که سنسور ماکرو در عکسبرداری از سوژه های بسیار نزدیک، خوب عمل می کند؛ اما نمی توانیم به سنسور تشخیص عمق این دوربین برای عکسبرداری پرتره دل، دل ببندیم. دوربین اصلی به لطف چیپست توانای این اسمارتفون با کیفیت 4K و سرعت های 30 و 60 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری می کند. اما دوربین سلفی که یک لنز 16 مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 را یدک میکشد، قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد. 

OnePlus 8T+ 5G

وان پلاس 8T+ 5G: باتری

زمانی که به باتری «OnePlus 8T+ 5G » میرسیم، موضوع کمی پیچیده می شود. این باتری لیتی,م-پلیمری از دو بخش مجزا 2250 میلی آمپر ساعتی، تشکیل شده. این سیاست رفتاری را برای سریعتر شارژ شدن «OnePlus 8T+ 5G » اعمال کرده اند. «OnePlus 8T+ 5G » از شارژ سریع 65 واتی پشتیبانی می کند که در عرض 39 دقیقه، باتری 4500 میلی آمپر ساعتی این اسمارتفون را به حداکثر ظرفیت آن می رساند.

مشاوره در خرید وان پلاس 8T+ 5G

یک اسمارتفون مناسب باید به همراه فاکتورهای مهمی که در بالا، راجب آن ها بحث کردیم، عرضه بشود. «OnePlus 8T+ 5G » از جمله اسمارتفون هایی است، که می توانیم به آن صفت خوب را نسبت دهیم. اسمارتفون فوق با کارایی بالایی که در زمینه های متفاوت دارد، برای هر قشر از مصرف کنندگان، یک گزینه ویژه به حساب می آید. 

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
October 2020
تاریخ شمسی
مهر 1399
طول و عرض
160.7x74.1 میلی متر
ضخامت
8.4 میلی متر
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Snapdragon 865 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x2.84 GHz Kryo 585 & 3x2.42 GHz Kryo 585 & 4x1.8 GHz Kryo 585
پردازنده گرافیکی
Adreno 650
حافظه داخلی
256 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 3.1
مقدار RAM
12 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
Fluid AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.55 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
402~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
CDMA 800 / 1700 / 1900
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 28, 29, 30, 34, 38, 39, 40, 41, 46, 48, 66, 71
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
2, 25, 41, 66, 71 Sub6/mmWave
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
سایز سنسور 1/2.0 اینچ
دریچه دیافراگم f/1.7
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
لرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین دوم
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide
˚123
سایز سنسور 1/3.6 اینچ
دریچه دیافراگم f/2.2
فاصله کانونی لنز 14 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth
دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
Dual-LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
سایز سنسور 1/3.06 اینچ
دریچه دیافراگم f/2.4
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
Auto-HDR
1080p@30fps, gyro-EIS
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
ندارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4500 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 65 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر فشار سنج ( Barometer )
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps, Auto HDR, gyro-EIS
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل وان پلاس مدل 8T Plus 5G دوسیم کارت ظرفیت 12/256 گیگابایت
گوشی موبایل وان پلاس مدل 8T Plus 5G دوسیم کارت ظرفیت 12/256 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
October 2020
تاریخ شمسی
مهر 1399

طراحی

طول و عرض
160.7x74.1 میلی متر
ضخامت
8.4 میلی متر
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Snapdragon 865 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x2.84 GHz Kryo 585 & 3x2.42 GHz Kryo 585 & 4x1.8 GHz Kryo 585
پردازنده گرافیکی
Adreno 650

حافظه

حافظه داخلی
256 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 3.1
مقدار RAM
12 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
Fluid AMOLED
اندازه صفحه نمایش
6.55 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
402~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900<br /> CDMA 800 / 1700 / 1900
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 28, 29, 30, 34, 38, 39, 40, 41, 46, 48, 66, 71
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
2, 25, 41, 66, 71 Sub6/mmWave
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/2.0 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/1.7<br /> فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF<br /> لرزشگیر OIS
رزولوشن عکس دوربین دوم
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide<br /> ˚123<br /> سایز سنسور 1/3.6 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br /> فاصله کانونی لنز 14 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
Dual-LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/3.06 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/2.4<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
Auto-HDR<br /> 1080p@30fps, gyro-EIS
فیلم برداری
4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps, Auto HDR, gyro-EIS

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر فشار سنج ( Barometer )
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4500 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 65 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم