برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 2.4 دوسیم کارت ظرفیت 2/32 گیگابایت

Nokia 2.4 Dual Sim 32GB RAM 2GB Mobile Phone

Nokia 2.4 Dual Sim 32GB RAM 2GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10
  • حافظه داخلی : 32 گیگابایت
  • مقدار رم : 2 گیگابایت
  • دوربین دوگانه :  13 - 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر  4500  میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
2 گیگابایت
32 گیگابایت
Android 10
4G
4500 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Nokia 2.4

از قدیم الایام دیدن یک اسمارتفون اقتصادی که خواص مناسبی دارد، دلچسب بوده. عمده ما دوست نداریم، که بابت یک اسمارتفون بی کیفیت یا بدکیفیت، مبلغ ناشایستی را پرداخت کنیم. اما گهگاه در بازار گوشی های هوشمند، اسمارتفون هایی را می بینیم، که علیرغم کیفیت نادرستی که دارند، قیمت زیادی را طلب می کنند. همین امر، موجب شده تا کاربران نتوانند به بسیاری از میانرده ها اعتماد کنند.

برند نوکیا که یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان گوشی است، با اینکه در بازار پرچمداران، بسیار کمکاری می کند، اما در بازار میانرده ها، حضور پرشوری دارد. میانرده های این شرکت، به همراه قیمت فوق اقتصادی خود، از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و این ما را به این میانرده ها جذب می کند. نام گذاری این میانرده ها، کمی جال و یا حتی عجیب است. این دسته از تولیدات نوکیا با پسوند 4. معرفی می شوند. «Nokia 2.4 » هم یکی از همین 4. ها است.

مقدمه ای بر تشریح مشخصات نوکیا 2.4

این اسمارتفون که برای اولین بار در بازار هند، معرفی شد، تقریبا طراحی ای شبیه به سلیقه این بازار دارد. این بازار به لطف جمعیت زیاد هند از اهمیت بالایی برای تولیدکنندگان اسمارتفون ها برخوردار است و نوکیا، مجبور شده برای این آش خاله نیز اجبارا اسمارتفون هایی را تولید و توزیع کند. اما این اسمارتفون به لطف طراحی زیبایی که دارد، احتمالا به تلاش چندانی نیاز نخواهد داشت.

اگر یک چرخ در طراحی های قدیمی دوربین های دوگانه بزنید، سریعا این طراحی را پیدا خواهید کرد. طراحی این اسمارتفون به دلیل آشنا بودن آن، قابل مدح است، اما ایرادهایی نیز دارد، که در طی ادامه متن به آنها خواهیم پرداخت. البته نباید از یک اسمارتفون 140 دلاری، انتظاری بیش از 140 دلار داشته باشیم و باید به مقدار استاندارد بازار در تمام زمینه ها اکتفا کنیم.

نمایشگر این اسمارتفون، همان است که گفتیم، استاندارد بازار. یک پنل نمایشی مناسب میانرده ها با رزولوشن استاندارد، «Nokia 2.4» را همراهی می کند. البته فقط نمایشگر نیست، که از استاندارد حداقلی برخوردار است و تمام اجزای سازنده این اسمارتفون، قابل قبول هستند. پردازنده «Nokia 2.4» باوجود این که با لیتوگرافی بالایی ساخته شده، اما کار کاربر این اسمارتفون را راه خواهد انداخت. در ادامه ضمن بررسی این تراشه، دیگر وجهات مهم «Nokia 2.4» را بررسی خواهیم کرد.

Nokia 2.4

نوکیا 2.4: طراحی و کیفیت ساخت

طراحی «Nokia 2.4» اولین بار در اسمارتفونهایی دیده شد، که یک دوربین دوگانه را حمل می‌کردند. این طراحی را نمیتوان چندان زیبا شمرد و برای زیبا دانست این طراحی، نظر شخصی شما، نقش اصلی را بازی خواهد کرد. پنل جلویی با نمایشگر و دوربین سلفی مزین شده. پنل پشتی در برگیرنده دوربین اصلی دوگانه و حفره حسگر اثر انگشت است. فریم نیز میزبانی کنترلرهای صدا، دکمه پاور، اسلات‌کارت، دکمه فراخوان دستیار گوگل، جک 3.5 میلیمتری هدفون و درگاه شارژ microUSB است.

پنل جلویی با یک طراحی تقریبا درست همراه شده. بهجز در قسمت پایینی نمایشگر «Nokia 2.4» که کمی ضخیم است، در بقیه اقسام، شاهد حواشی متقارن هستیم. در قسمت پایینی نمایشگر، برای اینکه نام برند نوکیا، فضای کافی در دسترس خود داشته باشد، حواشی مذکور کمی ضخیم شده اند. البته انتظار نامتوازن بودن این حواشی می رفت؛ چراکه در اکثر میانردهها این اتفاق می افتد.

دلیل دیگر حواشی نسبتا زیاد نمایشگر «Nokia 2.4» طراحی دوربین سلفی آن است. دوربین سلفی که با طراحی ناچ معرفی شده، کمی حواشی بیشتری را به سمت نمایشگر این اسمارتفون حواله کرده. طراحی ناچ، بسته به سلیقه کاربری که از آن استفاده میکند، می تواند خوب و یا دردسرساز باشد؛ اما این طراحی به حفرهای با شعاع زیاد در وسط نمایشگر، ارجحیت دارد.

در پنا پشتی، طراحی کمی شایان توجه تر است. در وسط این پنل، قاب بیضی شکل دوربین اصلی حضور دارد. در پایین این قاب، حفره حسگر اثر انگشت را می بینیم، که کمی از مد افتاده؛ البته دیدن ان بر روی یک اسمارتفون 140 دلاری، خوشحال کننده است، چراکه بسیاری از هم قیمت های «Nokia 2.4» اصلا حسگر اثر انگشت ندارند.

دکمه گوگل اسیستنت که از آن یاد کردیم، فواید زیادی دارد، اما بحث درباره آن را به قسمت سخت افزار و نرمافزار موکول خواهیم کرد. «Nokia 2.4» با ابعاد 165.9 در 76.3 در 8.7 میلیمتر، وزن 195 گرم و رنگهای مشکی، آبی و بنفش عرضه می شود. البته خود نوکیا اصرار دارد که این رنگ ها را با نام های Fjord, Dusk, Charcoal معرفی کند. 

نوکیا 2.4: نمایشگر

از آن‌جایی که «Nokia 2.4» یک اسمارتفون 140 دلاری است و تاب‌وتوان حمل پنل‌های نمایشی مطرح را ندارد؛ آن را با پنل نمایشی استاندارد میان‌رده‌ها، یعنی IPS LCDروانه بازار گوشی‌های هوشمند کرده‌اند. این پنل نمایشی در نمایش رنگ‌ها به خوبی عمل می‌کند و ضمن زاویه دید خوبی که دارد، در مصرف باتری نیز صرفه‌جو است.

رزولوشن نمایشگر «Nokia 2.4» مانند اکثر تولیدات شرکت نوکیا بالا نیست و فقط از استاندارد بازار گوشی‌های هوشمند پیروی می‌کند. رزولوشن 720 در 1600 پیکسل نمایشگر «Nokia 2.4» تراکم پیکسلی 270 پیکسل بر هر اینچ را برای این صفحه‌نمایش 6.5 اینچی به ارمغان می‌آورد. نمایشگر «Nokia 2.4» با مساحت 102 سانتی‌متر مربعی خود، 8.6 درصد از پنل جلویی را در اختیار دارد.

Nokia 2.4

نوکیا 2.4: سخت‌افزار و نرم‌افزار

از آن‌جایی که شرکت نوکیا، رابط کاربری خاص خود را ندارد، «Nokia 2.4» با اندروید 10 تغییریافته، عرضه می‌شود. البته انتظار ارتقا این نسخه از اندروید به اندروید 11 را برای این اسمارتفون داریم. در سمت چپ فریم و در زیر اسلات سیم‌کارت «Nokia 2.4» دکمه فراخوان دستیار گوگل را می‌بینیم. دستیار گوگل همان‌طور که از اسم آن معلوم است، می‌تواند اخبار را بخواند، شرایط آب‌وهوایی را اطلاع دهد، مسائل مهم را یاد‌آوری کند و بسیاری کارهای دیگر انجام دهد.

سخت‌افزار این اسمارتفون، مانند نمایگشر آن که در بخش قبلی مورد بحث ما بوده، استاندارد است و پا را از این حد فراتر نمی‌گذارد. چیپست 12 نانومتری Helio P22 به گفته شرکت مدیاتک که سازنده آن است، برای مصارف گیمینگ طراحی شده؛ اما برای بازی‌های موبایلی سنگین پیشنهاد نمی‌شود. این چیپست از پس پردازش‌های نیمه‌سنگین برمی‌آید، اما نباید انتظار پردازش داده‌های بسیار سنگین را از آن داشت.

چیپست هشت‌هسته‌ای یادشده، شامل هم‌کاری هسته‌های متفاوت نیست و متشکل از یک رشته هشت‌هسته‌ای از هسته‌های Cortex-A53 با بیشینه فرکانس 2.0 گیگاهرتز است. این چیپست حتی با همکاری پردازنده گرافیکیPowerVR GE8320 برای بازی‌های موبایلی سنگین مناسبت ندارد. «Nokia 2.4» در یک نسخه با رم 2 گیگابایت و حافظه داخلی 32 گیگابایت و نسخه دیگری با رم 3 گیگابایت و حافظه داخلی 64 گیگابایت در دسترس است.

نوکیا 2.4: دوربین

دوربین این اسمارتفون، طراحی مرسوم دوربین‌های شرکت نوکیا را حمل می‌کند که در ابتدای حضور دوربین‌های دوگانه به‌کار می‌‌رفته. دو سنسور دوربین دوگانه اصلی «Nokia 2.4» به‌همراه فلش ال‌ای‌دی، درون یک قاب بیضی شکل حاضر هستند. در قسمت پایینی این بیضی، فلش ال‌ای‌دی را می‌بینیم و در قسمت بالایی آن، دو سنسور ذکر شده را. سنسور اولیه دوربین اصلی «Nokia 2.4»، یک لنز 13 مگاپیکسلی است و سنسور دوم، یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی.

استفاده از سنسور تشخیص عمق در ترکیب یک دوربین دوگانه، هوشمندانه است؛ اما کارایی این سنسور را نمی‌شود دست بالا گرفت. البته نوکیا، اطلاعات بیش‌تری درمورد لنز 13 مگاپیکسلی منتشر نکرده و همین موضوع، ما را در بسیاری از شک و تردیدها گرفتار می‌کند. دوربین سلفی نیز از یک لنز 5 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 استفاده می‌کند. کیفیت فیلم‌برداری دوربین اصلی «Nokia 2.4» 1080 و سرعت آن، 30 فریم بر ثانیه ذکر شده، اما اطلاعاتی درمورد فیلم‌برداری دوربین سلفی، موجود نیست.

Nokia 2.4

نوکیا 2.4: باتری

وجه قابل بحث و تکریم «Nokia 2.4» را باتری لیتیوم-پلیمری آن می‌دانیم. هرچند که برخلاف ادعای شرکت مدیاتک نمی‌شود روی چیپست این اسمارتفون برای بازی‌های موبایلی سنگین حساب کرد، اما باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی آن، قطعا برای این کار شایسته است.

مشاوره در خرید نوکیا 2.4

اسمارتفون جدید نوکیا از کیفیت ساخت استانداردی بهره می‌برد که آن را در دسته مقرون به‌ صرفه‌ها قرار می‌دهد و اکثر کاربران بازار گوشی‌های هوشمند، به‌جز گیمرهای حرفه‌ای، می‌توانند نیم‌نگاهی به آن داشته باشند.

 

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
September 2020
تاریخ شمسی
شهریور 1399
طول و عرض
165.9x76.3 میلی متر
ضخامت
8.7 میلی متر
وزن
195 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek Helio P22
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
Octa-core 2.0 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی
PowerVR GE8320
حافظه داخلی
32 گیگابایت
مقدار RAM
2 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
270~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
(LTE (unspecified
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
micro USB v2.0
دوربین
دوگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
لیزر AF
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع depth
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR
panorama
دوربین سلفی
5 مگاپیکسل
دوربین سلفی دوم
دریچه دیافراگم f/2.4
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4500 میلی آمپر بر ساعت
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
فیلم برداری
1080p@30fps
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 2.4 دوسیم کارت ظرفیت 2/32 گیگابایت
گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 2.4 دوسیم کارت ظرفیت 2/32 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
September 2020
تاریخ شمسی
شهریور 1399

طراحی

طول و عرض
165.9x76.3 میلی متر
ضخامت
8.7 میلی متر
وزن
195 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek Helio P22
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
Octa-core 2.0 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی
PowerVR GE8320

حافظه

حافظه داخلی
32 گیگابایت
مقدار RAM
2 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
270~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
(LTE (unspecified
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
رادیو
درگاه اتصال کابلی
micro USB v2.0

دوربین

دوربین
دوگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
لیزر AF
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع depth
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR<br /> panorama
دوربین سلفی
5 مگاپیکسل
دوربین سلفی دوم
دریچه دیافراگم f/2.4
فیلم برداری
1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10

حسگر ها

حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4500 میلی آمپر بر ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم