برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

گوشی موبایل هوآوی مدل nova 8i دوسیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت

Huawei nova 8i Dual Sim 128GB RAM 6GB Mobile Phone

Huawei nova 8i Dual Sim 128GB RAM 6GB Mobile Phone

  • سیستم عامل : اندروید 10
  • حافظه داخلی : 128 گیگابایت
  • مقدار رم : 6 گیگابایت
  • دوربین چهار گانه : 64 - 8 - 2 - 2  مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی : 4G
  • باتری : لیتیوم پلیمر 4300 میلی آمپر بر ساعت
ادامه مطلبShow less
ویژگی ها:
6 گیگابایت
128 گیگابایت
Android 10
4G
4300 میلی آمپر بر ساعت
توضیحات

نقد و بررسی Huawei nova 8i

هوآوی، شرکتی است که نام آن با تحریم‌های آمریکا و شرکت گوگل، گره خورده. این تحریم‌ها، هوآوی را از صدر جدول فروش در بازار داخلی چین به زیر کشیدند و با این‌ همه، شرکت هوآوی، دست از تولید گوشی های هوشمند خود نکشید و حتی سیستم عامل مخصوص خود را معرفی کرد؛ ولی خوب، تاثیر تحریم‌ها، کاملا محسوس است. شرکت هوآوی، اخیرا، خانواده میان‌رده‌ای جذاب نوا ۸ را معرفی کرده که در زمره آخرین اسمارتفون‌های اندرویدی این شرکت هستند و همگی، ظاهری جذاب با کیفیت ساخت بالا دارند.

یکی از مقرون به صرفه‌ترین اعضای این خانواده، نوا ۸ آی بوده؛ کلا پسوند آی، نشان از سبک‌تر بودن نسخه مد نظر نسبت به نسخه اصلی دارد و آن را می‌توانید با شیائومی می ۱۱ آی نیز ببینید. به هر حال، نوا ۸ آی، گوشی‌ای چشم‌گیر به‌نظر می‌رسد. این اسمارتفون که جزو ارزان‌ترین تلفن‌های هوشمند خانواده نوا ۸ است، در ادامه، مورد بررسی ما قرار خواهد گرفت.

Huawei nova 8i

مقدمه‌

مشخصا، آن چیزی که در نگاه اول، توجه ما را جلب می‌کند، طراحی نوا ۸ آی است که در برابر طراحی دیگر اعضای خانواده نوا ۸ قرار می‌گیرد و شباهتی هم به آن‌ها ندارد. این طراحی، ممکن است برای برخی، خوشایند باشد و برخی دیگر نیز اصلا از آن، خوششان نیاید. به هر حال، هوآوی در طراحی نوا ۸ آی، بیش‌تر از دیگر اعضای خانواده نوا ۸، جسارت به خرج داده و طراحی‌ای نسبت خاص را انتخاب کرده.

یکی از ایراداتی که می‌شود از نوا ۸ آی گرفت، پشتیبانی نکردن آن از فناوری نسل پنجم است، آن هم در سالی که داد و بیداد این فناوری، به گوش همه رسیده. فناوری LTE‌ توسط تراشه ۱۱ نانومتری این گوشی پشتیبانی می‌شود. این تراشه که از شرکت کوالکام آمده، تراشه‌ای میان‌رده‌ای و خوب است؛ تراشه مورد بحث را می‌شود برای داده‌های نیمه‌سنگین درنظر داشت، ولی هشت هسته تشکیل دهنده این پردازنده، زیاد چشم‌گیر نیستند.

هوآوی برای نوا ۸ آی، به سراغ پنل نمایشی IPS رفته که به عنوان پنل نمایشی گوشی های میان‌رده‌ای، آن را می‌شناسیم. نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی این پنل، مشخصا چندان چشم‌گیر نیست. این نرخ نوسازی در کنار وضوح FHD می‌آید. نمایشگر نوا ۸ آی، با وجود وضوح بالا، در زمینه نرخ نوسازی و نوع پنل، خیلی معمولی است که این موضوع چندان، خوشایند به‌نظر نمی‌رسد.

باتری‌ این گوشی، از نوع لیتیم-پلیمری است و ظرفیت طبیعی ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. این باتری به لطف شارژر سریع ۶۶ واتی، زمان زیادی برای شارژ کامل نمی‌خواهد. دوربین اصلی این اسمارتفون از چهار سنسور تشکیل شده که در میان آن‌ها می‌توان به سنسور ۶۴ مگاپیکسلی عریض، اشاره داشت. دوربین سلفی هم شامل یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی عریض می‌شود.

Huawei nova 8i

طراحی و کیفیت ساخت هوآوی نوا ۸ آی

طراحی نوا ۸ آی، طراحی غالب در خانواده نوا ۸ نیست و سه عضو این خانواده، یعنی «Huawei nova 8 SE Youth»، نوا ۸ اس ای و همین نوا ۸ آی، طراحی‌های سنت‌شکنانه دارند و با این حال، این سه عضو در بین خود نیز شامل هیچ قرابت ظاهری‌ای نمی‌شوند. طراحی، با وجود ظرافت بی‌نظیر بر روی پنل جلویی، در همین پنل جلویی، کمی عجیب است و بر روی پنل پشتی هم، خوب به‌نظر می‌رسد. حسگر اثر انگشت این گوشی، در داخل دکمه پاور آن تعبیه شده و بر روی فریم حضور دارد.

پنل جلویی، طراحی فوق‌العاده چشم‌گیر و ظریفی دارد که حقیقتا در بین گوشی های میان‌رده‌ای، یک معجزه است. در سمت راست، چپ و بالای نمایشگر، حواشی‌ای بسیار باریک را می‌بینیم و در پایین است که حواشی، اندکی ضخیم‌تر می‌شوند؛ با این‌حال، حواشی قسمت پایینی، زننده به‌نظر نمی‌رسند و اتفاقا، ظاهر جذابی دارند. در گوشه بالایی نمایشگر، دوربین سلفی را می‌بینیم که درون یک حفره بیضی شکل که شبیه حفره‌های دوربین‌های سلفی دوگانه است، لحاظ شده، در حالی که، دوربین سلفی، یک سنسور را شامل می‌شود.

پنل پشتی نوا ۸ آی، سطح صیقلی و جاذب اثر انگشتی دارد. این پنل در وسط، قاب مدور دوربین اصلی را دربرگرفته که می‌توان آن را به قاب اسمارتفون‌هایی نظیر هوآوی وای ۹ ای، تشبیه کرد. این قاب که هم‌رنگ خود پنل پشتی خواهد بود، چهار سنسور دوربین اصلی را به‌صورت چهار زاویه یک مربع در خود جا داده و در اطراف آن هم، برآمدگی‌هایی می‌بینیم. قاب مدور دوربین در وسط پنل می‌تواند در حین بازی‌های موبایلی، باعث سردرگمی درمورد جای دست شما بر روی پنل پشتی شود.

فریم، طراحی پرچم‌داران هوآوی را به دوش می‌کشد، یعنی در جایی که کنترلرهای صدا و دکمه پاور حضور دارند، اندکی به حریم پنل پشتی وارد شده و در این ناحیه، ضخیم‌تر از دیگر نواحی به‌نظر می‌رسد. «Huawei nova 8i» با ابعاد ۱۶۱.۹ در ۷۴.۷ در ۸.۶ میلی‌متر، وزن ۱۹۰ گرم و رنگ‌های نقره‌ای، آبی و مشکی عرضه می‌شود.

نمایشگر هوآوی نوا ۸ آی

هوآوی نوا ۸ آی، به یک پنل نمایشی IPS بسنده کرده. پنل نمایشی IPS گزینه خوبی برای گوشی های میان‌رده‌ای است، اما به‌نظر می‌رسید که با سبک شدن تحریم‌ها، شاهد استفاده گسترده شرکت هوآوی از نمایشگرهای اولد باشیم، ولی مثل این‌که، هوآوی این قصد را ندارد. نمایشگر نوا ۸ آی، با وضوح FHD معرفی شده که مقدار بالایی است و می‌توان آن را به کاربران دوست‌دار فیلم و سریال، توصیه کرد.

نمایشگر هوآوی نوا ۸ آی، در زمینه نرخ نوسازی نمی‌تواند، توجه ما را به خود جلب کند، زیرا به سراغ نرخ نوسازی استاندارد بازار، یعنی ۶۰ هرتز رفته. رزولوشن این نمایشگر، ۱۰۸۰ در ۲۳۷۶ پیکسل است و تراکم پیکسلی آن هم ۳۹۱ پیکسل بر هر اینچ، ذکر شده. نمایشگر ۶.۶۷ اینچی «Huawei nova 8i» با مساحت ۱۰۸.۱ سانتی‌متر مربعی خود، ۸۹.۴ درصد از فضای پنل جلویی آن را در دست گرفته.

سخت‌افزار و نرم‌افزار هوآوی نوا ۸ آی

«Huawei nova 8i» با رابط کاربری EMUI 11 بر پایه اندروید ۱۰ و بدون پشتیبانی از خدمات گوگل عرضه می‌شود؛ البته هوآوی برای خدمات گوگل، جایگزین‌هایی درنظر گرفته. این گوشی از آخرین بازماندگان گوشی های اندرویدی شرکت هوآوی به شمار می‌رود و احتمالا در آینده‌ای نزدیک، به هارمونی او اس، تغییر سیستم عامل می‌دهد. زمانی که به EMUI 11 نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که آیکون‌های آن، خیلی شبیه به آیکون‌های آیفون‌ها است و نوتفیشن‌بار آن هم به رابط کاربری سامسونگ شباهت دارد.

تراشه‌ای که برای نوا ۸ آی درنظر گرفته شده، از شرکت کوالکام آمده و به سری ۶۰۰ این شرکت برمی‌گردد. این تراشه ۱۱ نانومتری که با نام Snapdragon 662 شناخته می‌شود در کنار ۶ یا ۸ گیگابایت رم می‌آید و در زمینه توانایی پردازشی هم می‌تواند نمره خوبی بگیرد و از پس داده‌های نیمه‌سنگین برمی‌آید.

تراشه هشت‌هسته‌ای هوآوی نوا ۸ آی، متشکل از چهار هسته Kryo 260 Gold با نهایت فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 260 Silver با بیشینه فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز است و با پردازنده گرافیکی خوب و توانای Adreno 610 همراهی می‌شود. «Huawei nova 8i» در یک نسخه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و دو نسخه رم ۶ و ۸ گیگابایتی در دسترس است و از کارت حافظه نیز پشتیبانی نمی‌کند.

Huawei nova 8i

دوربین هوآوی نوا ۸ آی

دوربین اصلی نوا ۸ آی، یک دوربین چهارگانه است که در ترکیب آن، نقش اصلی به سنسور ۶۴ مگاپیکسلی عریض واگذار شده. این سنسور، کیفیت مناسبی دارد و با این وجود، در زمینه ثبت جزئیات، دارای ایراد است. سنسور ۶۴ مگاپیکسلی عریض با استفاده از کمک سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص می‌تواند عکس‌های پرتره نیز ثبت کند. دوربین اصلی «Huawei nova 8i» از چهار سنسور زیر تشکیل شده:

  • حسگر ۶۴ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر

  • حسگر ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی ۱۷ میلی‌متر و گستره دید ۱۲۰ درجه

  • حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

  • حسگر ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

دوربین اصلی از همراهی یک فلش ال‌ای‌دی برخوردار است و می‌تواند عکس‌های پانوراما ثبت کند. دوربین سلفی از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 ثبت شده و دارای کیفیت خوبی برای عکس‌برداری سلفی است. هر دو دوربین سلفی و اصلی «Huawei nova 8i» با کیفیت ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری می‌کنند.

باتری هوآوی نوا ۸ آی

هوآوی نوا ۸ آی، در زیر قاب‌های خود، یک باتری لیتیم-پلیمری را پنهان کرده که ظرفیت ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. «Huawei nova 8i» از فناوری شارژ سریع ۶۶ واتی پشتیبانی می‌کند که در عرض ۳۸ دقیقه، ظرفیت این باتری را تکمیل خواهد کرد.

مشاوره در خرید هوآوی نوا ۸ آی

هوآوی نوا ۸ آی، گوشی‌ای با مشخصات خوب است که یک نمایشگر FHD و دوربینی ۶۴ مگاپیکسلی دارد. این اسمارتفون میان‌رده‌ای از شرکت هوآوی، گزینه خوبی برای اکثر کاربران بازار گوشی های هوشمند است و شما می‌توانید آن را از فروشگاه دیجیدو تهیه کنید.

ادامه مطلب Show less
جزئیات محصول
موجود شد ، خبرم کن

مشخصات

تاریخ میلادی
July 2021
تاریخ شمسی
تیر 1400
طول و عرض
161.9x74.7 میلی متر
ضخامت
8.6 میلی متر
وزن
190 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
تراشه
Qualcomm SM6115 Snapdragon 662
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته‌ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x2.0 GHz Kryo 260 Gold & 4x1.8 GHz Kryo 260 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 610
حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
6 گیگابایت
صفحه نمایش رنگی
دارد
صفحه نمایش لمسی
دارد
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.67 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2376 پیکسل
تراکم پیکسلی
391~
نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
دارد
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
دارد
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 2100
شبکه 4G
دارد
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
دارد
بلوتوث
دارد
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
دارد
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C
دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide - دریچه دیافراگم f/1.9 - فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر - فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide - دریچه دیافراگم f/2.4 - فاصله کانونی لنز 17 میلی‌متر - ˚120
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro - دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth - دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide - دریچه دیافراگم f/2.0
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR - 1080p@30fps
بلندگو
دارد
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا
دارد
سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10
باتری قابل تعویض توسط کاربر
خیر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4300 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 66 واتی
حسگر قطب‌نما (Compass)
دارد
حسگر مجاورت ( Proximity )
دارد
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
دارد
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)
دارد
فیلم برداری
1080p@30fps
سایر قابلیت‌ها
از سرویس Google Play پشتیبانی نمی‌کند
نمایش کامل مطلب نمایش خلاصه مطلب
نظرات
بدون نظر

تجربه خرید خود را با بقیه به اشتراک بگذارید

  • امتیاز کلی محصول:
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
پرسش و پاسخ
هیچ سوالی تا کنون پرسیده نشده است .

سوال خود را بپرسید. حتما پاسخی دریافت خواهید کنید

یک سوال جدید بپرسید
محصولات مرتبط
گوشی موبایل هوآوی مدل nova 8i دوسیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
گوشی موبایل هوآوی مدل nova 8i دوسیم کارت ظرفیت 6/128 گیگابایت
موجود شد ، خبرم کن

تاریخ معرفی

تاریخ میلادی
July 2021
تاریخ شمسی
تیر 1400

طراحی

طول و عرض
161.9x74.7 میلی متر
ضخامت
8.6 میلی متر
وزن
190 گرم
تعداد سیم کارت
دو سیم کارت

پردازنده

تراشه
Qualcomm SM6115 Snapdragon 662
پردازنده ‌مرکزی
هشت هسته‌ای
فرکانس پردازنده ‌مرکزی
4x2.0 GHz Kryo 260 Gold & 4x1.8 GHz Kryo 260 Silver
پردازنده گرافیکی
Adreno 610

حافظه

حافظه داخلی
128 گیگابایت
مقدار RAM
6 گیگابایت

صفحه نمایش

صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش
6.67 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1080x2376 پیکسل
تراکم پیکسلی
391~

مخابرات و ارتباطات

نوع سیم کارت
سایز نانو (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
شبکه های ارتباطی
4G
شبکه 2G
مشخصات شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2
شبکه 3G
مشخصات شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 2100
شبکه 4G
مشخصات شبکه 4G
1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41
اتصال به شبکه بی سیم ( Wi-Fi )
بلوتوث
نوع بلوتوث
نسخه 5.0
فناوری مکان‌یابی ( GPS )
درگاه اتصال کابلی
USB Type-C

دوربین

دوربین
چهارگانه
رزولوشن عکس دوربین اول
64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اول
از نوع wide - دریچه دیافراگم f/1.9 - فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر - فوکوس اتوماتیک PDAF
رزولوشن عکس دوربین دوم
8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین دوم
از نوع ultrawide - دریچه دیافراگم f/2.4 - فاصله کانونی لنز 17 میلی‌متر - ˚120
رزولوشن عکس دوربین سوم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سوم
از نوع macro - دریچه دیافراگم f/2.4
رزولوشن عکس دوربین چهارم
2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین چهارم
از نوع depth - دریچه دیافراگم f/2.4
فلش
LED
سایر قابلیت‌های دوربین
HDR, panorama
دوربین سلفی
16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی
از نوع wide - دریچه دیافراگم f/2.0
سایر قابلیت های دوربین سلفی
HDR - 1080p@30fps
فیلم برداری
1080p@30fps

صدا

بلندگو
ورودی جک 3.5 میلیمتری صدا

امکانات نرم افزاری

سیستم عامل
Android
نسخه سیستم عامل
Android 10

حسگر ها

حسگر قطب‌نما (Compass)
حسگر مجاورت ( Proximity )
حسگر تشخیص اثرانگشت (FingerPrint)
حسگر ژیروسکوپ (Gyroscope)

سایر مشخصات

سایر قابلیت‌ها
از سرویس Google Play پشتیبانی نمی‌کند

باتری

باتری قابل تعویض توسط کاربر
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4300 میلی آمپر بر ساعت
امکان شارژ سریع
شارژ سریع 66 واتی

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم