برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G8 Power Lite دو سیم کارت ظرفیت 4/64 گیگابایت

MotorolaMotoG8Power Lite Dual SIM 64GB RAM 4GB Mobile Phone

Motorola Moto G8 Power Lite Dual SIM 64GB RAM 4GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 9.0
  • حافظه داخلی : 64 گیگابایت
  • مقدار رم : 4 گیگابایت
  • دوربین سه گانه : 16 - 2 - 2  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
4 گیگابایت
64 گیگابایت
9
4G
5000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Moto G8 Power Lite

به فاصله تقریبا یک ماه پس از معرفی G8 Power موتورولا از یکی دیگر از مدل های سری G رونمایی کرد. موتو جی 8 پاور لایت را می توان نسخه ضعیف تر شده مدل قبلی دانست. گرچه این تفاوت ها چشمگیری نیست، اما باید ازعان کرد که در برخی امکان ضعیف تر از موتو جی 8 عمل کرده است.

همانطور که می دانید سری جی موتورولا را گوشی های میانرده و اقتصادی تشکیل می دهند. قطعا سیاست موتورولا در تولید مدل لایت کاهش قیمت و برطرف کردن نیاز بخش اعظمی از کاربران بوده است. این گوشی در بسیاری از امکانات به مانند موتو جی 8 پاور است و تنها در اندازه نمایشگر و آرایش دوربین ها کمی تفاوت داشته است.

MOTO G 8 PAWER LITE

مقدمه ای بر تشریح مشخصات موتو جی 8 پاور لایت

موتو جی 8 پاور لایت بی شک با تمام تغییرات خود نسبت به موتو جی 8 پاور، میانرده ای بی نظیر به شمار می آید. باتری این گوشی به مانند مدل قبلی طراحی شده و نمایشگر آن نیز دست کمی از مدل های پیشین نداشته است. موتورولا با ضعیف کردن برخی امکانات تنها کاهش هزینه نهایی را مد نظر داشته است، با این وجود موتو جی 8 پاور لایت هنوز یک میانرده پرقدرت است. در ادامه با مشخصات این گوشی بیشتر آشنا خواهید شد:

نقد و بررسی موتو جی 8 پاور لایت: طراحی بدنه و کیفیت در ساخت

پیکره این گوشی نیز به مانند مدل پایه آن به همان اندازه مرغوب است. بنابراین در این زمینه تفاوتی به این دو گوشی وجود ندارد. ابعاد این گوشی به اندازه 164.9 در 75.8 در 9.2 میلی متر است، لذا از مدل قبلی کمی کوچک تر شده است. حاشیه باریک دور نمایشگر موجب شده اندازه آن بزرگتر جلوه کند با این وجود این حاشیه در انتهای صفحه کمی پهن تر شده است.

قاب پشتی این دستگاه از جنس پلاستیک بوده که در سمت چپ بالای آن شاهد تعبیه دوربین های اصلی هستیم. طبق روال این کمپانی حسگر اثر انگشت که حکم سیستم امنیتی این گوشی را دارد، روی لوگوی کمپانی تعبیه شده تا ضمن استفاده از حداقل فضا زیبایی خیره کننده ای نیز داشته باشد.

وزن موتو جی 8 پاور لایت به 200 گرم می رسد که این افزایش وزن به دلیل قرار گیری باتری پر قدرت ان است. البته که میزان وزن این گوشی به شکلی نخواهد بود که کاربر هنگام کار با گوشی احساس خستگی کند.

موتو جی 8 پاور لایت از پنل شیشه ای برخوردار است. ناگفته نماند که این اسمارتفون در برابر پاشش آب مقاوم است، اما نمی توان این قابلیت را به مانند اخذ گواهینامه مقاومت در برابر آب و گرد و غبار دانست. جک 3.5 میلی متری هدفون، شیار حافظه جانبی و همچنین بهره مندی از شیار جایگذاری دو سیم کارت از دیگر ویژگی های ظاهری این دستگاه به حساب می آید.

MOTO G 8 PAWER LITE

نقد و بررسی موتو جی 8 پاور لایت: نمایشگر

به لحاظ کیفیت نمایشگر موتو جی 8 پاور لایت به نسبت موتو جی8  پاور قدری ضعیف تر عمل کرده است. این اسمارتفون نمایشگری به وسعت 6.5 اینچ دارند که رزولوشن آن به 720 در 1600 پیکسل می رسد. این نمایشگر حدود 82.2 درصد از پنل جلویی را اشغال کرده است که عدد قابل توجهی در یک میانرده ضعیف شده است. تراکم پیکسلی این دستگاه به 269 پیکسل در هر اینچ می رسد. با این وجود نمی توان ادعا کرد که موتو جی 8 پاور لایت به نسبت برادر قدیمی خود بسیار ضعیف شده است. بی شک موتورولا برای کاهش قیمت این میانرده باید از برخی ویژگی های آن چشم پوشی می کرده است.

روی پنل نمایشگر برخلاف مدل قبلی شاهد یک ناچ U مانند جهت قرارگیری دوربین سلفی هستیم که کمی از فضای نمایشگر را به خود اختصاص داده است. درباره ویژگی های این دوربین در قسمت بررسی دوربین ها بیشتر می خوانید.

نقد و بررسی موتو جی 8 پاور لایت: نرم افزار و سیستم عامل

از دیگر موارد که موتو جی 8 پاور لایت را متمایز از برادر خود می کند، می توان به سیستم عامل آن اشاره کرد. این گوشی از سیستم عامل اندروید بهره برده است، اما ورژن این سیستم عامل اندروید 9 پای است. بنابراین گامی به عقب در این زمینه برای موتو جی 8 پاور لایت به شمار می آید.

اما در خصوص رابط کاربری روانی و سادگی آن همان است که در دیگر مدل های سری G شاهد بوده ایم. البته که سهولت در کار و اجرای بدون لگ زدن و تاخیر بر می گردد به میزان حجم حافظه این دستگاه که در ادامه به بررسی آن پرداخته ایم.

MOTO G 8 PAWER LITE

نقد و بررسی موتو جی 8 پاور لایت: پردازنده و حافظه

موتورولا با قرار دادن تراشه ای از نوع مدیاتک ضعیف شدن این گوشی را نمایان تر کرده است. تراشه هشت هسته ای مدیاتک که از نوع  MT6765 Helio P35 است، گرچه برطرف کننده نیاز کاربران خواهد بودف اما نمی توان آن را با اسنپدراگون 665 کوالکام مقایسه کرد. این پردازنده دارای چهار هسته 2.3 گیگاهرتزی و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی است.

با این وجود موتورولا در این قسمت با انتخاب همان حافظه رم 4 گیگابایت که در مدل قبلی از آن استفاده کرده بود، این ضعف را جبران کرده است. بنابراین از نظر حافظه رم این گوشی همان قدرت برادر خود در نصب برنامه های نیمه سنگین را خواهد داشت. البته که باید در هنگام نصب حواستان به پردازنده باشد، چراکه در صورت پر شدن ممکن است افزایش حجم حافظه، میزانی از لگ و تاخیر را به نمایش گذارد.

پردازنده گرافیکی این دستگاه نیز از نوع PowerVR GE8320 است که در این قسمت نیز کمب تفاوت با دیگر مدل ها دارد. ناگفته نماند که حافظه داخلی این دستگاه 64 گیگابایت بوده که کاربران می توانند برای ارقای آن از کارت حافظه جانبی نیز بهره مند شوند.

نقد و بررسی موتو جی 8 پاور لایت: دوربین اصلی و سلفی

عمده ترین تغییر که چشم کاربران را بیشتر به خود جلب می کند افت کیفیت دوربین ها است. موتورولا از فناوری دوربین های سه گانه در این دستگاه بهره برده است. این دوربین ها از سه لنز 16 مگاپیکسلی و دو لنز 2 مگاپیکسلی تشکیل شده اند. لنز 16 مگاپیکسلی از نوع واید و دو لنز دیگر از نوع ماکرو و سنسور تشخیص عمق هستند. ترکیب این لنز ها عکس های باکیفیتی را ایجاد خواهد کرد، اما نمی توان انتظار بالایی از آن داشت. در این گوشی اینبار فلش  LED خود را در چینش عمودی دوربین ها جای داده است.

لنز دوربین سلفی موتو جی 8 پارو لایت نیز از یک لنز 8 مگاپیسکلی واید تشکیل شده که می تواند تماس های تصویری با کیفیت و همچنین عکس های قابل قبولی را ثبت کند.

نقد و بررسی موتو جی 8 پاور لایت: باتری و شارژدهی

باتری 5000 میلی آمپری غیر قابل تعویض که از نوع لیتیوم پلیمری است در این دستگاه نیز وجود دراد. این باتری می تواند نیاز کاربر از کار مداوم در روز را برطرف کند. در واقع موتورولا با این امکان این مدل از میانرده خود را نیز برای کاربران وسوسه انگیز کرده است، چراکه باتری های با این قدرت در حال حاضر تنها در گوشی های بالا رده و پرچمدار دیده می شوند. با این حساب موتو جی 8 پاور لایت در این زمینه چیزی از برادران خود کم ندارد. اما یک نکته بسیار حائز اهمیت است، اینکه این اسمارتفون از قابلیت شارژ سریع برخوردار نیست . این در حالی است که موتو جی 8 پاور دارای قابلیت شارژ سریع 18 واتی بود. به هر شکل شارژ معمولی 10 واتی برای این باتری در نظر گرفته شده است که قدری در مدت زمان فول شارژ شدن با مدل قبلی تفاوت دارد.

MOTO G 8 PAWER LITE

مشاوره در خرید موتو جی 8 پاور لایت

مدل های اخیر موتورولا به راحتی می تواند تامین کننده نیاز کاربران از داشتن یک اسمارتفون کاربردی باشد. لذا اگر به دنبال یک گوشی خوش دست و کاربردی و در عین حال بسیار مقرون به صرفه هستید موتو جی 8 پاور لایت بهترین گزینه خواهد بود.

این گوشی مناسب افرادی است که از دوربین گوشی انتظار بالایی ندارند و همچنین از نظر سخت افزاری به دنبال نصب برنامه های سنگین نیستند، در این صورت این مدل می تواند تا چندین سال بی وقفه کار کند. جنس بدنه و همچنین باتری این گوشی از جمله المان هایی است که کمترکسی می تواند به راحتی از کنار آن عبور کند. نمایشگر وسیع آن نیز تماشای فیلم را لذت بخش خواهد کرد. به طور کلی موتورولا تمام سعی خود را کرده تا با کاهش حداقلی امکانات، میانرده های با کفیتی تولید کند که موتو جی 8 پاور لایت نیز یکی از آن ها است.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
April 2020
تاریخ شمسی
اردیبهشت 1399
طول و عرض
164.9x75.8 میلی‌متر
ضخامت
9.2 میلی‌متر
وزن
200 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek Helio P35
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته‌ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x2.3 GHz Cortex-A53 & 4x1.8 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی
PowerVR GE8320
حافظه داخلی
64 گیگابایت
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
269~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
LTE
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
از نوع 4.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
رادیو
دارد
درگاه اتصال کابلی
microUSB 2.0
دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/2.0
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depth
دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/2.0
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
9
پشتیبانی از زبان فارسی
دارد
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G8 Power Lite دو سیم کارت ظرفیت 4/64 گیگابایت
گوشی موبایل موتورولا مدل  Moto G8 Power Lite دو سیم کارت ظرفیت 4/64 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
April 2020
تاریخ شمسی
اردیبهشت 1399

طراحی

طول و عرض
164.9x75.8 میلی‌متر
ضخامت
9.2 میلی‌متر
وزن
200 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek Helio P35
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته‌ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x2.3 GHz Cortex-A53 & 4x1.8 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی
PowerVR GE8320

حافظه

حافظه داخلی
64 گیگابایت
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.5 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
269~
تعداد رنگ
16 میلیون رنگ

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
LTE
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
از نوع 4.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
رادیو
درگاه اتصال کابلی
microUSB 2.0

دوربین

دوربین
سه گانه
رزولوشن عکس دوربین اول
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/2.0<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.0 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depth<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/2.0<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
9
پشتیبانی از زبان فارسی

حسگر ها

حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی آمپر بر ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم