برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل ال جی مدل K52 دو سیم کارت ظرفیت 4/64 گیگابایت

LGK52 Dual Sim 64GB RAM 4GB Mobile Phone

LG K52 Dual Sim 64GB RAM 4GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10 
  • حافظه داخلی : 64 گیگابایت
  • مقدار رم : 4 گیگابایت
  • دوربین چهارگانه : 48 - 5 - 2 -  2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 4000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
4 گیگابایت
64 گیگابایت
Android 10
4G
4000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی LG K52

سری K ال‌جی، خط تولید است، که می‌خواهد، جان و توان ال‌جی را در بازار گوشی‌های هوشمند میان‌رده، پس بگیرد. ال‌جی چند وقتی شده، که غوغای به‌خصوصی در بازار اسمارتفون‌ها، ایجاد نکرده و حالا قرا است تا با این سری در بازار پر هرج و مرج میان‌رده‌ها، خودی نشان بدهد. البته با بررسی بیش‌تر، عیار ال‌جی را در تولید میان‌رده‌ها، محک خواهیم زد.

سری K یک ایراد اساسی دارد: طراحی‌های تکراری مدل‌های پیشین ال‌جی. در شأن یک سری رقابتی نیست، که با طراحی‌های تکراری، اسمارتفون‌های خود را روانه بازار کند. پیش‌تر از این سری، دیده‌ بودیم، که ال‌جی، چندان به طراحی‌های اسمارتفون‌های خود، اهمیتی نمی‌دهد؛ اما هرچه باشد، رقابت، توان بالا می‌طلبد.

مقدمه‌ای بر تشریح مشخصات ال‌جی K52

« LG K52» هم از ضعف اساسی اسمارتفون‌های ال‌جی، رنج می‌برد. « LG K52» بیش از این‌که با هم‌خانواده‌های خود، اشتراک ظاهری و باطنی داشته باشد، با «LG W31» هم رگ و ریشه است. این ضعف ال‌جی در طراحی را نمی‌توان، به راحتی از چشم، دور کرد. موضوع دیگری که راجب طراحی این اسمارتفون، مطرح می‌شود، زیبایی آن است.

با این‌که طراحی « LG K52» کاملا اقتباسی بوده، زیبایی خاصی دارد. این مدل از طراحی، تنها منوط به « LG K52» و «LG W31» نیست و ما آن را در بازار گوشی‌های هوشمند، زیاد می‌بینیم؛ به بیانی بهتر، بیش از این‌که طراحی این اسمارتفون، بهره برداری از «LG W31» باشد، رای بازار است. درکل یک طراحی همه‌گیر و عمومی، این اسمارتفون‌ را همراهی می‌کند.

سخت‌افزار موجود هم، توانایی بالایی دارد، اما حداکثریت توان را دارا نیست. از این دست، سخت‌افزارها در جای‌جای مغازه‌ها می‌بینیم و دیدن یک سخت‌افزار نسبتا قوی بر روی یک میان‌رده، نباید چیز عجیبی باشد. ترکیب سخت‌افزاری « LG K52» از پس خواسته‌های تقریبا سنگین برمی‌آید، اما نباید انتظار پردازش بازی‌هایی با حداکثر گرافیک از این سخت‌افزار داشت.

نمایشگر « LG K52» مانند «LG W31» حداقل توجه مارا جلب می‌کند؛ با این‌که پنل نمایشی مورد استفاده در این اسمارتفون، هیچ ایرادی ندارد، اما رزولوشن آن، چشم‌گیر نیست و ال‌جی، حداقل رزولوشن را به « LG K52» نسبت داده. 

LG K52

ال‌جی K52: طراحی و کیفیت ساخت

طراحی انتخاب شده برای « LG K52» با این‌که با بازار گوشی‌های هوشمند، هم‌خوانی دارد، یک طراحی اقتباسی است. در اصل «LG W31» همین اسمارتفون مد نظر است، که با نام جدیدی، منتشر شده. درپنل جلویی، نمایشگر و دوربین سلفی را مشاهده می‌کنیم. پنل پشتی، محتوی دوربین اصلی است و فریم مقادیر کنترلر‌های صدا، دکمه پاور، اسلات سیم‌کارت، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه شارژ Type-C را همراهی می‌کند.

ایراد بنیادین طراحی « LG K52» این است، که این طراحی، هیچ حس شیک بودنی را به کاربر خود، القا نخواهد کرد. یک طراحی ساده که در همه‌جا دیده می‌شود، بر « LG K52»  اعمال شده. اما بخش پسندیده این طراحی، تلفیق حسگر اثر انگشت « LG K52» با دکمه پاور آن است؛ این طراحی، ضمن‌ این‌که از موارد اضافی در ظاهر این اسمارتفون، جلوگیری می‌کند، دقت و سرعت بالایی هم دارد.

اکثریت فضای پنل جلویی « LG K52» در اختیار نمایشگر آن است. این نمایشگر با حاشیه‌های کمی، احاطه شده و خوش‌بختانه در قسمت پایینی نمایشگر، شاهد عدم توازن حواشی نیستیم. در قسمت بالایی نمایشگر « LG K52» دوربین سلفی با طراحی ناچ قطره‌ای، حضور دارد. 

پنل پشتی « LG K52» شامل هیچ طراحی نوشتاری اضافی به‌جز لوگو شرکت ال‌جی نیست. قاب پشتی که شکل مات دارد، اثر انگشت کاربر را به‌خود، جذب نخواهد کرد. دوربین اصلی « LG K52» به‌همراه کنار محتویات خود، درون یک قاب مستطیلی مانند و بر روی گوشه بالایی پنل پشتی، قرار دارد.

« LG K52» با ابعاد ۱۶۵ در ۷۶.۷ در ۸.۴ میلی‌متر، وزن ۱۸۸ گرم و رنگ‌های آبی، سفید و قرمز، عرضه می‌شود. « LG K52» و « LG W31» درمورد وزن، حدود ۲ گرم، اختلاف نظر دارند؛ اما با ابعاد یک‌سانی، منتشر شده‌اند. البته بین رنگ‌های این دو اسمارتفون، تفاوت‌هایی، وجود دارد.

ال‌جی K52: نمایشگر

پنل نمایشی IPS LCD که « LG K52» را همراهی می‌کند، مورد علاقه میان‌رده‌ها است. وجود این پنل در یک میان‌رده، هیچ کسر شأنی را بر آن میان‌رده، اعمال نمی‌کند. پنل‌های نمایشی ال‌سی‌دی، مصرف انرژی کم‌تری دارند و این می‌تواند، برای کاربری که به باتری، اهمیت زیادی می‌دهد، درخور توجه باشد.

رزولوشن « LG K52» نفرین‌ نشده، اما برای یک اسمارتفون که قصد رقابت در بازار را دارد، مناسب نیست. رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ مقدار کمی برای خریداران، به‌حساب می‌آید؛ هرچند که برای تماشای فیلم و سریال، مناسب است. این رزولوشن کم، باعث افت تراکم پیکسلی هم می‌شود. تراکم پیکسلی ۲۶۶ پیکسل بر هر اینچ، مناسب احوالات یک میان‌رده رقابتی نیست.

اما نمایشگر « LG K52» یک حسن مهم دارد. قطر ۶.۶ اینچی این نمایشگر برای افرادی، مناسب است، که به دیدن فیلم و سریال در اسمارتفون خود، خو گرفته‌اند. صفحه نمایش « LG K52» با مساحت ۱۰۵ سانتی‌متر مربعی توانسته، تا ۸۳ درصد از پنل جلویی را در اختیار بگیرد، که مقدار مناسبی است.

LG K52

ال‌جی K52: سخت‌افزار و نرم‌افزار

گفته می‌شود، رابط کاربری جدید ال‌جی با رابط کاربری سامسونگ، خویشاوند است. احتمالا همین رابط کاربری را همراه « LG K52» خواهیم دید. مورد دیگر نرم‌افزار « LG K52» نسخه اندروید ۱۰ آن است، که به احتمال قوی به اندروید ۱۱ نیز، ارتقا پیدا خواهد کرد. 

چیپست گرافیکی که در مقدمه از آن، یاد کردیم، محصول شرکت آشنای مدیاتک است. قبل‌تر هم گفته شد، ک این چیپست با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری، حداکثر کیفیت را ندارند، اما اگر خواسته‌های شما به سمت بازی‌های بسیار سنگین، معطوف نیست، می‌توانید روی این چیپست، حساب کنید. چیپست مذکور با نام MT6765 Helio P35 معرفی شده و متشکل از چهار هسته Cortex-A53 با بیشینه فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با حداکثر فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز است.

قد و قواره پردازش چیپست گرافیکی، هم‌اندازه تراشه است. چیپست گرافیکی موسوم به PowerVR GE8320 در زیر قاب‌های « LG K52» حضور دارد. نکته ناخوشایند « LG K52» تک نسخه بودن آن است، به‌طوری که فقط یک نسخه سخت‌افزاری با رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت، برای این اسمارتفون، ذکر شده. البته کاربر « LG K52» می‌تواند با استفاده از درگاه microSDXC مقدار حافظه در دسترس خود را افزایش دهد.

ال‌جی K52: دوربین

دیدن یک دوربین چهارگانه بر روی یک میان‌رده، همیشه جذاب است. دوربین چهارگانه « LG K52» به همراه فلش ال‌ای‌دی آن، درون یک قاب مستطیل شکل، قرار دارند. در قسمت پایینی این قاب، فلش ال‌ای‌دی دوگانه به‌شکل یک بیضی، معرفی شده و در قسمت بالایی قاب، چهار سنسور اصلی دوربین را مشاهده می‌کنیم. با توجه به مقدار گشودگی دریچه دیافراگم، امید است، که بتوانیم روی عکس‌هایی با کیفیت مناسب در مکان‌هایی با نور کم، حساب باز کنیم. مقادیر تشکیل دهنده دوربین اصلی « LG K52» به شرح زیر هستند:

  • لنز ۴۸ مگاپیکسلی عریض (Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر

  • لنز ۵ مگاپیکسلی فوق عریض (Ultra Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و گستره دید ۱۱۵ درجه

  • لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق (Depth) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

در میان مقادیر بالا، به نظر نمی‌رسد، که لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو بتواند، مفید باشد. دوربین سلفی از یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 و فاصله کانونی ۲۷ میلی‌متر، تشکیل شده. دوربین سلفی و دوربین اصلی « LG K52» با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کنند.

LG K52

ال‌جی K52: باتری

با این‌که حجم باتری لیتیم-پلیمری « LG K52» برای دنبال‌کنندگان اخبار دنیای گوشی‌های هوشمند، شاید کم به‌نظر برسد؛ اما آن را برای دوست‌داران بازی‌های موبایلی، پشتیبان خوبی می‌دانیم. این باتری با حجم ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، معرفی شده.

مشاوره در خرید ال‌جی K52

ذکر دوباره این مطلب که « LG K52» برای بازی‌های بسیار سنگین، مناسب نیست، ایرادی ندارد. این اسمارتفون می‌تواند، خواسته‌های نه‌چندان سنگین کاربر خود را برآورده کند، اما توانایی پردازش عملیات‌های فوق سنگین را ندارد. « LG K52» برای آن دسته از افرادی، مناسب است، که توقع زیادی از اسمارتفون خود ندارند.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
November 2020
تاریخ شمسی
آبان 1399
طول و عرض
165x76.7 میلی متر
ضخامت
8.4 میلی متر
وزن
186 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek Helio P35
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x2.3 GHz Cortex-A53 & 4x1.8 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی
PowerVR GE8320
حافظه داخلی
64 گیگابایت
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.6 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
266~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
(LTE (unspecified
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/1.8
سایز سنسور 1/2.0 اینچ
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide
˚115
دریچه دیافراگم f/2.2
سایز سنسور 1/5.0 اینچ
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth
دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
Dual-LED
سایر قابلیت‌های دوربین
panorama, HDR
دوربین سلفی
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
سایز سنسور 1/3.1 اینچ
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4000 میلی آمپر بر ساعت
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
فیلم برداری
1080p@30fps
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل ال جی مدل K52 دو سیم کارت ظرفیت 4/64 گیگابایت
گوشی موبایل ال جی مدل K52 دو سیم کارت ظرفیت 4/64 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
November 2020
تاریخ شمسی
آبان 1399

طراحی

طول و عرض
165x76.7 میلی متر
ضخامت
8.4 میلی متر
وزن
186 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek Helio P35
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x2.3 GHz Cortex-A53 & 4x1.8 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی
PowerVR GE8320

حافظه

حافظه داخلی
64 گیگابایت
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.6 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
266~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
(LTE (unspecified
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/1.8<br /> سایز سنسور 1/2.0 اینچ<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide<br /> ˚115<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br /> سایز سنسور 1/5.0 اینچ<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
Dual-LED
سایر قابلیت‌های دوربین
panorama, HDR
دوربین سلفی
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/3.1 اینچ<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps
فیلم برداری
1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4000 میلی آمپر بر ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم