برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل موتورولا مدل Moto E6i دو سیم کارت ظرفیت 2/32 گیگابایت

MotorolaMoto E6i Dual Sim32GB RAM 2GB Mobile Phone

Motorola Moto E6i Dual Sim 32GB RAM 2GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10
  • حافظه داخلی : 32 گیگابایت
  • مقدار رم : 2 گیگابایت
  • دوربین دو گانه : 13 - 2  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم یون 3000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
2 گیگابایت
32 گیگابایت
Android 10
4G
3000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Motorola Moto E6i

شرکت آمریکایی موتورولا که نام آن را کمتر از باقی برندهای فعال در بازار گوشیهای هوشمند می‌شنویم، توانایی بالایی در تولید میانردههای مناسب از خود نشان میدهد. این تواناییها را بارها دیده‌ایم و دیگر جایی برای بحث در این زمینه نمانده. مقرون به صرفه بودن این دسته از میانردههای موتورولا، از تواناییهای دیگر این شرکت که دست کم گرفته میشود، خبر میدهند. 

عمده ما زمانی که به یک برند جدید بر میخوریم، تولیدات آن را دست کم میگیریم؛ هرچند که برند موتورولا یک برند جدید نیست، اما دقیقا حس و حال یک برند جدید را به خریدار خود میدهد. برای رد این ادعا که برندهای جدید، خوب نیستند؛ فقط کافی است، که با کمی رجوع به ذهن استدلالی خود، متوجه شویم که همه برندها زمانی جدید بودند؛ اما جدا از این بحث، تولیدات موتورولا قویا درخور تمام کاربران هستند.

مقدمهای بر تشریح موتورولا موتو ای6آی

اسمارتفونی که در بالای این متن نام آن را میبینید، ثمره نورسیده شرکت موتورولا است. هرچند که نمیشود « Motorola Moto E6i » را با اسمارتفون پرقدرت دیگر این شرکت، یعنی « Motorola Edge s» مقایسه کرد، اما این اسمارتفون از لحاظ کیفی، نمره بالایی میگیرد. این نمره بالا به تمامی ارکان این اسمارتفون تعلق دارد. از سختافزار گرفته تا طراحی و متریال ساخت آن.

طراحیای که از آن صحبت میکنیم، کمی غریب است؛ اما با تمام این اوصاف، آن را کمی آشنا خواهیم شمرد. موتورولا برای طراحی « Motorola Moto E6i » به سراغ ابتداییترین طراحی میانردهها نرفته و کمی سلیقه قدیمی بازار را با آن درگیر کرده. این سلیقه قدیمی، بیش از اینکه در پنل جلویی مشهود باشد، در پنل پشتی « Motorola Moto E6i » دیده میشود.

اما این فقط طراحی نیست، که کمی قدیمی بهنظر میرسد. زمانی که از ظاهر « Motorola Moto E6i » با باطن آن سفر می‌کنیم، سختافزار آن را نیز قدیمی درمییابیم. باتوجه به قسمت ذکر شده برای این اسمارتفون، این ترکیب سختافزاری، منطقی به نظر میرسد و ایراد گرفتن از آن با توجه به قیمت تمام شده 170 یورویی، چندان منصفانه نیست. اما بههر حال این سختافزار مناسب دوستداران بازیهای موبایلی سنگین نخواهد بود. در ادامه این بحث در کنار بررسی سختافزار ذکر شده، دیگر وجوه این اسمارتفون را نیز بررسی خواهیم کرد.

Motorola Moto E6i

موتورولا موتو ای6آی: طراحی و کیفیت ساخت

ظاهر « Motorola Moto E6i » به دیگر میانردههای شرکت موتورولا نرفته و کمی کمکاری در طراحی آن دیده میشود. البته با درنظر گرفتن قیمت این اسمارتفون و مقایسه آن با دیگر گوشیهای هوشمندی که با قیمت حدودی 170 یورو معرفی شدهاند؛ این طراحی را بهصورت نسبی، مناسب تلقی خواهیم کرد. البته تعبیر نادرست این طراحی و بازارپسند دانستن آن، کار دشواری است.

پنل جلویی شیشهای با نمایشگر، اسپیکر تماس و دوربین سلفی تزئین شده. پنل پشتی پلاستیکی با مقادیر دوربین اصلی، اسپیکرها و حفره حسگر اثر انگشت درگیر است. فریم پلاستیکی « Motorola Moto E6i » نیز فاقد فراخوان دستیار گوگل بوده و در عوض، سرپرستی کنترلرهای صدا، دکمه پاور، جک 3.5 میلیمتری هدفون، اسلات سیمکارت و درگاه شارژ microUSB را قبول کرده.

پنل جلویی « Motorola Moto E6i » طراحی نابه هنجاری دارد. ایراد اساسی این پنل، حواشی زیاد نمایشگر این اسمارتفون است، که جا را برای محتوای کاربر تنگ کردهاند. حواشی در قسمت پایینی نمایشگر، بسیار ضخیم می‌شوند و کار با آنها احتمالا برای کاربر « Motorola Moto E6i » کلافهکننده خواهد بود. البته گناه عمده این حواشی بر گردن طراحی دوربین سلفی این اسمارتفون است. دوربین سلفی که با طراحی ناچ، معرفی شده؛ به پنل جلویی این اسمارتفون یک ضربه کاری وارد کرده.

طراحی پنل پشتی، چندین پله از طراحی پنل جلویی « Motorola Moto E6i » بالاتر است. در این پنل، شاهد اسپیکرها هستیم. حقیقا حضور اسپیکر بر روی پنل پشتی ما را به یاد طراحیهای قدیمی میاندازد و ممکن است باعث کمی انزجار شود. در اینجا، دوربین اصلی را میبینیم، که نزدیک گوشه بالایی پنل حضور دارد و طراحی جالبی را حمل میکند. نکته دیگر درمورد این پنل، استفاده از حفره حسگر اثر انگشت با طراحی مناسبی است. 

در داخل حفره حسگر اثر انگشت، لوگوی پرافتخار برند موتورولا محاط شده. « Motorola Moto E6i » با ابعاد 155.6 در 73 در 8.5 میلیمتر، وزن 160 گرم و رنگهای خاکستری و صورتی عرضه خواهد شد. البته خاکستری این اسمارتفون، بیشتر به رنگ زغالی و صورتی آن به رنگ قرمز نزدیک است.

موتورولا موتو ای6آی: نمایشگر

زمانی که میخواهیم درمورد نمایشگر یک اسمارتفون 170 یورویی سوال کنیم، بیم آن را داریم که نکند پنل نمایشی موجود از نوع TFT باشد. این دسته از پنلهای نمایشی، زاویه دید ناشایستی دارند و کاربر آنها برای استفاده درست از محتوای ویدئویی خود باید دقیقا در جلوی آنها باشد؛ خداراشکر « Motorola Moto E6i » با یک پنل نمایشی مناسب IPS LCD معرفی شده که زاویه دید درستی دارد.

رزولوشن این نمایشگر بالا نیست و تنها کلمهای که میتوانیم به آن نسبت دهیم، کلمه استاندارد است. رزولوشن 720 در 1560 که برای نمایگشر این اسمارتفون تعریف شده، با احتساب قطر آن، تراکم پیکسلی 282 پیکسل بر هر اینچ را برای نمایشگر « Motorola Moto E6i » به دست ما خواهد داد. این نمایشگر با قطر 6.1 اینچی آن، چندان بزرگ به نظر نمیرسد. نمایشگر «» با مساحت 91.3 سانتیمتر مربعی خود، چیزی در حدود 80 درصد از پنل جلویی را در اختیار دارد.

Motorola Moto E6i

موتورولا موتو ای6آی: سختافزار و نرمافرار

« Motorola Moto E6i » با اندروید 10 عرضه خواهد شد؛ ولی نه اندروید 10 عادی، بلکه اندروید نسخه Go edition. این نسخه از اندروید توسط شرکت گوگل برای اسمارتفونهایی ساخته شده، که سختافزار آنها توانایی برقراری ارتباط با اندروید 10 عادی را ندارند. البته امکان آپدیت به نسخه 11 Go edition نیز محتمل است.

از سطور بالا فهمیدهاید که سختافزار این اسمارتفون، کمی قابل نکوهش است. چیپست 28 نانومتری « Motorola Moto E6i » که با نام Unisoc SC9863A معرفی شده، برای گوشیهای هوشمند کمتوان کارایی دارد. این چیپست از همراهی چهار هسته Cortex-A55 با حداکثر فرکانس 1.6 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با حداکثر فرکانس 1.2 گیگاهرتز برخوردار است. 

درکنار این چیپست نهچندان توانا، تراشه گرافیکی IMG8322 حضور دارد، که برای پردازش دادههای گرافیکی از بستر رم 2 گیگابایتی این اسمارتفون استفاده میکند. « Motorola Moto E6i » در یک نسخه سختافزاری با رم 2 گیگابایت و حافظه داخلی 32 گیگابایت عرضه میشود. کاربر این اسمارتفون میتواند با استفاده از درگاه microSDXC که با یکی از اسلاتهای سیمکارتها اشتراک دارد، حافظه در دسترس خود را افزایش دهد.

موتورولا موتو ای6آی: دوربین

طراحی دوربین « Motorola Moto E6i » کمی ناآشنا و عجیب است. این دوربین دوگانه که در گوشه بالایی پنل پشتی حضور دارد، از یک سنسور 13 مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی 26 میلیمتر به همراه یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 تشکیل شده. سنسور عریض در بالای قاب بیضی شکل سنسور تشخیص عمق و فلش الایدی قرار گرفته.

بهدنبال سختافزار نامناسب « Motorola Moto E6i » کیفیت عکسبرداری و فیلمبرداری دوربین آن نیز، نزول خواهند کرد. دوربین اصلی با کیفیت 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه قیلمبرداری میکند. فیلمبرداری دوربین سلفی که از یک لنز 5 مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی 17 میلیمتر تشکیل شده با همان کیفیت 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه، ذکر شده.

Motorola Moto E6i

موتورولا موتو ای6آی: باتری

باتری لیتیم-پلیمری « Motorola Moto E6i » از جمله دیگر موارد استاندارد آن است. این باتری با حجم 3000 میلیآمپر ساعتی خود، با جریان 10 واتی شارژ میشود.

مشاوره در خرید موتورولا موتو ای6آی

اسمارتفونی که در سطور بالا به شرح آن پرداختیم، یک اسمارتفون اقتصادی است، که برای بازیهای سنگین و اعمال شاقه مناسب نخواهد بود. اگر درخواست شما از « Motorola Moto E6i » در حد خواسههای یومیه است، می‌تواند روی آن خساب کنید، اما اگر شما یک گیمر خستگیناپذیر هستند، این اسمارتفون برای شما گزینه مناسبی نیست.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
February 2021
تاریخ شمسی
بهمن 1399
طول و عرض
155.6x73 میلی متر
ضخامت
8.5 میلی متر
وزن
160 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Unisoc SC9863A
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x1.6 GHz Cortex-A55 & 4x1.2 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
IMG8322
حافظه داخلی
32 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
eMMC 5.1
مقدار RAM
2 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.1 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1560 پیکسل
تراکم پیکسلی
282~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 19, 28, 66
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 4.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
micro USB v2.0
دوربین
دوگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
سایز سنسور 1/3.1 اینچ
دریچه دیافراگم f/2.2
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع depth
دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/2.2
فاصله کانونی لنز 27 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم یون
ظرفیت باتری
3000 میلی آمپر بر ساعت
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
فیلم برداری
1080p@30fps
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل موتورولا مدل Moto E6i دو سیم کارت ظرفیت 2/32 گیگابایت
گوشی موبایل موتورولا مدل Moto E6i دو سیم کارت ظرفیت 2/32 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
February 2021
تاریخ شمسی
بهمن 1399

طراحی

طول و عرض
155.6x73 میلی متر
ضخامت
8.5 میلی متر
وزن
160 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Unisoc SC9863A
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x1.6 GHz Cortex-A55 & 4x1.2 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
IMG8322

حافظه

حافظه داخلی
32 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
eMMC 5.1
مقدار RAM
2 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.1 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1560 پیکسل
تراکم پیکسلی
282~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2<br />
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100<br />
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 19, 28, 66<br />
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 4.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
رادیو
درگاه اتصال کابلی
micro USB v2.0

دوربین

دوربین
دوگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/3.1 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br /> فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع depth<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br /> فاصله کانونی لنز 27 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps
فیلم برداری
1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم یون
ظرفیت باتری
3000 میلی آمپر بر ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم