برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G9 Plus دو سیم کارت ظرفیت 4/128 گیگابایت

MotorolaMoto G9 Plus Dual SIM 128GB RAM 4GB Mobile Phone

Motorola Moto G9 Plus Dual SIM 128GB RAM 4GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 4 گیگابایت
  • دوربین چهار گانه : 64 - 8 - 2 - 2  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
4 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 10
4G
5000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Motorola Moto G9 Plus

شرکت آمریکایی موتورولا با این که نام آن را کم‌تر از باقی شرکت‌های مطرح در زمینه گوشی‌های هوشمند می‌شنویم، از پتانسیل بالایی برای تولید و توزیع اسمارتفون‌هایی با حداکثر کیفیت را دارد. این شرکت چند ملیتی توانست، ده هزار نسخه از یک اسمارتفون خود را در عرض فقط دو دقیقه به فروش برساند و این موضوع خبر از کیفیت بالای محصولات این شرکت می‌دهد. 

شرکت موتورولا را قبلا بیش‌تر می‌شناختیم. زمانی که این شرکت توسط شرکت معروف گوگل خریداری شد، نام آن در بازار گوشی‌های هوشمند، زیاد شنیده می‌شد؛ اما زمانی که گوگل این شرکت را به شرکت لنوو سپرد، دیگر نام موتورولا را کم‌تر شنیدیم. شهرت موتورولا در زمان گذشته‌هم به زمانی برمی‌گردد که این شرکت توسط گوگل خریده شد. اما حالا موتورولا دارد با اسمارتفون‌های جدید خود، بازار را پس می‌گیرد. در ادامه این بحث به یکی از اسمارتفون‌های جدید مورد توجه این شرکت خواهیم پرداخت.

مقدمه‌ای بر تشریح موتورولا Moto G9 Plus

« Motorola Moto G9 Plus » از خانواده شلوغ موتو جی ۹، بیرون آمده. اکثر محصولات این خانواده، حداکثر کیفیت را دارند، اما « Motorola Moto G9 Plus » از اهمیت بیش‌تری برخوردار است. دلیل این اهمیت، خوش‌قیمتی این اسمارتفون در کنار توانایی پردازشی، عکس‌برداری و نمایشی این اسمارتفون بوده. قیمت ۲۵۰ دلاری این اسمارتفون، سبب شده تا « Motorola Moto G9 Plus » به صدر جدول مقرون به صرفه‌ترین‌ها صعود کند.

طراحی « Motorola Moto G9 Plus » با طراحی عمومی بازار گوشی‌های هوشمند میان‌رده، همراه است. یک طراحی مناسب که تعادل درستی دارد. در هیچ کجا از ظاهر اولیه این اسمارتفون، ایراد به‌خصوصی دیده نمی‌شود و طراحی « Motorola Moto G9 Plus » سرتاسر، نشان از اهمیت زیبایی در نظر شرکت موتورولا دارد. البته طراحی این اسمارتفون، کمی به‌دور از سیاست‌های طراحی موتورولا است و این نوع طراحی را در اسمارتفون‌های موتورولا، کم‌تر می‌بینیم.

متاسفانه در بازار گوشی‌های هوشمند، میان‌رده‌ای برنده است، که دوربین اصلی آن، بیش‌ترین تعداد سنسور را حمل کند. « Motorola Moto G9 Plus » با این اصل، همراه شده و یک دوربین چهارگانه را به دنبال خود می‌کشد. در بین چهار سنسور دوربین اصلی، دو سنسور آن، نامفید به نطر می‌رسند؛ اما حتی اگر این سنسورها را حساب نکنیم، دوربین « Motorola Moto G9 Plus » حداکثر کیفیت را دارد و ایراد چندانی نمی‌توان به آن وارد کرد. 

Motorola Moto G9 Plus

موتورولا Moto G9 Plus: طراحی و کیفیت ساخت

با این‌که طراحی « Motorola Moto G9 Plus » را در جمع میان‌رده‌های موتورولا نمی‌بینیم، اما این طراحی در بازار گوشی‌های هوشمند میان‌رده، زیاد تکرار می‌شود. پنل جلویی شیشه‌ای از نمایشگر و دوربین سلفی، حمایت می‌کند. پنل پشتی پلاستیکی با دوربین اصلی چهارگانه، همراه است. فریم پلاستیکی هم با مقادیر کنترلرهای صدا، دکمه پاور، فراخوان فیزیکی دستیار گوگل، اسلات سیم‌کارت، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه شارژ Type-C، درگیر شده.

در پنل جلویی « Motorola Moto G9 Plus » که اکثر آن تحت اختیار نمایشگر بزرگ است، هیچ حاشیه بی‌موردی را نمی‌بینیم. حواشی در اطراف نمایشگر، کاملا متوازن، پخش شده‌اند و فقط در قیمت پایینی آن است، که با دقت فراوان می‌توانیم، عدم تقارن حواشی را دریابیم. دوربین سلفی که در بالای این نمایشگر، قرار گرفته، با طراحی مدرن حفره، همراه است و جاگیری بسیار درستی دارد. دوربین سلفی در گوشه بالایی پنل پشتی است و با این جاگیری درست، تداخلی با محتوای کاربر نخواهد داشت. 

پنل پشتی، طراحی عمومی‌تری نسبت به پنل جلویی دارد. در گوشه بالایی این پنل، دوربین اصلی چهارگانه را می‌بینیم، که طراحی آن، مطابق رای بازار گوشی‌های هوشمند میان‌رده است. رنگ قاب دوربین اصلی، مشکی نخواهد بود و با رنگ پنل پشتی، تشابه خواهد داشت. ایراد اصلی این پنل، صیقلی بودن زیاد آن است؛ به‌طوری که کاربر « Motorola Moto G9 Plus » باید به جا ماندن لک اثر انگشت خود بر روی پنل پشتی، عادت کند. 

اما فریم، جالب‌تر از پنل پشتی خواهد بود. در سمت راست فریم، دکمه پاور را می‌بینیم، که با طراحی جدید ترکیب با حسگر اثر انگشت به این اسمارتفون، اضافه شده. این طراحی ضمن سرعت بالایی که دارد، از المان‌های اضافی هم جلوگیری می‌کند. در طرف مخالف این فریم، یعنی در سمت چپ آن، فراخوان فیزیکی دستیار گوگل، موجود است، که در اکثر اسمارتفون‌های موتورولا، حضور دارد. 

« Motorola Moto G9 Plus » با ابعاد ۱۷۰ در ۷۸.۱ در ۹.۷ میلی‌متر، وزن ۲۲۳ گرم و رنگ‌های رزگلد و آبی، عرضه می‌شود. ایراد چشم‌گیر این اسمارتفون، ضخامت و وزن بالای آن است. این ضخامت و وزن بالا می‌تواند، کاربر « Motorola Moto G9 Plus » را کلافه کند؛ اما دلیل این ضخامت و وزن زیاد، چیزی نیست، جز توان بالای سخت‌افزاری و باتری حجیم « Motorola Moto G9 Plus ».

Motorola Moto G9 Plus

موتورولا Moto G9 Plus: نمایشگر 

حقیقت این است، که موتورولا، تمام توان خود را برای نمایشگر این اسمارتفون، صرف کرده؛ اما نتیجه این تلاش، چندان چشم‌گیر نیست. پنل نمایشی LTPS IPS LCD که از HDR10 پشتیبانی می‌کند، کیفیت خوبی دارد؛ اما نسبت به پنل‌های نمایشی آمولد، چندان جذاب نیست. این پنل نمایشی با باتری « Motorola Moto G9 Plus » راه خواهد آمد و زاویه دید خوبی هم دارد. 

در ادامه این پنل نمایشی مناسب، رزولوشن بالای ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، معرفی می‌شود؛ که از استاندارد بازار گوشی‌های هوشمند، سبقت گرفته. این مقدار رزولوشن برای کاربران اهل فیلم و سریال، کاملا درخور توجه است. در ارتباط با رزولوشن نمایشگر « Motorola Moto G9 Plus » تراکم پیکسلی ۳۸۶ پیکسل بر هر اینچ، می‌آید که مقدار خوبی است.

این نمایشگر از نظر اندازه هم می‌تواند، کاربران اهل فیلم و بازی را خرسند نگه دارد. قطر ۶.۸۱ اینچی این نمایشگر، سبب می‌شود تا تماشای محتوای ویدئویی برای کاربران، راحت باشد. نمایشگر با اندازه ۱۱۲ سانتی‌متر مربعی خود، حدود ۸۴ درصد از پنل جلویی « Motorola Moto G9 Plus » را تحت تصرف دارد.

موتورولا Moto G9 Plus: سخت‌افزار و نرم‌افزار

درمورد رابط کاربری « Motorola Moto G9 Plus » نمی‌توان با دقت زیادی بحث کرد؛ اما این اسمارتفون با اندروید نسخه ۱۰ عرضه می‌شود، که به احتمال قوی به اندروید نوپای ۱۱ هم ارتقا پیدا خواهد کرد. دستیار گوگل که قبل‌تر هم از آن نام بردیم، قابلیت‌های جالبی دارد. قابلیت‌هایی نظیر خواندن اخبار، اطلاع از شرایط آب و هوایی، پیدا کردن عکس به‌خصوصی از فایل‌های در دسترس، یادآوری موارد مورد نیاز، سرچ صوتی و .....

مغز متفکر « Motorola Moto G9 Plus » چیپستی است، که سختی ساخت آن را شرکت کوالکام کشیده. این چیپست ۸ نانومتری که با نام Snapdragon 730G شناخته می‌شود، شایسته فعالیت‌های گیمینگ است؛ در این‌جا پسوند G، کلمه گیمینگ را معرفی می‌کند. این چیپست هشت‌هسته‌ای از همکاری ۲ هسته Kryo 470 Gold با بیشینه فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته Kryo 470 Silver با بیشینه فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز، پدید آمده.

بر روی این چیپست توانمند، پردازنده گرافیکی Adreno 618 سوار شده. این چیپست گرافیکی که تکمیل کننده ترکیب سخت‌افزاری « Motorola Moto G9 Plus » است، توان پردازشی بالایی دارد. درحالت کلی، ترکیب سخت‌افزاری این اسمارتفون را می‌توان با کیفیت دانست. « Motorola Moto G9 Plus » در دو نسخه به شرح زیر، عرضه می‌شود:

  • رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت

  • رم ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت

موتورولا Moto G9 Plus: دوربین

قاب دوربین اصلی « Motorola Moto G9 Plus » به رنگ انتخابی خریدار، بستگی خواهد داشت. در سمت چپ این قاب، سه سنسور به طور عمودی و پشت سر هم، قرار گرفته‌اند و در سمت راست آن‌ها و درون یک سطح عمیق بیضی شکل، سنسور چهارم در کنار فلش ال‌ای‌دی بیضی شکل، حضور دارد. خروج از مرکز بیضی فلش ال‌ای‌دی تقریبا با خروج از مرکز سطح عمیق، یکسان است و این موضوع، باعث رعایت تقارن هندسی می‌شود. « Motorola Moto G9 Plus » از چهار سنسور به شرح زیر، تشکیل شده:

  • لنز ۶۴ مگاپیکسلی عریض (Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم ۲۶ میلی‌متر

  • لنز ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و گستره دید ۱۱۸ درجه

  • لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2

با این‌که توانایی این دوربین، شایان توجه زیادی است؛ اما به نطر می‌رسد، که دو سنسور ماکرو و تشخیص عمق دوربین اصلی « Motorola Moto G9 Plus » به کار کاربر آن نیایند. دوربین سلفی هم از یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 و فاصله کانونی ۲۹ میلی‌متر، تشکیل شده. دوربین سلفی با کیفیت ۱۰۸۰ و دوربین اصلی با کیفیت 4K فیلم‌برداری می‌کنند.

Motorola Moto G9 Plus

موتورولا Moto G9 Plus: باتری

قسمت اعظم گناه ضخامت زیاد « Motorola Moto G9 Plus » بر گردن باتری حجیم لیتیم-پلیمری آن است. این باتری می‌تواند، حجم مورد نیاز کاربران صنعت گیمینگ را در حین فعالیت‌ آن‌ها تامین کند. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این اسمارتفون، شاید بیش‌ترین حجم بازار را نداشته باشد، اما قطعا حجم مناسبی دارد. « Motorola Moto G9 Plus » از شارژ سریع ۳۰ واتی، پشتیبانی می‌کند.

مشاوره در خرید موتورولا Moto G9 Plus

« Motorola Moto G9 Plus » با توجه به سخت‌افزار، باتری، نمایشگر و دوربین آن که در سطور بالا به بررسی آن‌ها پرداختیم، یک میان‌رده توانمند است، که نباید به راحتی از کنار آن گذشت. این اسمارتفون با توان بالای پردازشی می‌تواند کاربران دوست‌دار بازی‌های موبایلی را راضی نگه دارد و بدین ترتیب، برای تمام کاربران، مناسب است. 

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
September 2020
تاریخ شمسی
شهریور 1399
طول و عرض
170x78.1 میلی متر
ضخامت
9.7 میلی متر
وزن
223 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Qualcomm SDM730 Snapdragon 730
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.2 GHz Kryo 470 Gold & 6x1.8 GHz Kryo 470 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 618
حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
LTPS IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.81 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
386~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 28, 66 Brazil
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
سایز سنسور 1/1.73 اینچ
دریچه دیافراگم f/1.8
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide
˚118
سایز سنسور 1/4.0 اینچ
دریچه دیافراگم f/2.2
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.2
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth
دریچه دیافراگم f/2.2
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع standard
دریچه دیافراگم f/2.0
فاصله کانونی لنز 29 میلی‌متر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60/120fps, gyro-EIS
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G9 Plus دو سیم کارت ظرفیت 4/128 گیگابایت
گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G9 Plus دو سیم کارت ظرفیت 4/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
September 2020
تاریخ شمسی
شهریور 1399

طراحی

طول و عرض
170x78.1 میلی متر
ضخامت
9.7 میلی متر
وزن
223 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm SDM730 Snapdragon 730
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
2x2.2 GHz Kryo 470 Gold & 6x1.8 GHz Kryo 470 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 618

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
LTPS IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.81 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
386~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 28, 66 Brazil
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
رادیو
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/1.73 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/1.8<br /> فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide<br /> ˚118<br /> سایز سنسور 1/4.0 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.2
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth<br /> دریچه دیافراگم f/2.2
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع standard<br /> دریچه دیافراگم f/2.0<br /> فاصله کانونی لنز 29 میلی‌متر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR<br /> 1080p@30fps
فیلم برداری
4K@30fps, 1080p@30/60/120fps, gyro-EIS

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم