برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

تبلت هوآوی مدل "MediaPad M5 Lite 8 ظرفیت 3/32 گیگابایت

 Huawei MediaPad M5 Lite 8 " 32GB RAM 3GB Tablet 

 Huawei MediaPad M5 Lite 8 " 32GB RAM 3GB Tablet 

  • سیستم عامل : اندروید 9.0
  • حافظه داخلی : 32 گیگابایت
  • مقدار رم : 3 گیگابایت
  • دوربین  : 13 مگاپیکسل 
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 5100 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
3 گیگابایت
32 گیگابایت
Android 9
4G
5100 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Huawei MediaPad M5 Lite 8

بسیاری از کاربران فناوری‌های نوین، تبلت‌ها را به عنوان دستگاه خردسالان می‌شناسند؛ ولی کارایی تبلت‌ها بیش‌تر از این حرف‌ها است و این محصولات برای بسیاری از موارد متفاوت درنظر گرفته می‌شوند. کاربران نقاشی دوست، تبلت‌های گرافیکی را انتخاب می‌کنند و بسیاری از کارهای اداری، با استفاده از تبلت‌ها انجام می‌شوند. اما برای انتخاب تبلت‌ها، وسواس بیش‌تری نیاز است، چراکه وابسته به مصرف، کاربر باید تبلت‌ خود را انتخاب کند.

یکی از مولفه‌های مهم در انتخاب تبلت یا هر کالای دیگری، کیفیت آن است و در مرحله دوم، قیمت آن. از آن‌جایی که تبلت‌ها یکی از کالاهای هوشمند هستند، بررسی آن‌‌ها بسیار ضروری است و کاربر باید با استناد به بررسی خود، تبلت مختص به خود را انتخاب کند.

مقدمه‌ا

مولفه دیگری که برای خرید یک کالا، بسیار به آن بها داده می‌شود، نام شرکت سازنده است. شرکت هوآوی که سازنده «Huawei MediaPad M5 Lite 8» به شمار می‌آید، نام آشنایی دارد و تمام کاربران کالاهای هوشمند، آن را می‌شناسند. تبلت‌های برند هوآوی، عمدتا قیمت کمی دارند و مانند اسمارتفون‌های این شرکت، باکیفیت هستند. اما کاربران نباید به همین باکیفیت بودن، بسنده کند و باید، کیفیت تبلت را با انتظاری که از آن دارد، تطبیق دهد تا ببیند آیا تبلت مورد نظر آن، برای کارایی مورد نیاز کاربر، مناسبت دارد یا خیر.

تبلت مورد بحث ما، یعنی «Huawei MediaPad M5 Lite 8» با این‌که کیفیت بالایی دارد، اما برای استفاده‌های گیمینگ مناسب نیست و فقط می‌تواند، بازی‌های نیمه‌سنگینی مانند PUBG را پردازش کند و نه بیش‌تر. مورد بعدی‌ای که شاید نشود برای آن روی این تبلت حساب کرد، استفاده‌های گرافیکی‌محور هستند. در این‌جا، باید توجه داشته باشید که، اطلاعات کاملی از نمایشگر این اسمارتفون و نرخ پاسخ‌گویی آن در دسترس نیست و ما فقط با استناد به اطلاعات ناقصی که منتشر شده، این ادعا را داریم.

مورد بعدی‌ای که تبلت‌ها برای آن بسیار درنظر گرفته می‌شوند، استفاده‌های خردسالان است. از آن‌جایی که اکثر بازی‌های اندرویدی سنگین، شوتینگ هستند و این دسته از بازی‌ها برای کودکان مناسبت ندارند، پس با توجه به چند سطر قبل که درمورد سخت‌افزار نیمه‌سنگین این تبلت صحبت کردیم؛ می‌توانیم «Huawei MediaPad M5 Lite 8» را برای استفاده خردسالان مناسب بدانیم.

هوآوی مدیاپد ام5 لایت 8: طراحی و کیفیت ساخت

طراحی «Huawei MediaPad M5 Lite 8» طراحی همیشگی تبلت‌ها است که نسبت به طراحی اسمارتفون‌ها، ضعف بیش‌تری دارد. ظاهر تبلت‌ها کمی در قیاس با محصولات دیگر دنیای فناوری، کمی نارحت‌کننده است. یکی از نکات برجسته درمورد بسیاری از تبلت‌های بازار، پشتیبانی از قلم استاسلوس یا لمسی معرفی می‌شود که برای استفاده‌های گرافیکی‌محور، کاریی بسیار زیادی دارد. البته همین یک مورد، برای گرافیکی دانستن یک تبلت، کافی نیست. «Huawei MediaPad M5 Lite 8» هم با این قلم، کاری ندارد؛ ولی همان‌طور که گفته شد، نیازی به یک قلم استایلوسی برای یک تبلت غیر گرافیکی نیست.

اما ضعف اساسی اکثر تبلت‌ها، نداشتن حسگر اثر انگشت است، که متاسفانه این حسگر را در «Huawei MediaPad M5 Lite 8» هم نداریم. حسگر اثر انگشت که ماموریت حفاظت از حریم شخصی کاربر خود را برعهده دارد، برای کاربران اسمارتفون‌ها یک مولفه حیاتی به حساب می‌آید؛ اما در بسیاری از تبلت‌ها، مانند «Huawei MediaPad M5 Lite 8» موجود نیست.

کاربران تبلت‌هایی مانند «Huawei MediaPad M5 Lite 8» برای اطمینان از امنیت خود، باید به سراغ الگو‌ها و رمز‌های دور از ذهن بروند. پنل جلویی «Huawei MediaPad M5 Lite 8» در اختیار نمایشگر و دوربین سلفی آن است. پنل پشتی، به دوربین اصلی یگانه این تبلت واگذار شده. فریم «Huawei MediaPad M5 Lite 8» هم میزبانی از مقادیر کنترلرهای صدا، اسلات سیم‌کارت، دکمه پاور، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، اسپیکرها و درگاه شارژ Type-C را قبول کرده.

در پنل جلویی «Huawei MediaPad M5 Lite 8» طراحی مرسوم تبلت‌ها را با نفوذ زیاد قاب می‌بینیم. قاب جلویی تا جایی که توانسته به حریم نمایشگر تجاوز و جای آن را تنگ کرده. اگر این تبلت را عمودی درنظر بگیریم، در بالای آن، دوربین سلفی را مشاهده خواهیم کرد. دوربین سلفی «Huawei MediaPad M5 Lite 8» بر روی قاب قرار دارد که طراحی قدیمی‌ای است.

در پنل پشتی «Huawei MediaPad M5 Lite 8» طراحی ساده و دم دستی‌ای را داریم که نه‌تنها در تبلت‌های هوآوی، بلکه در بسیاری از تبلت‌های دیگر بازار نیز استفاده می‌شود. یک قاب ساده که با خمیدگی‌های خود، اسپیکرهای بر روی فریم را نمایان کرده. شاید بشود، حضور این اسپیکرها را بدخلقی در طراحی بدانیم، اما با دیدن نیمه پر لیوان، این حجم از بلندگو برای ما خوشنود‌کننده خواهد بود. در گوشه بالایی قاب پشتی، دوربین اصلی مشهود است، که کمی با آن خمیدگی‌ها، دست‌وپنجه نرم می‌کند. یک خط، قسمت بالایی قاب که شامل دوربین است را از باقی مساحت قاب پشتی جداکرده که در قسمت لنز دوربین، حالت نیم‌دایره یا سهمی‌شکل دوربین را به‌خود گرفته.

به‌جز طراحی اسپیکرها که حقیقتا کمی قابل سرزنش هستند، فریم «Huawei MediaPad M5 Lite 8» هیچ مولفه یا المان به‌خصوصی ندارد. «Huawei MediaPad M5 Lite 8» با ابعاد 204.2 در 122.2 در 8.2 میلی‌متر، وزن نسبتا زیاد 310 گرم و رنگ‌های طلایی و مشکی، عرضه می‌شود.

هوآوی مدیاپد ام5 لایت 8: نمایشگر

زمانی که «Huawei MediaPad M5 Lite 8» 2019‌ی را با تبلت‌های امروزی و استاندارد آن‌ها مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که این تبلت، حتی از استانداردهای بازار الان هم پشتیبانی می‌کند و اصلا با آن‌ها مشکلی ندارد. درمورد نمایشگر هم همین‌طور است و ما یک پنل نمایشی IPS LCD را می‌بینیم، که برای بسیاری از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها درنظر گرفته می‌شود و دلیل استفاده از این پنل نمایشی در مصرف باتری کم آن، نهفته است.

در ادامه قیاس «Huawei MediaPad M5 Lite 8» با استانداردهای امروزی باید بگوییم، که حتی رزولوشن نمایشگر این گوشی‌ هوشمند از استاندارد تعریف شده این سال‌ها پیروی می‌کند و رزولوشن 1200 در 1920 را به‌کاربر خود ارائه می‌دهد که تراکم پیکسلی 283 پیکسل بر هر اینچ با درنظر داشتن قطر 8 اینچی این نمایشگر از مقدار رزولوشن یاد شده، قابل استخراج است. 74.4 درصد از پنل جلویی در دست همین نمایشگر 185.6 سانتی‌متر مربعی است.

هوآوی مدیاپد ام5 لایت 8: سخت‌افزار و نرم‌افزار

از آن‌جایی که «Huawei MediaPad M5 Lite 8» به دلیل قدیمی بودن آن به پست تحریم‌های شرکت گوگل نخورده با رابط کاربری EMUI 9.0، اندروید 9 پای و خدمات گوگل عرضه می‌شود. اگر کاربران هوآوی، کمی به خاطرات خود رجوع کنند، این رابط کاربری را به‌یاد می‌آورد. البته EMUI 9.0 چندان از مدل‌های پیشین خود مستقل نیست و در این‌ رابط کاربری هم، آیکون‌های مربعی شکل با گوشه‌های شعاع‌دار داریم.

سخت‌افزار «Huawei MediaPad M5 Lite 8» توانا است، اما در پردازش داده‌های نیمه‌سنگین، مهارت بیش‌تری دارد. چیپست این سخت‌افزار که از تولیدات خود شرکت هوآوی به حساب می‌آید، بر پایه لیتوگرافی 12 نانومتری ساخته شده و با نام Kirin 710 شناخته می‌شود. این چیپست قبلا حساب خود را برای پردازش بازی‌های نیمه‌سنگین پس داده و از این رو برای خردسالان مناسب است.

چیپست هشت‌هسته‌ای Kirin 710 از چهار هسته Cortex-A73 با بیشینه فرکانس 2.2 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با حداکثر فرکانس 1.7 گیگاهرتز استفاده می‌کند؛ حقیقت امر این است که این هسته‌ها، کمی قدیمی هستند و با این‌حال، در توانایی چیپست، هیچ شکی نداریم؛ از طرفی دیگر، به تراشه گرافیکی نسبتا مناسب Mali-G51 MP4 هم امید زیادی داریم. «Huawei MediaPad M5 Lite 8» در یک نسخه با رم 3 گیگابایت و حافظه دلخلی 32 گیگابایت و نسخه دیگری با رم 4 گیگابایت و حافظه داخلی 64 گیگابایت عرضه می‌شود.

هوآوی مدیاپد ام5 لایت 8: دوربین

دوربین یک تبلت، بخش مهمی به حساب نمی‌آید؛ چراکه اکثر کاربران تبلت‌ها، از دوربین آن‌ها استفاده نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند به سراغ دوربین باکیفیت‌تر گوشی‌های هوشمند خود بروند. شرکتی مثل هوآوی هم که از این امر آگاه است، به‌جای صرف زمان بر روی دوربین به سراغ دیگر اقسام سازنده تبلت‌های خود می‌رود؛ اما با این‌حال در دوربین این تبلت نسبتا قدیمی، استانداردهای امروز بازار تبلت‌ها را می‌بینیم.

دوربین اصلی از یک لنز 13 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند که بهتر است بیش‌تر در محیط‌هایی با نور کافی به عکس‌برداری مشغول شود تا محیط‌های کم‌نور؛ زیرا توانایی این دوربین در محیط‌های کم‌نور، کمی قابل نکوهش است. دوربین سلفی نیز با یک لنز 8 مگاپیکسلی و گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 همراهی می‌شود که برای تبلت‌ها مناسبت دارد. دوربین اصلی با کیفیت 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری می‌کند.

هوآوی مدیاپد ام5 لایت 8: باتری

قبل‌تر هم ذکر شد که این تبلت 2019‌ی، با استانداردهای امروزی هم‌خوانی دارد و این موضوع درمورد باتری لیتیم-پلیمری آن هم صدق می‌کند. یک باتری 5100 میلی‌آمپر ساعتی برای تبلتی با جزئیات ذکر شده، کاملا مناسب است.

مشاوره در خرید هوآوی مدیاپد ام5 لایت 8

کم پیش‌می‌آید که محصولی از دو سال پیش، مناسب امسال را ببینیم؛ ولی هوآوی این کمبود پیش‌آمد را پشت سر گذاشته و با تولید «Huawei MediaPad M5 Lite 8» که برای تمامی کاربران مناسبت دارد، به دو سال بعد رفته بود یا شاید هم آمده بود.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول

مشخصات

تاریخ میلادی
March 2019
تاریخ شمسی
فروردین 1398
طول و عرض
204.2x122.2 میلی متر
ضخامت
8.2 میلی متر
وزن
310 گرم
تعداد سیم کارت
تک سیم کارت
تراشه
Kirin 710
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x2.2 GHz Cortex-A73 & 4x1.7 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی
Mali-G51 MP4
حافظه داخلی
32 گیگابایت
مقدار RAM
3 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
8.0 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1920x1200 پیکسل
تراکم پیکسلی
283~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 5, 7, 8, 20, 40, 41
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 4.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
درگاه اتصال کابلی
micro USB v2.0
دوربین
تک دوربین
رزولوشن عکس دوربین اول
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
دریچه دیافراگم f/2.2لیزر AF
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
دریچه دیافراگم f/2.0
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 9
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5100 میلی آمپر بر ساعت
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
فیلم برداری
1080p@30fps
ضبط صدا
دارد
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
تبلت هوآوی مدل "MediaPad M5 Lite 8 ظرفیت 3/32 گیگابایت
تبلت هوآوی مدل "MediaPad M5 Lite 8 ظرفیت 3/32 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
March 2019
تاریخ شمسی
فروردین 1398

طراحی

طول و عرض
204.2x122.2 میلی متر
ضخامت
8.2 میلی متر
وزن
310 گرم
تعداد سیم کارت
تک سیم کارت

پردازنده

تراشه
Kirin 710
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x2.2 GHz Cortex-A73 & 4x1.7 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی
Mali-G51 MP4

حافظه

حافظه داخلی
32 گیگابایت
مقدار RAM
3 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
microSDXC

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
8.0 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1920x1200 پیکسل
تراکم پیکسلی
283~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 5, 7, 8, 20, 40, 41
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 4.2
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
درگاه اتصال کابلی
micro USB v2.0

دوربین

دوربین
تک دوربین
رزولوشن عکس دوربین اول
13 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
دریچه دیافراگم f/2.2لیزر AF
دوربین سلفی
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
دریچه دیافراگم f/2.0
فیلم برداری
1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 9
ضبط صدا

حسگر ها

حسگر مجاورت ( Proximity )

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5100 میلی آمپر بر ساعت

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم