برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل نوکیا XR20 5G دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت

 Nokia XR20 5G Dual Sim 128GB RAM 6GB Mobile Phone

 Nokia XR20 5G Dual Sim 128GB RAM 6GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 6 گیگابایت
  • دوربین دو گانه: 48 - 13 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلمیر 4630 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
6 گیگابایت
128 گیگابایت
اندروید 11
5G
48 - 13 مگاپیکسل
4630 میلی‌آمپر/ساعت
توضیحات

نقد و بررسی نوکیا ایکس آر ۲۰

تا حالا، چیزی راجب گوشی‌ای که روبرتو کارلوس آن را شوت کرده شنیده‌اید؟ نوکیا ایکس آر ۲۰، گوشی هوشمند جان‌سختی است که برای اثبات دوام بدنه، توسط روبرتو کارلوس و لیزا زیموش، شوت شده. گوشی های جان سخت به طور کلی دوام بالایی دارند و راه‌های اثبات سختی بدنه‌های آن‌ها نیز زیاد است، اما شوت کردن، چیز غریبی به نظر می‌رسد و برای این ایده ناب باید دست مدیر تبلیغات شرکت نوکیا را بوسید. به هر حال، نوکیا ایکس آر ۲۰ در یک جمله، گوشی هوشمند جان‌سخت نوکیا است.

این گوشی با قیمت ۵۵۰ دلاری معرفی شده و بدنه سهمگینی دارد؛ شاید وقت آن باشد تا در جوک‌های خود، نام نوکیا ۱۱۰۰ را با نام نوکیا ایکس آر ۲۰ تعویض کنید. نوکیا ایکس آر ۲۰، علاوه بر بدنه مقاوم با پشتیبانی از فناوری فایو جی آمده که توسط تراشه‌ای میان‌رده‌ای مقدور شده. این گوشی را در ادامه به طور دقیق، بررسی خواهیم کرد.

مقدمه‌ای بر تشریح نوکیا ایکس آر ۲۰

مشخصا آن‌چه درمورد این گوشی، به عنوان نقطه عطف شناخته می‌شود، طراحی آن است. بدنه سرسخت نوکیا ایکس آر ۲۰، توانسته گواهینامه‌های مختلفی را اخذ کند که بر همین موضوع سرسختی نوکیا ایکس آر ۲۰ دلالت دارند. البته این گوشی به دلیل بدنه سخت، دارای ضخامت بسیار زیادی است که البته با توجه به نوع کاربری آن، طبیعی به‌نظر می‌رسد و جای ایراد چندانی هم ندارد.

سخت‌افزار نوکیا ایکس آر ۲۰ به عنوان یکی از اقتصادی‌ترین سخت‌افزارهای نسل پنجمی شناخته می‌شود. تراشه این گوشی که محصول لیتوگرافی ۸ نانومتری است به شرکت کوالکام و سری ۴۰۰ تراشه‌های این شرکت تعلق دارد. این تراشه، علی‌رغم لیتوگرافی مناسب، چندان دست بالا گرفته نمی‌شود، ولی برای امور عادی و داده‌های نیمه‌سنگین، گزینه خوبی به‌نظر می‌رسد. تراشه مورد بحث، یک مودم فایو جی نیز دارد.

در زمینه نمایشگر، نوکیا خیلی عادی عمل کرده و رحمت چندانی به خود نداده. پنل نمایشی IPS برای قاب جلویی نوکیا ایکس آر درنظر گرفته شده. این نمایشگر، وضوح FHD را ارا‌ئه می‌دهد و نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی دارد. در کنار این نرخ نوسازی، نهایت نرخ روشنایی ۵۵۰ نیتی می‌آید. نمایشگر، توسط مقاوم‌ترین نسخه گوریلا گلس محافظت می‌شود که البته برای این گوشی سرسخت، طبیعی است.

باتری‌ای از نوع لیتیم-پلیمری در زیر قاب‌های نوکیا ایکس آر ۲۰ حاضر است. این باتری که ظرفیت ۴۶۳۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد، از فناوری‌های شارژ سریع بی‌سیم و شارژ سریع، سود می‌برد. دوربین اصلی از دو سنسور تشکیل شده و سنسور اصلی آن هم، یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی عریض است. دوربین سلفی این گوشی نیز شامل یک سنسور ۸ مگاپیکسلی عریض می‌شود.

طراحی و کیفیت ساخت نوکیا ایکس آر ۲۰

همان‌طور که احتمالا، فهمیده‌اید، طراحی این گوشی بسیار بحث‌برانگیز است؛ طراحی‌ای ضخیم که در پنل جلویی، ما را به یاد برخی از محصولات جدید اپل می‌اندازد و در پنل پشتی هم، خیلی شبیه به اعضای معروف خانواده نوت ۹ ردمی است. این طراحی بر روی فریم ضخیم خود از حسگر اثر انگشت میزبانی می‌کند که نتیجه ادغام با دکمه پاور است.

نوکیا ایکس آر ۲۰ در مرحله اول، گواهینامه IP67 را دارد که بر مقاومت این گوشی در برابر گردوغبار و عمق ۱.۵ متری آب برای ۱ ساعت، دلالت می‌کند. گواهینامه دیگر این گوشی هم MIL-STD-810H است که می‌گوید نوکیا ایکس آر ۲۰ در برابر شوک و ضربه، مقاوم‌سازی شده. این گوشی می‌تواند در دمای زیر منفی ۲۰ درجه سانتی گراد و بالای ۵۵ درجه سلسیوس از خود مقاومت نشان دهد. نوکیا ایکس آر ۲۰ از سقوط ۱.۸ متری بر روی سطح سخت نیز جان سالم به در می‌برد.

پنل جلویی، خیلی خوب به‌نظر می‌رسد. این پنل دارای حواشی نسبتا ضخیمی در اطراف خود است، که بر خلاف دیگر حواشی ضخیم، حالت جذابی دارند؛ البته کمی هم از قاب بر روی پنل جلویی آمده که این مورد، چندان دلچسب نیست. در بالای نمایشگر نوکیا ایکس آر ۲۰، شاهد دوربین سلفی هستیم که طراحی حفره را با خود آورده.

پنل پشتی، که خطوطی کم‌عمق بر روی تمامی نقاط آن دیده می‌شوند، فقط دوربین اصلی دوگانه را با خود آورده. قاب مربعی شکل این دوربین در وسط پنل است، ولی به‌نظر می‌رسد که زیادی به سمت پایین پنل آمده. دو سنسور دوربین اصلی و دو فلش ال‌ای‌دی به صورت ضربدری، درون این قاب، حاضر هستند.

فریم، در زیر، درگاه شارژ تایپ سی و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را شامل می‌شود که بر خلاف انتظارات، درپوش ندارند. در سمت چپ فریم هم، کلیدی را می‌بینیم که به احتمال قوی، فراخوان فیزیکی دستیار گوگل است و بر روی بسیاری از محصولات موتورولا، لحاظ شده. «Nokia XR20» با ابعاد ۱۷۱.۶ در ۸۱.۵ در ۱۰.۶ میلی‌متر، وزن زیاد ۲۴۸ گرم و رنگ‌های آبی و مشکی عرضه می‌شود.

نمایشگر نوکیا ایکس آر ۲۰

کلا پیدا کردن پنل نمایشی‌ای جز پنل نمایشی IPS در میان گوشی های نوکیا، کار سختی است. ایکس آر ۲۰ هم با چنین پنل نمایشی‌ای معرفی شده که آن را مناسب گوشی های میان‌رده‌ای می‌دانند و مستقل از کیفیت ساخت بالا، نوکیا ایکس آر ۲۰ هم یک گوشی میان‌رده‌ای است. این اسمارتفون، وضوح FHD را دارد که مقدار قابل توجهی به شمار می‌رود. مورد مهم دیگری که در زمینه نمایشگر، مطرح است، محافظ آن یعنی گوریلا گلس ویکتوس بوده که سرسخت‌ترین نسخه گوریلا گلس به شمار می‌رود.

نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی نمایشگر هم مقدار عادی و استاندارد بازار است که در کنار نهایت نرخ روشنایی ۵۵۰ نیتی می‌آید. رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی نمایشگر هم، مورد مهمی است که از هم‌جواری قطر ۶.۶۷ اینچی سود می‌برد و تراکم پیکسلی مناسب ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ را ثمره می‌دهد. نمایشگر مورد بحث با مساحت ۱۰۷.۴ سانتی‌متر مربعی خود، ۷۶.۸ درصد از فضای پنل جلویی «Nokia XR20» را در دست گرفته.

سخت‌افزار و نرم‌افزار نوکیا ایکس آر ۲۰

نوکیا با وجود سال‌های طویل زیست خود و فعالیت در زمینه‌های مختلف، رابط کاربری به‌خصوصی ندارد و به همین دلیل، «Nokia XR20» بدون رابط کاربری و با اندروید ۱۱ عرضه می‌شود. نوکیا، قول داده که این گوشی، تا سه سال، آپدیت‌های امنیتی شرکت نوکیا را دریافت می‌کند که درمورد گوشی های دیگر سری ایکس نوکیا نیز صادق است. 

این گوشی از لحاظ سخت‌افزاری در زمره گوشی های میان‌رده قرار می‌گیرد که قبلا هم به آن اشاره کردیم. تراشه موجود بر روی نوکیا ایکس آر ۲۰، تراشه‌ای نسبتا پرتکرار در میان گوشی های فایو جی اقتصادی است و با نام Snapdragon 480 5G شناخته می‌شود که بر پایه لیتوگرافی ۸ نانومتری توسط شرکت نامی کوالکام تولید شده و دارای توانایی پردازشی نسبتا خوبی است.

تراشه هشت‌هسته‌ای Snapdragon 480 5G از دو هسته Kryo 460 با نهایت فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و شش هسته Kryo 460 با بیشینه فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز تشکیل شده و از همراهی تراشه گرافیکی خوب Adreno 619 سود می‌برد. «Nokia XR20» در یک نسخه با رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و نسخه دیگری با رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت در دسترس است.

دوربین نوکیا ایکس آر ۲۰

دوربین اصلی دوگانه ایکس آر ۲۰ با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی عریض همراهی می‌شود که گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 را دارد. این دوربین، کیفیت مناسبی داشته، ولی در زمینه ثبت جزئیات، عملکرد نسبتا ضعیفی دارد که البته میان گوشی های میان‌رده‌ای، امری طبیعی به شمار می‌رود. سنسور دیگر دوربین اصلی هم حسگر ۱۳ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 و گستره دید ۱۲۳ درجه است.

دوربین سلفی که با طراحی حفره بر روی پنل جلویی این گوشی دیده می‌شود، از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 تشکیل شده و کیفیت خوبی دارد، ولی برای عکاسی سلفی حرفه‌ای، توصیه نمی‌شود. هر دو دوربین اصلی و سلفی «Nokia XR20» با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کنند.

باتری نوکیا ایکس آر ۲۰

نوکیا برای ایکس آر ۲۰ با توجه به لیتوگرافی ۸ نانومتری و نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی، یک باتری ۴۶۳۰ میلی‌آمپر ساعتی که از نوع لیتیم-پلیمری است را مناسب دیده. «Nokia XR20» از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی و شارژ سریع بی‌سیم ۱۵ واتی، پشتیبانی می‌کند.

مشاوره در خرید نوکیا ایکس آر ۲۰

برخلاف، طیف وسیعی از گوشی های سرسخت جدید، نوکیا ایکس آر ۲۰ از فناوری نسل پنجم پشتیبانی می‌کند که امتیاز جدی‌ای برای آن است. این گوشی، کیفیت ساخت بالایی دارد که آن را برای استفاده در محیط‌های فیزیکی سخت، مناسب جلوه می‌دهد. شما می‌توانید گوشی سرسخت نوکیا را از فروشگاه دیجیدو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
2021 July
تاریخ شمسی
مرداد 1400
طول و عرض
171.6x81.5 میلی‌متر
ضخامت
10.6 میلی‌متر
وزن
248 گرم
مقاومت در برابر آب
دارد
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Qualcomm SM4350 Snapdragon 480 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته‌ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.0 GHz Kryo 460 & 6x1.8 GHz Kryo 460
پردازنده گرافیکی
Adreno 619
حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.67 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
واحد روشنایی
550 nits
تراکم پیکسلی
395~
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass Victus
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
CDMA 800 / 1900
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
CDMA2000 1xEV-DO
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 20, 25, 26, 28, 30, 38, 40, 41, 48, 66, 71
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
2, 5, 25, 38, 41, 48, 66, 77, 78 SA/NSA

اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
دوگانه
مشخصات دوربین
48 - 13 مگاپیکسل
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/1.8
سایز سنسور 1/2.25 اینچ
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF

رزولوشن عکس دوربین دوم
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide
دریچه دیافراگم f/2.4
˚123
سایز سنسور 1/3.0 اینچ
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
فلش
Dual-LED dual-tone
سایر قابلیت‌های دوربین


Zeiss optics,second LED flash, HDR, panorama
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
دریچه دیافراگم f/2.0
سایز سنسور 1/4.0 اینچ
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 11
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4630 میلی‌آمپر/ساعت
حسگر شتاب سنج (Accelerometer)
دارد
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر فشار سنج ( Barometer )
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
1080p@30fps
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل نوکیا XR20 5G دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
گوشی موبایل نوکیا XR20 5G دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
2021 July
تاریخ شمسی
مرداد 1400

طراحی

طول و عرض
171.6x81.5 میلی‌متر
ضخامت
10.6 میلی‌متر
وزن
248 گرم
مقاومت در برابر آب
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm SM4350 Snapdragon 480 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته‌ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.0 GHz Kryo 460 & 6x1.8 GHz Kryo 460
پردازنده گرافیکی
Adreno 619

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.67 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
واحد روشنایی
550 nits
تراکم پیکسلی
395~
محافظت از صفحه نمایش
Corning Gorilla Glass Victus

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)<br /> CDMA 800 / 1900<br />
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100<br /> CDMA2000 1xEV-DO<br />
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 20, 25, 26, 28, 30, 38, 40, 41, 48, 66, 71<br />
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
2, 5, 25, 38, 41, 48, 66, 77, 78 SA/NSA<br /> <br />
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
دوگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/1.8<br /> سایز سنسور 1/2.25 اینچ<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF<br /> <br />
رزولوشن عکس دوربین دوم
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide<br /> دریچه دیافراگم f/2.4<br /> ˚123<br /> سایز سنسور 1/3.0 اینچ<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر<br />
فلش
Dual-LED dual-tone
سایر قابلیت‌های دوربین
<br /> <br /> Zeiss optics,second LED flash, HDR, panorama
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
دریچه دیافراگم f/2.0<br /> سایز سنسور 1/4.0 اینچ<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر<br />
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps<br />
فیلم برداری
1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
اندروید 11

حسگر ها

حسگر شتاب سنج (Accelerometer)
حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر فشار سنج ( Barometer )
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4630 میلی‌آمپر/ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم