برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia C1 Plus دوسیم کارت ظرفیت 1/16 گیگابایت

Nokia C1 PlusDual Sim 16GB RAM 1GB Mobile Phone

Nokia C1 Plus Dual Sim 16GB RAM 1GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10 
  • حافظه داخلی : 16 گیگابایت
  • مقدار رم : 1 گیگابایت
  • دوربین  : 5  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم یون 2500 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
کمتر از 2 گیگابایت
16 گیگابایت
Android 10
4G
2500 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Nokia C1 Plus

شرکت نوکیا با وجود این که اولین گوشی جهان را تولید کرده، اما در زمینه تولید اسمارتفون ها، چندان حرفی برای گفتن ندارد. این شرکت که قبلا در تولید گوشی های هوشمند، پرکارتر بود، امروزه تولیدات خود را به اسمارتفون های میانرده فوق اقتصادی محدود کرده و دامنه تولیدات خود را گسترش نمی دهد. سری های متفاوتی که از این شرکت می بینیم، پای خود را از میانرده ها بالاتر نمی گذارند.

یکی از این سری ها که تولیدات آن را می توانیم، ابراقتصادی بشناسیم، عمدتا طراحی های قدیمی و سخت‌افزارهای نسبتا خوبی دارند. بسیاری از تولیدات این سری با تراشه های چهارهسته ای همراهی می‌شوند، که چندان جالب توجه نیست. از سخت افزار که بگذریم، طراحی ها نیز چندان مورد توجه نیستند، اما با قیمت هایی که این شرکت برای خط تولید C لحاظ می کند، می توانیم چشم خود را بر روی اینگونه مسائل ببندیم.

مقدمه ای بر تشریح مشخصات نوکیا سی 1 پلاس

از نامگذاری «Nokia C1 Plus » اینطور برداشت می شود، که مدل ارتقا یافته «Nokia C1 » باشد؛ حقیقتا «Nokia C1 Plus » نسبت به «Nokia C1 » پیشرفت کرده، اما این پیشرفت ها به قدری زیاد نیستند، که بتوانیم این مدل را نسخه پلاس «Nokia C1 » بشماریم. اسمارتفون فوق با اینکه یک مدل پلاس حقیقی نیست، اما کارایی های آن با تجه به قیمت ذکر شده، مناسب است؛ ولی کمی ضعف طراحی دارد.

طراحی «Nokia C1 Plus » با اینکه در هم قیمت های آن دیده می شود، اما ممکن است اسباب رنج کاربران این اسمارتفون را فراهم بیاورد. این طراحی را که اکثرا در اسمارتفون های اولیه دیدهایم، چندان در بازار گوشی های هوشمند، طرفدار ندارد؛ اما در حالت کلی، این پنل جلویی است، که نقطه ضعف این طراحی نامیده می شود و طراحی پنل پشتی «Nokia C1 Plus » تاحدودی قابل حضم است و می توان با آن کنار آمد.

سخت افزار نیز مانند طراحی، با قیمت تقریبی 70 دلاری این اسمارتفون مناسبت دارد و نمی شود از «Nokia C1 Plus » انتظاری بیش از قیمت آن داشت. سخت افزاری که از آن صحبت می کنیم، برای کاربری های معمولی مناسب است، اما زمانی که بحث به کاربری های سنگین تر می رسد، این سخت افزار، ارزش خود را از دست می دهد. در ادامه این بحث، ضمن پرداختن به سخت افزار، دیگر وجوه مهم «Nokia C1 Plus » را بررسی خواهیم کرد.

 Nokia C1 Plus

نوکیا سی 1 پلاس: طراحی و کیفیت ساخت

طراحی «Nokia C1 Plus » را نه در اسمارتفون های امروزی، بلکه در اسمارتفون های قدیمی باید پیدا کنیم. این طراحی که دیگر به قول خودمان دموده شده، شاید باعث از دست دادن بازار شود، اما حقیقتا با قیمت این اسمارتفون همخوانی دارد. بسیاری از اسمارتفون های دیگر که با «Nokia C1 Plus » در یک بازه قیمتی حضور دارند، همین طراحی را با نقص های بیشتری حمل میکنند و به نوعی می توان ادعا کرد که نوکیا، توان خود را برای این طراحی صرف کرده.

اما ناتوانی نوکیا، زمانی که به نبود حسگر اثر انگشت در «Nokia C1 Plus » برمی خوریم، عیان می شود. امروزه حسگر اثر انگشت، یک عضو حیاتی برای اسمارتفون ها شمرده می شود و نبود آن، کاربران را به سمت رمزهای چندکاراکتری و پترن های دشوار سوق می دهد. حقیقتا، غیبت حسگر اثر انگشت در اسمارتفون‌هایی با این قیمت، عجیب نیست و ما باید با توجه به قیمت این اسمارتفون، انتظارات خود را معین کنیم.

پنل جلویی «Nokia C1 Plus » با اسپیکر تماس، دوربین سلفی و موارد مربوط به آن و همچنین نمایشگر، تزئین شده. پنل پشتی در اختیار دوربین اصلی یگانه است. فریم نیز میزبانی مقادیر کنترلرهای صدا، دکمه پاور، جک 3.5 میلی متر هدفون و درگاه شارژ microUSB که کمی قدیمی به نظر می رسد، را بر عهده گرفته.

پنل جلویی «Nokia C1 Plus » طراحی قدیمی و کمی نادرستی دارد. حواشی اطراف نمایشگر «Nokia C1 Plus » نسبت به مدل «Nokia C1 » کمی بیشتر هستند و این موضوع، ابهت مدل پلاس را پایین می آورد. در بالای نمایشگر این اسمارتفون، دوربین سلفی، فلش الایدی و اسپیکر تماس را میبینم. در سمت راست اسپیکر، فلش ال ای دی و در سمت چپ آن، دوربین سلفی حضور دارد. در پایین نمایشگر هم، لفظ نوکیا قابل مشاهده است، که نشان از رگ و ریشه «Nokia C1 Plus » دارد.

نام نوکیا برای دومین بار در پنل پشتی و در میانه آن تکرار شده. اگر نتوانیم، درجه تیرگی رنگ پنل پشتی «Nokia C1 Plus » و «Nokia C1 » را به یاد داشته باشیم، قطعا نخواهیم توانست که از روی پنل های پشتی این دو اسمارتفون این ها را از یکدیگر تشخیص دهیم. در عکس هایی که cityhub.co.ke از «Nokia C1 Plus » منتشر کرده، حسگر اثر انگشت را می بینیم؛ اما بسیاری از سایت های معتبر و حتی سایت خود شرکت نوکیا به حضور این حسگر، اشاره ای نداشته اند.

«Nokia C1 Plus » با ابعاد 149.1 در 71.2 در 8.8 میلی متر، وزن 146 گرم و رنگهای قرمز و آبی عرضه می‌شود. «Nokia C1 Plus » نسبت به «Nokia C1 » کمی بزرگتر شده، اما وزن آن کمتر است. نوکیا درمورد این اسمارتفون، طراحی و دیگر اجزای آن، ادعاهایی داشته که در ادامه بحث به آنها نیز خواهیم پرداخت.  Nokia C1 Plus

نوکیا سی 1 پلاس: نمایشگر

نوکیا درمورد نمایشگر «Nokia C1 Plus » ادعا کرده که هیچ موقع به این خوبی نبوده. این ادعا چندان نیازی به پرداختن ندارد، چراکه صحت این ادعا با گفتن آن، زیر سوال رفته؛ هرچند که پنل نمایشی IPSLCD که شاهد حضور آن هستیم، برای یک میانرده مناسبت دارد، اما بهترین نیست. این پنل نمایشی از زاویه دید مناسب و توان مصرفی کمی سود می برد.

رزولوشن نمایشگر «Nokia C1 Plus » نسبت به مدل «Nokia C1 » افزایش چشمگیری داشته و تنها در اینجاست که تفاوت مدل پلاس با مدل غیر پلاس احساس می شود. رزولوشن تعریف شده برای «Nokia C1 Plus » مقدار 720 در 1440 پیکسل است، ولی برای «Nokia C1 » مقدار 480 در 960 پیکسل ذکر شده. تراکم پیکسلی این نمایشگر نیز افزایش داشته و ما با مقدار 295 پیکسل بر هر اینچ طرف هستیم.

قطر نمایشگر «Nokia C1 Plus » و «Nokia C1 » یکسان و 5.45 اینچ است. مساحت نیز تغییری نکرده و مقدار 76.7 سانتیمتر مربع برای هر دو این اسمارتفون ها ذکر شده؛ اما در قسمت طراحی هم نقل شد که نمایشگر «Nokia C1 Plus » نسبت به «Nokia C1 » فضای کمتری در اختیار دارد و این مقدار از 72.7 درصد از پنل جلویی به مقدار 72.2 درصد، نزول کرده.

نوکیا سی 1 پلاس: سخت افزار و نرم افزار

تغییر مهم دیگری که شاهد آن هستیم، ارتقا مدل اندروید 9 پای گوادیشن در «Nokia C1 » به اندروید 10 گوادیشن در «Nokia C1 Plus » است. نسخه گوادیشن یا Go edition توسط شرکت گوگل و برای سخت افزارهای ضعیف ساخته شده. این نسخه از اندروید برای بسیاری از هم قیمت های «Nokia C1 Plus » موجود است و با دیدن ان، وحشت زده نخواهیم شد.

در بخش بالایی، متوجه سخت افزار نه چندان مناسب این اسمارتفون شدید. یک چیپست چهارهسته ای که از هسته های ترکیبی ساخته نشده، وظیفه پردازشی این اسمارتفون را بر عهده دارد. هرچند که «Nokia C1 » با چهار هسته 1.3 گیگاهرتز عرضه شده، اما «Nokia C1 Plus » یک پیشرفت حداقلی داشته و با چهار هسته 1.4 گیگاهرتزی همراه است؛ ولی «Nokia C1 Plus » مانند «Nokia C1 » در یک نسخه با رم 1 گیگابایت و حافظه داخلی 16 گیگابایت عرضه خواهد شد.

نوکیا سی 1 پلاس: دوربین

طراحی دوربین این اسمارتفون، دقیقا مانند مدل قبلی خود است. در اینجا نیز تنها سنسور دوربین اصلی درکنار فلش ال ای دی خود درون یک قاب بیضی شکل و در میان قاب پشتی قرار دارد. دوربین اصلی «Nokia C1 Plus » از یک سنسور 5 مگاپیکسلی بهره می برد؛ درمورد گشودگی دریچه دیافراگم این دوربین، صحبتی نشده، ولی احتمالا سنسور این دوربین، مانند «Nokia C1 » با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 به کاربران عرضه می شود.

دوربین سلفی نیز، دقیقا مانند مدل قبلی است؛ یک سنسور 5 مگاپیکسلی به همراه فلش ال ای دی. دوربین‌های سلفی و اصلی «Nokia C1 Plus » فقط در یک مورد نسبت به «Nokia C1 » ارجحیت دارند و آن هم حضور حالت HDR است. دوربین های اصلی و سلفی این اسمارتفون با کیفیت 720 و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری می کنند.

 Nokia C1 Plus

نوکیا سی 1 پلاس: باتری

با اینکه وزن کمتر «Nokia C1 Plus » نسبت به «Nokia C1 » ما را نسبت به یک باتری ضعیف تر آگاه می کرد، اما حجم باتری «Nokia C1 Plus » دقیقا با نسخه دیگر آن یکی است. هر دو این باتری ها از نوع باتریهای لیتیوم-یونی با چگالی انرژی بالا بوده اند و ظرفیت هر دو آن ها، 2500 میلی آمپر ساعت ذکر شده.

مشاوره در خرید نوکیا سی 1 پلاس

«Nokia C1 Plus » برای کاربریهای ساده مناسب است، اما کاربر آن نباید «Nokia C1 Plus » را به انجام پردازش های سخت وادار کند. این اسمارتفون را می توان برای یک سری مسائل ساده پیشنهاد کرد، اما همانطور که از قیمت 70 یورویی آن برمی آید، برای بازی های سنگین مناسب نیست.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
December 2020
تاریخ شمسی
آذر 1399
طول و عرض
149.1x71.2 میلی متر
ضخامت
8.8 میلی متر
وزن
146 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
پردازنده ‌مرکزی
چهار هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
Quad-core 1.4 GHz
حافظه داخلی
16 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
eMMC 5.1
مقدار RAM
کمتر از 2 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
5.45 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
480x960 پیکسل
تراکم پیکسلی
197~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 2100 - International, APAC
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 7, 8, 20, 28 - International
اتصال شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 4.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
micro USB v2.0
دوربین
تک دوربین
رزولوشن عکس دوربین اول
5 مگاپیکسل
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR
دوربین سلفی
5 مگاپیکسل
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR
720p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم یون
ظرفیت باتری
2500 میلی آمپر بر ساعت
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
فیلم برداری
720p@30fps
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
بررسی ها

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
این محصول را با کلمات ساده و کوتاه توصیف کنید.
آپلود تصاویر:
تصاویر را اینجا رها کنید یا برای آپلود کلیک کنید.
محصولات مرتبط
گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia C1 Plus دوسیم کارت ظرفیت 1/16 گیگابایت
گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia C1 Plus دوسیم کارت ظرفیت 1/16 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
December 2020
تاریخ شمسی
آذر 1399

طراحی

طول و عرض
149.1x71.2 میلی متر
ضخامت
8.8 میلی متر
وزن
146 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

پردازنده ‌مرکزی
چهار هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
Quad-core 1.4 GHz

حافظه

حافظه داخلی
16 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
eMMC 5.1
مقدار RAM
کمتر از 2 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
5.45 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
480x960 پیکسل
تراکم پیکسلی
197~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 2100 - International, APAC
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 7, 8, 20, 28 - International
اتصال شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 4.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
رادیو
درگاه اتصال کابلی
micro USB v2.0

دوربین

دوربین
تک دوربین
رزولوشن عکس دوربین اول
5 مگاپیکسل
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR
دوربین سلفی
5 مگاپیکسل
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR<br /> 720p@30fps
فیلم برداری
720p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر مجاورت ( Proximity )

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم یون
ظرفیت باتری
2500 میلی آمپر بر ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم

لطفا ابتدا وارد شوید

ورود به سایت