برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل موتورولا مدل One 5G Ace دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت

MotorolaOne 5G Ace Dual Sim 128GB RAM 6GB Mobile Phone

Motorola One 5G Ace Dual Sim 128GB RAM 6GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 6 گیگابایت
  • دوربین سه گانه : 48 - 8 - 2  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
6 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 10
5G
5000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Motorola One 5G Ace

شرکت آمریکایی موتورولا، چندین بار بازار گوشی‌های هوشمند را شگفت‌زده کرده و به‌نظر می‌رسد، قصد ندارد تا دست از این اخلاق خود بردارد. این شرکت، زمانی، توسط شرکت نام‌آشنای گوگل، خریداری شد و بعدا به شرکت لنوو سپرده شد. در زمانی که این شرکت در اختیار گوگل بود، نام آن را یک‌ روز در میان می‌شنیدیم، اما حالا نام آن، کم‌رنگ شده.

درمورد طراحی‌های شرکت موتورولا، حس عجیبی وجود دارد. اگر یک اسمارتفون موتورولا را ببینید، در جا می‌توانید، حدس بزنید که متعلق به کدام شرکت است. این معرفت به طراحی‌های موتورولا، به‌این دلیل عجیب بوده، که تمام طراحی‌های این شرکت، بازار پسند و عمومی هستند و نمی‌توان، چیز غریبی در آن‌ها دید.

مقدمه‌ای بر تشریح مشخصات موتورولا وان 5G Ace

اسمارتفون «Motorola One 5G Ace » با یک طراحی مرسوم در خانواده موتورولا، معرفی شده. قیمت ۴۰۰ دلاری آن، یک باتری حجیم، سخت‌افزاری توانمند، دوربین باکیفیت، نمایشگری با وضوح بالا و یک طراحی زبا را به‌همراه خود می‌آورد. از طرفی دیگر، فناوری نسل پنجم را در «Motorola One 5G Ace » مشاهده می‌کنیم، که آن را به یکی از خوش‌قیمت‌ترین اسمارتفون‌هایی، تبدیل کرده، که فناوری نسل پنجم را به‌همراه خود دارند.

نسل جدید ارتباطات، اتصال سریع‌تری دارد و درمورد اینترنت اشیاء هم پیشرفت‌های زیادی داشته. البته این فناوری هم مانند بسیاری از فناوری‌ها، کشفیات و اختراعات نوپا، نقدهای بی‌سروتهی داشته. درمورد این فناوری، گفته می شود، که بر روی انتشار ویروس کرونا، نقش به‌سزایی دارد؛ البته این موضوع، توسط هیچ مرکز علمی معتبری، تایید نشده و به‌درد بحث در جمع‌هایی می‌خورد، که حد بحث آنان از قد افراد حاضر، بالاتر نرود.

نکته دیگری که درمورد «Motorola One 5G Ace » بسیار چشم‌ ما را گرفته، سخت‌افزار آن است. چیپست شرکت خوش‌ نام و آوازه کوالکام با لیتوگرافی۸ نانومتری که یک مودم نسل پنجم را با خود، یدک می‌کشد، برای دوست‌داران بازی‌های موبایلی سنگین، مناسب است. نکته نه‌چندان مناسب در مورد سخت‌افزاری «Motorola One 5G Ace » در دسترس نبودن حافظه‌های داخلی متفاوت با میزان‌ رم‌های متفاوت بوده، که کمی دست خریداران را می‌بندد.

نمایشگر و دوربین این اسمارتفون، از حداکثر کیفیت، البته متناسب با قیمت آن، برخوردار هستند. یک دوربین سه‌گانه در پنل پشتی، کاربران «Motorola One 5G Ace » را همراهی می‌کند و دوربین سلفی هم برای علاقه‌مندان به عکاسی سلفی، کاملا آماده است. نمایشگر «» وضوح بالایی دارد و می‌تواند رضایت، به‌اصطلاح، فیلم‌بازها را جلب کند؛ ضمن این‌که قطر زیاد این نمایشگر، می‌تواند امتیاز دیگر، محسوب شود.

Motorola One 5G Ace

موتورولا وان 5G Ace: طراحی و کیفیت ساخت

طراحی «Motorola One 5G Ace » را شاید در بسیاری از اسمارتفون‌های شرکت موتورولا ببینید؛ اکثر شرکت‌ها، یک طراحی مخصوص به میان‌رده دارند، پس این موضوع نباید شما را درمورد طراحی «Motorola One 5G Ace » دل‌سرد کند. پنل جلویی، مانند همیشه، حامی نمایشگر و دوربین سلفی است. پنل پشتی، از دوربین اصلی چهار‌گانه و حسگر اثر انگشت، میزبانی می‌کند. فریم نیز محتوی مقادیر کنترلر‌های صدا، دکمه پاور، اسلات سیم‌کارت، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه شارژ Type-C است.

زمانی که به پنل جلویی «Motorola One 5G Ace » سر می‌زنیم، دوربین سلفی را می‌بینیم که با طراحی مدرن حفره به این اسمارتفون، پیوسته. طراحی حفره، نسبت به طراحی ناچ، حواشی کمتری برای نمایشگر، ایجاد می‌کند و به‌همین دلیل، آن را بهتر از طراحی ناچ می‌دانیم. نمایشگری که از آن، صحبت کردیم، اکثر فضا را در این‌جا، تحت اختیار خود دارد. حواشی در اطراف نمایشگر «Motorola One 5G Ace » متقارن و بی‌ایراد هستند؛ به‌جز در قسمت پایینی نمایشگر، که در آن‌جا، حاشیه‌ها، تا حدودی توازن خود را از دست می‌دهند؛ که چیز غریبی نیست.

پنل پشتی، کمی مایوس کننده است. در قسمتی از پنل پشتی، حفره حسگر اثر انگشت را می‌بیینم، که طراحی «Motorola One 5G Ace » را قدیمی کرده. در این روزها، حسگر اثر انگشت با دکمه پاور، ادغام می‌شود که طراحی مدرن‌تری است، اما آن را در این اسمارتفون نداریم. این حفره با قاب اطراف خود، شکل لوگو شرکت موتورولا را درآورده؛ یک طراحی منحصر به‌ فرد. در گوشه بالایی پنل پشتی، دوربین اصلی و فلش آن را می‌بینیم که دورن یک قاب مربعی شکل هستند. 

«Motorola One 5G Ace » با ابعاد ۱۶۶.۱ در ۷۶.۱ در ۹.۹ میلی‌متر، وزن ۲۱۲ گرم و رنگ‌های خاکستری و نقره‌ای، عرضه می‌شود. وزن بالای دویست گرم و ضخامت تقریبی یک سانتی‌متری، برای یک اسمارتفون، مقادیر بالایی است. اما همانطور که در مقدمه، گفته شد، سخت‌افزار و باتری این اسمارتفون، توانایی بالایی دارند و متعاقبا، وزن و فضای زیاد، می‌طلبند.

موتورولا وان 5G Ace: نمایشگر

یک پنل نمایشی IPS LCD برای میان‌رده‌، هیچ ایرادی ندارد. پنل نمایشی مورد علاقه میان‌رده‌ها، «Motorola One 5G Ace » را همراهی می‌کند. این پنل نمایشی، با این‌که رواج بسیاری دارد، ناقابل نیست. پنل‌های نمایشی IPS LCD برای افزایش طول عمر باتری و دوست‌داران فیلم و سریال، کاملا مناسب هستند؛ اما اگر درمورد نمایشگر «Motorola One 5G Ace » قانع نشدید، باید نگاهی به رزولوشن آن بی‌اندازید.

رزولوشن نمایشگر «Motorola One 5G Ace » ما را وادار می‌کند، تا آن را تقریبا برای هر کاری، مناسب بدانیم. رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل می‌تواند، رضایت جمعی دوست‌داران فیلم و بازی‌های موبایلی را جلب کند. در پس این رزولوشن، تراکم پیکسلی بالای ۳۹۳ پیکسل بر هر اینچ، برای نمایشگر «Motorola One 5G Ace » به‌دست می‌آید.

قطر ۶.۷ اینچی این نمایشگر از جمله دیگر مزایای آن است، که نمی‌شود به‌راحتی از آن گذشت. این میزان برای تماشای محتوای ویدئویی، مناسب است. نمایشگر «Motorola One 5G Ace » با مساحت ۱۰۸ سانتی‌متر مربعی، بیش از ۸۵ درصد از پنل جلویی را تحت نفوذ خود دارد. درکل نمایشگر «Motorola One 5G Ace » نمره‌ای بیش از نمره قبولی می‌گیرد.

Motorola One 5G Ace

موتورولا وان 5G Ace: سخت‌افزار و نرم‌افزار

با این‌که در بسیاری از محصولات شرکت موتورولا، دکمه گوگل اسیستنت را داشتیم، متاسفانه در «Motorola One 5G Ace » با آن، همراه نیستیم. نمی‌توان به‌دقت، رابط کاربری این اسمارتفون را معلوم کرد، اما می‌دانیم که «Motorola One 5G Ace » با اندروید ۱۰ به‌فروش می‌رسد. نکته مهم دیگر درمورد این اسمارتفون، همان فناوری نسل پنجم است، که دیدن آن در یک میان‌رده با این قیمت، ما را شگفت‌زده می‌کند.

چیپستی که یک مودم نسل پنجم را همراه خود آورده، تا «Motorola One 5G Ace » از این فناوری، سود ببرد، حاصل مشقت‌های شرکت کوالکام است. چیپست ۸ نانومتری Snapdragon 750G 5G را برای فعالیت‌های گیمینگ ساخته‌اند و ما از این موضوع، نتیجه می‌گیریم که قدرت پردازش بالایی دارد، ضمن این‌که در تست‌ها، عمل‌کرد خوبی داشته. این چیپست هشت‌هسته‌ای از دو هسته Kryo 570 با بیشینه فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته Kryo 570 با بیشینه فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز، تشکیل شده.

جدا از این چیپست توانمند، یک چیپست گرافیکی معروف هم داریم. Adreno 619 برای پردازش بازی‌های موبایلی با گرافیک بالا، مناسب است. کاربران «Motorola One 5G Ace » می‌توانند، روی ترکیب سخت‌افزاری اسمارتفون خود، حساب باز کنند. «Motorola One 5G Ace » در دو نسخه سخت‌افزاری، عرضه می‌شود. نسخه اول با رم ۳ گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و نسخه دوم با مقدار رم بالاتر ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت.

موتورولا وان 5G Ace: دوربین

ساختار دوربین اصلی «Motorola One 5G Ace » برای عکاسی‌های چهره، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. سه سنسور اصلی این دوربین، به‌همراه فلش ال‌ای‌دی آن، درون یک قاب مربعی شکل، قرار دارند. هر یک از اجزای دوربین، در نزدیکی یکی از زوایای مربع، جاگیری کرده‌اند. با این‌که سنسور ماکرو این دوربین، چنگی به دل نمی‌زند، آن را برای عکاسی از سوژه‌های بسیار نزدیک، مناسب می‌دانیم. دوربین اصلی «Motorola One 5G Ace » از سه سنسور به شرح زیر، تشکیل شده:

  •         لنز ۴۸ مگاپیکسلی عریض (Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر
  •         لنز ۸ مگاپیکسلی فوق عریض (Ultra Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و بازه دید ۱۱۸ درجه
  •         لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

با توجه به گشودگی دریچه دیافراگم، احتمالا دوربین اصلی «Motorola One 5G Ace » در مکان‌هایی که نور کافی ندارند، خوب عمل خواهد کرد. دوربین اصلی، قابلیت عکس‌برداری HDR را دارد و با کیفیت 4Kو سرعت ۳۰‌ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کند. دوربین سلفی «Motorola One 5G Ace » برای دوست‌داران عکاسی سلفی، مناسب است. این دوربین از یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 تشکیل شده، اما از آن انتظار نداریم، که در شب یا مکان‌هایی بدون نور کافی، شایسه عمل کند. دوربین سلفی هم قابلیت عکس‌برداری HDRرا دارد، ولی با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کند. بسته دوربین «Motorola One 5G Ace » برای این بازه قیمتی، درخور توجه زیادی است.

Motorola One 5G Ace

موتورولا وان 5G Ace: باتری

باتری لیتیم-پلیمری «Motorola One 5G Ace » برای این اسمارتفون، پشتیبان خوبی است. هرچند که این باتری‌ها نسبت به باتری‌های لیتیم-یونی، طول عمر بیش‌تری دارند و نسبت به شارژ کامل، حساس نیستند، اما چگالی انرژی کم‌تری برای آن‌ها، لحاظ می‌شود. «Motorola One 5G Ace » از فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی، پشتیبانی می‌کند.

مشاوره در خرید موتورولا وان 5G Ace

«Motorola One 5G Ace » برای دوست‌داران بازی، دوست‌داران تماشای فیلم و کاربران کاملا معمولی، مناسب است. دوربین با کیفیت، نمایشگر با وضوح بالا و باتری حجیم این اسمارتفون، جزو خصایص ویژه آن، حساب می‌شوند که نباید آن‌ها را از قلم بی‌اندازیم؛ ضمن‌این که «Motorola One 5G Ace » سخت‌افزاری توانا دارد و از فناوری نوپا نسل پنجم هم پشتیبانی می‌کند و به‌عنوان یک اسمارتفون که لیاقت همراهی این فناوری را دارد، قیمت کمی برای آن، لحاظ شده.

 

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
January 2021
تاریخ شمسی
بهمن 1399
طول و عرض
166.1x76.1 میلی متر
ضخامت
9.9 میلی متر
وزن
212 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Qualcomm SM7225 Snapdragon 750G 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.2 GHz Kryo 570 & 6x1.8 GHz Kryo 570
پردازنده گرافیکی
Adreno 619
حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
LTPS IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.7 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
393~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 29, 30, 38, 39, 40, 41, 66, 71
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
2, 5, 25, 41, 66, 71 Sub6
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
سایز سنسور 1/2.0 اینچ
دریچه دیافراگم f/1.7
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide
˚118
دریچه دیافراگم f/2.2
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.4
لیزر AF
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/2.2
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 15 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر فشار سنج ( Barometer )
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل موتورولا مدل One 5G Ace دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
گوشی موبایل موتورولا مدل One 5G Ace دو سیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
January 2021
تاریخ شمسی
بهمن 1399

طراحی

طول و عرض
166.1x76.1 میلی متر
ضخامت
9.9 میلی متر
وزن
212 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm SM7225 Snapdragon 750G 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.2 GHz Kryo 570 & 6x1.8 GHz Kryo 570
پردازنده گرافیکی
Adreno 619

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
LTPS IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.7 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
393~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 29, 30, 38, 39, 40, 41, 66, 71
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
2, 5, 25, 41, 66, 71 Sub6
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
رادیو
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/2.0 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/1.7<br /> فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide<br /> ˚118<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.4<br /> لیزر AF
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR<br /> 1080p@30fps
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر فشار سنج ( Barometer )
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 15 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم