برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل ال جی مدل Q52 دو سیم کارت ظرفیت 4/64 گیگابایت

LGQ52 Dual Sim 64GB RAM 4GB Mobile Phone

LG Q52 Dual Sim 64GB RAM 4GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10 
  • حافظه داخلی : 64 گیگابایت
  • مقدار رم : 4 گیگابایت
  • دوربین چهارگانه : 48 - 5 - 2 -  2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 4000 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
4 گیگابایت
64 گیگابایت
Android 10
4G
4000 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی LG Q52

برند ال‌جی که چند سالی است، در خفا دارد به کار خود، ادامه می‌دهد؛ قصد تولید میان‌رده‌های رقابتی را کرده. سری‌های K و Q خط‌ تولید‌های اصلی میان‌رده‌های ال‌جی هستند. سری K از سری Q آشناتر است، اما در این مقاله ما به سراغ یکی از اعضای جدید سری Q خواهیم رفت. با توجه به اخبار منتشر شده، احتمالا با محصولات خوبی از سری Q ال‌جی روبه‌رو خواهیم بود. 

با این‌که ال‌جی قرار بود، بخش اعظمی از تولیدات سری Q را با فناوری نسل پنجم، همراه کند؛ اما در چند مدل خوش‌قیمت این سری، شاهد فقدان این فناوری هستیم. از طرفی دیگر طراحی سری Q از طراحی‌های سری K متمایز نیست و این موضوع، سبب می‌شود تا فقدان فناوری نسل پنجم، کمی مانوس‌تر شود.

مقدمه‌ای بر تشریح مشخصات ال‌جی Q52

بین «LG K52» و « LG Q52» تفاوت چندانی، حس نمی‌شود؛ همین دلیل این شده، تا بگوییم هر دو این اسمارتفون‌ها از یک سرشت هستند. بسیار می‌بینیم، که برند‌های مطرح در زمینه تولید و توزیع گوشی‌های هوشمند، یک محصول را تولید می‌کنند و پس از حواله دادن آن به بازار، به محصول جدیدی می‌پردازند که با محصول قبلی، توفیری ندارد؛ مثل این‌که ال‌جی هم به سراغ این کلک بازاری رفته.

طراحی « LG Q52» که در اصل، همان طراحی موجود در « LG K52» است، با بازار گوشی‌های هوشمند، برابرسازی شده، می‌تواند از طرف‌داری کاربران، بهره‌مند شود. طراحی این اسمارتفون، همان طراحی است، که میان‌رده‌های شرکت سامسونگ به دامن ما انداختند. یک طراحی کره‌ای که در سطح جهانی، مشهور شده. پشت این طراحی زیبا، سخت‌افزار نسبتا توانمندی، حضور دارد.

سخت‌افزار ذکر شده، ستودنی‌ترین سخت‌افزار میان‌رده‌ها نیست؛ اما در عین حال، بد هم نبوده. چیپست‌ مورد علاقه ال‌جی برای این بازه قیمتی در « LG Q52» موجود است، که مشقت ساخت آن را شرکت مدیاتک کشیده. چیپست مذکور، لیتوگرافی جالبی ندارد، اما برای پردازش‌هایی که چندان زحمتی ایجاد نمی‌کنند، مناسب است.

موضوع قابل توجه دیگر این اسمارتفون، دوربین چهارگانه اصلی آن است. دوربین چهارگانه « LG Q52» نسبت به هم رده‌های خود، ارجحیت دارد. اما این دوربین هم مانند بسیاری از دوربین‌های موجود در میان‌رده‌ها، یک سنسور اضافی را حمل می‌کند. اما مشکل اساسی « LG Q52» نمایشگر آن است. مثل این‌که کره‌ای‌ها، میان نمایشگر و دیگر اجزای سازنده، میان‌رده‌های خود، تبعیض قائل می‌شوند و درمورد نمایشگر، چندان دقتی به خرج نمی‌دهند.

LG Q52

ال‌جی Q52: طراحی و کیفیت ساخت

از هر طرف، « LG Q52» با بازار گوشی‌های هوشمند، همراه است؛ البته از نظر طراحی. شکل و شمایل ظاهری این اسمارتفون، لوکس نیست و با در دست‌گرفتن آن، حس و حال مالکیت یک میان‌رده‌ را دارید. پنل جلویی از نمایشگر تقریبا بزرگ و دوربین سلفی، پذیرایی می‌کند. پنل پشتی، وظیفه نگه‌داری از دوربین اصلی را قبول کرده و فریم، محتوی مقادیر کنترلرهای صدا، دکمه پاور، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، اسلات سیم‌کارت و درگاه شارژ Type-C است. 

ایراد فاحش طراحی « LG Q52»، همزاد بودن آن با طراحی اسمارتفون دیگر ال‌جی، یعنی « LG K52» است. البته قبل‌تر هم گفته شد، که از این قبیل، تصمیمات طراحی در بازار گوشی‌های هوشمند، زیاد می‌بینیم و چیز غریبی نیست. اما لطف طراحی « LG Q52» ادغام حسگر اثر انگشت آن با دکمه پاور است. این طراحی مدرن از وجود یک آیتم اضافی، مانند حفره حسگر اثر انگشت، پیش‌گیری میکند؛ ضمن این‌که ، خوش دست و مدرن است.

پنل جلویی « LG Q52» صرف نمایشگر آن شده. نمایشگر این اسمارتفون، با حاشیه‌های زیادی، محاصره نشده و حواشی قسمت پایینی، مانند بسیاری از میان‌رده‌ها، آزاردهنده نیست. دوربین سلفی، در قسمت فوقانی نمایشگر و درون یک حفره، تعبیه شده. ممکن است، حفره دوربین سلفی « LG Q52» کمی، مخاطب خود را اذیت کند. 

پنل پشتی، به لطف قاب مات « LG Q52» علاقه‌ای به جذب اثر انگشت کاربر ندارد. دوبین سلفی و مربوطات آن، درون یک قاب مستطیلی و در گوشه بالایی پنل پشتی، قرار دارند. مساحت این قاب، کمی زیاد است، اما طول، عرض و متعاقبا مسحات آن، با طول، عرص و مساحت پنل پشتی، هم‌خوانی دارند. پنل پشتی « LG Q52» به‌جز لوگو شرکتی ال‌جی، هیچ مورد نوشتاری دیگری را به‌همراه ندارد.

« LG Q52» با ابعاد ۱۶۵ در ۷۶.۷ در ۸.۵ میلی‌متر، وزن ۱۸۶ گرم و در رنگ‌های سفید و قرمز، عرضه می‌شود. به‌جز در مورد رنگ‌های در دسترس، «» هیچ تفاوت ظاهری با « LG K52» ندارد. البته رنگ‌های « LG Q52» با صفت ابریشمی، معرفی شده‌اند.

ال‌جی Q52: نمایشگر

نمایشگر « LG Q52» مانند بسیاری از نمایشگرهای اسمارتفون‌های به‌صرفه کره‌ای، رزولوشن بالایی ندارد. البته پنل نمایشی حاضر در « LG Q52» از نوع IPS LCD بوده، که از ارزش بالایی در جمع میان‌رده‌ها، برخوردار است. این پنل نمایشی، انرژی الکتریکی کمی، مصرف می‌کند و زاویه دید خوبی هم دارد. 

نمایشگر « LG Q52» که دوربین سلفی را به‌همراه خود دارد، رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ را ارائه می‌دهد، که مقدار کمی است. این مقدار کم، بر روی تراکم پیکسلی تا آن‌جا، اثر می‌گذارد، که شاهد تراکم پیکسلی قلیل ۲۶۶ پیکسل بر هر اینچ باشیم. این مقادیر، با وجود کم قابل توجه، نبودن آن‌ها برای تماشای فیلم و سریال، مانع به‌خصوصی نیستند.

ضمن‌ این‌که، نمایشگر مد نظر، قطر ۶.۶ اینچی دارد. قطر نمایشگر « LG Q52» آن را برای تماشای فیلم، مناسب، جلوه می‌دهد و تا حدودی می‌تواند، کم کاری رزولوشن را جبران کند. نمایشگر « LG Q52» با مساحت ۱۰۵ سانتی‌متر مربعی خود، حدود ۸۳ درصد از پنل جلویی را در انحصار خود دارد.

LG Q52

ال‌جی Q52: سخت‌افزار و نرم‌افزار

نمی‌توان، قطع به یقین گفت، که رابط کاربری x « LG Q52» را همراهی می‌کند، اما می‌شود تا حدودی حدس زد، که رابط کاربری این اسمارتفون، با رابط کاربری اسمارتفون‌های سامسونگ، قرابت ظاهری و کاربری دارد. اما درمورد نسخه اندورید « LG Q52» می‌توان، ادعا کرد که این اسمارتفون با نسخه اندروید ۱۰ همراه است.

درمورد سخت‌افزار هم نمی‌توان، ادعای توانمندی کرد. هرچند که سخت‌افزار مورد استفاده در « LG Q52» از پس پردازش‌های نسبتا سنگین برمی‌آید. چیپست ۱۲ نانومتری شرکت مدیاتک، با نام MT6765 Helio P35 در این اسمارتفون، حضور دارد. این چیپست هست‌هسته، از همراهی چهار هسته Cortex-A53 با بیشینه فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با بیشینه فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز، سود می‌برد.

مانند تراشه، از چیپست گرافیکی هم نمی‌شود، انتظار پردازش‌های توان‌فرسا را داشت. چیپست گرافیکی PowerVR GE8320 از کیفیت کمابیش، خوبی بهره‌مند است. وجه ناپسند سخت‌افزاری « LG Q52» تک نسخه بودن آن است؛ به‌طوری که « LG Q52» در یک نسخه با رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت، عرضه می‌شود؛ البته امکان ارتقا حافظه با استفاده از درگاه microSDXC وجود دارد.

ال‌جی Q52: دوربین

دوربین اصلی « LG Q52» نسبت به پیشینیان خود، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته. در قسمت پایینی دوربین، فلش ال‌ای‌دی دوگانه بیضی شکل، قرار دارد. در قسمت بالایی، چهار سنسور دوربین، حاضر هستند. اگر فاصله بین دو لنز را r بدانیم، فاصله بین هر دو لنزی که کنار هم قرار دارند، همان r خواهد بود. یک لنز، برخلاف باقی لنزها که بدون حاشیه‌، معرفی شده‌اند، یک حاشیه دوار طوسی رنگ دارد. با توجه به گشودگی دریچه دیافراگم، دوربین « LG Q52» در فضاهایی که نور کافی ندارند، عملکرد خوبی خواهد داشت. دوربین اصلی « LG Q52» از چهار سنسور زیر، تشکیل شده:

  • لنز ۴۸ مگاپیکسلی عریض (Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8

  • لنز ۵ مگاپیکسلی فوق عریض (Ultra Wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و گستره دید ۱۱۵ درجه

  • لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق (depth) با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

در ترکیب دوربین اصلی « LG Q52» سنسور ۲ ماگاپیکسلی ماکرو آن، ناکارآمد در نظر می‌آید؛ اما کاربر می‌تواند با استفاده از سنسور تشخیص عمق، عکس‌های پرتره نسبتا شایسته‌ای، ثبت کند. دوربین سلفی از یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی عریض، تشکیل شده. دوربین سلفی و دوربین اصلی « LG Q52» با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری می‌کنند.

LG Q52

ال‌جی Q52: باتری

اگر به باتری لیتیم-پلیمری « LG Q52» لقب حجیم یا بزرگ را بدهیم، مبالغه کرده‌ایم. باتری « LG Q52» با این‌که حجیم یا بزرگ نیست، اما ظرفیت مناسبی دارد و با توجه به نمایشگر و سخت‌افزار، احتمالا طول عمر خوبی را برای این باتری، شاهد خواهیم بود. باتری « LG Q52» با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، معرفی شده.

مشاوره در خرید ال‌جی Q52

« LG Q52» از کیفیت نسبی خوبی، برخوردار است، اما دوست‌داران بازی‌های بسیار سنگین موبایلی، نمی‌توانند با این اسمارتفون، همراه شوند. « LG Q52» مناسب آن دسته از افرادی است، که استفاده‌های بسیار سنگین ندارند.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
October 2020
تاریخ شمسی
آبان 1399
طول و عرض
165x76.7 میلی متر
ضخامت
8.4 میلی متر
وزن
186 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Mediatek Helio P35
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x2.3 GHz Cortex-A53 & 4x1.8 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی
PowerVR GE8320
حافظه داخلی
64 گیگابایت
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.6 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
266~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
(LTE (unspecified
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide
دریچه دیافراگم f/1.8
سایز سنسور 1/2.0 اینچ
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide
˚115
دریچه دیافراگم f/2.2
سایز سنسور 1/5.0 اینچ
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro
دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth
دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
Dual-LED
سایر قابلیت‌های دوربین
panorama, HDR
دوربین سلفی
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide
سایز سنسور 1/3.1 اینچ
ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4000 میلی آمپر بر ساعت
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
فیلم برداری
1080p@30fps
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
گوشی موبایل ال جی مدل Q52 دو سیم کارت ظرفیت 4/64 گیگابایت
گوشی موبایل ال جی مدل Q52 دو سیم کارت ظرفیت 4/64 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
October 2020
تاریخ شمسی
آبان 1399

طراحی

طول و عرض
165x76.7 میلی متر
ضخامت
8.4 میلی متر
وزن
186 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Mediatek Helio P35
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x2.3 GHz Cortex-A53 & 4x1.8 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی
PowerVR GE8320

حافظه

حافظه داخلی
64 گیگابایت
مقدار RAM
4 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.6 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
720x1600 پیکسل
تراکم پیکسلی
266~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
(LTE (unspecified
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide<br /> دریچه دیافراگم f/1.8<br /> سایز سنسور 1/2.0 اینچ<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 0.8 میکرومتر<br /> فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide<br /> ˚115<br /> دریچه دیافراگم f/2.2<br /> سایز سنسور 1/5.0 اینچ<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth<br /> دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
Dual-LED
سایر قابلیت‌های دوربین
panorama, HDR
دوربین سلفی
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide<br /> سایز سنسور 1/3.1 اینچ<br /> ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سایر قابلیت های دوربین سلفی
1080p@30fps
فیلم برداری
1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4000 میلی آمپر بر ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم