برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل موتورولا مدل Edge 20 Lite 5G دو سیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت

MotorolaEdge 20 Lite 5G 128GB RAM 8GB Dual sim Mobile Phone

Motorola Edge 20 Lite 5G 128GB RAM 8GB Dual sim Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 8 گیگابایت
  • دوربین سه گانه : 108 - 8 - 2  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
8 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 11
5G
5000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی موتورولا اج ۲۰ لایت

شرکت موتورولا، یکی از شرکت‌های معروف آمریکایی در زمینه تولید گوشی های هوشمند است که متاسفانه مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر در بازار اسمارتفون‌ های ایران، بهای چندانی به آن داده نمی‌شود. شرکت موتورولا، یکی از رکوردداران فروش سریع با موتورولا اج اس است و به خودی خود نیز پیشینه چشم‌گیری دارد. این شرکت، زیر نظر شرکت گوگل فعالیت می‌کرده و اوج شهرت آن هم به همان زمان گوگل پروری برمی‌گردد؛ با این‌حال، شرکت موتورولا در حال حاضر که مستقل است در بازار گوشی های هوشمند میان‌رده‌ای، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

موتورولا، اخیرا، خانواده میان‌رده‌ای قابل بحث اج ۲۰ را معرفی کرده؛ ما از نام اج شرکت موتورولا، به لطف اج اس، خاطرات خوبی داریم و مثل این‌که خانواده اج ۲۰ هم می‌خواهد نام نکوی اج را زنده نگه دارد. اج ۲۰ لایت، ارزان‌ترین و البته ضعیف‌ترین گوشی این خانواده به شمار می‌رود، ولی در خانواده خود ضعیف است و در حالت کلی، اسمارتفونی چشم‌گیر با کیفیت ساخت بسیار بالا به شمار می‌رود که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

Motorola Edge 20 Lite

مقدمه‌

زمانی که به اج ۲۰ لایت نگاه می‌کنیم، یک طراحی موتورولایی را نمی‌بینیم. طراحی ظاهری این گوشی به لطف پنل نمایشی اولد نسبت به دیگر گوشی های شرکت موتورولا، ارجحیت دارد، ولی کم هم به آن‌ها شبیه نیست. درکل، طراحی موتورولا اج ۲۰ لایت، طراحی خوبی است که می‌شود آن را نسبت به طراحی‌های تکراری شرکت موتورولا، بهتر دانست.

یکی از مواردی که ذکر آن بسیار مهم به‌نظر می‌رسد، پشتیبانی این گوشی از فناوری نسل پنجم است که سرعتی بسیار بیش‌تر از فناوری پیشرو پیشین دارد. تراشه‌ای که برای این گوشی انتخاب شده از شرکت مدیاتک آمده و در حال حاضر به عنوان یکی از تراشه‌های اقتصادی نسل پنجمی شناخته می‌شود و توانایی پردازشی بسیار خوبی هم دارد، به انضمام این‌که، تراشه‌ای کم‌مصرف به حساب می‌آید.

درمورد نمایشگر اج ۲۰ لایت، ما با مشخصات بسیار خوبی مواجه هستیم که می‌توانند ارزش خرید این گوشی را به شدت، بالا ببرند. پنل نمایشی اولد برای اج ۲۰ لایت انتخاب شده که شرکت موتورولا، خیلی کم از آن استفاده می‌کند. این نمایشگر با وضوح عالی FHD، نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و قابلیت به‌تصویر کشیدن ۱ میلیارد رنگ بر روی پنل جلویی اج ۲۰ لایت ظاهر شده.

باتری اج ۲۰ لایت، ما را به یاد بسیاری از محصولات شرکت موتورولا می‌اندازد؛ یک باتری لیتیم-پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای اج ۲۰ لایت انتخاب شده. دوربین اصلی متشکل از سه سنسور است و سنسور اصلی آن هم حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی فوق‌العاده بوده که از کمک سنسور تشخیص عمق برای عکس‌برداری چهره، استفاده می‌کند. دوربین سلفی هم از یک سنسور چشم‌گیر ۳۲ مگاپیکسلی عریض تشکیل شده.

طراحی و کیفیت ساخت موتورولا اج ۲۰ لایت

طراحی موتورلا اج ۲۰ لایت، در اصل، طراحی خانواده می ۱۱ شیائومی است که کمی موتورولایی شده؛ مثل کلمه دیو در زبان فارسی که پس از ورود به زبان انگلیسی با بومی سازی به دویل (Devil) تبدیل شد، طراحی اج ۲۰ لایت هم تاحدودی، بومی‌سازی شده است. این طراحی به لطف پنل نمایشی اولد، ضخامت کم‌تری نسبت به دیگر گوشی های شرکت نامی موتورولا دارد. گفته شده که اج ۲۰ لایت از یک حسگر اثر انگشت زیرصفحه‌ای میزبانی می‌کند، درحالی که تصاویر، مبین یک حسگر ادغامی بر روی فریم است.

عملکرد موتورولا در طراحی حواشی پنل جلویی اج ۲۰ لایت، جالب است؛ معمولا، حواشی سمت چپ، بالا و راست نمایشگر، به یک اندازه هستند، ولی می‌بینیم که حواشی بالایی نمایشگر، ضخامت بیش‌تری دارند و حواشی پایینی، حتی ضخیم‌تر هم می‌شوند. حواشی ضخیم قسمت بالایی نمایشگر، جلوه‌ای خاص به پنل جلویی داده‌اند. در بالای نمایشگر هم دوربین سلفی با طراحی حفره آمده.

پنل پشتی، صیقلی به‌نظر می‌رسد. در وسط این پنل، لوگوی ساده برند موتورولا آمده و در گوشه بالایی آن هم، قاب دوربین اصلی سه‌گانه مشهود است. این قاب که شباهت بسیاری با قاب گوشی های خانواده می ۱۱ دارد، سنسورهایی با برآمدگی‌های مجزا را حمل می‌کند و در سمت راست خود، علاوه بر یک سنسور، شامل فلش ال‌ای‌دی نیز می‌شود.

فریم، همان‌طور که گفتیم به اندازه گوشی های دیگر موتورولا ضخیم نیست، ولی در کل، کمی ضخیم به‌نظر می‌رسد. این فریم، از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز میزبانی می‌کند و کنترلرهای صدا و دکمه پاور آن، کمی بالاتر از حد معمول هستند و شاید شما برای دسترسی به آن‌ها، نیازمند این باشید که انگشت خود را خم کنید. «Motorola Edge 20 Lite» با ابعاد ۱۶۵.۹ در ۷۶ در ۸.۳ میلی‌متر، وزن ۱۸۵ گرم و رنگ‌های مشکی و آبی عرضه می‌شود.

Motorola Edge 20 Lite

نمایشگر موتورولا اج ۲۰ لایت

درمورد نمایشگر، اج ۲۰ لایت، خیلی خوب ظاهر شده. این گوشی، یک پنل نمایشی اولد دارد که در میان اسمارتفون‌های شرکت موتورولا، کم‌یاب است و این شرکت، حتی جی فایو جی پلاس مشهور خود را با یک نمایشگر IPS راهی بازار کرد. به هر حال، این نمایشگرهای اولد، بسیار مشهور و باکیفیت هستند. نمایشگر می‌تواند، ۱ میلیارد رنگ را به‌تصویر بکشد و وضوح چشم‌گیر FHD را به کاربر خود ارائه می‌دهد، اما متاسفانه کمی بزرگ است و استفاده از آن، اندکی دشوار خواهد بود؛ البته، نمایشگر تاحدودی باریک به‌نظر می‌رسد و این‌گونه کمی از دشواری استفاده، می‌کاهد.

نمایشگر، نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی را ارائه می‌دهد که مقدار نسبتا بالایی است. نمایشگر مورد بحث از فناوری HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند که در کنار نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی می‌تواند، کیفیت تجربه گیمینگ کاربر را بهتر کند. رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی این نمایشگر ۶.۷ اینچی هم مقدار مناسبی است که تراکم پیکسلی ۳۸۵ پیکسل بر هر اینچ را ثمره می‌دهد. نمایشگر مورد بحث با مساحت ۱۱۰.۲ سانتی‌متر مربعی خود، ۸۷.۴ درصد از پنل جلویی «Motorola Edge 20 Lite» در اختیار دارد.

سخت‌افزار و نرم‌افزار موتورولا اج ۲۰ لایت

شرکت موتورولا با وجود این‌که شرکتی بزرگ به شمار می‌رود، اما متاسفانه در زمینه رابط کاربری، گامی بر نداشته؛ به همین دلیل، «Motorola Edge 20 Lite» بدون رابط کاربری و با اندورید ۱۱ عرضه می‌شود. موتورولا، سعی داشته تا فقدان رابط کاربری را با موارد سخت‌افزاری-نرم‌افزاری جالبی جبران کند، که یکی از آن‌ها، گرفتن اسکرین‌شات با کشیدن سه‌انگشت از بالا به سمت پایین صفحه است و در رابط کاربری می‌یوآی شرکت شیائومی نیز دیده می‌شود.

تراشه‌ای که برای اج ۲۰ لایت درنظر گرفته شده، یکی از تراشه‌های نسل پنجمی اقتصادی خوب است که حضور آن را به مثابه قیمت کم برای یک گوشی نسل پنجمی می‌دانیم. تراشه مورد بحث، Dimensity 720 5G است که بر پایه لیتوگرافی ۷ نانومتری، توسط شرکت مدیاتک تولید شده و توانایی پردازشی نسبتا بالایی دارد.

تراشه هشت‌هسته‌ای Dimensity 720 5G از دو هسته Cortex-A76 با نهایت فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با بیشینه فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز تشکیل شده و با تراشه گرافیکی Mali-G57 MC3 همراهی می‌شود که گزینه چندان توانایی به شمار نمی‌رود. «Motorola Edge 20 Lite» در یک نسخه با رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت در دسترس است.

Motorola Edge 20 Lite

دوربین موتورولا اج ۲۰  لایت

دوربین اصلی اج ۲۰ لایت، بخش جذابی از آن است، زیرا یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی عریض را حمل می‌کند. این سنسور می‌تواند، عکس‌هایی با رنگ طبیعی و بدون نویز بگیرد. سنسور با کیفیت اج ۲۰ لایت با کمک سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی در عکاسی پرتره نیز خیلی خوب ظاهر می‌شود. دوربین اصلی «Motorola Edge 20 Lite» متشکل از سه سنسور زیر است:

  • سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9

  • سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و گستره دید ۱۱۸ درجه

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

دوربین اصلی قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد، ولی دوربین سلفی با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری می‌کند. دوربین سلفی در عکس‌برداری سلفی، بسیار خوب عمل خواهد کرد و متشکل از یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.3 است.

باتری موتورولا اج ۲۰ لایت

یک باتری لیتیم-پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به‌نظر، پشتیبان فوق‌العاده‌ای برای اج ۲۰ لایت است. این باتری با احتساب نمایشگر اولد، نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و پردازنده ۷ نانومتری، شارژدهی بالایی خواهد داشت. «Motorola Edge 20 Lite» از فناوری شارژ سریع ۳۰ واتی، پشتیبانی می‌کند.

مشاوره در خرید موتورولا اج ۲۰ لایت

اج ۲۰ لایت، گوشی‌ای با پشتیبانی فناوری نسل پنجم است، که تراشه‌ای مناسب دارد و با نمایشگری فوق‌العاده همراهی می‌شود؛ جز این موارد، اج ۲۰ لایت به دوربینی ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز است که در کنار یک باتری حجیم می‌آید. شما می‌توانید این میان‌رده فوق‌العاده را از فروشگاه دیجیدو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
August 2021
تاریخ شمسی
شهریور 1400
طول و عرض
165.9x76 میلی متر
ضخامت
8.3 میلی متر
وزن
185 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek Dimensity 720
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.0 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G57 MC3
حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
8 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
6.7 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
385~
تعداد رنگ
1 میلیارد رنگ
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 26, 28, 32, 34, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 66
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78, 66 SA/NSA/Sub6
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
108 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
سایز سنسور 1/1.52 اینچ
دریچه دیافراگم f/1.9
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.7 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide
˚ 118
دریچه دیافراگم f/2.2
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایز سنسور 1/4.0 اینچ
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depth
دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/2.3
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.7 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 30 واتی
حسگر شتاب سنج (Accelerometer)
دارد
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60/120fps, gyro-EIS
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل موتورولا مدل Edge 20 Lite 5G دو سیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت
گوشی موبایل موتورولا مدل Edge 20 Lite 5G دو سیم کارت ظرفیت 8/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
August 2021
تاریخ شمسی
شهریور 1400

طراحی

طول و عرض
165.9x76 میلی متر
ضخامت
8.3 میلی متر
وزن
185 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek Dimensity 720
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.0 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G57 MC3<br />

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
8 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
6.7 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
385~
تعداد رنگ
1 میلیارد رنگ

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2<br />
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100<br />
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 26, 28, 32, 34, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 66<br />
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78, 66 SA/NSA/Sub6<br />
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
رادیو
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
108 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/1.52 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/1.9<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.7 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide<br /> ˚ 118<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر<br /> سایز سنسور 1/4.0 اینچ<br />
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depth<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/2.3<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.7 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR<br /> 1080p@30fps
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60/120fps, gyro-EIS<br />

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11

حسگر ها

حسگر شتاب سنج (Accelerometer)
حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 30 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم