برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 2 V Tella دوسیم کارت ظرفیت 2/16 گیگابایت

Nokia 2 V TellaDual Sim 16GB RAM 2GB Mobile Phone

Nokia 2 V Tella Dual Sim 16GB RAM 2GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10
  • حافظه داخلی : 16 گیگابایت
  • مقدار رم : 2 گیگابایت
  • دوربین دوگانه :  8 - 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر  3000  میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
2 گیگابایت
16 گیگابایت
Android 10
4G
3000 میلی ۀمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Nokia 2 V Tella

طیف کاربران گوشی‌های هوشمند بسیار گسترده است و به‌همین دلیل، طیف تولیدات این دسته از محصولات هوشمند نیز دامنه وسیعی دارد. برخی از گوشی‌های هوشمند برای استفاده سالمندان تولید می‌شوند و برای کاربری‌های عادی مناسب هستند. این دسته از گوشی‌های هوشمند، از پیچیدگی‌های اساسی رابط‌های کاربری فاصله می‌گیرند تا ناآشنایان با فضای اندرویدی به راحتی بتوانند با این گوشی‌ها ارتباط برقرار کنند.

شرکت نوکیا، یکی از تولیدات‌کنندگان این دسته از اسمارتفون‌ها به حساب می‌آید. این شرکت، سری به‌خصوصی را معرفی نکرده و در بازار گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار و بالارده نیز فعالیت ندارد؛ ولی درعوض در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند میان‌رده، بسیار پرکار است. یکی از محصولات جدید نوکیا، که به هیچ سری خاصی تعلق ندارد، 2 وی تلا بوده که در سال 2020 به بازار گوشی‌های هوشمند معرفی شده.

مقدمه‌ای بر تشریح نوکیا 2 وی تلا 

نوکیا 2 وی تلا در دسته گوشی‌های ارزان و ساده قرار می‌گیرد. این تلفن هوشمند برای استفاده‌های گیمینگ مناسب نیست؛ زیرا سخت‌افزار آن به این منظور طراحی نشده. سخت‌افزار مورد بحث، بر یک چیپست 16 نانومتری متکی است، که از چهار هسته تشکیل شده. چیپست نوکیا 2 وی تلا، کار دست شرکت مدیاتک است و این شرکت هم به تولید چیپست‌های میان‌رده شهرت دارد و نه چیپست‌های گیمینگ و بالارده.

در کنار این ترکیب سخت‌افزاری، دوربین دوگانه نوکیا 2 وی تلا می‌آید، که به‌دلیل نبود اطلاعات کافی از سنسورها نمی‌شود درمورد آن‌ها نظر داد؛ ولی این‌طور به‌نظر می‌رسد که این دوربین دوگانه، حاصل همکاری یک سنسور 13 مگاپیکسلی با یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق است. با این‌همه، کیفیت این دوربین را نباید دست بالا گرفت و دوربین این اسمارتفون 140 یورویی را با دوربین گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار مقایسه کرد.

درمورد نمایشگر 2 وی تلا، شاهد مولفه‌های استانداردی هستیم، که انتظارات عادی کاربر را برآورده می‌کنند. بر روی نمایشگر 2 وی تلا، دوربین سلفی آن حضور دارد، که کیفیت آن، برای تماس‌های تصویری مناسب است. پس از تمامی این موارد، شاهد باتری‌ای هستیم، که حجم نسبتا مناسبی دارد.

Nokia 2 V Tella

طراحی و کیفیت ساخت نوکیا وی 2 تلا

طراحی نوکیا 2 وی تلا، یک طراحی کاملا قدیمی است، که به سختی می‌شود آن را به‌طراحی‌های امروزی ربط داد. در این طراحی، شاهد فضای حداقلی نمایشگر و پیشروی غیر قابل کنترل حواشی هستیم. شاید بشود این طراحی را در گوشی‌های هوشمندی که اولین دوربین‌های دوگانه را داشتند، پیدا کرد و آن را با طراحی‌های سال 2016 و آن حوالی، خویشاوند دانست.

در پنل پشتی یا بر روی فریم 2 وی تلا، شاهد حسگر اثر انگشت نیستیم. نبود این حسگر که دژبان کاربران امروزی به حساب می‌آید، می‌تواند بسیار غیر منتظره و ناراحت‌کننده باشد. بر روی فریم 2 وی تلا فراخوان فیزیکی دستیار گوگل را می‌بینیم، که ممکن است با دکمه پاور اشتباه گرفته شود؛ به‌هر حال، این دستیار، کارایی‌های بسیاری دارد که در بخش نرم‌افزار به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

در پنل جلویی 2 وی تلا، یک طراحی قدیمی را می‌بینیم، که البته در بسیاری از هم‌قیمت‌های 2 وی تلا نیز دیده می‌شود و حضور آن در این اسمارتفون، کمی بدیهی است. حواشی قسمت پایینی نمایشگر 2 وی تلا بسیار بیش‌تر از قسمت بالایی آن هستند و حواشی قسمت بالایی هم چندان کم نیست. در بالای نمایشگر و در گوشه سمت راست آن، نام برند نوکیا آمده و در جهت مخالف برند، یعنی در گوشه بالایی چپ نمایشگر، دوربین سلفی در کنار اسپیکر تماس مشهود است. با این‌که حواشی قسمت پایینی بسیار زیاد هستند، اما هیچ نویگیشن‌باری بر روی این حواشی، دیده نمی‌شود.

در پنل پشتی، طراحی بهتری داریم، که ما را به یاد آنر 6 ایکس می‌اندازد، البته بدون حسگر اثر انگشت. دوربین سلفی دوگانه در وسط قاب و درون یک بیضی آمده. درون این بیضی، دو سنسور و فلش ال‌ای‌دی بر روی یک خط عموی جاگیری کرده‌اند. چند خط موازی که از بالا به پایین کشیده شده‌اند و عمق بسیار کمی دارند، کمی به طراحی قاب پشتی 2 وی تلا، زیبایی داده‌اند.

«Nokia 2 V Tella» با ابعاد 150.6 در 71.6 در 9.1 میلی‌متر، وزن 180 گرم و رنگ آبی عرضه می‌شود.

نمایشگر نوکیا 2 وی تلا

با این‌که نوکیا 2 وی تلا، قیمت کمی دارد و مانند بسیاری از هم‌رده‌های آن، انتظار یک پنل نمایشی نامناسب TFT را داریم، اما شرکت نوکیا برای این اسمارتفون به سراغ پنل نمایشی بسیار مناسب IPS رفته که در مصرف کم باتری، شهرت بسیاری دارد. این پنل، برخلاف پنل TFT به کاربر خود، زاویه دید خوبی می‌دهد و در نمایش رنگ‌ها نیز بهتر از TFT عمل می‌کند.

این پنل با رزولوشن 720 در 1440 پیکسل بر روی نوکیا 2 وی تلا قرار گرفته که کمی از میزان استاندارد کم‌تر است، اما برای این نمایشگر که فضای کمی در اختیار دارد و قطر آن نیز 5.45 اینچ است، سبب تراکم پیکسلی مناسب 295 پیکسل بر هر اینچ می‌شود. نمایشگر یاد شده با مساحت 76.7 سانتی‌متر مربعی خود، 71.1 درصد از فضای پنل جلویی «Nokia 2 V Tella» را در اختیار دارد.

Nokia 2 V Tella

سخت‌افزار و نرم‌افزار نوکیا 2 وی تلا

«Nokia 2 V Tella» بدون رابط کاربری و با اندروید نسخه 10 عرضه می‌شود. این نسخه از اندروید، بسیار ساده است و هیچ پیچیدگی خاصی ندارد. در دومین گام نوتیفیشن‌بار، فقط 9 المان نشان داده می‌شوند. دستیار گوگل که قبلا مورد بحث ما بوده، می‌تواند کارهای ضروری کاربر را به آن اعلام کند، اخبار را بخواند و هم‌چنین اطلاعیه درستی از شرایط آب و هوایی را به دست کاربر بدهد؛ ولی با این‌حال، دستیار صوتی گوگل از زبان فارسی پشتبانی نمی‌کند.

سخت‌افزار 2 وی تلا، بسیار ابتدایی و ساده است. این سخت‌افزار توسط یک چیپست 16 نانومتری از شرکت مدیاتک همراهی می‌شود که چهار هسته بیش‌تر ندارد؛ ولی با این‌حال، چیپست این اسمارتفون، یعنی Helio A22 سبب نشده تا 2 وی تلا با اندروید گو ادیشن همراهی می‌شود. این چیپست برای پردازش پیام‌رسان‌ها مناسب است و از فناوری LTE نیز پشتیبانی می‌کند؛ توجه داشته باشید که فناوری نسل چهارم و ال‌تی‌ای یکسان نیستند و در واقع، ال‌تی‌ای، شاخته‌ای از فناوری نسل چهارم است.

این چیپست چهار هسته‌ای از چهار هسته Cortex-A53 با بیشینه فرکانس 2.0 گیگاهرتز تشکیل شده و توسط پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 همراهی می‌شود که یک پردازنده پایین‌رده به حساب می‌آید. «Nokia 2 V Tella» فقط در یک نسخه با رم 2 گیگابایت و حافظه داخلی 16 گیگابایت در دسترس است.

دوربین نوکیا 2 وی تلا

بر روی پنل پشتی، دوربین دوگانه 2 وی تلا قرار دارد. این دوربین، متشکل از یک لنز 13 مگاپیکسلی و یک سنسور 2 مگاپیکسلی است؛ ولی اطلاعات درستی از این دو سنسور داده نشده و فقط می‌شود حدس زد که سنسور دوم، احتمالا از نوع تشخیص عمق یا فوق عریض بوده و سنسور اولیه یا استاندارد است و یا یک سنسور عریض.

این دوربین با کیفیت 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری می‌کند؛ دوربین اصلی 2 وی تلا، قابلیت پشتیبانی از عکس‌برداری HDR را نیز دارد، یعنی اگر با این حالت عکس‌برداری کنید، دوربین سه عکس با سه درجه رنگ متفاوت ثبت می‌کند و در آخر با ترکیب این سه عکس، یک تصویر با درجه رنگ مناسب به شما تحویل می‌دهد. دوربین سلفی نیز از یک لنز 5 مگاپیکسلی تشکیل شده و قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 720 و سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد.

Nokia 2 V Tella

باتری نوکیا 2 وی تلا

با این‌که شرکت نوکیا علاقه خاصی به باتری‌های لیتیم-یونی نشان می‌دهد، اما 2 وی تلا را به یک باتری لیتیم-پلیمری مجهز کرده، که دوام بیش‌تری دارد. این باتری با حجم 3000 میلی‌آمپر ساعتی معرفی شده.

مشاوره در خرید نوکیا 2 وی تلا

2 وی تلا، یک اسمارتفون ارزان‌قیمت است، که برای استفاده‌های عادی و روزانه طراحی شده و می‌شود در این زمینه، به آن نگاه ویژه‌ای داشت.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
October 2020
تاریخ شمسی
مهر 1399
طول و عرض
150.6x71.6 میلی متر
ضخامت
9.1 میلی متر
وزن
180 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek Helio A22
پردازنده ‌مرکزی
چهار هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
Quad-core 2.0 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی
PowerVR GE8320
حافظه داخلی
16 گیگابایت
مقدار RAM
2 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 1700(AWS) / 1900
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
LTE
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 4.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
دوگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
لیزر AF
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
فلش
LED
دوربین سلفی
5 مگاپیکسل
سایر قابلیت های دوربین سلفی
720p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
3000 میلی ۀمپر بر ساعت
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
فیلم برداری
1080p@30fps
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات(1)
رتبه‌بندی کلی
5
1 نظرات
با این که همه قابلیت های خوب گوشی را توضیح دادین
یک نکته مهم خوب جا انداختین اون باتری جدا شدنی گوشی هشت باتری جدا شدنی خیلی مزیت های خاص خوب خودشو داره
یک اینکه برای تعویض باتری اگر بعد چند سال خرابشه هزینه تعمیر نمی‌دین ولی گوشی های دیگه هم بعد یکی دو سال که باتری شون خراب شده هم هزینه باتری و هم هزینه تعمیر برا تعویض باتری میگیرن
دوم اینکه اگر تو گوشی های باتری پلمپ باتری باد کنه فاتحه‌ای سخت افزار خوندست چون جاش پلمپه و خیلی فشار میاره ولی این گوشی این مشکل ندارد
سوم اینکه همه گوشی های باتری پلمپ اگر ویروسی بشن یا هک بشن شما اگرم گوشی موبایل خاموش کنی خاموش نمیشه فقط صفحه خاموش میشه دوربین میکروفون کار می‌کنه و اطلاعات حافظه و حسابی بانکی تون راحت تر لو میاره
و اینکه این نوکیا تلا ای مشکلات را ندارد هر اتفاقی برایش بیافته باطری شو میشه به راحتی در اورد و نیاز به آچار پیچ گوشتی نیست

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 2 V Tella دوسیم کارت ظرفیت 2/16 گیگابایت
گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 2 V Tella دوسیم کارت ظرفیت 2/16 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
October 2020
تاریخ شمسی
مهر 1399

طراحی

طول و عرض
150.6x71.6 میلی متر
ضخامت
9.1 میلی متر
وزن
180 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek Helio A22
پردازنده ‌مرکزی
چهار هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
Quad-core 2.0 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی
PowerVR GE8320

حافظه

حافظه داخلی
16 گیگابایت
مقدار RAM
2 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 1700(AWS) / 1900
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
LTE
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 4.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
رادیو
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
دوگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
لیزر AF
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
فلش
LED
دوربین سلفی
5 مگاپیکسل
سایر قابلیت های دوربین سلفی
720p@30fps
فیلم برداری
1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10

حسگر ها

حسگر مجاورت ( Proximity )

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
3000 میلی ۀمپر بر ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم