برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 1.4 دوسیم کارت ظرفیت 3/64 گیگابایت

Nokia 1.4 Dual Sim 64GB RAM 3GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10 
  • حافظه داخلی : 64 گیگابایت
  • مقدار رم : 3 گیگابایت
  • دوربین دوگانه : 8 - 2  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 4000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
3 گیگابایت
64 گیگابایت
Android 10
4G
4000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Nokia 1.4

شرکت نوکیا که آن را به عنوان اولین تولیدکننده گوشی میشناسیم، چند وقتی است، که درمورد تولید اسمارتفونهای پرچمدار ساکت مانده. البته نباید به اشتباه این ابرشرکت خوشهای را فقط در تولید لوازم الکترونیکی دخیل بدانیم. غول تکنولوژی فنلاندی، در زمینه جنگافزارها تا کاغذ و موسیقی، پیشینه دارد. احتمالا شما هم معروفترین مدل جهان را دیدهاید، همان لوگوی شرکت سینمایی کلمبیا پیکچرز؛ در حقیقت این شرکت هم تحت مالکیت ابرشرکت نوکیا است.

با تمام این اوصاف و موفقیتها، شرکت نوکیا که زمانی حکمران بازار گوشیهای غیر هوشمند بوده، در بازار گوشیهای هوشمند، عملکر مناسبی نداشته. این شرکت که در زمینه تولید پرچمداران، چند سالیاست که حرفی نزده، در زمینه تولید میانردهها، صحبتهای زیادی کرده. میانردههایی که نوکیا تولید میکند، عمدتا با یک قیمت فوق اقتصادی و کارایی نسبتا بالا همراه میشوند. جالب است که بدانید، میانردههای نوکیا، گاهی اوقات با پسوند جالب 4. به بازار میآیند؛ اسمارتفونهایی مانند « Nokia 1.4».

مقدمه ای بر تشریح نوکیا 1.4

از نامگذاری جالب این اسمارتفون که بگذریم، سریعا به قیمت اقتصادی آن برمیخوریم. قیمت فوقالعاده این اسمارتفون، یقینا با کمی کمکاری همراه است. البته کاربر « Nokia 1.4» هنگام خرید آن باید در نظر داشته باشد، که اسمارتفون مورد انتخاب آن، چه قیمتی را حمل میکند. بحث قیمت یک اسمارتفون، کارایی آن را تعیین کرده و همراه آن در بازار گوشیهای هوشمند است. البته قیمت کم « Nokia 1.4» به معنی ناچیز بودن عملیاتهای آن نیست و این اسمارتفون 110 یورویی، ویژگیهای مناسبی برای یک کاربر معمولی دارد. 

این ویژگیهای مناسب، در اولین خصیصه قابل مشاهده « Nokia 1.4» یعنی طراحی آن دیده میشوند. طراحی این اسمارتفون، طراحی مدرن بازار نیست و طراحی آن، کمی به بازار اسمارتفونهای قدیمی شباهت دارد. البته در حال حاضر، گوشیهای هوشمند میانرده و پرچمدار بسیاری به سراغ این طراحی رفتهاند که در اصل جانگیری دوباره طراحیهای قدیمی است. موضوع طراحی این اسمارتفون، زمانی بیخ پیدا میکند، که به پنل پشتی آن نگاه میکنیم.

در این پنل، دوربین اصلی بیش از هر المان دیگری، خودنمایی میکند. دوربین اصلی « Nokia 1.4» در حدواندازه قیمت آن است و ما نمیتوانیم، از یک اسمارتفون 110 یورویی، انتظاری در حد یک پرچمدار 1500 دلاری داشته باشیم. دوربین اصلی « Nokia 1.4» به لطف برخی محدودیتهایی که باعث و بانی آنها، پردازنده این اسمارتفون است، گاهی اوقات کمکاری خواهد کرد. در ادامه این مقاله، ضمن بررسی دوربین و پردازنده، دیگر اقسام مهم این اسمارتفون را بررسی خواهیم کرد.

Nokia 1.4

نوکیا 1.4: طراحی و کیفیت ساخت

قبلتر هم ذکر شد که طراحی این اسمارتفون، یک طراحی مدرن نبوده و در اصل، بازگشت بازار گوشی‌های هوشمند به طراحیهای قدیمی است. این طراحیهای قدیمی به لطف تجربه بصری کاربر، خوشایند خواهند بود. پنل جلویی با نمایشگر، اسپیکر تماس و دوربین سلفی، مزین شده. پنل پشتی در برگیرنده دوربین اصلی دوگانه و حفره حسگر اثر انگشت است. فریم نیز با کنترلرهای صدا، دکمه پاور، اسلات سیمکارت، درگاه شارژ microUSB و جک 3.5 میلیمتری هدفون، تزئین شده.

در پنل جلویی « Nokia 1.4» یک طراحی کمابیش درست را میبینیم. قبلتر هم اسمارتفونهایی در این حدواندازه قیمت را دیده بودیم، ولی اکثر هم قیمتهای « Nokia 1.4» با طراحیهایی همراه هستند، که میشود آنها را تا صبح سرزنش کرد؛ اما طراحی پنل جلویی این اسمارتفون، مناسب است. حواشی نمایشگر « Nokia 1.4» را میتوان، تقریبا متقارن دانست، در قسمت پایینی نمایشگر، حواشی کمی به داخل نمایشگر آمدهاند تا نام برند نوکیا بتواند، جاگیری کند. در قسمت بالایی نمایشگر هم دوربین سلفی را میبینیم، که با طراحی مناسب ناچ، معرفی شده.

حقیقت امر این است که از یک اسمارتفون 110 یورویی، انتظار حسگر اثر انگشت نمیرود. اما « Nokia 1.4» با طراحی نسبتا قدیمی حفره حسگر اثر انگشت آمده، که کمی خوشحال کننده است. هر چند که این طراحی را قدیمی میدانیم، اما باید لنگه کفش را در بیابان غنیمت بشماریم. در میان پنل پشتی « Nokia 1.4» دوربین اصلی را میبینیم، که با یک قاب دایرهای مانند، به این پنل اضافه شده.

در قسمتی از فریم، با دیدن درگاه شارژ microUSB کمی حال ما ناخوشایند خواهد شد. این درگاه شارژ چندان خریداری ندارد، اما حضور آن بر روی « Nokia 1.4» بیایراد است. « Nokia 1.4» با ابعاد 166.4 در 76.8 در 9.7 میلیمتر، وزن 178 گرم و رنگهای مشکی، بنفش و آبی عرضه میشود. البته نوکیا این رنگها را با نامهای آبدره، زغال چوبی و غروب، معرفی کرده!

نوکیا 1.4: نمایشگر

زمانی که بحث درمورد یک میانرده 110 یورویی به نمایشگر آن میرسد، عمدتا ترس و لرز یک پنل نمایشی TFT را داریم. این پنلهای نمایشی، از زاویه دید خوبی برخوردار نیستند و کاربر آنها برای مشاهده محتوای خود باید دقیقا در روبهروی آنها بنشیند؛ اما شکر خدای عزوجل، « Nokia 1.4» با یک پنل نمایشی مناسب برای میانردهها به بازار گوشیهای هوشمند معرفی شده. پنل نمایشی IPS LCD که آن را در این اسمارتفون میبینیم، هم زاویه دید خوبی دارد و هم با باتری این اسمارتفون، سازش خواهد کرد.

نکته ترسناک دیگر درمورد نمایشگرهای میانرده، رزولوشن پایین آنها است. اما « Nokia 1.4» از این مرحله هم سربلند بیرون میآید. رزولوشن 720 در 1600 با اینکه بیشترین مقدار ممکن نیست، اما از استاندارد مناسبی برخوردار است. با درنظر گرفتن رزولوشن و قطر این نمایشگر، میتوانیم، تراکم پیکسلی 269 پیکسل را برای نمایشگر « Nokia 1.4» حساب کنیم.

قطری که از آن نام بردیم، مقدار کمی نیست و به کار کاربران اهل فیلم و سریال خواهد آمد. نمایشگر « Nokia 1.4» با قطر 6.52 اینچی و مساحت 102.6 سانتیمتر مربعی خود، چیزی در نزدیکی 80 درصد از پنل جلویی را در اختیار دارد. درکل با درنظرگیری قیمت این اسمارتفون، میتوانیم به نمایشگر آن، نمره قبولی را بدهیم.

Nokia 1.4

نوکیا 1.4: سختافزار و نرمافزار

« Nokia 1.4» با اندروید 10 نسخه Go edition همراه خواهد بود. نسخه مذکور، توسط شرکت گوگل برای اسمارتفونهایی با سختافزارهای نسبتا ضعیف طراحی شده؛ این نسخه به کمک اسمارتفونهای ضعیف میآید، تا این اسمارتفونها از اندرویدهای جدید بیبهره نمانند. البته اندروید « Nokia 1.4» قابلیت ارتقا به اندروید 11 نسخه Go edition را دارد.

از چند خط بالا، حدس زدهاید که در اینجا قرار نیست، یک سختافزار فوق حرفهای را ببینید. تراشه این اسمارتفون با اینکه ساخت دست شرکت کوالکام است، اما برای پردازشهای سنگین، مناسبت ندارد. لیتوگرافی 28 نانومتری این چیپست که با نام Snapdragon 215 شناخته میشود، برای کاربران « Nokia 1.4» کمی ناراحتکننده خواهد بود.

این چیپست چهارهستهای از هستههای ترکیبی ساخته نشده و متشکل از چهار هسته Cortex-A53 با بیشینه فرکانس 1.3 گیگاهرتز است. دوشادوش این تراشه، چیپست گرافیکی Adreno 308 میآید، که کارایی ان در قد و قواره خود پردازنده است. درکل، ترکیب سختافزاری « Nokia 1.4» برای پردازشهای سنگین توصیه نمیشود. « Nokia 1.4» در سه نسخه به شرح زیر عرضه خواهد شد:

  • 1 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی

  • 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی

  • 3 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی

نوکیا 1.4: دوربین

ذکر دوباره قیمت 110 یورویی « Nokia 1.4» در بخش دوربین آن که برای کاربران، اهمیت بالایی دارد، بیمورد نیست. درقاب دایرهای دوربین اصلی « Nokia 1.4» یک دایره ثانویه نیز حضور دارد، محیط آن به رنگ بدنه درخواهد آمد. دورن دایره ثانویه، یک بیضی با خروج از مرکز یک بیضی عادی به شکل عمودی، حاوی فلش الایدی است. اگر راسهای کانونی بیضی فلش الایدی را امتداد دهید، دو سنسور اصلی دوربین را قطع خواهید کرد. دوربین اصلی « Nokia 1.4» با اینکه یک طراحی جالب دارد، اما قابل مقایسه با دوربینهای میانردههای گرانتر نیست. کیفیت این دوربین در حدواندازه قیمت 110 یورویی آن است.

دوربین اصلی « Nokia 1.4» یک لنز 8 مگاپیکسلی عریض در کنار یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو دارد. شاید بتوان بر روی سنسور ماکرو این اسمارتفون برای عکسبرداری از سوژههای نزدیک، حساب نهچندان غنیای باز کرد. دوربین سلفی « Nokia 1.4» متشکل از یک لنز 5 مگاپیکسلی است. هر دو دوربین سلفی و اصلی با کیفیت 720 و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری میکنند.

Nokia 1.4

نوکیا 1.4: باتری

بحث درمورد « Nokia 1.4» در قسمت باتری آن، جذابتر خواهد شد. هرچند که گاهی اوقات در اسمارتفونهایی که با « Nokia 1.4» همقیمت هستند، باتریهای لیتیم-یونی را میبینیم، اما « Nokia 1.4» با یک باتری حجیم لیتیم-پلیمری، روانه بازار شده. حجم 4000 میلیآمپر ساعتی این باتری، قطعا کاربر آن را راضی نگه خواهد داشت.

مشاوره در خرید نوکیا 1.4

بخاطرآوردن دوباره قیمت « Nokia 1.4» در انتهای این بحث، بیایراد خواهد بود. قطعا قیمت 110 یورویی این اسمارتفون، کمی محدودیت به آن اعمال خواهد کرد. این اسمارتفون برای پردازشهای سنگین و استفادههای دشوار مناسب نیست، اما کاربران عادی با خواستههای معمول خود، از این اسمارتفون راضی خواهند بود.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
February 2021
تاریخ شمسی
بهمن 1399
طول و عرض
166.4x76.7 میلی متر
ضخامت
8.7 میلی متر
وزن
178 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Qualcomm Snapdragon 215
پردازنده ‌مرکزی
چهار هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
Quad-core 1.3 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی
Adreno 308
حافظه داخلی
64 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
eMMC 5.1
مقدار RAM
3 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.52 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
269~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 4.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
micro USB v2.0
دوربین
دوگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
لیزر AF
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع macro
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR
دوربین سلفی
5 مگاپیکسل
سایر قابلیت های دوربین سلفی
720p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4000 میلی آمپر بر ساعت
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
فیلم برداری
720p@30fps
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات(3)
رتبه‌بندی کلی
5
3 نظرات
باطریش خیلی خوبه ولی چون فست شارژ نیست حدودا 4ساعت زمان میبره تا کامل شارژ شه

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 1.4 دوسیم کارت ظرفیت 3/64 گیگابایت
گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 1.4 دوسیم کارت ظرفیت 3/64 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
February 2021
تاریخ شمسی
بهمن 1399

طراحی

طول و عرض
166.4x76.7 میلی متر
ضخامت
8.7 میلی متر
وزن
178 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm Snapdragon 215
پردازنده ‌مرکزی
چهار هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
Quad-core 1.3 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی
Adreno 308

حافظه

حافظه داخلی
64 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
eMMC 5.1
مقدار RAM
3 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.52 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
269~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 4.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
رادیو
درگاه اتصال کابلی
micro USB v2.0

دوربین

دوربین
دوگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> لیزر AF
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع macro
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR
دوربین سلفی
5 مگاپیکسل
سایر قابلیت های دوربین سلفی
720p@30fps
فیلم برداری
720p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4000 میلی آمپر بر ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم