برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل هوآوی مدل Nova 8 دوسیم کارت ظرفیت 8/256 گیگابایت

Huawei Nova 8 Dual Sim 256GB RAM 8GB Mobile Phone

Huawei Nova 8 Dual Sim 256GB RAM 8GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 11
  • حافظه داخلی : 256 گیگابایت
  • مقدار رم : 8  گیگابایت
  • دوربین چهار گانه : 64 - 8 - 2 - 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 3800 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
8 گیگابایت
256 گیگابایت
Android 11
4G
3800 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Huawei nova 8

شاید شرکت‌های بزرگ بازار گوشی های هوشمند را بتوان همین‌جوری، بزرگ دانست، اما کم‌تر شرکتی می‌تواند مانند هوآوی در زیر بار تحریم‌ها از خود مقاومت نشان دهد. هوآوی با وجود اینکه از تحریم‌های شرکت گوگل، ضربه‌های متعددی خورد و تحریم‌های آمریکا سبب شدند تا از نمایشگرهای رده بالا استفاده نکند، اما تا به این‌جای کار نه تنها توانسته از خود مقاومت نشان دهد، بلکه اخیرا، سیستم عامل خود را نیز معرفی کرده که با نام هارمونی او اس شناخته می‌شود و موارد فوق‌العاده‌ای دارد که در هیچ سیستم عامل دیگری دیده نمی‌شود.

مشوق اصلی هوآوی برای معرفی کردن هارمونی او اس، عدم دسترسی این شرکت به اندروید ۱۱ و خدمات گوگل بوده؛ اما به‌طرز اعجاب‌انگیزی، ما حالا، اسمارتفون جدید هوآوی را با اندروید ۱۱ می‌بینیم، البته بدون خدمات گوگل. نوا ۸، گوشی جدید هوآوی با اندروید ۱۱ است، در حالی که نوا ۸ آی که هوآوی، دو یا سه هفته قبل از نوا ۸ به بازار فرستاد، با اندروید ۱۰ همراهی می‌شود. در ادامه، به بررسی اولین اسمارتفون هوآوی با اندروید ۱۱ یعنی نوا ۸ می‌پردازیم.

Huawei nova 8

مقدمه‌

طراحی این گوشی، مشخصا از خانواده آن بر خواسته، اما می‌شود آن را به گوشی های دیگر هوآوی و برخی از اسمارتفون‌های شرکت آنر تشبیه کرد. این طراحی، بدون هیچ‌گونه مبالغه‌ای، خیلی خوب به‌نظر می‌رسد و می‌تواند یکی از نقاط قوت جدی‌ هوآوی نوا ۸ باشد؛ طراحی را نمی‌توان، میان‌رده‌ای دانست، زیرا ظاهری کاملا رده بالا دارد.

از نظر سخت‌افزاری این اسمارتفون، برخلاف ظاهر عمل می‌کند و کاملا میان‌رده‌ای است. تراشه این گوشی با لیتوگرافی ۷ نانومتری آمده و تراشه‌ای کم‌مصرف به‌شمار می‌رود. در زمینه اندروید ۱۱ و عدم پشتیبانی از خدمات گوگل باید بگوییم که این موضوع با توجه به اتفاقی که برای آنر افتاد، کمی عجیب است، زیرا آنر به محض دریافت اندروید ۱۱ از شرکت گوگل، خدمات این شرکت را نیز به گوشی های خود برگرداند. 

در زمینه نمایشگر، نوا ۸ هوآوی، عملکرد بسیار خوبی دارد. این گوشی با نمایشگری از نوع اولد آمده که درمورد تحریم‌های آن دربخش نمایشگر صحبت می‌کنیم. وضوح FHD+ نمایشگر، از آن مواردی است که توجه کاربران اهل فیلم را جلب می‌کند. نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی، جزو دیگر مشخصات این نمایشگر است که در کنار پشتیبانی از ۱ میلیارد رنگ و فناوری HDR10 می‌آید.

باتری، چندان خوشایند به‌نظر نمی‌رسد. باتری این اسمارتفون با ظرفیت ۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژر سریع فوق‌العاده ۶۶ واتی می‌آید. دوربین اصلی، متشکل از چهار سنسور، من جمله سنسور ۶۴ مگاپیکسلی عریض است و دوربین سلفی هم با یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی عریض می‌آید. این گوشی از فناوری فایو جی پشتیبانی نمی‌کند و با پشتیبانی از فناوری LTE معرفی شده.

طراحی و کیفیت ساخت هوآوی نوا ۸

طراحی نوا ۸، در دیگر اعضای خانواده نوا ۸ جز نوا ۸ اس ای یات و نوا ۸ آی دیده می‌شود. این طراحی به اعضای خانواده آنر ۵۰ نیز شباهت دارد و با کمی تدقیق، خانواده هوآوی پی ۵۰ را هم شبیه به آن می‌بینیم. طراحی مورد بحث، همان‌طور که گفتیم، خیلی خوب است و با این‌که معمولا، پنل‌های جلویی شامل کمی ضعف در طراحی می‌شوند، ولی پنل جلویی این گوشی مناسب به‌نظر می‌رسد. نوا ۸ با حسگر اثر انگشت زیرصفحه‌ای اپتیکال عرضه می‌شود.

پنل جلویی، همان‌طور که اشاره کردیم، طراحی بسیار خوبی دارد. با این‌که، قسمتی از قاب در پنل جلویی دیده می‌شود، اما طراحی هم‌چنان خوب مانده. حواشی اندک نمایشگری که به‌نظر خمیده می‌رسد، سبب شده‌اند تا پنل جلویی متوازن باشد. نحوه قرارگیری نمایشگر هم جالب و خوب است. در بالای نمایشگر و در وسط طول مختصاتی آن، دوربین سلفی با طراحی حفره و اندازه نسبتا بزرگ آمده.

پنل پشتی هم طراحی بسیار خوبی را حمل می‌کند. این پنل صیقلی، به راحتی، اثر انگشت شما را به خود جذب خواهد کرد. در پایین این پنل با فونتی عجیب و سخت، کلمه نوا (Nova) نوشته شده که برای خواندن آن به کمک شخصی آلن تورینگ نیاز دارید. در گوشه بالایی پنل پشتی، دوربین اصلی، درون یک قاب بیضی شکل قرار گرفته. یک سنسور به صورت مجزا در بالای قاب است و سه سنسور دیگر و فلش ال‌ای‌دی به صورت مربعی شکل در پایین آن آمده‌اند.

فریم مانند بسیاری از گوشی های دیگر آنر و هوآوی در محل حضور کنترلرهای صدا و دکمه پاور، اندکی به پنل پشتی متمایل شده، که حقیقتا، طراحی جالب و دلنشینی است. این فریم، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را دربرنمی‌گیرد. «Huawei nova 8» با ابعاد ۱۶۰.۱ در ۷۴.۱ در ۷.۶ میلی‌متر، وزن ۱۶۹ گرم و رنگ‌ صورتی عرضه می‌شود.

Huawei nova 8

نمایشگر هوآوی نوا ۸

نوا ۸ نمایشگری از نوع اولد دارد که شرکت کره‌ای سامسونگ، آن را تولید می‌کند. اولد، بهترین انتخاب هوآوی در زمینه نمایشگر است، زیرا به نمایشگرهای آمولد دسترسی ندارد و نهایتا می‌تواند نمایشگرهای اولد را بر روی گوشی های خود سوار کند. این نمایشگرها، کیفیت تصویر بالایی دارند. نوا ۸، با پشتیبانی از فناوری HDR10 آمده که برای کاربران گیمر، سودمند است. نمایشگر از ۱ میلیارد رنگ نیز پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر، نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی را نیز به همراه خود می‌آورد. این نرخ، مقدار بسیار بالایی به شمار نمی‌رود، ولی برای تجربه گیم‌پلی‌ای روان و لذت بردن از فضای مجازی، خوب است. نمایشگر، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسلی را ارائه می‌دهد که وضوح FHD را سبب می‌شود و با احتساب قطر مناسب ۶.۵۷ اینچی، تراکم پیکسلی ۳۹۲ پیکسل را با خود می‌آورد. نمایشگر مورد بحث با مساحت ۱۰۶ سانتی‌متر مربعی خود، ۸۹.۳ درصد از فضای پنل جلویی «Huawei nova 8» را در دست گرفته. 

طراحی و کیفیت ساخت هوآوی نوا ۸

«Huawei nova 8» با رابط کاربری EMUI 12 بر پایه اندروید ۱۱ عرضه می‌شود. نوا ۸، نه‌‌تنها، اولین گوشی هوآوی با اندروید ۱۱ است، بلکه برای اولین بار دارد از رابط کاربری EMUI 12 استفاده می‌کند. این رابط کاربری، خیلی به سمت رابط کاربری شرکت شیائومی متمایل شده و از حق نگذریم، کمی با این تمایل، ظاهر بهتری پیدا کرده. هوآوی نوا ۸ از خدمات گوگل پشتیبانی نمی‌کند و با خدمات خود شرکت هوآوی آمده.

تراشه‌ای ۷ نانومتری برای نوا ۸ استفاده شده که یک تراشه شش هسته‌ای است. این تراشه که خود هوآوی، زحمت ساخت آن را کشیده و نام Kirin 820E را برای آن انتخاب کرده، تراشه‌ای کاملا میان‌رده‌ای است که توانایی پردازشی خوبی دارد و می‌شود آن را برای داده‌های نیمه‌سنگین، مناسب دانست.

تراشه شش هسته‌ای هوآوی نوا ۸ از سه هسته Cortex-A76 با بیشینه فرکانس ۲.۲۲ گیگاهرتز و سه هسته Cortex-A55 با اورکلاک ۱.۸۴ گیگاهرتز تشکیل شده و پردازنده گرافیکی شش هسته‌ای مناسب Mali-G57 را به همراه دارد. «Huawei nova 8» در یک نسخه رم ۸ گیگابایتی و دو نسخه حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود. این گوشی از کارت حافظه خارجی، پشتیبانی نمی‌کند.

Huawei nova 8

دوربین هوآوی نوا ۸

نوا ۸، دوربینی اصلی، متشکل از چهار سنسور من جمله سنسور ۶۴ مگاپیکسلی عریض دارد. این سنسور در زمینه ثبت جزئیات، خوب عمل می‌کند و در زمینه رنگ‌ها هم، عملکرد شایان توجهی دارد. سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی، سنسور اصلی را برای عکس‌برداری پرتره همراهی می‌کند. دوربین اصلی «Huawei nova 8» از چهار سنسور زیر تشکیل شده:

  • سنسور ۶۴ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر

  • سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی ۱۷ میلی‌متر و گستره دید ۱۲۰ درجه

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

  • سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

دوربین اصلی از حالت HDR و عکس‌برداری پانوراما، پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی این اسمارتفون از یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی عریض باکیفیت با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر تشکیل شده که می‌تواند برای عکس‌برداری سلفی، خیلی خوب باشد. هر دو دوربین سلفی و اصلی «Huawei nova 8» توانایی فیلم‌برداری با کیفیت 4K را دارند.

باتری هوآوی نوا ۸

هوآوی نوا ۸، در زمینه باتری، پایین‌تر از حد استاندارد عمل می‌کند. این گوشی به یک باتری نسبتا ضعیف ۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، تجهیز شده که از نوع لیتیم-پلیمری است. «Huawei nova 8» از فناوری شارژ سریع ۶۶ واتی و فناوری شارژ معکوس ۵ واتی، پشتیبانی می‌کند.

مشاوره در خرید هوآوی نوا ۸

هوآوی نوا ۸، میان‌رده‌ جدید شرکت هوآوی با اندروید ۱۱ است که مشخصات سخت‌افزاری چشم‌گیری دارد. این گوشی با یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی آمده. شما می‌توانید این اسمارتفون را از فروشگاه دیجیدو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول
موجود شد ، خبرم کن

مشخصات

تاریخ میلادی
August 2021
تاریخ شمسی
مرداد 1400
طول و عرض
160.1x74.1 میلی متر
ضخامت
7.6 میلی متر
وزن
169 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Kirin 820
پردازنده ‌مرکزی
شش هسته‌ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
3x2.22 GHz Cortex-A76 & 3x1.84 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G57 (6-core)
حافظه داخلی
256 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS
مقدار RAM
8 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
6.57 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2340 پیکسل
تراکم پیکسلی
392~
تعداد رنگ
1 میلیارد رنگ
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1800 / 1900 / 2100 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 18, 19, 26, 28, 34, 38, 39, 40, 41 - ANG-L22B - SIM 1 & SIM 21, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 18, 19, 20, 26, 28, 34, 38, 39, 40, 41 - ANG-L21B - SIM 1 & SIM 2
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
اتصال از طریق NFC
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide - دریچه دیافراگم f/1.9 - فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر - PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
˚120 - از نوع ultrawide - دریچه دیافراگم f/2.4 - فاصله کانونی لنز 17 میلی‌متر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depth - دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع macro - دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
panorama, HDR - 4K, 1080p, 720p@960fps, gyro-EIS
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide - فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر - دریچه دیافراگم f/2.0
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
ندارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
3800 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 66 واتی
شارژ معکوس بی سیم
امکان شارژ معکوس 5 واتی
حسگر شتاب سنج (Accelerometer)
دارد
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
سایر قابلیت‌ها
از سرویس گوگل پلی پشتیبانی نمیکند
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل هوآوی مدل Nova 8 دوسیم کارت ظرفیت 8/256 گیگابایت
گوشی موبایل هوآوی مدل Nova 8 دوسیم کارت ظرفیت 8/256 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
August 2021
تاریخ شمسی
مرداد 1400

طراحی

طول و عرض
160.1x74.1 میلی متر
ضخامت
7.6 میلی متر
وزن
169 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Kirin 820
پردازنده ‌مرکزی
شش هسته‌ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
3x2.22 GHz Cortex-A76 & 3x1.84 GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی
Mali-G57 (6-core)

حافظه

حافظه داخلی
256 گیگابایت
نوع حافظه داخلی
UFS
مقدار RAM
8 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
OLED
اندازه صفحه نمایش
6.57 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2340 پیکسل
تراکم پیکسلی
392~
تعداد رنگ
1 میلیارد رنگ

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1800 / 1900 / 2100 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 18, 19, 26, 28, 34, 38, 39, 40, 41 - ANG-L22B - SIM 1 & SIM 21, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 18, 19, 20, 26, 28, 34, 38, 39, 40, 41 - ANG-L21B - SIM 1 & SIM 2
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
اتصال از طریق NFC
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide - دریچه دیافراگم f/1.9 - فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر - PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
˚120 - از نوع ultrawide - دریچه دیافراگم f/2.4 - فاصله کانونی لنز 17 میلی‌متر
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع depth - دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع macro - دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
panorama, HDR - 4K, 1080p, 720p@960fps, gyro-EIS
دوربین سلفی
32 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide - فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر - دریچه دیافراگم f/2.0
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 11

حسگر ها

حسگر شتاب سنج (Accelerometer)
حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

سایر مشخصات

سایر قابلیت‌ها
از سرویس گوگل پلی پشتیبانی نمیکند

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
3800 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
امکان شارژ سریع 66 واتی
شارژ معکوس بی سیم
امکان شارژ معکوس 5 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم