برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل وان پلاس مدل Nord N10 5G دوسیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت

  • سیستم عامل : اندروید 10
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 6 گیگابایت
  • دوربین چهار گانه : 64 - 8 - 2 - 2 مگاپیکسل 
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 4300 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
6 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 10
5G
4300 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی OnePlus Nord N10 5G

شرکت چینی وانپلاس در این 7 سال فعالیت خود در بازار گوشیهای هوشمند، هیچ شکست قابل ملاحظهای نداشته و این موضوع بسیار هیجانانگیز است. تولیدات این شرکت، طراحیهای زیبا و سختافزارهای توانمند دارند. اکثر تولیدات این برند، بر خواص ویژه خود مبتنی هستند؛ اما در میان تولیدات وانپلاس، اسمارتفونهایی پیدا میشوند، که خاصیت ویژهای ندارند، اما از نظر کیفیت در بالاترین سطح هستند.

حال که فناوری نسل پنجم به بازار گوشیهای هوشمند، راه پیدا کرده، شرکت وانپلاس نیز با این فناوری، منطبق شده و بسیاری از اسمارتفونهای خود را با این فناوری همراه میکند. اسمارتفون مورد بحث این مقاله، ضمن بهرهبری از فناوری نسل پنجم، از آن دسته اسمارتفونهایی است، که خاصیت ویژهای ندارند، اما با سختافزار و اجزای سازنده تنومند، منتشر میشوند. اسمارتفون « OnePlus Nord N10 5G » یک اسمارتفون اقتصادی و قابل بحث است.

مقدمهای بر تشریح وانپلاس Nord N10 5G

دیدن یک اسمارتفون با سختافزار پرقدرت و فناوری نسل پنج، به همراه یک قیمت مقرون به صرفه، همیشه جذاب و جالب بوده. « OnePlus Nord N10 5G » که از جمله این اسمارتفونها است، با طراحیهای زیبای شرکت وانپلاس، ارزش بیشتری برای بازار گوشیهای هوشمند، پیدا کرده. این اسمارتفون، ضمن خوشدستی و کارایی بالا، یک باتری حجیم را نیز حمل میکند. اما آنچه درمورد « OnePlus Nord N10 5G » بیشتر از همه، چشم ما را میگیرد، فناوری نوپای نسل پنج و رابط کاربری جذاب آن است.

فناوری نسل پنجم، که دقت خود را بر سرعت بیشتر و اینترنت اشیا، متمرکز کرده، حال دارد در بازار گوشیهای هوشمند، غوغا بهپا میکند. اما این فناوری به چه دردی میخورد و چرا اصلا باید به دنبال اسمارتفونهای نسل پنجمی برویم؟ همانطور که ذکر شد، سرعت، یکی از ارکان اساسی این فناوری است؛ بهطوری که یک کاربر نسل پنجمی، چند برابر سرعت بیشتری نسبت به یک کاربر نسل چهارمی، تجربه خواهد کرد. 

البته شایعات زیادی، حول محور این فناوری گردیده و به نقل از مقدمه باشگاه خبرنگاران جوان، ریشه این شایعات در ناشناخته بودن این فناوری میباشد. شایعاتی از قبیل، تاثیر فناوری نسل پنجم بر همهگیری و شیوع ویروس کرونا، یا سرطانزا بودن این فناوری. قسمت اول، چندان قابل بحث نیست، اما برای رد این ادعا، تحلیل منصفانهای خواهیم کرد تا شما دست خالی این بحث را ترک نکنید.

دوستان تئوری توطئهباور میگویند: چین در گسترش فناوری نسل پنجم دخیل است و بههمین دلیل میتوان آن را مهر تاییدی بر تاثیر این فناوری بر گسترش شیوع کرونا دانست. چین یکی از سریعترین و گستردهترین اقتصادهای جهان است؛ باور به اینکه بگوییم چین بر گسترش فناوری نسل پنجم، دخل دارد، پس این فناوری مسموم شده؛ به این شباهت دارد که بگوییم، چون یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اسمارتفون در جهان، یک ایرپاد تولید کرده، پس آن ایرپاد، ذهن مارا کنترل میکند، همینقدر غیرمنطقی. باید برگردیم سر بررسی « OnePlus Nord N10 5G ».

OnePlus Nord N10 5G

وانپلاس Nord N10 5G: طراحی و کیفیت ساخت

اگر کمی نامنصف باشیم، طراحی « OnePlus Nord N10 5G » را به یک یا چندتا از میانردههای سامسونگ گره میزنیم. این طراحی کلی که در بسیاری از میانردههای بازار گوشیهای هوشمند، حضور دارد، شرکت سازنده را به دردسر آزمون و خطای یک طراحی جدید نمیاندازد. پنل جلویی که با گوریلا گلس 3 همراه است، با نمایشگر نسبتا بزرگ، دوربین سلفی و اسپیکر تماس، درگیر شده. پنل پشتی پلاستیکی، دوربین اصلی و حفره حسگر اثر انگشت را همراهی میکند. فریم پلاستیکی هم با کنترلرهای صدا، دکمه پاور، اسپیکرها، اسلات سیمکارت، جک 3.5 میلیمتر هدفون و درگاه شارژ Type-C تزئین شده.

پنل جلویی « OnePlus Nord N10 5G » یک طراحی بینقص دارد. حواشی اطراف نمایشگر، باریک و کاملا متقارن هستند. حتی از حواشی که عمدتا به عنوان پلشتی -عفونت- طراحی شمرده میشوند، نمیتوان ایرادی گرفت. فقط در قسمت پایینی پنل، حاشیهها کمی از حالت تقارن خود خارج شدهاند که برای میانردههایی مانند « OnePlus Nord N10 5G » یک امر طبیعی است.

بینقصی طراحی پنل جلویی « OnePlus Nord N10 5G » در بالای آن، بیشتر عیان میشود. حفره دوربین سلفی که در « OnePlus Nord N10 5G » شاهد آن هستیم، گاهی اوقات یک طراحی نابهسامان دارد؛ مثلا حفره در میان صفحه، قرار میگیرد و به محتوای نمایشی کاربر، لطمه میزند یا اینکه حفره، شعاع زیادی دارد. اما شکر خدا در طراحی « OnePlus Nord N10 5G » حفره در گوشه قرار گرفته و شعاع آن، بسیار کم است.

برخلاف پنل جلویی، پنل پشتی، طراحی درستی را حمل نمیکند. پنل پشتی « OnePlus Nord N10 5G » با اینکه از جنس پلاستیک است، اما بسیار صیقلی و جاذب اثر انگشت، طراحی شده. در قسمتی از این پنل، حفره حسگر اثر انگشت را میبینیم، که به قول خودمان، یک طراحی دموده است. دوربین سلفی هم با طراحی همیشگی میانردهها همراه شده. دوربین سلفی در یک قاب مستطیل شکل و در گوشه بالایی پنل، حضور دارد.

اما فریم نازک « OnePlus Nord N10 5G » مانند پنل جلویی و برخلاف پنل پشتی، طراحی درستی را حمل میکند. در سمت راست فریم نازک این اسمارتفون، دکمه پاور را میبینیم و در سمت چپ آن، کنترلرهای صدا را. عمدتا در کمتر اسمارتفونی، این دو مولفه در جهات مخالف، حضور دارند. « OnePlus Nord N10 5G » با ابعاد 163 در 74.7 در 9 میلیمتر، وزن 190 گرم و در رنگ مشکی عرضه میشود. لازم است بدانید که رنگ مشکی، رنگ انتخابی وانپلاس نبوده و در اصل رنگ این اسمارتفون به صورت یخ نیمهشب ترجمه میشود.

وانپلاس Nord N10 5G: نمایشگر

از آن رو که « OnePlus Nord N10 5G » یک میانرده اقتصادی است، با پنل نمایشی مخصوص میانردهها معرفی شده. پنل نمایشی IPS LCD که از نوع پنلهای نمایشی السیدی است، زاویه دید مناسب و توان مصرفی کمی دارد. این پنل نمایشی به لطف توان مصرفی کم آن، با باتری « OnePlus Nord N10 5G » مدارا خواهد کرد. البته نباید به دلیل همهگیر بودن این پنل، آن را ناقابل بدانیم.

رزولوشن بالای این نمایشگر، عیار زیاد آن را اثبات خواهد کرد. رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل که در این نمایشگر شاهد آن هستیم، با توجه به قطر، مقدار تراکم پیکسلی 406 پیکسل بر هر اینچ را به دست ما خواهد داد. نرخ نوسازی 90 هرتز هم از جمله موارد قابل بحث این نمایشگر است. نرخ مذکور را میتوان از طریق دسترسی به تنظیمات تا مقدار 60 هرتز کاهش داد.

البته این نمایشگر با وجود محدویتهای سختافزاریای که دارد، نمیتواند از قابلیتهای جذاب رابط کاربری « OnePlus Nord N10 5G » در حالت Always-On-Display استفاده کرد، زیرا نمایشگر این اسمارتفون، اصلا از این حالت پشتیبانی نمیکند. نمایشگر فوق با قطر 6.49 اینچی و مساحت 101.7 سانتیمتر مربعی خود، چیزی در حدود 83 درصد از پنل جلویی « OnePlus Nord N10 5G » را در اختیار دارد. 

OnePlus Nord N10 5G

وانپلاس Nord N10 5G: سختافزار و نرمافزار

« OnePlus Nord N10 5G » با رابط کاربری OxygenOS 10.5 مبتنی بر اندروید 10 عرضه میشود؛ البته امید داریم که این اسمارتفون به اندروید 11 و OxygenOS 11 نیز دستدرازی کند. اما بههر حال رابط کاربری OxygenOS 10.5 جذابیتهای خود را دارد و نمیتوانیم آن را چندان مورد سرزنش قرار داد. 

در این رابط کاربری، شاهد دستیارهای صوتیای مانند الکسا و استادیا هستیم. حالت تاریک یا دارک مورد در این رابط کاربری، زیباتر شده و ارتقاهای جزئیای نیز داشته. برنامه گالری هم با حداکثر امکان طبقهبندی، معرفی شده که با کاربر « OnePlus Nord N10 5G » اجازه دسترسی سریع به اکثر موارد را خواهد  داد.

این رابط کاربری کاربردی با سختافزار توانمند این اسمارتفون همراه میشود. چیپست 8 نانومتری توانای این اسمارتفون، توسط شرکت کوالکام و برای گوشیهای هوشمند اقتصادی نسل پنجمی ساخته شده. چیپست فوق که با نام Snapdragon 690 5G شناخته میشود، توانایی کموبیش بالایی دارد و ایراد خاصی به آن وارد نیست.

این چیپست هشتهستهای از دو هسته Kryo 560 Gold با بیشینه فرکانس 2.0 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 560 Silver با حداکثر فرکانس 1.7 گیگاهرتز تشکیل شده. این چیپست نسل پنجمی، امید کاربران صنعت گیمینگ را فراهم میآورد. بر روی این چیپست توانا، چیپست گرافیکی Adreno 619L سوار است، که کاراییای در حدواندازه کارایی خود پردازنده دارد. « OnePlus Nord N10 5G » در یک نسخه سختافزاری با رم 6 گیگابایت و حافظه داخلی 128 گیگابایت عرضه میشود.

وانپلاس Nord N10 5G: دوربین

در قاب مستطیلی شکل دوربین اصلی « OnePlus Nord N10 5G » که حاوی کمی برآمدگی است، سنسورهای اصلی دوربین، بهصورت حرف L چیده شدهاند و در بالای آنها، فلش الایدی آمده. با دسترسی کاربر به حالت Nightscape این دوربین میتوانیم، به عکسهای مناسب در فضایی که نور کم دارند، به خوبی عمل کند. دوربین اصلی « OnePlus Nord N10 5G » متشکل از سنسورهای زیر است:

  • لنز 64 مگاپیکسلی عریض (Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8

  • لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.3 و گستره دید 119 درجه

  • لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

  • سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

با اینکه در دوربین اصلی « OnePlus Nord N10 5G » شاهد یک ترکیب مناسب هستیم، اما شاید نتوانیم روی سنسورهای ماکرو و تشخیص عمق آن حساب کنیم؛ هرچند که سنسور ماکرو در عکسبرداری از سوژههای نزدیک، با حجم زیادی ارفاق، مناسبت دارد. دوربین سلفی هم از یک لنز 16 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.1 تشکیل شده. 

OnePlus Nord N10 5G

وانپلاس Nord N10 5G: باتری

باتری لیتیم-پلیمری « OnePlus Nord N10 5G » تا 30 ساعت، تماس نسل سومی، 15 ساعت وبگردی و 15 ساعت تماشای محتوای ویدئویی پاسخگو است. این باتری 4300 میلیآمپر ساعتی، یکی از مقصران اصلی ضخامت نسبتا زیاد این اسمارتفون بوده. کاربران صنعت بازی میتوانند روی « OnePlus Nord N10 5G » که از شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی میکند، حساب ویژهای باز کنند.

مشاوره در خرید وانپلاس Nord N10 5G

اسمارتفون فوق با قابلیتهای زیادی که دارد، یک قیمت اقتصادی را یدک میکشد. « OnePlus Nord N10 5G » از جمله اسمارتفونهایی است، که میتوانند ضمن راضی نگه داشتن کاربر خود، بودجه کمی را طلب کند. « OnePlus Nord N10 5G » تقریبا برای تمام متقاضیان مناسب و درخورد توجه است. 

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
November 2020
تاریخ شمسی
آبان 1399
طول و عرض
163x74.7 میلی متر
ضخامت
9 میلی متر
وزن
190 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Qualcomm SM6350 Snapdragon 690 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.0 GHz Kryo 560 Gold & 6x1.7 GHz Kryo 560 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 619L
حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.49 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
406~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 CDMA 800 / 1900
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 20, 28, 38, 39, 40, 41, 66
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 7, 28, 41, 66, 78 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wideسایز سنسور 1/1.72 اینچدریچه دیافراگم f/1.8ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومترفوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide˚119دریچه دیافراگم f/2.3
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depthدریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع macroدریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
دریچه دیافراگم f/2.1
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR1080p@30/60fps, gyro-EIS
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4300 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 30 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60/120fps; gyro-EIS
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات(4)
رتبه‌بندی کلی
5
4 نظرات
اقا واقعا گوشی خوبیه من طرفدار سر سخت وان پلاسم بخاطر همینم این گوشیو گرفتم به غیر از اینکه یکم توی کالاف داغ میکنه هیچ مشکلی نداره. دوربینش هم خیلی خوبه

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل وان پلاس مدل Nord N10 5G دوسیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
گوشی موبایل وان پلاس مدل Nord N10 5G دوسیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
November 2020
تاریخ شمسی
آبان 1399

طراحی

طول و عرض
163x74.7 میلی متر
ضخامت
9 میلی متر
وزن
190 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm SM6350 Snapdragon 690 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.0 GHz Kryo 560 Gold & 6x1.7 GHz Kryo 560 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 619L

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS 2.1
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.49 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
406~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 CDMA 800 / 1900
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 20, 28, 38, 39, 40, 41, 66
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 7, 28, 41, 66, 78 SA/NSA
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wideسایز سنسور 1/1.72 اینچدریچه دیافراگم f/1.8ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومترفوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide˚119دریچه دیافراگم f/2.3
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depthدریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع macroدریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
دریچه دیافراگم f/2.1
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR1080p@30/60fps, gyro-EIS
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60/120fps; gyro-EIS

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4300 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 30 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم