برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل موتورولا مدل Edge دو سیم کارت ظرفیت 4/128 گیگابایت

MotorolaEdge Dual SIM 128GB RAM 4GB Mobile Phone

Motorola Edge Dual SIM 128GB RAM 4GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 4 گیگابایت
  • دوربین چهار گانه : 64 - 8 - 16 مگاپیکسل + TOF 3D
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 5G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 4500 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
4 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 10
5G
4500 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Motorola edge

پس از ورود سردمداران تولید گوشی های هوشمند برند های نام آوری مانند نوکیا و موتورولا تا حدودی به بوته فراموشی سپرده شدند. گرچه کماکان تولیداتی در این زمینه داشته اند، اما نتوانستند به خوبی گذشته اعتبار کسب کنند. با این وجود موتورولا در این سال ها تلاش نموده تا با ارائه گوشی های با کیفیت و مقرون به صرفه در طیف میانرده ها این بازار را بدست گیرد. باید اعتراف کنیم که گرچه نمی توان آن را رقیبی قدر قدرت برای برند هایی چون سامسونگ  قلمداد کرد، اما در برابر برند های چینی به خوب توانسته عرض اندام کند. موتورولا به تازگی دو عضو از خانواده اج را معرفی کرده که با ورود آن ها اعتبار از دست رفته خود را تا حدودی بازگردانده است. موتورولا اج و موتورولا اج پلاس دو پرچمدار این برند به شمار می آیند که از نظر ظاهری بی شباهت به یکدیگر نبوده، اما به لحاظ نرم افزار و سخت افزار تفاوت های چشمگیری با یکدیگر دارند. ما در مقاله ای مجزا ویژگی های موتورولا اج پلاس را بر شمرده ایم .

در این مقاله سعی داریم از تمامی جهات به تشریح ویژگی های موتورولا اج  بپردازیم، در این بررسی با دیجی دو همراه باشید:

مقدمه ای بر تشریح مشخصات موتورولا اج

این برند خوش نام در 29 می 2020 اسمارتفون هایی را به بازار معرفی کرد تا بتواند در رده پرچمداران نیز شانس خود را برای حضوری دوباره امتحان کند. شرکت آمریکایی موتورولا دو عضو از خانواده اج را معرفی کرد که موتورولا اج به عنوان عضو ضعیف تر شناخته می شود. لازم به ذکر است که تولید پرچمداران برای برند ها جز رونمایی از تکنولوژی روز جهان سود چندانی نخواهد داشت، چراکه فروش آن ها به نسبت میان رده ها بسیار پایین تر است. اما موتورولا اج را نمی توان میانرده این برند دانست. گرچه موتورولا اج پلاس در برابر آن قدرت نمایی می کند، اما این دو گوشی به بسیاری از جهات به یکدیگر شباهت دارند.

motorola edge

نقد و بررسی موتورولا اج: طراحی بدنه و کیفیت در ساخت

موتورولا به لحاظ طراحی بدنه چیزی کمتر از موتورولا اج پلاس ندارد. بدنه این اسمارتفون را نمایشگری از جنس OLED تشکیل داده که وضوح بسیار بالایی دارد. ما در بخش نمایشگر مفصلا درباره این نمایشگر صحبت خواهیم کرد. لبه های این گوشی با طراحی خمیده زیبایی منحصر به فردی را ایجاد کرده است که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. ناگفته نماند که تکنولوژی این نوع نمایشگر پیش تر در پرچمداران برند های معتبر دیده شده است. بنابراین می توان به این نتیجه رسید که موتورولا عزم خود را برای ارائه یک اسمارتفون همه جانبه جزم کرده است. ابعاد این اسمارتفون به اندازه 161.6 در 71.1 در 9.3 میلی متر است که وزنی معادل 188 گرم دارد، از این جهت می توان تفاوت ناچیزی به نسبت موتورولا اج پلاس در این گوشی یافت.

در پنل پشتی نیز زیبایی چشم نوازی را خواهید دید. این قاب از جنس پلاستیک بوده، اما بسیار با کیفیت است. در این گوشی لوگوی موتورولا به تنهایی خودنمایی می کند، چراکه در مدل های قبلی میانرده این برند شاهد تلفیق آن با حسگر اثر انگشت بوده ایم، اما در این پرچمدار جذاب به لطف پنل نمایشگر با کیفیت سیستم امنیتی به روی پنل اصلی منتقل شده است. در سمت چپ این اسمارتفون شاهد آرایش عمودی دوربین ها هستیم که در کنار آن ها یک فلش  LED نیز دیده می شود.

موتورولا اج در برابر پاشش آب مقاوم است، اما نمی توان آن را گوشی ضد آب دانست. از دیگر مشخصات ظاهری این دستگاه می توان به پشتیبانی از دو سیم کارت، بهره مندی از جک 3.5 میلی متری هدفون و همچنین بهره مندی از بلوث 5 اشاره کرد.

نقد و بررسی موتورولا اج: نمایشگر

همانطور که اشاره شد نمایشگر این مدل از موتورولا از نوع OLED بوده که توانایی به تصویر کشیدن تصاویر باکیفیت را دارا است. این نمایشگر 6.7 اینچی از رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل برخوردار است. ناگفته نماند که پنل نمایشگر این گوشی از نرخ رفرش 90 هرتز پشتیبانی می کند. تراکم پیکسلی این گوشی به 385 پیکسل در هر اینچ می رسد که قابلیت ارائه 16 میلیون رنگ را خواهد داشت. با توجه به کیفیت بالای نمایشگر سیستم امنیتی به روی پنل نمایشگر منتقل شده است.

از تصاویر این اسمارتفون جذاب پیداست که نمایشگر بدون هیچ حاشیه ای به طرفین کشیده شده است که حدود 95.9 درصد از فضای این نمایشگر را به خود اختصاص می دهد. روی این صفحه نمایش با کیفت حفره ای دیده می شود که دربرگیرنده دوربین سلفی است.

موتورولا ادعا می کند که بهترین سیستم صوتی را در این گوشی به کاربرده است. بلندگو های این اسمارتفون توسط شرکت Waves بهینه سازی شده، بنابراین بهترین کیفیت در پخش صدا را خواهد داشت.

motorola edge

نقد و بررسی موتورولا اج: نرم افزاز و سیستم عامل

رابط کاربری شلوغ و دست و پا گیر برای هیچ کاربری جذابیت ندارد. خوشبختانه این برند در مدل موتورولا اج از رابط کاربری جدید اندروید به نام My UX بهره برده است. با این رابط کاربری کاربران می توانند انواع تغییرات را روی آیکن ها، انیمیشن حسگر اثر انگشت و ده ها تغییر دیگر را ایجاد کنند. با این کار اسمارتفون خوش دست موتورولا اج به یک گوشی کاملا سلیقه ای بدل خواهد شد.

پر واضح است که نمایشگر خمیده در این گوشی نیاز به رابط کاربری کاربردی تر دارد، لذا که این رابط کاربری می تواند نیاز کاربران را برطرف سازد. بنابراین می توانید از لبه این نمایشگر برای دیدن نوتیفیکیشن ها، میزان ذخیره باتری و دکمه های بازی استفاده کنید. اندروید 10 که آخرین ورژن اندروید است در این اسمارتفون استفاده شده تا کاربران بتوانند برای مدتی طولانی از اپدیت ها استفاده کنند.

نقد و بررسی موتورولا اج: پردازنده و حافظه

مغز متفکر این دستگاه به دست اسنپدراگون 765 جی رقم می خورد که اجرای روان برنامه ها را در پی خواهد داشت. اما مهمترین تفاوت این مدل با مدل ارتقا یافته در همین مورد نمایانگر می شود. این تراشه قدرتمند از یک هسته 2.4 گیگاهرتزی یک هسته 2.2 گیگاهرتزی و شش هسته 1.8 گیگاهرتزی تشکیل شده است. موتورولا اج از 4 و 6 گیگابایت رم استفاده کرده است، این در حالی است که در موتورولا اج پلاس این عدد به 12 گیگابایت رسیده بود، بنابراین تفاوتی فاحش را نظاره گر هستیم. این گوشی در کنار این حافظه از یک حافظه داخلی 128 گیگابایتی برخوردار است که به راحتی نیاز کاربر از ذخیره سازی فایل های صوتی و تصویری را برطرف می کند.

موتورولا برای پردازنده گرافیکی از از تراشه Adreno 620 استفاده کرده است. ناگفته نماند که حافظه موجود در این دستگاه قابلیت ارتقا خواهد داشت، از این رو کاربران می توانند در صورت نیاز به تهیه کارت حافظه جانبی اقدام کنند.

نقد و بررسی موتورولا اج: دوربین اصلی و سلفی

یکی دیگر از تفاوت های چشمگیر این مدل با اج پلاس در ترکیب دوربین ها است. موتورولا اج از تکنولوژی دوربین های چهارگانه پیروی می کند. لنز اصلی این دوربین را یک لنز 64 مگاپیکسلی تشکیل داده که از نوع واید است. لنز دوم 8 مگاپیکسل و از نوع تله فوتو بوده و لنز سوم نیز 16 مگاپیکسل و از نوع فوق عریض است. در آخر نیز یک سنسور TOF وجود دارد که به سنسور سه بعدی نیز معروف است.

دوربین سلفی این دستگاه نیز از یک لنز 25 مگاپیکسلی بهره برده که برای ثبت عکس های سلفی و مکالمات تصویری بهترین گزینه خواهد بود.

نقد و بررسی موتورولا اج: باتری و شارژدهی

موتوورلا قدرت باتری را بر سرعت شارژ آن ارجح تر می داند، چیزی که ما در مدل های میانرده G و حالا در پرچمدارن آن مشاهده می کنیم. موتورولا اج از باتری ضعیف تری نسبت به برادر خود برخودار است. باتری 4500 میلی آمپری گرچه امکان شارژ سریع 18 واتی را دارا است، اما دیگر از شارژ وایرلس 15واتی و شارژ معکوس 5 واتی خبری نیست. با این وجود این قدرت باتری هنوز به عنوان نقطه قوت این گوشی هوشمند شناخته می شود.

motorola edge

مشاوره در خرید موتورولا اج

همانطور که مشاهده کردید این گوشی به نسبت برادر خود یعنی موتورولا اج پلاس دارای امکانات مشابه اما با کیفیت متفاوت است. نکته ای بسیار مهم که در این اسمارتفون دیده می شود هزینه پایین تر آن نسبت به موتورولا اج پلاس است. این کمپانی برای کاربران امکانی را فراهم کرده که اگر کیفیت ساخت و طراحی بدنه موتورولا اج را پسنیده اند، بتوانند با هزینه کمتری آن را تهیه کنند.

ناگفته نماند که کیفیت دوربین و پردازنده و همچنین باتری به قدری مناسب است که هنوز بتوان این مدل را یک پرچمدار دانست. موتورولا اج برای گیمر ها و دوستداران عکاسی گزینه مناسبی به شمار می آید. طراحی بدنه این اسمارتفون با کیفیت بالای خود هر کاربری را برای خرید قانع خواهد کرد. با وجود اختلاف قیمت این دو برادر با یکدیگر پیشنهاد می کنیم بار دیگر هر یک از آن ها را مورد ارزیابی قرار دهید تا بتوانید گزینه که مناسب است را انتخاب کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
May 2020
تاریخ شمسی
خرداد 1399
طول و عرض
161.6x71.1 میلی‌متر
ضخامت
9.3 میلی‌متر
وزن
188 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Qualcomm SM7250 Snapdragon 765G 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته‌ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x2.4 GHz Kryo 475 Prime & 1x2.2 GHz Kryo 475 Gold & 6x1.8 GHz Kryo 475 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 620
حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
6.7 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2340 پیکسل
تراکم پیکسلی
385~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
CDMA 800 / 1900
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
CDMA2000 1xEV-DO
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 20, 25, 2628, 32, 38, 39, 40, 41, 66, 71
شبکه 5G
دارد
مشخصات شبکه 5G
1, 2, 3, 5, 7, 25, 28, 38, 41, 66, 71, 78 Sub6
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
از نوع 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
سایز سنسور 1/1.72 اینچ
دریچه دیافراگم f/1.8
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع telephoto
دریچه دیافراگم f/2.4
فاصله کانونی لنز 52 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
زوم اپتیکال 2x
رزولوشن عکس دوربین سوم
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع ultrawide
دریچه دیافراگم f/2.2
فاصله کانونی لنز 13 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر
لیزر AF
رزولوشن عکس دوربین چهارم
TOF 3D
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth
فلش
Dual-LED dual-tone
دوربین سلفی
25 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/2.0
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.9 میکرومتر
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4500 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 18 واتی
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل موتورولا مدل Edge دو سیم کارت ظرفیت 4/128 گیگابایت
گوشی موبایل موتورولا مدل Edge دو سیم کارت ظرفیت 4/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
May 2020
تاریخ شمسی
خرداد 1399

طراحی

طول و عرض
161.6x71.1 میلی‌متر
ضخامت
9.3 میلی‌متر
وزن
188 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm SM7250 Snapdragon 765G 5G
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته‌ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
1x2.4 GHz Kryo 475 Prime & 1x2.2 GHz Kryo 475 Gold & 6x1.8 GHz Kryo 475 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 620

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
6.7 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2340 پیکسل
تراکم پیکسلی
385~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
5G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2<br /> CDMA 800 / 1900
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100<br /> CDMA2000 1xEV-DO
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 20, 25, 2628, 32, 38, 39, 40, 41, 66, 71
شبکه 5G
مشخصات شبکه 5G
1, 2, 3, 5, 7, 25, 28, 38, 41, 66, 71, 78 Sub6
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
از نوع 5.1
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
رادیو
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/1.72 اینچ<br /> دریچه دیافراگم f/1.8<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع telephoto<br /> دریچه دیافراگم f/2.4<br /> فاصله کانونی لنز 52 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF<br /> زوم اپتیکال 2x
رزولوشن عکس دوربین سوم
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع ultrawide<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br /> فاصله کانونی لنز 13 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر<br /> لیزر AF
رزولوشن عکس دوربین چهارم
TOF 3D
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth
فلش
Dual-LED dual-tone
دوربین سلفی
25 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/2.0<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.9 میکرومتر

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
پشتیبانی از زبان فارسی

حسگر ها

حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4500 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 18 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم