برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل ال جی مدل K42 دو سیم کارت ظرفیت 3/64 گیگابایت

LGK42 Dual Sim 64GB RAM 3GB Mobile Phone

LG K42 Dual Sim 64GB RAM 3GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10 
  • حافظه داخلی : 64 گیگابایت
  • مقدار رم : 3 گیگابایت
  • دوربین چهارگانه : 13 - 5 - 2 -  2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 4000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
3 گیگابایت
64 گیگابایت
Android 10
4G
4000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی LG K42

سری رقابتی ال‌جی در بازار گوشی‌های هوشمند میان‌رده، که سری K نامیده می‌شود، تا به‌حال، عملکرد خوبی داشته. این سری طراحی‌های مخصوص به‌خود را ندارد و اکثر طراحی‌های این سری برگرفته از طراحی‌های اسمارتفون‌های دیگر ال‌جی هستند. سری مذکور، قیمت‌های مناسبی را بر روی محصولات خود، اعمال می‌کند.

مثل این‌که قرار است، این سری نوپا، به ال‌جی، کمک کند تا در بازار میان‌رده‌ها، کم نیاورد؛ به نوعی می‌توان گفت: سری K، خط تولید رقابتی ال‌جی در بازار گوشی‌های هوشمند میان‌رده است. اما به‌نظر نمی‌رسد، که این سری توانسته باشد، که هدف خود، دست پیدا کند. در ادامه این مقاله، با بررسی اسمارتفون جدیدی از سری K، میزان دستیابی به این هدف را می‌سنجیم.

مقدمه‌ای بر تشریح مشخصات ال‌جی K42

با این‌که طراحی‌های سری K ال‌جی، اقتباسی هستند؛ اما درمورد « LG K42» با یک طراحی غریب روبه‌رو می‌شویم. اما سخت‌افزار این اسمارتفون، مانند طراحی آن، شخصی نبوده و قرابت زیادی با مدل «LG W31» دارد. معرفی « LG K42» سروصدای زیادی نداشت و آن‌چنان همه‌گیر نبود.

طراحی « LG K42» به لطف پنل پشتی آن از بازار گوشی‌های هوشمند، فاصله گرفته. با این‌‌که طراحی قاب پشتی، به مراتب، غریب‌تر از آن‌چیزی است، که در بازار می‌بینیم؛ اما به‌طور موجز، طراحی این اسمارتفون برگرفته، از آن چیزی است، که بازار به آن علاقه دارد. طراحی پنل پشتی، زیبا و فریبنده است. 

سخت‌افزار مورد استفاده با شباهت زیادی در « LG K42» هم به‌کار رفته. ترکیب سخت‌افزاری « LG K42» ضعیف نیست، اما تاب و توان، پردازش خواسته‌های سنگین را ندارد و باید از آن، برای استفاده‌های نسبتا سنگین، بهره برد. مانند اکثر آن‌چیزی که در سری K ال‌جی دیده‌ایم، « LG K42» هم در یک نسخه سخت‌افزاری، عرضه می‌شود.

نکته مهم دیگر درباره این اسمارتفون، نمایشگر آن است. ما در بسیاری از اسمارتفون‌های شرکت ال‌جی دیده‌ایم، که حداقل رزولوشن تصویر، در نظر گرفته شده و این نقص بسیاری از گوشی‌های هوشمند این شرکت است. « LG K42» هم نتوانسته از دایره کم‌کاری‌های ال‌جی درباره نمایشگر، فرار کند و با حداقل رزولوشن، عرضه می‌شود.

LG K42

ال‌جی K42: طراحی و کیفیت ساخت

« LG K42» گواهینامه MIL-STD-810G را همراه خود دارد. این بدان معنا است، که این اسمارتفون در شرایط محیطی خشن، توانایی ایستادگی دارد. هرچند که صحت این ادعا، اثبات نشده و ما داریم به گفته‌های شرکت ال‌جی، اعتماد می‌کنیم. پنل جلویی، دربرگیرنده دوربین سلفی و نمایشگر بزرگ « LG K42» است. پنل پشتی، مانند همیشه، دوربین اصلی را به‌همراه خود دارد. فریم نیز از فراخوان فیزیکی گوگل اسیستنت، دکمه پاور، کنترلر‌های صدا، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، اسلات سیم‌کارت و درگاه شارژ Type-C، میزبانی می‌کند.

در پنل جلویی، نمایشگر بیش از هرچیزی به چشم می‌آید. نمایشگر بزرگ « LG K42» توسط درصد حواشی همیشگی محصولات سری K احاطه شده، ضمن‌ این‌که، همان قطر همیشگی را دارد. دوربین سلفی در بالای نمایشگر « LG K42» و با طراحی حفره، قرار گرفته؛ طراحی حفره به لطف فضای کمی که اشغال می‌کند، اجازه داده تا نمایشگر، حداکثر فضا را در اختیار بگیرد.

پنل پشتی، طراحی موج مانندی دارد. این طراحی موج مانند، به دلیل روکش یو‌وی ضد خشی که در پنل پشتی، به‌کار رفته، مقدور شده و طراحی « LG K42» را از هم‌خویشان خود، دور کرده. طراحی قاب دوربین « LG K42» از هم‌خانواده‌های خود، جدا است و بیش‌تر به مدل‌های منتشر شده، توسط سامسونگ، شباهت دارد.

فریم، طراحی کمی قدیمی‌تری را اتخاذ کرده. در طراحی‌های قدیمی‌تر، کنترلر‌های صدا در یک طرف و دکمه پاور در طرفی دیگر، قرار داشتند؛ اما در طراحی مدرن، این دو مولفه در زیر یک‌دیگر، قرار می‌گیرند. دکمه پاور به‌دلیل این‌که حاوی حسگر اثر انگشت است، مجبور شده تا از فریم که در سمت چپ، قرار دارد، جدا شود و به سمت راست، برود تا استفاده از حسگر اثر انگشت را راحت‌تر کند. 

قطعا متوجه دکمه زیر کنترلر‌های صدا شده‌اید؛ این دکمه، فراخوان فیزیکی دستیار گوگل است، که بعدا به آن خواهیم پرداخت. اما نکته دیگر درمورد سمت چپ فریم، تراکم زیاد المان‌ها است. در سمت چپ فریم، کنترلر‌های صدا، فراخوان فیزیکی و اسلات سیم‌کارت، حضور دارند و سبب شلوغ شدن سمت چپ شده‌اند. « LG K42» با ابعاد ۱۶۵ در ۷۶.۷ در ۸.۴ میلی‌متر، وزن ۱۸۲ گرم و رنگ‌های طوسی و سبز، عرضه می‌شود.

LG K42

ال‌جی K42: نمایشگر

« LG K42» یک میان‌رده است و میان‌رد‌ه‌ها معمولا با پنل نمایشی IPS LCD معرفی می‌شوند. پنل مذکور، مصرف انرژی کمی دارد و از زاویه دید خوبی هم برخوردار است. پرمصرف بودن این پنل نمایشی نباید شما را به اشتباه بی‌اندازد، که فکر کنید، این پنل نمایشی، ناقابل است؛ در حالی که این‌طور نیست.

موضوع ناخوشایند در مورد نمایشگر « LG K42» پنل نمایشی آن نیست و مشکل اساسی ما به رزولوشن این نمایشگر بر‌می‌گردد. رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ حداقل مقدار است؛ این مقدار شاید برای تماشای فیلم، مناسب باشد، اما چیزی نیست، که چشم کاربران را بگیرد. به‌دنبال رزولوشن کم، تراکم پیکسلی کم ۲۶۶ پیکسل بر هر اینچ را داریم.

اکثر محصولات K ال‌جی با نمایشگری همراه هستند، که قطر ۶.۶ اینچی دارد؛ « LG K42» هم مانند تمام هم‌خانواده‌های خود با همین مقدار قطر، به بازار، معرفی شده. این اندازه می‌تواند، کار علاقه‌مندان به محتواهای ویدئویی را راه بی‌اندازد. مسحات ۱۰۵ سانتی‌متر مربعی این نمایشگر، ۸۳ درصد از پنل جلویی « LG K42» را درگیر کرده.

ال‌جی K42: سخت‌افزار و نرم‌افزار

سود دستیار صوتی گوگل چیست؟ یادآوری لیست خرید، خواندن اخبار توسط دستیار، تشخیص عکس از محتویات درونی اسمارتفون، اعلام وضعیت آب و هوایی و ..... حقیقتا حضور فراخوان فیزیکی دستیار گوگل، یک نفع برای کاربر است. « LG K42» با اندروید ۱۰ عرضه‌ می‌شود، اما درمورد رابط کاربری آن، نمی‌توان، اظهار نظر دقیقی کرد.

سخت‌افزار « LG K42» شباهت زیادی با آن‌چه در «LG K31» دیدیم دارد. یک چیپست ۱۲ نانومتری که زحمت تولید آن بر دوش شرکت مدیاتک بوده، این اسمارتفون را همراهی می‌کند. چیپست مذکور با نام MT6762 Helio P22 از هسته‌های ترکیبی، سود نمی‌برد و در عوض از هشت هسته Cortex-A53 با بیشینه فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز، تشکیل شده. این همان چیپستی است، که گفتیم، نمی‌توانید از آن انتظار پردازش بازی‌های بسیار سنگین را داشته باشید.

چیپست گرافیکی هم به اندازه خود تراشه، به‌کاربر خود، خدمات می‌دهد. چیپست گرافیکی PowerVR GE8320 را نباید با بازی‌هایی که بسیار سنگین هستند، سرگرم کنید. « LG K42» مانند تمام هم‌خانواده‌های خود در یک نسخه سخت‌افزاری با رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت، عرضه می‌شود.

ال‌جی K42: دوربین

طراحی دوربین اصلی « LG K42» کمی از طراحی دوربین‌های دیگر محصولات سری K فاصله گرفته. درون قاب مستطیلی شکل، مشکی رنگ دوربین، چهار سنسور در چهارگوشه یک مربع فرضی، قرار گرفته‌اند و فلش ال‌ای‌دی یک‌گانه در زیر ستون سمت چپی است. درمورد گشودگی دریچه دیافراگم لنز اصلی، چیزی گفته نشده؛ پس نمی‌توان نورگیری این دوربین را حدس زد. دوربین اصلی « LG K42» متشکل از چهار سنسور زیر است:

  • لنز ۱۳ مگاوپیکسلی عریض (Wide) با فاصله کانونی ۲۷ میلی‌متر

  • لنز ۵ مگاپیکسلی فوق عریض (Ultra Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و گستره دید ۱۱۵ درجه

  • لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق (Depth) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

به نظر نمی‌آید، که دو سنسور ماکرو و تشخیص عمق دوربین اصلی « LG K42» کاربردی داشته باشند؛ احتمالا این دو سنسور، فقط به‌دلیل علاقه بازار به دوربین‌های چندگانه به ترکیب دوربین این اسمارتفون، اضافه شده‌اند. دوربین سلفی « LG K42» از یک لنز ۸ مگاپیکسلی عریض، تشکیل شده. هر دو دوربین سلفی و اصلی این اسمارتفون با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کنند.

LG K42

ال‌جی K42: باتری

حجم ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در بازار گوشی‌های هوشمند به وفور می‌بینیم؛ اما این دلیلی بر آن نمی‌شود، که باتری « LG K42» را ناچیز بشماریم. باتری لیتیم-پلیمری « LG K42» توانایی پشتیبانی از کاربر خود را دارد.

مشاوره در خرید ال‌جی K42

« LG K42» علاوه بر این‌که برای اکثر عموم، مناسب است؛ برای آن دسته‌ از افرادی که گذر آن‌ها به محیط‌های خشن، می‌افتد هم، کفایت لازم را دارد. « LG K42» از پس تمامی خواسته‌های کاربر، جز خواسته‌های فوق سنگین، برمی‌آید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
September 2020
تاریخ شمسی
شهریور 1399
طول و عرض
165x76.7 میلی متر
ضخامت
8.4 میلی متر
وزن
182 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek Helio P22
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
Octa-core 2.0 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی
PowerVR GE8320
حافظه داخلی
64 گیگابایت
مقدار RAM
3 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.6 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
266~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
(LTE (unspecified
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
سایز سنسور 1/3.1 اینچ
فاصله کانونی لنز 27 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide
˚120
دریچه دیافراگم f/2.2
سایز سنسور 1/5.0 اینچ
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth
دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
panorama, HDR
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4000 میلی آمپر بر ساعت
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
فیلم برداری
1080p@30fps
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل ال جی مدل K42 دو سیم کارت ظرفیت 3/64 گیگابایت
گوشی موبایل ال جی مدل K42 دو سیم کارت ظرفیت 3/64 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
September 2020
تاریخ شمسی
شهریور 1399

طراحی

طول و عرض
165x76.7 میلی متر
ضخامت
8.4 میلی متر
وزن
182 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek Helio P22
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
Octa-core 2.0 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی
PowerVR GE8320

حافظه

حافظه داخلی
64 گیگابایت
مقدار RAM
3 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.6 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
266~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
(LTE (unspecified
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/3.1 اینچ<br /> فاصله کانونی لنز 27 میلی‌متر<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide<br /> ˚120<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br /> سایز سنسور 1/5.0 اینچ<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
panorama, HDR
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps
فیلم برداری
1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4000 میلی آمپر بر ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم