برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia C3 دوسیم کارت ظرفیت 2/16 گیگابایت

Nokia C3 Dual Sim 16GB RAM 2GB Mobile Phone

Nokia C3 Dual Sim 16GB RAM 2GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10
  • حافظه داخلی : 16 گیگابایت
  • مقدار رم : 2 گیگابایت
  • دوربین :  8 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم یون 3040  میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
2 گیگابایت
16 گیگابایت
Android 10
4G
3040 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Nokia C3

شرکت نوکیا که قبلا به عنوان پادشاه بازار گوشی ها شناخته میشد در بازار گوشی های هوشمند، کرسی پادشاهی خود را از دست داده و حالا دیگر یک وزیر ساده است. البته این شرکت، فعالیت های خود را در این بازار پر پیچ و تاب به اتمام نرسانده، ولی خود را به بازار میانرده ها محدود کرده و چند وقتی شده که از غول تکنولوژی خوشه ای با آن سابقه یک و نیم قرنی آن، پرچمدار چشمگیری ندیده ایم.

البته در عوض، کلی میانرده جذاب، هیجان انگیز و اقتصادی را مشاهده کرده ایم. یکی از خط تولیدهای فوق اقتصادی این شرکت، خط تولید سی نام دارد. در این خط تولید که با مدل « Nokia C3» جان دوباره گرفت، قیمت های کمی را می بینیم، که در هیچ خط تولید دیگری نمی توانیم، نظیر آن ها را پیدا کنیم. البته این نرخ کم، یک سری کمبودهایی را نیز به مدل هایی مانند « Nokia C3» تحمیل می کند.

مقدمه ای بر تشریح مشخصات نوکیا سی 3

اسمارتفون جدید نوکیا، یعنی « Nokia C3» با اینکه از خانواده سری سی آمده و طراحی ای شبیه به آنان دارد، اما از لحاظ سخت افزاری کارآمدتر است. این اسمارتفون تقریبا هیچ تفاوت ظاهریای با مدل‌های دیگر این سری ندارد و طراحی تمام مدل های این سری از یک منبع ابتدایی برداشت شده اند. دوربین نیز مانند طراحی، همان است که بود، منتها کمی بازاری تر شده و ارتقای حداقلی یافته.

« Nokia C3» ضمن اینکه یک طراحی نه چندان دلچسب دارد، با قیمت ناچیز 6000 روپیه هند، به بازار مهم این کشور معرفی شده. قیمت فوق، « Nokia C3» را در دسته فوق اقتصادی ها قرار می دهد. این قیمت ناقابل، ما را مجاب می کند، که در بسیاری از زمینه ها نسبت به این اسمارتفون خرده نگیریم و بگوییم که با قیمت آن همخوانی دارند؛ که البته حقیقت هم همین است و تمام اجزای سازنده این اسمارتفون با قیمت آن برابرسازی شده اند.

سخت افزار که یکی از آن اجزا است، پیشرفت چشمگیری نسبت به مدل های پیشین « Nokia C3» داشته. اول از همه، چشم ما به چیپست این اسمارتفون خیره می شود، که با لیتوگرافی بالایی عرضه شده و در بسیاری از هم قیمت های « Nokia C3» موجود است. این چیپست شاید ناقابل باشد، اما برای کاربری های ساده و روزانه، مناسبت دارد. در ادامه این بحث، ضمن بررسی این چیپست به بررسی دیگر نکات مهم « Nokia C3» خواهیم پرداخت.

Nokia C3

نوکیا سی 3: طراحی و کیفیت ساخت

حتی با کمی بررسی عمیق نیز نمی توانیم، ایراد قابل بحثی در طراحی مدل های سری سی ببینیم. « Nokia C3» تماما با مدل های پیشین خود، همخوانی دارد. البته این طراحی کمی ناخوشایند است و دیدن آن، قطعا آزاردهنده خواهد بود، اما قیمت « Nokia C3» این طراحی را تایید می کند و دیدن این ظاهر، بر روی این اسمارتفون با این قیمت، چیز غریبی نیست.

رکن قابل توجه طراحی « Nokia C3» نسبت به دیگر مدل های سری سی، حضور حسگر اثر انگشت است. این حسگر که در زمان حال، عضو حیاتی اسمارتفون ها بهحساب می آید، حکم مامور امنیتی گوشی های هوشمند را دارد. خداراشکر در « Nokia C3» برخلاف مدلهای دیگر این سری، این مامور امنیتی را می بینیم.

پنل جلویی « Nokia C3» دوربین سلفی و اسپیکر تماس را همراهی می کند. پنل پشتی با دوربین اصلی یگانه ترئین شده. فریم نیز محتوی کنترلرهای صدا، دکمه پاور، فراخوان فیزیکی دستیار گوگل، جک 3.5 میلی متر هدفون و درگاه شارژ microUSB است. قرار نیست که در قسمت طراحی به دستیار گوگل بپردازیم، اما شما از این متن تقلب کنید و بدانید که اخبار می گویند، گوگل به اسمارتفون هایی که با این دکمه همراهی می شوند، کمک مالی می کند.

پنل جلویی « Nokia C3» را می توانیم به تمام مدل های سری سی نوکیا تشبیه کنیم. در اینجا، حواشی از پا را بسیار دراز کرده اند و فضای حداقلی به نمایشگر « Nokia C3» داده اند. در بالای این نمایشگر، اسپیکر تماس و دوربین سلفی، قرار دارد. در پایین ان هم نام برند نوکیا، دیده می شود که خبری شنیده شده از اصالت دستگاه می‌دهد.

پنل پشتی « Nokia C3» با اینکه یک طراحی قدیمی دارد، اما بخش جذاب طراحی آن است. در اینجا، کاربر با دیدن حفره حسگر اثر انگشت به امنیت اسمارتفون خود، اعتماد خواهد کرد. در بالای این حسگر با آن طراحی به نسبت قدیمی، دوربین اصلی به همراه فلش الایدی مربوط به آن، درون یک قاب بیضی شکل قرار گرفته. 

دیدن درگاه شارژ microUSB کمی حال و هوای نوستالژیک دارد و ممکن است، سبب برداشت اشتباه کاربر « Nokia C3» از کارایی آن شود. دیدن این درگاه شارژ بر روی اسمارتفونی با این قیمت، نباید چیز عجیبی باشد. « Nokia C3» با ابعاد 159.9 در 77 در 8.7 میلی متر، وزن 184.5 گرم و رنگ های آبی و طلایی، عرضه می شود. 

نوکیا سی 3: نمایشگر

اکثر اسمارتفون‌هایی که قیمت نظیر « Nokia C3» را دارند، از یک پنل نمایشی TFT استفاده می‌کنند که به انضمام درست نشان ندادن رنگ‌ها، زاویه دید خوبی ندارد و از اطراف نمایشگر نمی‌شود به آن نگاه کرد و کاربر برای استفاده از محتوای خود در بهترین حالت، روبه‌روی نمایشگر بنشیند. اما خوش‌بختانه « Nokia C3» از پنل نمایشی مناسب میان‌رده‌ها، یعنی IPS LCD استفاده می‌کند که زاویه دید خوبی دارد و مصرف انرژی آن کم است.

نمایشگر این اسمارتفون را فقط می‌شود، استاندارد دانست و این نمایشگر، پای خود را فراتر از کلمه استاندارد نمی‌گذارد. رزولوشن 720 در 1440 پیکسل این نمایشگر، کم است، اما استاندارد خوانده می‌شود. تراکم پیکسلی‌ 269 پیکسل بر هر اینچ هم که با احتساب همین رزولوشن به دست می‌آید، چیزی بیش از مقدار استاندارد نیست. این نمایشگر با قطر 5.99 اینچی و مساحت 92.6 سانتی‌متر مربعی خود، 75.2 درصد از پنل جلویی « Nokia C3» را در اختیار دارد.

نوکیا سی 3: سخت‌افزار و نرم‌افزار

حالا که داریم درمورد مهم‌ترین اقسام « Nokia C3» حرف می‌زنیم، یاد کردن از قیمت 150 دلاری آن، واجب به نظر می‌رسد. متاسفانه، شرکت نوکیا هیچ رابط کاربری منحصر به فردی ندارد و ما همراه « Nokia C3» اندروید 10 را می‌بینیم که کمی تغییر یافته. البته اندروید « Nokia C3» نسخه Go edition نیست و این به ما می‌گوید، که سخت‌افزار این اسمارتفون، آنقدر ضعیف نیست که نتواند از اندروید 10 پشتیبانی کند.

سخت‌افزاری که از آن صحبت می‌کنیم، با این‌که توانسته با اندروید 10 کنار بیاید، اما حقیقتا توانا نیست و حتی تا حدودی، ضعیف به شمار می‌رود. سخت‌افزار این اسمارتفون را نباید برای کارهایی سنگین و طاقت‌فرسا در نظر داشت و استفاده‌های ساده، در طیف کاربری‌های سخت‌افزار « Nokia C3» قرار می‌ِگیرند؛ مثل استفاده از پیام‌رسان‌ها و ....

چیپست 28 نانومتری این اسمارتفون که نام نه‌چندان جمع‌وجور Unisoc SC9863A را به‌همراه دارد، بسیاری از هم‌رده‌های « Nokia C3» را نیرو می‌دهد. چیپست هشت‌هسته‌ای درازنام ما از چهار هسته Cortex-A55 با بیشینه فرکانس 1.6 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با ماکسیمم فرکانس 1.2 گیگاهرتز استفاده می‌کند. چیپست فوق، لیاقت همراهی تراشه گرافیکی IMG8322 را دارد، که کارایی آن بیش‌تر از کارایی چیپست نیست. این اسمارتفون در یک نسخه با رم 2 گیگابایت و حافظه داخلی 16 گیگابایت و نسخه دیگری با رم 3 گیگابایت و حافظه داخلی 32 گیگابایت عرضه می‌شود.

نوکیا سی 3: دوربین

دوربین اصلی « Nokia C3» از یک سنسور استفاده می‌کند و از آن‌جایی که خود این سنسور به پردازنده متکی است، در این‌جا با یک دوربین مناسب طرف نیستیم. البته قیمت را هم باید درنظر داشت. این سنسور، درون قاب بیضی شکل و در وسط صفحه حضور دارد و در پایین آن، فلش ال‌ای‌دی آمده. دوربین اصلی « Nokia C3» متشکل از یک لنز 8 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 است. دوربین سلفی نیز از یک لنز 5 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. نه دوربین اصلی و نه دوربین سلفی، برای عکاسی چهره و عکاسی در محیط‌های کم‌نور مناسب نیستند. دوربین اصلی با کیفیت 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه و دوربین سلفی با کیفیت 720 و سرعت 30 فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کند.

نوکیا سی 3: باتری

باتری لیتیوم-یونی « Nokia C3» پشتیبان خوبی به‌نظر می‌آید، اما نیاز به پشتیبانی و تیمار کاربر خود دارد. باتری‌های لیتیوم-یونی، با چگالی انرژی بالایی همراه هستند، اما حساسیت آن‌ها به دما و شارژ کامل، آنان را کمی بی‌طرف‌دار کرده. این باتری با حجم 3040 میلی‌آمپر ساعتی خود، برای کاربران این اسمارتفون، کاملا مناسب است.

مشاوره در خرید نوکیا سی 3

اسمارتفون فوق یک اسمارتفون آرمانی نیست و شاید حتی بتوانید در بازه قیمتی آن، چند اسمارتفون تواناتر را پیدا کنید؛ اما به‌هر حال « Nokia C3» برای استفاده‌های ساده، مناسب است.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
August 2020
تاریخ شمسی
مرداد 1399
طول و عرض
159.9x77 میلی متر
ضخامت
8.7 میلی متر
وزن
184.5 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Unisoc SC9863A
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x1.6 GHz Cortex-A55 & 4x1.2 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
IMG8322
حافظه داخلی
16 گیگابایت
مقدار RAM
2 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
5.99 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1440 پیکسل
تراکم پیکسلی
269~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
LTE
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 4.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
micro USB v2.0
دوربین
تک دوربین
رزولوشن عکس دوربین اول
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
دریچه دیافراگم f/2.0لیزر AF
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR
دوربین سلفی
5 مگاپیکسل
دوربین سلفی دوم
دریچه دیافراگم f/2.4
سایر قابلیت های دوربین سلفی
720p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم یون
ظرفیت باتری
3040 میلی آمپر بر ساعت
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
فیلم برداری
1080p@30fps
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia C3 دوسیم کارت ظرفیت 2/16 گیگابایت
گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia C3 دوسیم کارت ظرفیت 2/16 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
August 2020
تاریخ شمسی
مرداد 1399

طراحی

طول و عرض
159.9x77 میلی متر
ضخامت
8.7 میلی متر
وزن
184.5 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Unisoc SC9863A
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x1.6 GHz Cortex-A55 & 4x1.2 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
IMG8322

حافظه

حافظه داخلی
16 گیگابایت
مقدار RAM
2 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
5.99 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1440 پیکسل
تراکم پیکسلی
269~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
LTE
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 4.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
رادیو
درگاه اتصال کابلی
micro USB v2.0

دوربین

دوربین
تک دوربین
رزولوشن عکس دوربین اول
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
دریچه دیافراگم f/2.0لیزر AF
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR
دوربین سلفی
5 مگاپیکسل
دوربین سلفی دوم
دریچه دیافراگم f/2.4
سایر قابلیت های دوربین سلفی
720p@30fps
فیلم برداری
1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10

حسگر ها

حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم یون
ظرفیت باتری
3040 میلی آمپر بر ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم